Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 alustaremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nut
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1613
    • Vaasa/Kauhajoki

    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Myös toi ohjauksen keskialueen välys olisi poistettava päiväjärjestyksestä. Onkos pk-seudulla ketään ammattitaitoista kaveria, joka osaa kiristää sen? Ja jos ei kiristämisellä mene niin sitten osia vaihtamalla. Eli mikä tämä yli 1500€ osa on mikä pitää mahdollisesti vaihtaa? ($$$)
    Ei siihen mitään asiantuntijaa tarvita, senkun kirii itse menemään. Molemmat renkaat ilmaan ja pienillä muutoksilla kokeilemaan, ohjeita varmaan löytyy ihan tältä foorumiltakin. Ei sitä klappia ihan kokonaan vanhasta simpukasta pois saa, mutta melko hyväksi, en kyllä enää alkaisi vaihtamaan ainakaan uutta simpukkaa jonka arvo on noin neljännes koko kiesin arvosta
    BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9041
      • Iisalmi

      Originally posted by Carbonfiber View Post
      Myös toi ohjauksen keskialueen välys olisi poistettava päiväjärjestyksestä. Onkos pk-seudulla ketään ammattitaitoista kaveria, joka osaa kiristää sen? Ja jos ei kiristämisellä mene niin sitten osia vaihtamalla. Eli mikä tämä yli 1500€ osa on mikä pitää mahdollisesti vaihtaa? ($$$)
      Muistelet varmaan ohjausvaihdetta. Ainakin tuo 32mm mutteri ja ohjausvaihteen säätäminen näyttäisi olevan ihan itse tehtävissä oleva homma. Itselläkin tuota klappia pikkusen tuntuu olevan, joten jos lauantaina olisi töissä tylsää, niin voisi ainakin sen mutterin tsekata.

      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=37392

      Mikä muuten ohjauksessa aiheuttaa väljää sillä tavalla, että paikallaan rattia vasemmalle-oikealle vemputtaessa kuuluu sellaista nap-nap-ääntä. Sitten nimismiehenkiharoissa yms kuopiossa voi kuulua sellaista jopa kilinää. Jos jollain olisi täsmävastaus mistä tuo johtuu, niin olisi mukavata. Muuten kiristän sen mutterin ja ohjausvaihteen ruuvia ja mietin sitten uudelleen.
      E39 ja E91

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5224
        • Hki 43

        Kiitoksia vastauksista!

        Originally posted by nut View Post
        Ei siihen mitään asiantuntijaa tarvita, senkun kirii itse menemään. Molemmat renkaat ilmaan ja pienillä muutoksilla kokeilemaan, ohjeita varmaan löytyy ihan tältä foorumiltakin. Ei sitä klappia ihan kokonaan vanhasta simpukasta pois saa, mutta melko hyväksi, en kyllä enää alkaisi vaihtamaan ainakaan uutta simpukkaa jonka arvo on noin neljännes koko kiesin arvosta
        Niin no toi tietenkin just mietityttää, kun on noin kallis. Mut muuten kun auto on hyvä ajaa ja sitä on tarkoitus pitää niin en nyt näe tota järjettömän kalliiksi "sijoitukseksi", jos tilanne ei parane säätämällä.
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14509
          • Oulu

          Se 32mm mutteri muuten vaikuttaa aika kivasti siihen tuntuvaan "välykseen". Itse kiristin sen tuosta E34:sta, mutta se löysäs aika nopeasti uudelleen...
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Mitähän jousenalus kumia pitäis käyttää kun paketissa oli m-techin alustalle sopivat bilsteinin sprintit ja yläpäätkin taitaa olla tällöin samasta alustasta? Tilasin laakkoselta niin oli eri korkusia yläpäänkumeja jousille. Olikohan 3mm ja joku 7mm? Ideana varmaan bemarilla m-techin alustalla että jäykistetään jousia muttei tiputeta kauheesti, olisko se paksumpi kuitenki parempi, varsinkin näin talvella?
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Noniin, saimpaha iteki pitkän paskan jauhamisen jälkee bilsteinit+vogtlandin eteen alle. Piti samalla vaihtaa tukivarretki mut meni pallonivelen irrotustyökalu paskaks joten jätin myöhemmälle, kunhan alusta on eka hakenut paikkansa. Tulipaha samalla tehtyä jarruremppaaki samaa tyylii ku taakse. Eli satulat hiekkapuhalluksee ja maalauksee, sylinterit ja männät puhtaaks sekä kaikki uudet kumit paikalleen.

              Ja mitä tuntumaan tulee niin on se nyt helvetti paljon parempi ku vanhoilla vuotavilla monroen oem korvausiskareilla+pintakovilla markan madallusjousilla.
              Ei nuoku enää mutkissa ja tien detailit tulee paremmin esille, tosin eipä tosta vielä osaa tarkkaan sanoa kun on kuitenkin 15" talvirenkaat alla
              Click image for larger version

Name:	IMG_5298.jpg
Views:	1
Size:	57.8 KB
ID:	4813514
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5224
                • Hki 43

                Originally posted by Carbonfiber View Post
                Noni! Auto näyttäs menevän näillä näkymin seisomaan tän viikon torstaina ja nyt ois sitten talvi aikaa keräillä osia ja laittaa alle. Jouset ja iskarit on uusittu ja nyt laitetaan uusiksi sitten kaikki loput, kun ei jaksa tärinöitä ja vapinoita. Kysymyksiä on hitosti ja toivottavasti joku viitsii vastata, kun alustan rakenne ei oo mulle mikään selviö.

                Eli uusiksi ainakin:

                -puslat (750i)
                -reaktiotangot
                -koiranluut

                Mitä muuta pitäs vaihtaa? Mistä noita nyt kannattaa lähteä tilailemaan? Ja jos joku on tehnyt samanlaisen projektin niin vois vaikka laittaa ihan rautalangasta väännettyä osalistaa. Myydäänks noita puslia jonain settinä vai pitääkö realoemista poimia pusla kerralla numeroita?

                Myös toi ohjauksen keskialueen välys olisi poistettava päiväjärjestyksestä. Onkos pk-seudulla ketään ammattitaitoista kaveria, joka osaa kiristää sen? Ja jos ei kiristämisellä mene niin sitten osia vaihtamalla. Eli mikä tämä yli 1500€ osa on mikä pitää mahdollisesti vaihtaa? ($$$)

                Vituttais olla köyhä.


                T: Alustanoviisi
                Originally posted by zener View Post
                Lisäisin listaan ainakin (jos ei ihan äsken ole vaihdettu):

                - Alatukivarret
                - Raidetangot
                - Ohjauksen keskitanko
                - Apusimpukan hela

                Siis etupäähän.

                Jos tuonkin jälkeen ohjauksessa välystä, niin sitten simpukkaa tutkailemaan.
                Mitäs tonne taakse sit pitäs uusia vai pitääkö mitään? 200 tkm. pitäis olla mittarissa. Pystyiskö joku noita, vaikka vähän saksantamaan, kun ei varmaan kannatta laakkoselta/kl-varaosista hakea?

                E: Ja onko alumiinisilla ja teräksisillä tukivarsilla muuta eroa, kun se että alumiiniset kestävät varmaan paremmin korroosiota ja ovat kevyemmät?
                Last edited by Carbonfiber; 13-12-2007, 20:35.
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7060
                  • Turenki

                  Kävin perjantaina motonetistä hakemassa reaktiotangot, made in germany näyttää lukevan, mutta tekeekö noilla mittää?:think
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • rounders
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2005
                    • 113
                    • helsinki

                    päivityksiä

                    no niin

                    sen verran päästiin täälläkin eteenpäin. että alle vaihdettiin 50/30 uus intraxin jousisarja. taakse tuli käytetyt konit ja eteen jouduin pakon eessä ottaa bilsun sportit. ei ollu maahantuojalla hyllyssä kun 1kpl sprinttejä ja varattuun huoltoon oli aikaa enää 2 päivää joten ei voinu jäädä sprinttejä ootteleen.
                    sillä seurauksella (mikä oli ennalta tiedossa) ,että nyt auto "keulii" hieman.
                    vaikea sanoa kun ei ole sprinttejä koittanut mutta kyllä toi on mukava ajaa. sprintit varmaan jämäkämmät ja nyt saa jännittää kestääkö noi ton madalluksen. mut ostetaan uudet jos ei

                    ulkonäköhän siitä hieman kärsii mutta nyt maavara nousi niin paljon ,että saa ajettua autohallin rampista alas (otti aikasemmin keskipönttö kiinni). eikä tarvii enää pitää kadulla autoa.

                    ilmeni sama ongelma kuin racing02:sella eli kolahtaa pahan kuuloisesti apparin puolelta kanteissa eli varmaan paras kun tilaan kans ton 220e setin ja paan kaikki kerralla vaihtoon niin eiköhän sitten taas hetken kestä.

                    onko muilla kokemuksia noista sporttien kestävyydestä tällä madalluksella ??
                    ex: 323i -99
                    ex: 535i -91
                    ex: 525i -89
                    ex: 316i -88

                    Comment

                    • tuco
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 129
                      • Vantaa

                      Se on sitten E34 535i -90:ssä alusta kakkana!! Rupesi yhtäkkiä poksumaan ja pitämään kolinaa ja hankausääntä+ muita ääniä. Tänään töistä tullessani alkoi sitten aivan käsittämätön vapina, rattiakin oli pakko pitää kahdella kädellä k§iinni! Pahimmat vapinat alkoivat 60km/h---->. Perkele että ottaa päähän! Pelkäsin, että auto rojahtaa maahan! Pakko saada auto kuntoon mahd. nopeesti, joten ei tässä muu auta kuin viedä se Laakkoselle/muulle korjaamolle ja laittaa kokonaan uusi alusta(paitsi iskarit+jouset, Weitec).! Maksaa sitten mitä maksaa.

                      Kakka alusta.....

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2016
                        • Kangasala

                        Originally posted by tuco View Post
                        Se on sitten E34 535i -90:ssä alusta kakkana!! Rupesi yhtäkkiä poksumaan ja pitämään kolinaa ja hankausääntä+ muita ääniä. Tänään töistä tullessani alkoi sitten aivan käsittämätön vapina, rattiakin oli pakko pitää kahdella kädellä k§iinni! Pahimmat vapinat alkoivat 60km/h---->. Perkele että ottaa päähän! Pelkäsin, että auto rojahtaa maahan! Pakko saada auto kuntoon mahd. nopeesti, joten ei tässä muu auta kuin viedä se Laakkoselle/muulle korjaamolle ja laittaa kokonaan uusi alusta(paitsi iskarit+jouset, Weitec).! Maksaa sitten mitä maksaa.

                        Kakka alusta.....
                        Oi voi...niin kai sitte, oks sytty kumminki kohallaa?
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • tuco
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 129
                          • Vantaa

                          Originally posted by schwarze View Post
                          Oi voi...niin kai sitte, oks sytty kumminki kohallaa?
                          No eiköhän tuo kohallaan ole.

                          Comment

                          • Haggis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1571
                            • Wackyland

                            Mikähän on vikana kun tavallaan vähän kovemmissa jarrutuksissa rattiin tulee klappia ja rupee kuulumaan pientä kolinaa?

                            Raidetangon päät ja koiranluut vasta vaihdettu.
                            Käyttis:Kia Optima TF

                            Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by Haggis View Post
                              Mikähän on vikana kun tavallaan vähän kovemmissa jarrutuksissa rattiin tulee klappia ja rupee kuulumaan pientä kolinaa?

                              Raidetangon päät ja koiranluut vasta vaihdettu.
                              Veikkasin ylätukivarsien puslien olevan loppu? Muut korjatkoon jos olen väärässä.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • larmatin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 1118
                                • Perttula

                                olisin laittamassa itselle uutta jousitusta,miten muuten sopii 92 vuoden etuiskarit 88 E34 koppaan?
                                takaiskarithan on ihan samat,eikö näin?
                                pitääkö vaihtaa etupäähän muuta kuin ylälaakerit uudet jos laitan 92vm iskarit eteen?

                                onko kellään varmaa tietoa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎