Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    Noniin Hyvässä lykyssä pääsen jo maanantaina niputtaa ton kolmenelkun uusilla osilla, mikäli tuo kansi tulee huomenissa matkahuollolla niinkuin myyjä lupaili..

    Ihmetyttää vaan nuo KL-varaosien hinnat, en nyt 100% varmaksi hintoja muista ja osalistakin on kotona. Mutta laakeriliuskat, tiivisteet (ylä&ala) maksoi abouttirallaa 430-450€, siihen päälle vielä n.180€ männänrenkaat.

    Kun taas paikallinen pulju, hämeendiesel tarjosi "parhaita" tavallisia laakeriliuskoja, tiivisteitä, stefoja sekä männänrenkaita yhteensä 420€ pakettina.

    Kuvittelin tosiaan että KL-varaosat myy oikeasti halvalla tarvikeosat.


    Tosin dieselissä juuri koneistutin muutamalla sadalla eurolla osia, joten en tiedä vaikuttaako tämä jotenkin sitten hintaan. Myyjä kuitenkin puhui ihan listahinnoista :think

    Comment

    • Nikoh
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 979
      • Rovaniemi

      Onkos teillä e34:ssa pyyhkijöiden "ominaisuutena" semmonen, että ku pistää nopeimmalle asennolle niin vetävät niin lujaa että tuntuvat lentävän varsineen helvettiin? Ärsyttää lähinnä kovalla vesisateella ku toiseksi nopein asento ei pyyhi tarpeeksi useasti ja nopein taas on tuo minkä selostin.
      ///Motorporot
      E34 ///M5 -91
      E28 535iA projekti
      ex E91 330xd M-Sport -06
      ex E38 740 iL
      ex E39 M5 -01
      ex E60 530iA M-Sport -04
      ex E34 520i

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Originally posted by Micce///M View Post
        Noniin Hyvässä lykyssä pääsen jo maanantaina niputtaa ton kolmenelkun uusilla osilla, mikäli tuo kansi tulee huomenissa matkahuollolla niinkuin myyjä lupaili..

        Ihmetyttää vaan nuo KL-varaosien hinnat, en nyt 100% varmaksi hintoja muista ja osalistakin on kotona. Mutta laakeriliuskat, tiivisteet (ylä&ala) maksoi abouttirallaa 430-450€, siihen päälle vielä n.180€ männänrenkaat.

        Kun taas paikallinen pulju, hämeendiesel tarjosi "parhaita" tavallisia laakeriliuskoja, tiivisteitä, stefoja sekä männänrenkaita yhteensä 420€ pakettina.

        Kuvittelin tosiaan että KL-varaosat myy oikeasti halvalla tarvikeosat.


        Tosin dieselissä juuri koneistutin muutamalla sadalla eurolla osia, joten en tiedä vaikuttaako tämä jotenkin sitten hintaan. Myyjä kuitenkin puhui ihan listahinnoista :think
        Kl myy oem/ laadultaan vastaavia osia, ja jotkut osat saa halvemmalla jopa merkkiliikkeestä.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Haggis
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1570
          • Wackyland

          Originally posted by Nikoh View Post
          Onkos teillä e34:ssa pyyhkijöiden "ominaisuutena" semmonen, että ku pistää nopeimmalle asennolle niin vetävät niin lujaa että tuntuvat lentävän varsineen helvettiin? Ärsyttää lähinnä kovalla vesisateella ku toiseksi nopein asento ei pyyhi tarpeeksi useasti ja nopein taas on tuo minkä selostin.
          Kyllä mullakin tuntuu siltä.

          Mites saa korjattua peruutusvalojen kytkimen laatikossa? Yleensä valot menee päälle vasta peruutuksen alkaessa,eikä vaihdekepin nykäsystä. Välillä ei sillonkaan . Onko kytkin missä?
          Käyttis:Kia Optima TF

          Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

          Comment

          • larmatin
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 1118
            • Perttula

            Originally posted by Juhad View Post
            Elikkäs ongelma olis kuskin puolen pyyhkimen alla oleva moottori ei sammu kun ottaa virrat pois päältä. Pyyhkiät toimii, pissapoika toimii.
            Ajonopeuden mukaan jäykistyvä tuulilasin pyyhin ei toimi oikein.
            ota rele takapenkin alta

            Comment

            • jrasi
              Bimmer Rookie
              • Mar 2009
              • 53
              • Viljakkala

              Semmonen tuli tuossa mieleen, kun löytin varustelistan repsikan penkin alta, että kuuluuko lukkoperä mahdollisesti johonkin varustepakettiin, joilla on oma koodinsa, kun ei lukkoa ainakaan auton listalta löytynyt yksittäisenä. Autossa on siis lukkoperä. Myöskään tuota perän tasonsäätöä en löytänyt. Autohan on siis tuo -95 touring
              GM

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14449
                • Oulu

                Lukko näkyy listalla kyllä erikseen. On varmasti joskus perä vaihdettu/lukkoyksikkö asennettu jos kerta löytyy.

                Tasonsäätö on vakiokauraa 525i Touringista eteenpäin.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • jrasi
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 53
                  • Viljakkala

                  Juu, kyllähän sille lukolle oma koodikin on, vaan ei auton lapuista löydy, oli vaan jos jonninnäköstä packagea. Kai sinne on sakemanni lukollisen perän sitten laittanut, Suomessa ei sitä ole laitettu. Perän tyyppikilvessäkin on maininta lukosta.
                  GM

                  Comment

                  • jani73
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 4330
                    • Turku

                    Originally posted by Nikoh View Post
                    Onkos teillä e34:ssa pyyhkijöiden "ominaisuutena" semmonen, että ku pistää nopeimmalle asennolle niin vetävät niin lujaa että tuntuvat lentävän varsineen helvettiin? Ärsyttää lähinnä kovalla vesisateella ku toiseksi nopein asento ei pyyhi tarpeeksi useasti ja nopein taas on tuo minkä selostin.
                    Kyllä tuota nopeinta tarvitaan kovalla vesisateella ja siltikin ajonopeus laskee jonnekin 50-60km/h, kunnei eteen kertakaikkiaan näe.

                    Comment

                    • Dillinger
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 511
                      • Lappeenranta/Kotka

                      Mites kun tuo bensamittari näyttää ihan omiaan, niin mitä sille on tehtävissä ?
                      sigpic

                      Jetta Mk2 -89

                      ex.E34 535i -89

                      ex.E34 525i -88

                      Comment

                      • bavaria:39
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 323
                        • Kotka

                        Originally posted by Dillinger View Post
                        Mites kun tuo bensamittari näyttää ihan omiaan, niin mitä sille on tehtävissä ?
                        Omassa pirssissä (e34) kaipasi puhdistusta. Täältä löytyi hyvä ohje kys. hommaan. klik

                        Comment

                        • apteekkari
                          Newbiemmer
                          • Sep 2009
                          • 11
                          • Turku

                          Tuli tuossa viime viikolla hankittua 1990 518i (M40B18), ja pienen huollon jälkeen käy ihan mukavasti(uudet tulpat, uudet jarrulevyt eteen ja uudet sytytysjohdot).

                          Nyt vaan harmittaa kaksi, kolme asiaa. Kuskin ovi ei mene lukkoon, ja oikeanpuoleinen takaovi ei mene keskulukituksella lukkoon. Kuskin ovi lukittavissa ainoastaan napista kun ovi on kiinni(eli sisäpuolelta!), mutta avaimella ei mitään. Keskuslukitus toimaa(poislukien oikea takaovi).
                          Repäisin kuskin ovipahvit irti, ja hetken sotkemisen jälkeen löytyi hassuja. Suoraan lukkopesän alla on ylöspäin seisova pieni keppinen, jonka yläpäässä koukku, vastaa ihan samaa joka on sisäpuolen kahvassa ja lukkomoottorissa kiinni. Mutta se ei ole kiinni missän vaan vatkaa siellä ihan omia aikojaan.
                          Jos pyöritän oven päädyssä sitä lukkokiekkoa(eli simuloin että olisin laittanut oven kiinni) niin että lukkonuppi vapautuu, niin näen että tämä yksinäinen koukku reagoi siihen nupin liikkeisiin ja toisin päin, eli kun väntää avaimesta sen pitäisi vetää/työntää sitä keppiä niin että ovi avautuu/menee lukkoon, ja nuppi liikkuu.
                          Mutta en vaan millään löydä mihin se yläpään koukku kiinnitetään. Jotain tietoa?
                          BTW, miksi kuskin ovessa lukkomoottori jos ei kaukoohj. keskuslukko?
                          En löydä varmuudella osaa, mutta jotain tän kuvan osaa nr. 7 vastaava. Vaikka omassa on omasta mielestä enemmän koukun muotoinen tuo yläpää.


                          Kun saan tämän hoidettua, niin katon sit tuon takaoven.

                          Toinen ongelma on kierroslukumittari. Mittaristo muuten jees, mutta ei kierroslukua eikä kulutusta näy. Ollut näin jo hetken ennen ostoa edellisen omistajan mukaan. Noita sytytysjohtoja vaihdellessa huomasin ja irroitin yhdestä vanhasta johdosta tuollaisen mötikän(niillä on joku hieno nimi, mut ei muistu mieleen just nyt) joka oman logiikan mukaan mittaa kierrokset tuon yhden johdon sytytysimpulssien määrästä. MUTTA. Tarvikejohtoihin en saanut sitä takaisin, kun molemmissä päissä muovi eessä joka estää sen mötikän pujottamisen johdon päälle. Mitäs tässä tilanteessä tehdä? Ei oikein maistuis laittaa noita orkkisjohtoja takaisin kun olivat aika hauraassa kunnossa.
                          Ja onko tuo kierroslukumittarin ongelma ihan selvä "laita kondesaattorit mittaristoon"-ongelma?

                          Viimeinen ongelma on vaihdelaatikon kanssa. Vaihteet pysyy silmässä, ja toimivat napakasti, mutta itse vaihdekeppi tuntuu oudon löysältä, vähän kuin haarukka pystyssä spagettilautasella. Ja koko vaihderistikko vaikuttaa liikkuneen vähän vasemmalle, eli jos haluaa pakin päälle niin pitää runnoa keppiä jopa vähän sen kolon reunaa vasten(jonka takia vaihdekepin pussi on revennyt vasemmalla puolella, kun ollaan hinkattu pitkän aikaa näin), ja viitosvaihde tuntuu olevan oudosti keskellä, vaikka sen kepin nollatilasta vetää oikealle. Ja sitten kun pistää sen viidennen vaihteen päälle, niin keppi pompstahtaa suunnilleen siihen missä sen on kun on kolmonen päällä. Mutta vaihde pysyy.
                          Eli, mitäs osaa tässä voisi vaihtaa? Tuttu, myöskin E34-omistaja, sanoi jotain epämääräistä "vaihteenvalitsijan puslasta", eli onko hän oikeilla raiteilla? Onko miten kallista, ja onko mahdollisesti itse tehtävissä?

                          Toivottavasti ei mun selitykset oo ihan mahdottomia. Ja tuli muuten aika pitkä ensimmäinen viesti.
                          1990 E34 518i RIP - 2000 E39 520i - 1999 E39 M5

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Jep puslat loppu vaihteenvalitsintangoissa... sillä kepistä taas tulee jämäkkä.

                            Sytytysjohdon anturi ei kerro kierroslukua mittaristolle joten sillä ei lähde toimimaan, konkkien vaihtoa voisi kokeilla.

                            Comment

                            • superb
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2827

                              Milläs tavalla on e34 540 orkkis webastossa toteutettu bensansyöttö? Webasto on mallia thermo top bw50 jossa on sekä meno että paluu bensalle.

                              Comment

                              • mutis
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2007
                                • 76
                                • Åbo Kickel

                                Originally posted by apteekkari View Post

                                Mutta en vaan millään löydä mihin se yläpään koukku kiinnitetään. Jotain tietoa?
                                BTW, miksi kuskin ovessa lukkomoottori jos ei kaukoohj. keskuslukko?
                                Jos nyt tuosta jotain ymmärsin niin vipu joka yhdistää lukkopesän lukkosysteemiin on irti. Kääntele avainta lukossa ja tsiigaile samalla sisäpuolelta sitä pesää niin kylllä siitä pitäis selvetä sellainen uloke mihin se vipu tulee kiinni. Muistaakseni siinä on jonkinnäkönen muoviholkki jolla se kiinnitys sitten varmistetaankin (oisko nuo osat 8 ja 10 kuvassa). Voi olla että muoviosat on vanhuuttaan hajonnu.

                                Se moottori on siinä arvatenkin sen takia että kuskin ovi menee lukkoon jos esim pelkääjän puolelta lukitsee auton

                                Takaoven korjausta voit lähestyä ensin vaikka kuulostelemalla: painat korvan oveen ja laitat etuoven nupista ovet lukkoon. Jos oven sisältä kuuluu ääntä niin sielläkin on todennäköisesti käyttövipu irti. Jos ei kuulu mittään niin sitten voit mittailla johtoja ku käytät keskuslukitusta: jos virta tulee ovelle saakka niin sitten mahollisesti moottorissa vikaa. Jne...
                                E34 525

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎