Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Täristää. Miksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    Originally posted by BavariaPower View Post
    Autona e34 540...vänkärin puolen etu pyörä alkaa ravistaa 100km/h jälkeen niin ettei uskalla kovempaa ajaa...vanteet juuri tasapainotettu...reaktiotangot ja puslat(powerflex) just vaihdettu molemmin puolin...missään muualla ei väljää katsastuksessa ilmennyt...:think
    Pultit löysällä vanteesta/laakeri loppu
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • jsa014
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1651
      • Turun Pallivaha

      Originally posted by Morkai View Post
      Pultit löysällä vanteesta/laakeri loppu
      Tukivarret? Raidetangot? Jarrulevyt? Renkaissa selkäheittoa?
      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

      Comment

      • reivanen
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2009
        • 222
        • Sipoo

        Niinhän se on että tuossa ostamassani 540:ssä tutisee alkaen 90 vauhdissa, ohjauksessa on väljää ja kolisee kuopissa.

        Ebaystä löytyi aika kattava korjaussarja 250euron hintaan ja pitäis olla suht. laadukkaita palikoita.

        Onkos tuommosesta setistä kokemuksia? Jos kerralla laittas kaikki kuntoon niin pitäs olla huolettomii kilometrejä alustan osalta sitten, ja hintakin on varsin realistinen.

        LINK

        Vai riittäisiköhän tämä hieman pienempi korjaussarja

        LINK
        Last edited by reivanen; 15-07-2009, 13:59.
        Nykyään:
        Ex:
        BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14446
          • Oulu

          ^ Älä tilaa ATP:ltä, eivät ole kestäviä. Mieluummin tuolta: http://stores.shop.ebay.de/Autoteile...__W0QQ_armrsZ1

          Noiden kaveriksi vielä powerflexit alatukivarteen ja reaktiotankoon.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9041
            • Iisalmi

            No ei nuo kyllä hinnan kiroissa ole. Eka satsi on must. Lisäksi ehkä ottaisin apusimpukan helan tai sen koko varren.

            EDIT: taitaahan tuossa hela ollakin mukana.
            E39 ja E91

            Comment

            • TeeDee
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 497
              • Rovaniemi

              Originally posted by TeeDee View Post
              Pistänpäs tännekin vitutus puolelta ihan suoraan copy pastea:

              Vituttaa. e34 525i vm90 tärisee ~ 85-90km vauhdissa & siitä ylemmissä nopeuksissa ja voimistuu kun jarruttaa samoissa nopeuksissa. Kaikki veikkaukset menivät osastolle reaktiotangot & raidetangonpäät noh raidetangot vaihtelin kokonaisuudessaan samoin reaktiotangot ja puslat ja ei hävinny mihinkää. Aurauskulmat säädin ei kadonnut. Noh tietty pitäs ehkä käydä nuo renkaat tasapainottaan jos se sitten siitä ois kiinni. Jos ei sillä ratkea niin alkaa hermot mennä

              Tämän jälkeen

              Renkaat tasapainotettu, ongelma ei hävinnyt. Alkaa epäilyttää, että vika löytyis joko jarruista tai kardaanista / voimansiirrosta. Kummastakohan alottelis. :/ Jostakin auton keskeltä/perästä (vaikea sanoa tarkasti) kyllä kuuluu ulinaa, jonka kyllä tärinöiden jälkeen seuraavaksi huollan. Rahaa kun on vaan rajatusti. Ideoita?

              Edittiä vielä, että pyöränlaakerit vaihdettiin eteen kolinan takia myös tärinän ilmestymisen JÄLKEEN. Eli sekin on poissuljettu.

              Etujarrulevyjen vaihdolla hävis melkein kaikki tärinät. Enää suurissa nopeuksissa kun kuoppaan tms ajaa niin jää silleen jännästi ihan hetkeksi tärisemään. Ei paha vaan vittumainen. Alatukivarret? Oikeastaan ainoa osa mikä on alustasta vaihtamatta
              Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90

              Comment

              • makkari
                Bimmer Rookie
                • Sep 2009
                • 41
                • Nokia

                Mulla kans aikalailla ravistaa 90 vauhdissa. Oottekos itte tehneet puslia jostain kovemmasta materiaalista jota käytetään kilpa-autoissa? Oisko mitään järkee tehdä sellasia vai rikkooko vaan muut nivelet?

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8092
                  • Willähde

                  Originally posted by makkari View Post
                  Mulla kans aikalailla ravistaa 90 vauhdissa. Oottekos itte tehneet puslia jostain kovemmasta materiaalista jota käytetään kilpa-autoissa? Oisko mitään järkee tehdä sellasia vai rikkooko vaan muut nivelet?
                  Tyhmä kysymys. Oikean kokoinen keskireikä vanteissa? ja kaikki muu tarkistettu mikä tullut esille tässä topicissa?
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • makkari
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2009
                    • 41
                    • Nokia

                    Ja tyhmä vastaus.
                    Alatukivarret ja raidetangonpäät uusittu. Renkaat tasapainotettu ja asennettu uusilla keskityspaloilla. Käyty nelipyörä suuntauksessa.
                    Last edited by makkari; 12-10-2009, 18:52.

                    Comment

                    • henkka330d
                      Newbiemmer
                      • Nov 2010
                      • 5
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by makkari View Post
                      Ja tyhmä vastaus.
                      Alatukivarret ja raidetangonpäät uusittu. Renkaat tasapainotettu ja asennettu uusilla keskityspaloilla. Käyty nelipyörä suuntauksessa.

                      Oon nyt tässä lukenu näitä ja lähes kaikki sanoo että täristää jossain tietyssä vauhdissa. Itellä on 530d 2002 vm. ja auto täristää aivan tosi paljo mut pelkästään kun jarruttaa. Tuntuu koko autossa. Edellinen omistaja vaihtanu jarrut eteen ja taakse että saisi häviämään sen täryytyksen. Ite oon nyt kyllä jo aivan kyllästyny siihen ja aattelin laittaa auton kuntoon. Elikkä onko jollain kokemusta asiaan että onko vaihdettavat osan alatukivarret vai reaktiotangot? Ja olisi kiva saaha yhteydessä räjäytyskuvaa samaisesta alueesta mistä nuo löytyy. Auttakaaha viisaammat että saatais auto kulkeen ennenku menee kovin monet tekarit hukkaan. Ja auto nimen omaan täristää pelkästään jarruttaessa:think

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎