Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BavariaPower
    Bimmer Fanatic
    • May 2008
    • 233
    • Jyväskylä

    Olisko kellään mitään lääkettä tohon ajonesto-ongelmaan?...:think
    Käyttikset:


    E61 525D -06

    E60 530ia M-sport -06

    kesä-auto E21 "316" -82

    ex. E21 315 -81 :drive

    ex. E34 540ia -93

    ex. E34 520i -88

    ex. E34 525ia touring -93

    ex. E28 518i Bavaria -87

    Comment

    • paksu-pena
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 53
      • finland

      joo elikkäs laturi lopetti yhtäkkiä lataamisen.merkki valo ei kuitenkaan palanut.ennen kansiremppaa pelas ihan normisti mutta kun kone saatiin käyntiin niin ei enään ladannutkaan.laturin hiilet oli hyvät.
      mistä lähteä vikaa hakemaan?

      Comment

      • jrasi
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 53
        • Viljakkala

        Kuuluukos tuon e34:n olla tuommoinen "lulla", vähän kun venettä ohjastaisi. Eli ratti on jotenkin tunnoton, mitään suoranaista klappia ei tunnu, mutta jotenkin se keskialue on hakusessa.

        Etuiskarit ja etujouset on vaihdettu hiljan, alatukivarret on myöskin uusittu.

        Vakioalustainen '95 525 Touring kyseessä, 225/55/16 rengastuksella. Kaikki etupäähän vaihdetut osatkin on marmorilta.

        Sitten toinen kymysys, onkos kummoinen homma irroittaa nuo muovihelmat ja saada vielä takasin paikalleenkin. Näyttää vaan norjankromia kertyneen tunkinpaikkoihin, saisi puhaltaa ja maalata, ennen kuin syöpyy läpi.
        GM

        Comment

        • Alpina E34
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1122
          • Masku

          Lullaamiseen sanon vain sen että meidän talouden 525 Tds Touring ei ollut vakioalustalla kovinkaan suuntavakaa, vaikka kaikki alustan osat oli ok. 60/20 pudotus ja jo muuttui paremmaksi. Vakioalustalla keula oli siis todella ylhäällä.

          Tosin syynä on todennäköisesti jokin lukuisista etu- tai takapään nivelistä/puslista tai löysä simpukka tai morot ohjauksen nivelet.

          Helmat lähtee irti näin:

          - helman takapäästä 2 kpl muoviniittejä irti
          - alareunan mustista kiinnikkeistä lukitusmekanismi auki ja kiinnikkeet irti
          - yläreuna nypitään vain varovasti pois ulospäin vetämällä.

          Tässä linkissä kuvia, josta vähän näkee, miltä kiinnikkeet näyttää:
          E34 Lenz 536ds -89

          E34 osille tarve:
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

          Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
          Originally posted by T3
          BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
          'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Originally posted by jrasi View Post
            Kuuluukos tuon e34:n olla tuommoinen "lulla", vähän kun venettä ohjastaisi. Eli ratti on jotenkin tunnoton, mitään suoranaista klappia ei tunnu, mutta jotenkin se keskialue on hakusessa.

            Etuiskarit ja etujouset on vaihdettu hiljan, alatukivarret on myöskin uusittu.

            Vakioalustainen '95 525 Touring kyseessä, 225/55/16 rengastuksella. Kaikki etupäähän vaihdetut osatkin on marmorilta.

            Sitten toinen kymysys, onkos kummoinen homma irroittaa nuo muovihelmat ja saada vielä takasin paikalleenkin. Näyttää vaan norjankromia kertyneen tunkinpaikkoihin, saisi puhaltaa ja maalata, ennen kuin syöpyy läpi.
            Raidetangot, keskitanko ja apusimpukan hela vaihtoon. Noissa voisi ainakin olla kuvauksen perusteella väljää :think
            Ja voi siellä takapäässäkin olla väljää, apurungon puslat, takavakaajan niveltangot jne..
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Kapanos
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1394
              • Kirkkonummen Westend

              Originally posted by jrasi View Post
              Kuuluukos tuon e34:n olla tuommoinen "lulla", vähän kun venettä ohjastaisi. Eli ratti on jotenkin tunnoton, mitään suoranaista klappia ei tunnu, mutta jotenkin se keskialue on hakusessa.

              Etuiskarit ja etujouset on vaihdettu hiljan, alatukivarret on myöskin uusittu.

              Vakioalustainen '95 525 Touring kyseessä, 225/55/16 rengastuksella. Kaikki etupäähän vaihdetut osatkin on marmorilta.

              Sitten toinen kymysys, onkos kummoinen homma irroittaa nuo muovihelmat ja saada vielä takasin paikalleenkin. Näyttää vaan norjankromia kertyneen tunkinpaikkoihin, saisi puhaltaa ja maalata, ennen kuin syöpyy läpi.
              Kuullostaa samanlaiselta kuin oma M5:nen ja korjaantui simpukan vaihdolla. Ihanan halpaa, mutta kylä on hyvä ajaa
              E30 M50tic -90
              E34 M5 -90
              E91 325d M-sport -07
              Ford F100 -53 LS edition

              Comment

              • jrasi
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 53
                • Viljakkala

                Takakelkkaan on tehty puslaremppa pari vuotta sitten. Täytyy aluksi koittaa kiristää simpukkaa, tuossa parkkipaikalla enempi tutkin aihetta, niin kyllä siinä tuntuis pientä klappia olevan.

                Edellinen auto sattui olemaan ranskis, ilman tehostinta ja gt -malli, niin voihan se olla, että sitä mikroautomaisuutta luonnostaan kaipailee.
                GM

                Comment

                • BavariaPower
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2008
                  • 233
                  • Jyväskylä

                  [quote=BavariaPower;1732862]Hei,olisko kellään selkeää ohjetta miten poistaa tuo bmw:n alkuperäinen ajonesto käytöstä?...searchilla löyty kyllä juttua tosta,mut ei mitään selkeää ohjetta...on meinaan niin kuluneet nuo "kontaktipinnat" tuosta kojelaudasta/tikusta,että on jo hankala saada kuitattua pois päältä...autona e34 540ia -93...

                  ...neuvoa kaivataan!?
                  Käyttikset:


                  E61 525D -06

                  E60 530ia M-sport -06

                  kesä-auto E21 "316" -82

                  ex. E21 315 -81 :drive

                  ex. E34 540ia -93

                  ex. E34 520i -88

                  ex. E34 525ia touring -93

                  ex. E28 518i Bavaria -87

                  Comment

                  • -manageri-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2009
                    • 228

                    Minkäverran "kannattaa" maksaa m-sportin etupenkeistä, vaikka kokonahkaisista tai puolinahka? :think:think
                    Ei tarvi olla sähkösäätöjä.

                    Siis e34 penkit.

                    Comment

                    • grandpa-look
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 531
                      • Vaasa/Seinäjoki

                      Originally posted by -manageri- View Post
                      Minkäverran "kannattaa" maksaa m-sportin etupenkeistä, vaikka kokonahkaisista tai puolinahka? :think:think
                      Ei tarvi olla sähkösäätöjä.

                      Siis e34 penkit.
                      Noista mustista sport jakkaroista huudellaan kai jotain +400 € parilta.. tietysti kunnosta riippuen. En osaa sanoa kuinka paljon noita on manuaalina edes tehty/tarjolla?
                      Nyt: E39 530d 2002 m-sport
                      ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

                      Comment

                      • Alpina E34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1122
                        • Masku

                        Originally posted by -manageri- View Post
                        Minkäverran "kannattaa" maksaa m-sportin etupenkeistä, vaikka kokonahkaisista tai puolinahka? :think:think
                        Ei tarvi olla sähkösäätöjä.

                        Siis e34 penkit.
                        Kaveri osti keväällä purku M5:sta todella hyväkuntoisen mustan buffalonnahkasisustan 600€.

                        Pakettiin kuului:

                        - sporttipenkit muistillisilla sähkösäädöillä, grilleillä ja johtosarjalla
                        - 2 istuttava takapenkki sähkösäätöisillä takaniskatuilla
                        - kokonahkainen keskikonsoli edestä taakse asti
                        - kokonahkaiset hyvät ovipahvit

                        Pelkkiä etupenkkejä on varmaan vaikeampi saada, sillä yleensä myydään koko setti. Toki poikkeuksia on ja hinnat vaihtelee.
                        E34 Lenz 536ds -89

                        E34 osille tarve:
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                        Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                        Originally posted by T3
                        BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                        'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                        Comment

                        • -manageri-
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2009
                          • 228

                          Joo, jostain jos nuo sportit sais beigenä viiteensataan niin voisi ostaa
                          Onkohan noita sportti etupenkkejä tehty beigellä kankaalla?
                          Kävis suoraan sisustan väriin sitten niin ei tarttis takapenkkii uusii ainakaan nyt vielä :think

                          Comment

                          • grandpa-look
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 531
                            • Vaasa/Seinäjoki

                            Originally posted by -manageri- View Post
                            Joo, jostain jos nuo sportit sais beigenä viiteensataan niin voisi ostaa
                            Onkohan noita sportti etupenkkejä tehty beigellä kankaalla?
                            Kävis suoraan sisustan väriin sitten niin ei tarttis takapenkkii uusii ainakaan nyt vielä :think
                            Osta koko sisusta kerralla niin pääset helpommalla, eikä toi hintakaan varmaan paljoa nouse.. vähän kattelet niin saat etu- ja takapenkit, sekä mahdollisesti ovipahvit samasta setistä niin tulee kerralla siistiä Kannattaa katsella myös esim www.ebay.de ja sieltä vaikka hakusanalla "bmw e34 leder" niin löytyy jos jonkinnäköistä palikkaa

                            itse ostin viimekesänä saksasta ebay.de:n kautta e32 etu+ takapenkit, 4x penkinlämmittimet, 4x niskatuet.. tosin comfortit, mutta penkit maksoivat 281€ huutokaupasta huudettuina
                            Nyt: E39 530d 2002 m-sport
                            ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

                            Comment

                            • -manageri-
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2009
                              • 228

                              Menikös nuo e32 penkit heittämällä e34? :think

                              Voiko muista malleista soveltaa penkkejä?.. :think

                              Comment

                              • Harri G
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 9042
                                • Iisalmi

                                Originally posted by -manageri- View Post
                                Menikös nuo e32 penkit heittämällä e34? :think
                                Etupenkit ainakin bolt-on. Takapenkeissä muistaakseni pikkuviilaamista, mutta saanee nekin sopimaan. Hommaa seiskan takapenkki jääkaapilla. Sellainen olis aika kurko omassa autossa

                                Ei liene järkeä muista vaihdella penkkejä. Noita on kuitenkin aika hyvin tarjolla.

                                Osanumeroita voi vertailla: www.bmwfans.info
                                Last edited by Harri G; 16-08-2009, 21:41.
                                E39 ja E91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎