Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • grandpa-look
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 531
    • Vaasa/Seinäjoki

    Kuuluuko e34:sessa olla nuo lämmön- ja puhaltimen säätimet taustavalaistut? Kuvassa siis kolme pyörylää oikealla alhaalla


    Itsellä ei ainakaan pala, mutta eilen ruuvatessa en kyllä polttimiotakaan bongannut :think

    Lisäksi onko kokemusta pimenevästä pikku obc:stä. Eilen pimeni soittimen irroituksen yhteydessä.. polttimot näyttivät ok ja toiminnot toimivat muuten, mutta valoa ei ole. Voisiko sittenkin kaikki 3 polttimoa pimahtaa irroituksen yhteydessä samanaikaisesti
    Last edited by grandpa-look; 27-08-2009, 14:56.
    Nyt: E39 530d 2002 m-sport
    ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

    Comment

    • Purtsi123
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1011
      • Kuopio

      Originally posted by grandpa-look View Post
      Kuuluuko e34:sessa olla nuo lämmön- ja puhaltimen säätimet taustavalaistut? Kuvassa siis kolme pyörylää oikealla alhaalla


      Itsellä ei ainakaan pala, mutta eilen ruuvatessa en kyllä polttimiotakaan bongannut :think

      Lisäksi onko kokemusta pimenevästä pikku obc:stä. Eilen pimeni soittimen irroituksen yhteydessä.. polttimot näyttivät ok ja toiminnot toimivat muuten, mutta valoa ei ole. Voisiko sittenkin kaikki 3 polttimoa pimahtaa irroituksen yhteydessä samanaikaisesti
      Kyllä pitäis olla valaistu. Itellä ainaki on. Tosin mulla on ilmastoinniton versio, mutta luulis että tuossakin pitäis valot olla. Johto varmasti kunnolla kiinni?
      Last edited by Purtsi123; 27-08-2009, 15:40.
      E61 525xda -08

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14353
        • Oulu

        Siellä on semmonen pieni 1,2w lasikantapolttimo. Ruuvit joutuu aukasemaan sieltä lämmönsäätö rullien takaa että polttimon saa vaihdettua.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2540
          • Kirkkonummi

          Originally posted by 525 TD View Post
          Jos tuo rele #61 31 1 378 301 (keltainen)ohjaa pyyhkijöitä , on oltava myös toinen rele pyyhkijöille (moottorille tulee pistokkeeseen nastaan : 1 = miinus , 2= hidas nopeus , 3= nopea nopeus)

          Teoriaa : rele #61 31 1 378 301 ohjaa moottoria kytkemällä virtaa täys-ja tihkunopeudella nastaan 3 , mutta vastaava rele joka kytkisi virtaa nastaan 2 (eli normaalinopeus) on viallinen , piuhoissa on vikaa tai pyyhkijänmoottorin hiili loppu (hiiliä löytyy 3kpl)
          GM-boksi ohjaa pyyhkijöitä vain tekemällä viiveen asennolla 1 ja pysäyttää pyyhkimet asennossa 2 , jos auto ei liiku
          Tuotahan on hiukan arvailtukin, mutta missä se toinen rele sijaitsee? Nyt toimii 1=tihku ja 3=nopea nopeus, mutta ei 2=normaali. Tuo rele on yleismallinen, parhaimmillaan taisin Motonetin hyllyssä olla vajaan 3 euron nimetön laatikko tarjolla. 2-nopeus lähtee toimimaan välillä, kun pyyhkimiä "huudattaa" täysillä jonkin aikaa, vastaa lähinnä nopeampaa tihkua tällä hetkellä - asentojen välillä on siis nopeuseroa nytkin.

          Kaikkein hölmöintä tässä on se, että autossa pääsi akusta loppumaan virta kesällä. Juuri ja juuri sai tarpeeksi latausta sisään, että pääsi ajamaan kotiin, vesisateessa. 2-nopeus toimi täydellisesti, ilman mitään häiriöitä kun muuten akun varaus oli niin lopussa, että auto ei olisi pysynyt joutokäynnillä pitkään käynnissä. Rele?
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2540
            • Kirkkonummi

            Originally posted by zener View Post
            Siellä on semmonen pieni 1,2w lasikantapolttimo. Ruuvit joutuu aukasemaan sieltä lämmönsäätö rullien takaa että polttimon saa vaihdettua.
            Ja kannattaa olla tarkkana kun laittaa sitä polttimoa kiinni, että ei tule huonoa kosketusta ja joudut ottamaan koko roskan auki vain taivutellaksesi hiukan niitä pieniä viiksiä.. Suositeltavaa sinänsä, näkee hyvin mitä säätää.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • Wgs
              Bimmer Rookie
              • May 2009
              • 69
              • Laplaaandia

              Joku tässä porukassa on varmasti joskus laittanut angel eyes-rinkulat vakio umpioihin. Miten ne linssit saa parhaiten irti että saa ne rinkulat sinne sisään laitettua?

              Comment

              • Axum
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 4416
                • Kuopio

                Originally posted by Wgs View Post
                Joku tässä porukassa on varmasti joskus laittanut angel eyes-rinkulat vakio umpioihin. Miten ne linssit saa parhaiten irti että saa ne rinkulat sinne sisään laitettua?
                Uunissa tai kuumailmapuhaltimella.
                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                - E39 528ia
                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Puretaan 520ia -97
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                Comment

                • Wgs
                  Bimmer Rookie
                  • May 2009
                  • 69
                  • Laplaaandia

                  Danke!

                  Comment

                  • Muppe
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 1866
                    • Östermyra

                    Originally posted by Petteri75 View Post
                    Mutta eikö GM:n oikuttelun pitäisi näkyä jossain muuallakin?
                    Pitäisi, tekee niin.

                    Originally posted by 525 TD View Post
                    Jos tuo rele #61 31 1 378 301 (keltainen)ohjaa pyyhkijöitä , on oltava myös toinen rele pyyhkijöille (moottorille tulee pistokkeeseen nastaan : 1 = miinus , 2= hidas nopeus , 3= nopea nopeus)

                    Teoriaa : rele #61 31 1 378 301 ohjaa moottoria kytkemällä virtaa täys-ja tihkunopeudella nastaan 3 , mutta vastaava rele joka kytkisi virtaa nastaan 2 (eli normaalinopeus) on viallinen , piuhoissa on vikaa tai pyyhkijänmoottorin hiili loppu (hiiliä löytyy 3kpl)
                    GM-boksi ohjaa pyyhkijöitä vain tekemällä viiveen asennolla 1 ja pysäyttää pyyhkimet asennossa 2 , jos auto ei liiku
                    Sigun tomaatissa toimi vain suurin pyyhkijöiden nopeus, eikä mikään muu. Testasin toisella GM:llä jonka jälkeen toimi kaikki nopeudet, sekä pissapoika. Pari päivää myöhemmin alkoi vaan pyyhkijät elää omaa elämää...

                    Toki auto on sähköongelmien ilmentymä, mitä en toivois vittumaisimmallekkaan ihmiselle.
                    E61 530dA M-Sport
                    E39 520iA Touring

                    ex. E34 525iA
                    ex. E34 535iA
                    ex. E34 520i
                    ex. E34 520i
                    ex. E36 320i

                    Comment

                    • 525 TD
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 281
                      • IISALMI

                      Originally posted by Petteri75 View Post
                      Tuotahan on hiukan arvailtukin, mutta missä se toinen rele sijaitsee? Nyt toimii 1=tihku ja 3=nopea nopeus, mutta ei 2=normaali. Tuo rele on yleismallinen, parhaimmillaan taisin Motonetin hyllyssä olla vajaan 3 euron nimetön laatikko tarjolla. 2-nopeus lähtee toimimaan välillä, kun pyyhkimiä "huudattaa" täysillä jonkin aikaa, vastaa lähinnä nopeampaa tihkua tällä hetkellä - asentojen välillä on siis nopeuseroa nytkin.

                      Kaikkein hölmöintä tässä on se, että autossa pääsi akusta loppumaan virta kesällä. Juuri ja juuri sai tarpeeksi latausta sisään, että pääsi ajamaan kotiin, vesisateessa. 2-nopeus toimi täydellisesti, ilman mitään häiriöitä kun muuten akun varaus oli niin lopussa, että auto ei olisi pysynyt joutokäynnillä pitkään käynnissä. Rele?
                      ainakin omassa touringissa releen ääni pyyhkijöitä käytettäessä kuuluu takapenkin alta RM-boksista,pyyhkijälle on relekkin (oranssi) joka kytkeytyy heti päälle virta-avaimesta (releen ohjausvirta konetilan sulakkeelta f1 , kytkee virran RM-boksille sulake f34 takapenkin alla), lopun hoitaa RM-ja GM-boksit , RM-boksissa on 2 relettä moottorin eri nopeuksia varten (ylläoleva siis td touring-mallin sähkökaavio)

                      motonetinkin yleisrelekkin käy tuon keltaisen paikalle (kunhan varmistaa että nastajärjestys on oikea , aika usein yleisreleissä nastat 30 ja 86 vaihtavat paikkaa)

                      (muinoin kytkin autoon virrat päälle ja pyyhkijän viiksi oli "täysillä"-asennossa , hankasi hetken kuivaa lasia ja poltti sulakkeen. Ajattelin korjata asian myöhemmin mutta auto ei lähtenyt käyntiin... Sulakkeita olikin palanut 3 kpl (1 konetilasta ja 2 takapenkin alta. Ihmekytkentöjä noissa sähköissä.)

                      noita releitä ja pari GM-boksia löytyy ilmoituksestani jos tarvetta
                      Last edited by 525 TD; 28-08-2009, 11:11. Reason: lisää mutua

                      Comment

                      • jrasi
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 53
                        • Viljakkala

                        Tuossa suunnittelin ensikeväälle kytkinremppaa touringiin. Tuli tuossa mieleen, että kannattaako samalla vaihtaa kaksoismassavauhtipyörän tilalle jäykkä, kuitenkin autolla on 300tkm ajettu, että mitähän tuolle voi odottaa elinikää? Autossa siis M50TÜB25, eikös ensimmäisissä M50 -koneisissa ollut jäykkä vp? Toki kytkinpaketti täytyy sitten laittaa jäykälle pyörälle sopivaksi.

                        Ohjauksen vetelyyn, mitä aikaisemmin kyselin, auttoi jo kun vähän simpukkaa kiristin, kiristin sen, mitä pelkällä kuusiokärkihylsyllä ja jatkovarrella sai kiristettyä ilman räikkää.
                        GM

                        Comment

                        • aakoo
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2008
                          • 777
                          • Espoo

                          Originally posted by jrasi View Post
                          Tuossa suunnittelin ensikeväälle kytkinremppaa touringiin. Tuli tuossa mieleen, että kannattaako samalla vaihtaa kaksoismassavauhtipyörän tilalle jäykkä, kuitenkin autolla on 300tkm ajettu, että mitähän tuolle voi odottaa elinikää? Autossa siis M50TÜB25, eikös ensimmäisissä M50 -koneisissa ollut jäykkä vp? Toki kytkinpaketti täytyy sitten laittaa jäykälle pyörälle sopivaksi.

                          Ohjauksen vetelyyn, mitä aikaisemmin kyselin, auttoi jo kun vähän simpukkaa kiristin, kiristin sen, mitä pelkällä kuusiokärkihylsyllä ja jatkovarrella sai kiristettyä ilman räikkää.
                          Sitä ei tosiaan ainakaan omassa tapauksessa tarvinnut missään määrin voimalla kiristää. Tärkeintä siinä säätämisessä on kai se, että välystä ei enää ole, eikä ohjaus tunnu kuitenkaan älyttömän jäykältä. Ratin pitää palautua takaisin keskelle.

                          Kytkinremppa kun nostettiin esille niin voisin samalla kysyä neuvoja omaa autoa varten. Eli 535 8/91 M30B34. Ajettu 211tkm ja tällä hetkellä vauhtipyörä kolkattaa jo erittäin epämiellyttävästi. Uusihan sinne pitää laittaa, mutta kannattaako tohon laittaa sitten samantien kova tilalle? Uuden kaksoismassan hinta marmorilla oli kuulemma 1200e.

                          Kytkin pitää ilmeisesti muutenkin vaihtaa samalla, luistaa myös jonkun verran. Neuvokaa tyhmää tai osoittakaa vaikka linkki jonnekin, missä kerrotaan kytkimen ero kovan vauhtipyörän ja kaksoismassan kanssa. Mitä kaikkia varaosia tohon kytkimen remppaan pitäisi ostaa? Ja millainen kytkin sinne kannattaa laittaa, alkuperäistä vastaava taitaa olla ihan hyvä?

                          Auto on kuitenkin käyttöautona, joten vauhtipyörää ei varmaan kannata lähteä keventämään kauheasti, mikäli sinne kovan tilalle vaihtaa? Olisi tarkoitus säilyttää tuo sama ajomukavuus kaupungissa, mikä vehkeessä nykyiselläänkin on.
                          E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7061
                            • Turenki

                            Originally posted by jrasi View Post

                            Ohjauksen vetelyyn, mitä aikaisemmin kyselin, auttoi jo kun vähän simpukkaa kiristin, kiristin sen, mitä pelkällä kuusiokärkihylsyllä ja jatkovarrella sai kiristettyä ilman räikkää.
                            Siis WTF? Mitä teit?
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14353
                              • Oulu

                              Originally posted by Peltsii View Post
                              Siis WTF? Mitä teit?
                              Mahto mennä vituiksi jos noin kiristi.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • jrasi
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2009
                                • 53
                                • Viljakkala

                                Siis muutaman asteen käänsin siitä säätöruuvista. En ihan sitä kymmentä, mitä jossain suositellaan alkuun.
                                GM

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎