Originally posted by Hevimies
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Täristää. Miksi?
Collapse
X
-
Originally posted by HevimiesHommahan etenee niinkuin ensimmäisellä sivulla arvelinkin. Onhan vanteiden keskireikä varmasti oikean kokoinen ja/tai sovitepalat välissä.
Vanteet on ihan jees. Niiden osalta ei voi olla mistään muusta kysymys kuin suoruudesta, mutta ne on keväällä tasapainotettu, eikä tasapainotuksessa huomattu vanteissa heittoa.
Comment
-
-
Vittu kun olen ollut tollo! Tänään koetin, mitä tapahtuu, jos nostan kierrokset vapaalla paikallaan ollessani noin kahen tonnin paikkeille. Tärinä tuntu aika selvästi perseessä, vaikka auto ei liikkunu minnekään.
Tää viittaa musta nyt ihan selvästi noihin kardaaniongelmiin. Olis vaan pitäny aikasemmin kokeilla miten auto reagoi paikallaan ollessaan kierrosten muutoksiin. Tyhmä oon ollut.
Tärinä ei ollu paikallaan ollessani yhtä selvää kun ajaessa noin 90km/h, mutta tuntu kuitenkin perseessä. Nyt on pikanen kardaanin tutkimus edessä. Ilmottelen mitä löyty.
Comment
-
-
Miten se tärinä voi liittyä kardaaniin, kun se ei edes pyöri kun auto on paikallaan ja vapaalla? Eli jos auto täristää tietyillä kierroksilla ja paikallaan ollessa, niin eikös se silloin viittaa enemmänkin tuonne moottoripuolelle?Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Comment
-
-
en ole automekaanikko, mutta jos auto tutisee esim 90-110 km/h, niin mielestäni ainoat vaihtoehdot ovat kardaani(kumit, tasapaino...), vaihteistokumit, jarrut, renkaat ja muut pyörivät.
Ei käy mun järkeen, että esim. reaktiotangot aiheuttaisivat VAIN TIETYN nopeuden tutinaa/tärinää. Nehän absorboivat korin pituussuuntaisia voimia, ja tasaisella nopeudella kuljettaessa ei ole voimia. Jarrutuksen tutinat ne voivat aiheuttaa.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Itselläni on e34 540ia touring ja auto on vapissut aivan HELVETISTI juuri nopeudessa 80-100km/h.Ensin vaihdettiin reaktiotangot puslineen ja takakelkan isot puslat,ei auttanut.Sitten vaihdettiin alatukivarret puslineen,koiranluut ja kallistuksen vakaajan runkokumit,ei auttanut.Sitten vaihdettiin kardaanin tukilaakeri ja kumilevy ja uudet renkaat ympäri auton 235/45/17 ja 255/40/17 ja tutkittiin vanteet,ei auttanut.Ja tänään vaihdoin kaikki raidetangon päät ja keskitangon ja voi tätä ONNEA,auto ei tärise eikä vapise ENÄÄ!! Kalliiksi tuli mutta mitä ei maksaisi,että vapinat loppuu..Hymyä huuleen vaikka kusetkin vastatuuleen..
-Vaasa Connection-
Comment
-
-
Originally posted by bandit1200Itselläni on e34 540ia touring ja auto on vapissut aivan HELVETISTI juuri nopeudessa 80-100km/h.Ensin vaihdettiin reaktiotangot puslineen ja takakelkan isot puslat,ei auttanut.Sitten vaihdettiin alatukivarret puslineen,koiranluut ja kallistuksen vakaajan runkokumit,ei auttanut.Sitten vaihdettiin kardaanin tukilaakeri ja kumilevy ja uudet renkaat ympäri auton 235/45/17 ja 255/40/17 ja tutkittiin vanteet,ei auttanut.Ja tänään vaihdoin kaikki raidetangon päät ja keskitangon ja voi tätä ONNEA,auto ei tärise eikä vapise ENÄÄ!! Kalliiksi tuli mutta mitä ei maksaisi,että vapinat loppuu..
Voi olla sama homma edessä mulla. Mua ei tosiaan kiinnosta yhtään, mitä se maksaa, mutta autolla joka tuntuu hieromasauvalta en aja.
Comment
-
-
Niin, onhan vanteiden ET lukemat järkevissä rajoissa ja ei mitään hirveitä levikepaloja vanteiden alla?
Jos mahdollista, koita vakiorengastuksella jos ei ole.
Ja renkaat ja vanteet varmasti kunnossa/suorat?
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Joo, pompottaa 40-60 vauhdeilla. Isommassa vauhdissa muuttuu tärinäksi.
Mulla tarkastettiin just toi kardaani ja se oli kunnossa. Pitkällisten tarkastelujen jälkeen löydettiin molemman puolen raidetangoista väljää. Eli epäily on taas siirtyny etupäähän. Vittu mitä soutamista ja huopaamista. Heh. Renkaatkin tasapainotettiin varmuuden vuoks, mutta ei se vaikuttanu tärinään, kuten jo luulinkin.
No joo, mulla on siis molemmilla puolilla ulommissa ja sisemmissä raidetangoissa väljää, josta tärinän nyt epäillään johtuvan. Vaihdatan ne ja ilmottelen taas täällä miten kävi.
Toivottavasti ongelma nyt lopultakin hoituisi tolla operaatiolla. Hieromasauvan kanssa eläminen ei ole niin hauskaa kuin luulisi.
Comment
-
Comment