Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M-Lead
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 1500
    • Oulu

    Originally posted by -manageri- View Post
    En viittiny uutta ketjuu alottaa..

    Onko kukaan laittanu e34 535 konerempan aikana virinokkaa?
    Miten vaikuttaa alavääntöihin joku hiukan jyrkempi nokka? :think

    Nokka+keinu jne. remppa edessä, tarkoitus samalla käyttää kansi koneistuksessa ja tota virinokkaa oon miettiny, pilaisko se ihan kokonaan ton motin alaväännön?

    Jos jollain omakohtaista kokemusta, pistäkää privaan!
    Voi toki tähänkin vastata, liittyyhän tää e34
    Itellä oli 535i:ssä Schrickin 282/262/110 nokka ja tappo moottorista alavääntöä mielestäni hitusen liikaa. En alle 10l kulutuksiin päässy missään tilanteessa. Oli sama paahtaako 80km/h vai 140km/h niin veti saman verran soppaa. Manuaali loota siis ja vakio 3.64 perä. Mut hyvin moottori toimi ylemmillä kierrosalueilla ns. kovassa ajossa, ainoo mikä alko harmittaa oli alusta.

    Mulla tosin vaikutti asiaan koskematon alakerta (ajettu ~380tkm) joka ei ihan tikissään ollut, yläkerta oli aikasemmin kokonaan laitettu uusiksi. Tietty alakerran kunnostamisella oltais varmaan päästy ihan toiseen makuun.

    Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

    Comment

    • Jupex
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 41
      • Seinäjoki

      Onko tietoa onko automaatti E34 525 tds:ssä käytetty check control mittaristoa? Netistä koittelin kattella, niin perhana kun kaikissa mittaristoissa on väärät tankin koot, nopeudet ja kierrokset. Todennäköisesti kulutuksetkin näyttäisi päin v....ua. Onko joku nähnyt tai kuullut tds:ssä olleen tuon CC -mittariston tai tietääkö joku onko tuollainen "väärä" mahdollista sovittaa tuonne ratin taakse jälkikäteen tai kuinka sen Check Control Modulen kanssa homma luonnistuu diesel-vehkeessä? Jos sellaisen sinne saa sopimaan, niin veikkaan, ettei sieltä kovin montaa luotettavaa lukemaa saa suoralta kädeltä pihalle.

      Jos ei onnistu niin pitää tyytyä korjaamaan pikselit vanhasta

      Edit:
      Fiksuna ihmisenä saatoin löytää suoran vastauksen omaan kysymykseeni, eli tds:ään ei ilmeisesti ole alkuperäistä CC-mittaristoa... Eri asia on sitten onko sinne ikinä sitä sovitettavissakaan... Taitaa olla pikselikorjaus edessä
      Last edited by Jupex; 10-08-2009, 14:56.
      E30 316
      E30 320i
      E30 316i
      E34 520iA
      E34 525tds touring
      E39 530i touring individual
      E34 M5 3.6

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Originally posted by -manageri- View Post
        En viittiny uutta ketjuu alottaa..

        Onko kukaan laittanu e34 535 konerempan aikana virinokkaa?
        Miten vaikuttaa alavääntöihin joku hiukan jyrkempi nokka? :think

        Nokka+keinu jne. remppa edessä, tarkoitus samalla käyttää kansi koneistuksessa ja tota virinokkaa oon miettiny, pilaisko se ihan kokonaan ton motin alaväännön?

        Jos jollain omakohtaista kokemusta, pistäkää privaan!
        Voi toki tähänkin vastata, liittyyhän tää e34
        Schrickin perusnenä on hyvä, mutta vaatii kaverikseen vähintään moottorinohjauksen säädön, mielellään ohjauksen vaihdon esim. megaan. Säätö tosin auttaa jo ihan vakionokallakin. Puristuksia tarvitsisi saada kipeästi lisää, mutta katillisen orkkismännillä ei hirveästi saa. Lohkon tasosta voi ottaa sen verran että männänlaki tulee 0,9mm yli ja se kannattaa tehdä joka tapauksessa. Kannen kaivuusta sen verran että pikku siistimiset kannattaa tehdä, halvalla ei muuta kannatakkaan. Putkistokin on huono vaan ei pieni.

        "Pikkumuutoksilla" reilu 260hp ja yli 360nm tuolla nenällä
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Biimer_90
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 169

          Moro!

          Auto vm.89 520i
          Semmoista ajattelin alkaa kysymään että vaikuttaako epäkuntoinen kaasuläppä semmoista vikaa kun: Olet lähdössä liikkeelle, nostat kytkintä ja alat painamaan kaasua mutta samalla auto meinaa sammua?:think
          EDIT: Vai olisikos vain härski imuvuoto jossain?
          E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
          E34 525i vm.89

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            Originally posted by Biimer_90 View Post
            Moro!

            Auto vm.89 520i
            Semmoista ajattelin alkaa kysymään että vaikuttaako epäkuntoinen kaasuläppä semmoista vikaa kun: Olet lähdössä liikkeelle, nostat kytkintä ja alat painamaan kaasua mutta samalla auto meinaa sammua?:think
            EDIT: Vai olisikos vain härski imuvuoto jossain?
            Eipä kaasuläppä voi muualta hajota kuin stefoista joka on epätodennäköistä. eli imuilmavuotoja etsimään.
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • Biimer_90
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 169

              Originally posted by Axum View Post
              Eipä kaasuläppä voi muualta hajota kuin stefoista joka on epätodennäköistä. eli imuilmavuotoja etsimään.
              Niin täytyy alkaa tekemään
              E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
              E34 525i vm.89

              Comment

              • -manageri-
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2009
                • 228

                Tietääkö kukaan mistä sais 'sopuhintaan' e34 535i m30b34 peltipakosarjaa ?? :think

                Ei netistä löydy mistään, tai sit oon sokee

                Comment

                • Vilikki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 6309
                  • Raahe

                  Originally posted by -manageri- View Post
                  Tietääkö kukaan mistä sais 'sopuhintaan' e34 535i m30b34 peltipakosarjaa ?? :think

                  Ei netistä löydy mistään, tai sit oon sokee
                  btcf ostetaan osat osio, ebay.de, nettivaraosa.com jne...aika usein noita näyttää tarjolla olevan, pitää vaan pitää silmät auki ja nähdä vähän vaivaa
                  BMW e36 316i Turbo Compact

                  Comment

                  • niskama2
                    Newbiemmer
                    • Apr 2009
                    • 7
                    • Helsinki

                    Missä ihmeessä tuo vika mahtaa olla kun auton käynnistää ja sammuttaa niin palaa merkkivalo "oildruck sensor" ja sillointällöin on palanut myös "oildruck motor" auton vikakoodit luettiin, eipä löytynyt niissä mitään, öljynpaine anturi vaihdettu, ei auttanut?, mistäpäin lähteä vikaa metsästämään seuraavaksi? Moottorina m30b30 . Kiitoksia jo etukäteen.

                    Markus

                    Comment

                    • bmwonly
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2009
                      • 225
                      • kokkola

                      heips pääsi auto tuossa viikonloppuna pikusen keittämää ja syylliseksi paljastui jumissa ollut termostaatti, mutta olen miettinyt tässä että kannattaako koneesta viel tarkistaa jotain termostaatin vaihdon jälkeen,kun eräs tuttu autonkorjaaja yrittäjä sanoi että luultavasti kansi pahvi mennyt? En kyllä jaksa ite uskoa että olisi palanu kun autoa kokeilee käynnistää kylmänä niin käy normaalisti eikä nesteitä yms muita katoa. Mutta olisi kiva tietää että kannattako vielä jotai tarkistaa ennen kuin ottaa ajoon.:think auto on e34 520 vuosimalli 91.
                      NYT: e39 520i

                      ex kulkineet:
                      E36 318, ->E36 328, -> e34 525td, -> e34 525i, ->e34 520, -> e39 523i -> E38 NAVARROVIOLET :smoke -> e39 523i->

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Originally posted by bmwonly View Post
                        heips pääsi auto tuossa viikonloppuna pikusen keittämää ja syylliseksi paljastui jumissa ollut termostaatti, mutta olen miettinyt tässä että kannattaako koneesta viel tarkistaa jotain termostaatin vaihdon jälkeen,kun eräs tuttu autonkorjaaja yrittäjä sanoi että luultavasti kansi pahvi mennyt? En kyllä jaksa ite uskoa että olisi palanu kun autoa kokeilee käynnistää kylmänä niin käy normaalisti eikä nesteitä yms muita katoa. Mutta olisi kiva tietää että kannattako vielä jotai tarkistaa ennen kuin ottaa ajoon.:think auto on e34 520 vuosimalli 91.
                        Vesipumppu vaihtoon jos ei ole jo äskettäin vaihdettu. Ei sitten siivet irtoa ajossa.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Ravermeister
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1508
                          • Melkeen Turkkuses

                          Originally posted by niskama2 View Post
                          Missä ihmeessä tuo vika mahtaa olla kun auton käynnistää ja sammuttaa niin palaa merkkivalo "oildruck sensor" ja sillointällöin on palanut myös "oildruck motor" auton vikakoodit luettiin, eipä löytynyt niissä mitään, öljynpaine anturi vaihdettu, ei auttanut?, mistäpäin lähteä vikaa metsästämään seuraavaksi? Moottorina m30b30 . Kiitoksia jo etukäteen.

                          Markus
                          Sen öljynpaineanturin johdoissa hankaumaa tai peräti poikki jostain?
                          -Turku Connection-
                          HDJ80 4.2TD
                          ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                          Comment

                          • Wgs
                            Bimmer Rookie
                            • May 2009
                            • 69
                            • Laplaaandia

                            Miten sais E34 lokarit, puskurit ja helmat pienimmällä vaivalla irti? Ei viitsit hajoittaa niitä omalla toheloinnilla..

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              Originally posted by Wgs View Post
                              Miten sais E34 lokarit, puskurit ja helmat pienimmällä vaivalla irti? Ei viitsit hajoittaa niitä omalla toheloinnilla..
                              Etulokarit, ruuvit pois ja koriliimasta isommat kampee pois niin tippuu. Takalokarit rälläkällä, puskurit lähtee kun irroittaa mustat listat puskureiden päältä ja niiden alla on mutterit. Sen jälkeen vedät vaan tasaisesti pois keskeltä.

                              Helmat laikalla.

                              Comment

                              • Wgs
                                Bimmer Rookie
                                • May 2009
                                • 69
                                • Laplaaandia

                                Originally posted by Micce///M View Post
                                Etulokarit, ruuvit pois ja koriliimasta isommat kampee pois niin tippuu. Takalokarit rälläkällä, puskurit lähtee kun irroittaa mustat listat puskureiden päältä ja niiden alla on mutterit. Sen jälkeen vedät vaan tasaisesti pois keskeltä.

                                Helmat laikalla.
                                Kiitos paljon!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎