Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 madallusjousista kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3822
    • California

    #91
    Search:lla pengoin kuvia ja aika nopeasti muodostui käsitys onko se nyt sitten 60/20 vai 80/20

    Toivottavasti sais vaan muutoskatsastettua
    P
    R
    N
    D

    Comment

    • pmtk
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1560
      • Iisalmi

      #92
      Laitoin ite samalla lyhyemmät iskarit. Tilasin paketin, jossa oli jotkut GTS:n halpisiskarit. Ihan hyvin on normiajossa pelannu, mutta tiedä sitten miten pitkään Eiköhän iskarit ole aina jonkun muun valmistajan. Liekkö KAW:lla edes omia...

      EDIT: entäs sitten takaiskarit. Eihän niitä tietenkään madalluksen takia (20 mm) tartte vaihtaa, mutta iskari pitää kuitenkin kaivaa esille ja alapään pultti osaa olla tiukassa. Entäs, jos ei lähde ehjänä irti
      Last edited by pmtk; 13-01-2009, 21:23.
      E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #93
        Originally posted by pmtk View Post
        jos ei lähde ehjänä irti
        Lähtee kun on oikeat työkalut.

        Ongelmahan on se, ettei voi lyödä siihen osaan, jota pitäisi liikuttaa.

        Ohje: Kierteytä takaiskarin alaholkki M16*1,5 kierretapilla, kierrä tekemääsi reikään pultti ja lyö tuurnalla ja lekalla pultin kantaan.

        Lähtee joka ainoa kerta ehjänä irti.
        Olli.

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9042
          • Iisalmi

          #94
          Originally posted by BMW View Post
          Search:lla pengoin kuvia ja aika nopeasti muodostui käsitys onko se nyt sitten 60/20 vai 80/20

          Toivottavasti sais vaan muutoskatsastettua
          Oletan, että tarkoitat jälkimmäisiä

          Mutta miettisin vielä itse, jos autoa on tarkoitus normaaliajossa pitää. 60/20 on sekin matala, ja etukeno silläkin tulee. Ohessa vielä kuva 60/20 setillä pmtk:n autosta. Lisäksi jos vaihdat setin itse, voit saada samanlaiset vatsalihakset ja hauikset kuin takana näkyvällä herrasmiehellä.

          E39 ja E91

          Comment

          • pmtk
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1560
            • Iisalmi

            #95
            Originally posted by Rocla View Post
            Lähtee kun on oikeat työkalut.

            Ongelmahan on se, ettei voi lyödä siihen osaan, jota pitäisi liikuttaa.

            Ohje: Kierteytä takaiskarin alaholkki M16*1,5 kierretapilla, kierrä tekemääsi reikään pultti ja lyö tuurnalla ja lekalla pultin kantaan.

            Lähtee joka ainoa kerta ehjänä irti.
            Niin no, jotkut vaan osaa ja toiset ei Ihan omista kokemuksista...

            Kuulostaa hyvältä vinkiltä. En kyllä tiputtais keulaa 80 mm. Rengas menee varmaan lokarin sisään, eikä oo enää niin siisti.
            E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #96
              Niksipirkka osa 2.

              Jos nurkissasi lojuu ehjiä e28 mallin takaiskareita, voit käyttää niitä vallan hyvin e34 mallissa matalienkin madallusjousien kanssa.

              Myös e28 jousia voisi käyttää, mutta todellisessa elämässä en ole testannut.

              Etusia et voi.
              Olli.

              Comment

              • Alpina E34
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1122
                • Masku

                #97
                Originally posted by pmtk View Post
                Niin no, jotkut vaan osaa ja toiset ei Ihan omista kokemuksista...

                Kuulostaa hyvältä vinkiltä. En kyllä tiputtais keulaa 80 mm. Rengas menee varmaan lokarin sisään, eikä oo enää niin siisti.
                GTS sarjoissa on kawin jouset ja kybin iskarit. Tuo 60/20- sarja on mun mielestä todella hyvä ajaa ihan päivittäisessä ajossa. 80/20:kin menee, mutta on sitten matala, eli ptää vähän katsoa mihin ajaa.
                E34 Lenz 536ds -89

                E34 osille tarve:
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                Originally posted by T3
                BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #98
                  Omassa autossa on sekalaiset jouset, kaiveltu varastosta.

                  Mittasin navasta kaareen edessä 330mm ja takana 230mm. Näyttäisi keulivan, mutta samankokoisilla renkailla edessä ja takana on helma suht suorassa.

                  Miten tuo tuntuu itsestä aivan jäätävältä horokilta, vaikka kuvissa mtalan näkoiset autot on mitattu korkeammiksi?
                  Olli.

                  Comment

                  • nut
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1613
                    • Vaasa/Kauhajoki

                    #99
                    Originally posted by pmtk View Post
                    Kuulostaa hyvältä vinkiltä. En kyllä tiputtais keulaa 80 mm. Rengas menee varmaan lokarin sisään, eikä oo enää niin siisti.
                    No, makuasioita. Jos tuo 60/20 satsi tosiaan tiputtaa siihen 330 mm mittaan, niin ilmeisesti 80/20 menee sinne 305 mm osastoon, joka tuossa omassakin E34:ssa oli. Maavaraa oli sen verran että nyrkki meni suht väljästi M-Tech etupuskurin lipan alle, pari kertaa joutu töyssyissä täällä suomi-Leningradissa peruuttelemaan ja tekemään uukkarin kun nappas heti lippaan kiinni. Samoin saa olla jo parkkihalleissa, laivoilla jne aika tarkkana.

                    Tuossa vielä pari parempaa kuvaa miltä näyttää mitoilla ~305 edessä, ~300 tjsp takana:



                    BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1985
                      • Tampere

                      Hieman OT, mutta huomasin kun omia iskareita vaihdoin että tiskiltä saa sekä 3mm ja 9mm kumeja jousen yläpäähän. Näillä saa hieman pelivaraa.

                      Comment

                      • BMW
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 3822
                        • California

                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?p=1196548&highlight=80%2F20#post119 6548

                        Kyllä tuo 80/20 on vaan enemmän mieleeni. Mulla on autossa nyt huulivanteet niin tuo etukeno on aika must!


                        P
                        R
                        N
                        D

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          Ootko jo BMW saanut noi 80/20 jouset? Kuinka paljon madaltaa todellisuudessa? Etäisyys pyörännavasta lokarinkaareen? Maavara vakiopuskurilla?:think

                          Ite oon tilaamassa jousia ja iskareita tuolta saksasta, niin mietin nyt että kaw 60/20 vai 80/20. Kun tota on nyt kaiketi 40mm tiputettu tota autoa, ja etäisyys pyörännavasta kaareen on edessä muhkeat 350mm, takana 330mm. Mutta kun tossa on toi M sport etupuskurin lisäys, niin tollakin madalluksella on etuspoilerista maahan 11cm, meneeköhän 80mm jousilla mahdottomaks Sitten että mahtuuko noilla 80mm jousilla pyörä kääntymään normaalisti? Mulla edessä 9x17 et8, 225/45 renkaalla.

                          Muutkin saa toki vastailla jos on jotain tietoa

                          Kuvaa autosta ja maavarasta: Kannattaako tohon enää -80 jousia iskee?:think
                          Attached Files
                          Last edited by Peltsii; 23-03-2009, 17:24.
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9042
                            • Iisalmi

                            Originally posted by Peltsii View Post
                            Ootko jo BMW saanut noi 80/20 jouset? Kuinka paljon madaltaa todellisuudessa? Etäisyys pyörännavasta lokarinkaareen? Maavara vakiopuskurilla?:think

                            Ite oon tilaamassa jousia ja iskareita tuolta saksasta, niin mietin nyt että kaw 60/20 vai 80/20. Kun tota on nyt kaiketi 40mm tiputettu tota autoa, ja etäisyys pyörännavasta kaareen on edessä muhkeat 350mm, takana 330mm. Mutta kun tossa on toi M sport etupuskurin lisäys, niin tollakin madalluksella on etuspoilerista maahan 11cm, meneeköhän 80mm jousilla mahdottomaks Sitten että mahtuuko noilla 80mm jousilla pyörä kääntymään normaalisti? Mulla edessä 9x17 et8, 225/45 renkaalla.

                            Muutkin saa toki vastailla jos on jotain tietoa

                            Kuvaa autosta ja maavarasta: Kannattaako tohon enää -80 jousia iskee?:think
                            No voithan ne laittaa, mutta etulippa on sen jälkeen ekassa töyssyssä. Mulla on käsitys että KAW:n tavarat madaltaa jokseenkin tarkasti sen mitä lupaa. Varsinkin kun kyseessä on mörkömoottori M30 niin edessä keskiöstä kaareen jäänee ~310mm.

                            Mutta, makuasioitahan nämä
                            E39 ja E91

                            Comment

                            • BMW
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 3822
                              • California

                              Originally posted by Peltsii View Post
                              Ootko jo BMW saanut noi 80/20 jouset? Kuinka paljon madaltaa todellisuudessa? Etäisyys pyörännavasta lokarinkaareen? Maavara vakiopuskurilla?:think

                              Ite oon tilaamassa jousia ja iskareita tuolta saksasta, niin mietin nyt että kaw 60/20 vai 80/20. Kun tota on nyt kaiketi 40mm tiputettu tota autoa, ja etäisyys pyörännavasta kaareen on edessä muhkeat 350mm, takana 330mm. Mutta kun tossa on toi M sport etupuskurin lisäys, niin tollakin madalluksella on etuspoilerista maahan 11cm, meneeköhän 80mm jousilla mahdottomaks Sitten että mahtuuko noilla 80mm jousilla pyörä kääntymään normaalisti? Mulla edessä 9x17 et8, 225/45 renkaalla.

                              Muutkin saa toki vastailla jos on jotain tietoa

                              Kuvaa autosta ja maavarasta: Kannattaako tohon enää -80 jousia iskee?:think
                              Moro, tänään tuli kiepautettua 60/20 jouset alle. Otan tällä viikolla kuvia miltä auto näyttää noilla. Jäi nuo 80/20 tilaamatta kun on huonoja kokemuksia liikaa madalletusta autosta.

                              Tämän illan ajokokemuksista sanon sen verran, että siinä missä mutkaominaisuudet paranivat isolla kädellä, vetopito surkeni aika paljonkin.

                              Ennen tuolla mun 540i (manuaali askilla) oli hyvin ykkös vaihteella pitoa ja kakkoselle ripesti vaihdettaessa suti ihan hetken. Nyt sitten tekee niin että kierrokset kun nousee yli 4000rpm ykkös vaihteella, lyö takarenkaat sutia joka kerta. Kakkoselle vaihdettaessa sutii paljon pidemmän matkaa kuin ennen. Huonolla ja vanhalla asfaltilla melkein koko kierrosalueen verran.

                              Nyt on alla 205/60 saksan kitkat, ehkä meno rauhottuu kun alle tulee 235/45 semi sliksit.
                              P
                              R
                              N
                              D

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                Jep, ite hautasin tän KAW jutun, ja tilasin tänään D2 coiloverit! Saa ainakin sopivasti tonttiin jne. Mutta laita kuvia

                                Kyllä ne pito ongelmat ratkee kun laitat kunnon renkaat, kyllä se 535:kin suti kakkosen loppuun märällä huonoilla saksankitkoilla, kuivallakin ykkösen..
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎