E34 alustaremontti

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8285
    • Järvikylä (Nakkila)

    #271
    Originally posted by zener View Post
    S-kone mieheltä olen kuullut, että vain tiskiltä haettu orggis tukivarsi orggis helalla kestää. Eikä siihen tietenkään ole vaikea yhtyä.
    mä olen ymmärtänyt että lemföder = orkkis :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14605
      • Oulu

      #272
      Originally posted by peto2 View Post
      mä olen ymmärtänyt että lemföder = orkkis :think
      Niihän ne puhuu. En oo henkilökohtasesti päässy koskaan näkemään, että onko se tiskiltä tilattu varsi tosiaan lemmiä.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • aakoo
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 777
        • Espoo

        #273
        En tiiä mitä marmoritiskiltä antavat, mutta kaikista Lemförderin osista, jotka ovat meikäläisen käsissä käyneet, on kairattu BMW:n logon kokoinen läpyskä pois. Ainoana poikkeuksena ohjauksen keskitanko, joka tuli Lemförderin paketissa, mutta jossa oli TRW:n logot.
        E34 535i -91 ikuisuusprojekti

        Comment

        • Kal.ju
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 2890
          • Akaa / Toijala

          #274
          Originally posted by zener View Post
          S-kone mieheltä olen kuullut, että vain tiskiltä haettu orggis tukivarsi orggis helalla kestää.
          Joo kestää varmasti, mutta mutkaan mentäessä käyttäytyy selkeesti erilailla flexien kanssa. Vanhoissa oli siis flexit ja nyt tuli noi orkkikset. Jännästi mutkan äärirajoilla muljahtaa tukivarressa. Tosin mukavuus palasi, mikä on kyllä ihan kiva juttu tuollaiseen autoon.

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7060
            • Turenki

            #275
            Kuullut kyllä tarinaa, että noi lemförderitkin, meyle hd ym ollu jo 60tkm ajon jälkeen väljänä. Omassa kesti 200tkm orkkis varret
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14605
              • Oulu

              #276
              Originally posted by Kal.ju View Post
              Joo kestää varmasti, mutta mutkaan mentäessä käyttäytyy selkeesti erilailla flexien kanssa. Vanhoissa oli siis flexit ja nyt tuli noi orkkikset. Jännästi mutkan äärirajoilla muljahtaa tukivarressa. Tosin mukavuus palasi, mikä on kyllä ihan kiva juttu tuollaiseen autoon.
              Juu, kyllä sen eron huomaa uretaanipuslalla. Seiskastakin tulee paljon suuntavakaampi.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • aakoo
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 777
                • Espoo

                #277
                Originally posted by Peltsii View Post
                Kuullut kyllä tarinaa, että noi lemförderitkin, meyle hd ym ollu jo 60tkm ajon jälkeen väljänä. Omassa kesti 200tkm orkkis varret
                Se on valitettavasti totta että nykypäivänä on standardit tarvikeosissa laskenut kuin lehmän häntä, kun koitetaan panostaa tuottavuuteen (niinkuin tietysti jokaisen firman pitäisi tehdä). Mutta uskoisin silti että noi Lemförderit on paras saatavilla oleva ratkaisu.

                Pusliksi toki sitten Powerflexit tai jotain vastaavaa jäykempää, jos haluaa vähänkään sporttisempaa ajotuntumaa.
                E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                Comment

                • Kal.ju
                  BTCF Member
                  • Mar 2003
                  • 2890
                  • Akaa / Toijala

                  #278
                  Originally posted by aakoo View Post
                  Se on valitettavasti totta että nykypäivänä on standardit tarvikeosissa laskenut kuin lehmän häntä, kun koitetaan panostaa tuottavuuteen (niinkuin tietysti jokaisen firman pitäisi tehdä). Mutta uskoisin silti että noi Lemförderit on paras saatavilla oleva ratkaisu.

                  Pusliksi toki sitten Powerflexit tai jotain vastaavaa jäykempää, jos haluaa vähänkään sporttisempaa ajotuntumaa.

                  Aamen.

                  Comment

                  • awwwshit
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 559
                    • Vantaa

                    #279
                    Mites on ihmiset ratkaissut e34 tasosäätöiskareiden vaihdon normi iskareihin. Miten saa sen tasosäätöjärjestelmän tulpattua/ ohitettua /poistettua. Eiks se ole samassa yhteydessä ohjaustehostimen kans vai..? Pitäis vaihtaa yhteen autoon parempi alustasarja vuotavien tasosäätöiskareiden tilalle.. Mut miten sen sysyeemin kans?
                    Nykyiset:

                    Opel Insignia OPC line sedan -15
                    e61 520D -08
                    Chevrolet Sportside -89 4,3L V6

                    Comment

                    • Camo
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1662
                      • Lahti

                      #280
                      Originally posted by awwwshit View Post
                      Mites on ihmiset ratkaissut e34 tasosäätöiskareiden vaihdon normi iskareihin. Miten saa sen tasosäätöjärjestelmän tulpattua/ ohitettua /poistettua. Eiks se ole samassa yhteydessä ohjaustehostimen kans vai..? Pitäis vaihtaa yhteen autoon parempi alustasarja vuotavien tasosäätöiskareiden tilalle.. Mut miten sen sysyeemin kans?
                      Itse vaihdoin omassa touringissa ihan tavalliset sport iskarit taakse. Tällöin putket tulpattiin. Ohjaustehostin oli lienee kuitenkin saanut siipeensä jossain vaiheessa, joten se lopetti toimintansa talven ajeluiden jälkeen ja kiire tuli hankkia uusi tehostinpumppu. Luulin jo hankkineeni r.w:ltä oikeanlaisen, mutta vaihtaessa selvisikin juuri tasonsäädöllisen ja tavallisen pumpun ero.

                      Tuo tavallinen pumppu sinne kuitenkin vaihdettiin ja tasonsäädön lähtöputki tulpattiin. Kesällä on vielä edessä koko tasonsäätöjärjestelmän purkaminen, eli putkistoineen kaikkineen, koska edelleen ajotietokone herjaa, ettei systeemi toimi, eli jossainpäin täytyy vielä joku anturi olla, jota en ole huomannut.

                      Joka tapauksessa ei kiinnostanut alkaa tonnin pommiin hankkimaan tonnin iskareita ihan vaan että olisin saanut tasonsäädön pelaamaan, kun se jo minulle tullessa vuoti jostain perästä...

                      Edit: eli näin kaikkien kikkailujen jälkeen tekisin saman, niin purkaisin koko putkiston pohjasta pois, vaihtaisin tehostimen pumpun tasonsäädöttömään, sekä iskarit ihan tavallisiin.
                      Current:
                      Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                      DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                      Previous:
                      Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                      E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                      Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                      E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7060
                        • Turenki

                        #281
                        Originally posted by aakoo View Post
                        Se on valitettavasti totta että nykypäivänä on standardit tarvikeosissa laskenut kuin lehmän häntä, kun koitetaan panostaa tuottavuuteen (niinkuin tietysti jokaisen firman pitäisi tehdä). Mutta uskoisin silti että noi Lemförderit on paras saatavilla oleva ratkaisu.

                        Pusliksi toki sitten Powerflexit tai jotain vastaavaa jäykempää, jos haluaa vähänkään sporttisempaa ajotuntumaa.
                        Ehdottomasti powerflex jo senkin takia, että muunlaiset puslat ei yksinkertaisesti kestä siellä. Ajettavuuskin nousee uudelle tasolle, erityisesti käytös jarrutuksissa
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • Micce///M
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2008
                          • 3552
                          • Hämeenlinna

                          #282
                          Itse vaihdoin olikos se pari vuotta sitten KL-varaosista saatavien reaktitankojen tilalle motonetin varret powerflexeillä, vanhatkin oli uusina toki ihan ok ajettavuuden kannalta. Mutta uusilla puslilla ero oli oikeasti järkyttävän suuri, suurimman eron huomasi jarruttaessa mutkassa.

                          En tiedä mikä oli KL-varaosien tangoissa vikana, mutta ei kestänyt kun parikymmentä tuhatta. Vaseliinitkin oli vielä tallella. Nykyisillä motonetin varsilla menty jo reilusti yli sen.

                          Comment

                          • rectum
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2009
                            • 85
                            • Lahti

                            #283
                            Mistä porukka ostanu Powerflexejä,ja mihkä hintaan?
                            E61 535 tiisseli M-sport -06
                            E36 325i coupe -93
                            +paljon muita merkkejä...

                            Comment

                            • baijeri88
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 958
                              • Mikkeli

                              #284
                              Originally posted by rectum View Post
                              Mistä porukka ostanu Powerflexejä,ja mihkä hintaan?
                              en oo ostanu mut tuolta saa:
                              E36 Cab Atlantisblau
                              E92 325i


                              eX:
                              E39 525i, E36 325i
                              E34 Sedan Alpinweiss II
                              , 316 -87 & 316i -90

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                #285
                                Originally posted by Micce///M View Post
                                Itse vaihdoin olikos se pari vuotta sitten KL-varaosista saatavien reaktitankojen tilalle motonetin varret powerflexeillä, vanhatkin oli uusina toki ihan ok ajettavuuden kannalta. Mutta uusilla puslilla ero oli oikeasti järkyttävän suuri, suurimman eron huomasi jarruttaessa mutkassa.

                                En tiedä mikä oli KL-varaosien tangoissa vikana, mutta ei kestänyt kun parikymmentä tuhatta. Vaseliinitkin oli vielä tallella. Nykyisillä motonetin varsilla menty jo reilusti yli sen.
                                Niin no, kestävyyshän riippuu ihan siitä minkä merkkinen se Motonetin MYYMÄ reaktiotanko sattuu olemaan... Joskus voi olla lemförderkin, joskus joku halpis, hinta aina sama...

                                Comment

                                Working...
                                X