Kyllä ne e32 750 puslat käy ja ovat kestävämmät.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Täristää. Miksi?
Collapse
X
-
Originally posted by jappiKyllä ne e32 750 puslat käy ja ovat kestävämmät.
Originally posted by LekaJos tarkoitat E32 740/750 puslaa niin se ei ole sama kuin E34 dieseleissä. E34 dieselien pusla on sama kuin esim. E34 535:ssa ja E32 735:ssa.
Comment
-
-
Sanoisin että monessa tapauksessa perimmäinen syy tärinöihin ei ole väljät puslat. Tuossa oli toisella puolella aivan paska väljät reaktiotangon kummatkin päät, eikä minkäänlaista vapinaa esiintynyt. Kolahti aina jarrutuksessa/montussa. Oikealta puolelta oli mennyt, pyörä liikkuu jarrutuksessa taaksepäin -> puolsi oikealle.
Itse varmistaisin pyörien tasapainotuksen ennen kuin lähtisin suinpäin uusimaan palikkaa alustaan, maksaa kuitenkin useamman mäyräkoiran.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
-
Originally posted by HevimiesTästä, vastoin sen parempaa tietoa, tein johtopäätöksen että puslissa on jotain eroja jonka takia ne ei ehkä kävisi. Faktatietoa on että ainakin 735/E32 puslat käy, muu on osaltani veikkailua.
Tuo pusla käy myös pikkumodauksella E28:iin, tästäkin taitaa haulla vielä löytää juttua.
Comment
-
-
Itse tossa vaihdoin kaikki puslat keulaan mitä pystyi vaihtamaan, ongelma helpottui mutta ei loppunut kokonaan.
Raidetangon pää ja iskarin yläpäänlaakerit on enää jäljellä mitä en oo vaihtanu. Ne on seuraavana listalla.
Toki myös takapään kunto vaikuttaa, mullakin takana ihan onnettomassa kunnossa joten se voi tehdä tärinän myös. Myöskin rengastuksella on iso vaikutus, talvirenkailla 195/6515" ongelmaa ei esiinny lainkaan---->alle kesärenkaat 265/40 17" 10" leveällä vanteella. ja edessä 225/45 17" 8,5"leveällä vanteella meno muuttuu täysin. Käytännössä tolla setillä ei voinut ajaa koko autolla yli 70km/h ennen puslien vahtoa, tuntui että purkaantuu alle.
Koiranluiden vaihto ei auttanut ollenkaan..
Vaihdamma vielä taakse ja katsotaan saadaanko ongelma poistettuaBmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
Ex: e34 525Tic, e34 520
Comment
-
-
Renkaiden tasapainotus
Johtuen BMW:n dynaamisesti toteutetusta pyörien tuennasta on auto erittäin herkkä renkaiden epätasapainolle. Edessä riittää 5g epätasapaino tärinään 90km/h nopeudella ja takana tärinään n. 160km/h nopeudella. Tietyistä syistä johtuen ei jälkimmäisestä yleensä valiteta.. Se nopeus 90km/h liittyy minun mielestä juuri siihen. Mun E28:ssa oli ihan sama juttu. Tukivarren vaihto vähensi ongelmaa muttei poistanut sitä.
Ongelma voi tietenkin johtua väljistä nivelistä tai, ne vahvistavat epätasapainosta johtuvaa tärinää, mutta ensiksi kehottaisin tasapainottamaan eturenkaat niin, että ne ovat autossa kiinni ... ns dynaaminen tasapainotus. Tällöin saadaan myös kaikki pyörivät osat kuten levyt "vaateriin".
Saksassa se tapahtui siten, että joustintuen alta kohotettiin autoa. Imurin kokoinen värkki laitettiin pyörään kiinni ja se alkoi pyörittää rengasta. Sitten vaan veto pois värkistä ja aloitettiin mittaus. Painot kiinni molemmin puolin vannetta ja kyllä auto kulki suoraan sen jälkeen ja nätisti!sigpic
Comment
-
-
Jos nyt vielä tarkennetaan käsitteitä, niin onko Motonetin "Tukitanko" siis sama asia kuin reaktiotanko (=Thrust Arm)?
-nimim. "BTCF - Bentley - Motonet" sanakirja hukassa.BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Comment
-
-
No niin, tässä vähän väliaikatietoja täristysongelman selvityksestä.
Vaihdoin tänään koiranluut molemmille puolille eteen. Täristäminen itse asiassa tuntui hieman pahenevan... Huh huh. Toisaalta nyt etupäästä ei enää kuulu minkäänlaisia kolinoita, joten jotain hyvääkin tapahtui koiranluiden vaihdosta.
Eli koiranluiden vaihto ei ainakaan helpottanut mun tärisevää -90 e34 535i:tä mitenkään.
Seuraavana on edessä alatukivarsien ja puslien vaihto eteen. Pistän taas infoa tuloksista, kunhan vaan saan vaihdon aikaiseksi.
Niin joo, en omien kokemusten perusteella hirveästi suosittele vaihtamaan koiranluita itse, mikäli vaivannäkö vituttaa. Mun autossa ne oli jämähtäneet aika perkeleen pahasti kiinni, eikä niiden muttereiden pyörityksestä meinannu tulla mitään.
Sitten kun ne mutterit lähti pyörimään, ni ruuvista meni jengat. Tuloksena oli se, että jouduin sahaamaan rautasahalla ruuvit molemmilta puolilta poikki. Ei muuten ollu ihan helppo paikka sahailla niitä ruuveja. Aika ahdasta oli, etenkin se koiranluun yläpään ruuvi. Että tällästä mulla.
Comment
-
-
Ihan tällainen pikku kysymys, onko vanteissa sovitinrenkaat? Minulla ainakin E34:ssä nuo sovitinrenkaat aiheutti aivan älyttömät tärinät (juuri 80-90 km/h), ennen kuin vahdoin ne uusiin!MB 300E
Fiat Panda -isolohko:think
EX - AUDI COUPE
EX - 750iA E32
EX - AUDI
EX - MB 500 SEC (C140)
EX - Mini Leyland -78
EX - Mini -74
EX - 540 E39
EX - M3 E36
EX - 528I E39
EX - 518/535 E34
Comment
-
-
Originally posted by RaputurkkiNiin joo, en omien kokemusten perusteella hirveästi suosittele vaihtamaan koiranluita itse, mikäli vaivannäkö vituttaa. Mun autossa ne oli jämähtäneet aika perkeleen pahasti kiinni, eikä niiden muttereiden pyörityksestä meinannu tulla mitään.
Sitten kun ne mutterit lähti pyörimään, ni ruuvista meni jengat. Tuloksena oli se, että jouduin sahaamaan rautasahalla ruuvit molemmilta puolilta poikki. Ei muuten ollu ihan helppo paikka sahailla niitä ruuveja. Aika ahdasta oli, etenkin se koiranluun yläpään ruuvi. Että tällästä mulla.
Comment
-
-
Mulla oli sama ongelma omassani. Vaihdoin koiranluut -> tärinä paheni. Sen jälkeen vaihdoin vinon(?) tukivarren puslineen, ja tärinä lakkasi heti. Tosin nyt tärinä tuli takaisin, eli vielä pitää jonkun tukivarren pusla vaihtaa..Nyk: GSX1300R -00
Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
---------------------------------------------
-Official member of BTCF-Sauna Team-
---------------------------------------------
Comment
-
-
Ehkä tyhmä kysymys, mutta ovatko renkaat varmasti kunnossa ? Tasapainotuksessa ei välttämättä näy runkovika tai jos rengas ei ole pyöreä.
Itseltäni lähti takapään tutinat huitsmäkeen kun tutkittiin renkaat vähän tarkemmin. Runko oli sökö ja rengas ei ollut pyöreä, kulutti jo rätitkin näkyviin yhdestä kohtaa.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Comment