Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhi$
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2009
    • 1268
    • Laukaa

    Originally posted by aakoo View Post
    Sitä ei tosiaan ainakaan omassa tapauksessa tarvinnut missään määrin voimalla kiristää. Tärkeintä siinä säätämisessä on kai se, että välystä ei enää ole, eikä ohjaus tunnu kuitenkaan älyttömän jäykältä. Ratin pitää palautua takaisin keskelle.

    Kytkinremppa kun nostettiin esille niin voisin samalla kysyä neuvoja omaa autoa varten. Eli 535 8/91 M30B34. Ajettu 211tkm ja tällä hetkellä vauhtipyörä kolkattaa jo erittäin epämiellyttävästi. Uusihan sinne pitää laittaa, mutta kannattaako tohon laittaa sitten samantien kova tilalle? Uuden kaksoismassan hinta marmorilla oli kuulemma 1200e.

    Kytkin pitää ilmeisesti muutenkin vaihtaa samalla, luistaa myös jonkun verran. Neuvokaa tyhmää tai osoittakaa vaikka linkki jonnekin, missä kerrotaan kytkimen ero kovan vauhtipyörän ja kaksoismassan kanssa. Mitä kaikkia varaosia tohon kytkimen remppaan pitäisi ostaa? Ja millainen kytkin sinne kannattaa laittaa, alkuperäistä vastaava taitaa olla ihan hyvä?

    Auto on kuitenkin käyttöautona, joten vauhtipyörää ei varmaan kannata lähteä keventämään kauheasti, mikäli sinne kovan tilalle vaihtaa? Olisi tarkoitus säilyttää tuo sama ajomukavuus kaupungissa, mikä vehkeessä nykyiselläänkin on.
    E28 535 -84-88 kytkinpaketti esim motonetistä, tuote nro. 84-1612. Sitten vain täältä foorumilta käytettynä myös E28 M30 koneisen vauhtipyörä. Hintaa tulee noin parisataa euroa. Osat täysin bolt-on.

    Motonetissä näyttäisi olevan tarjolla myös "korvauskytkin" eli mukaan tulee kytkinpaketti sekä kova vauhtipyörä, mutta hintaa on sitten se 600e

    Comment

    • kt10734
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 370
      • Uusimaa

      e34 radion/kellon irrotus

      Elikkäs apuja kaivattaisiin. Radio (vanha Sony) pitäisi irrottaa ja sitä ei saa millään etulevyyn tungettavilla liuskoilla irti niinkuin nykyisissä soittimissa. Ajattelin, että radio voisi olla takaa kiinni sillä pinnapultilla, minkä niihin radioihin saa ruuvattua kiinni.

      Eli: Miten viisarikellon saa irti, jotta voisin "tunnustella" miten radio on kiinni?
      Last edited by kt10734; 30-08-2009, 21:50.


      Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        Originally posted by kt10734 View Post
        Elikkäs apuja kaivattaisiin. Radio (vanha Sony) pitäisi irrottaa ja sitä ei saa millään etulevyyn tungettavilla liuskoilla irti niinkuin nykyisissä soittimissa. Ajattelin, että radio voisi olla takaa kiinni sillä pinnapultilla, minkä niihin radioihin saa ruuvattua kiinni.

        Eli: Miten viisarikellon saa irti, jotta voisin "tunnustella" miten radio on kiinni?
        Tämä on täysin mutuilua, mutta veikkaisin että kellokin on samallalailla kiinni kun ajotietokone. Eli vaatii soittimen irroituksen, että pääsee painaan "lipareen" pohjaan ajotietokoneen kyljestä mikä työntää purkin ulos. :think

        Comment

        • kt10734
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 370
          • Uusimaa

          Originally posted by Micce///M View Post
          Tämä on täysin mutuilua, mutta veikkaisin että kellokin on samallalailla kiinni kun ajotietokone. Eli vaatii soittimen irroituksen, että pääsee painaan "lipareen" pohjaan ajotietokoneen kyljestä mikä työntää purkin ulos. :think
          OK. Pitää siis katella, josko keskikonsolin sivumuovit sais jotenkii pois kun en nyt äkkiseltään muista millanen rakenne niissä on. Jos ei lähe, niin pitää yrittää saada sitten radio pihalle vaikka täkkipultilla


          Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

          Comment

          • Micce///M
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2008
            • 3552
            • Hämeenlinna

            Hetki on aikaa kun olen e34 kojelautaa purkanut, mutta ellen ihan väärin muista niin hanskalokeron ja jonkun muovin irroittamalla pääsi sörkkimään soittimen taakse.

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              Originally posted by Juhi$ View Post
              E28 535 -84-88 kytkinpaketti esim motonetistä, tuote nro. 84-1612. Sitten vain täältä foorumilta käytettynä myös E28 M30 koneisen vauhtipyörä. Hintaa tulee noin parisataa euroa. Osat täysin bolt-on.

              Motonetissä näyttäisi olevan tarjolla myös "korvauskytkin" eli mukaan tulee kytkinpaketti sekä kova vauhtipyörä, mutta hintaa on sitten se 600e
              Marmorilta kova pyörä ja Sasch tarvike kytkin on halvempi kuin motonetin paketti
              Olli.

              Comment

              • aakoo
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 777
                • Espoo

                Originally posted by Rocla View Post
                Marmorilta kova pyörä ja Sasch tarvike kytkin on halvempi kuin motonetin paketti
                Kiitoksia molemmista vastauksista!

                Molemmat siis varmaan nimenomaan E28 M30B34-koneiseen?

                Onks tossa sitten kaikki mitä tarvii, pitäiskö varautua ostamaan vielä jotain muuta? Tai siis onko siellä jotain mikä olis hyvä vaihtaa samalla? Jos pistäis vaikka Saksasta tilauksen vetämään niin tulis varmasti halvemmaks. :think
                E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                Comment

                • Juhi$
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2009
                  • 1268
                  • Laukaa

                  Originally posted by Rocla View Post
                  Marmorilta kova pyörä ja Sasch tarvike kytkin on halvempi kuin motonetin paketti
                  Paljonko kovalla vauhtiksella hintaa marmoritiskillä?

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    Originally posted by Juhi$ View Post
                    Paljonko kovalla vauhtiksella hintaa marmoritiskillä?
                    Toisen käden tietona noin 300€. Motonetistä Sachs kytkin siihen kuulemma 170€, mutta toimitusaika on joskus pitkä.

                    Kuka se tietää, onko tuo motonetin vauhtipyöräsarja kova vai kaksoismassa?
                    Olli.

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Originally posted by Micce///M View Post
                      Tämä on täysin mutuilua, mutta veikkaisin että kellokin on samallalailla kiinni kun ajotietokone. Eli vaatii soittimen irroituksen, että pääsee painaan "lipareen" pohjaan ajotietokoneen kyljestä mikä työntää purkin ulos. :think
                      e:ei mitään, luin väärin.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • jrasi
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 53
                        • Viljakkala

                        Onkos tietoa, että minkälaista askartelua vaatii alkuperäisen vakionopeudensäätimen jälkiasennus. Olisi tiedossa yksi samanikäinen yksilö kuin oma, tosin M50TÜB0 -koneella, mistä tuon saisi mahdollisesti purettua.
                        GM

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2540
                          • Kirkkonummi

                          Originally posted by jrasi View Post
                          Onkos tietoa, että minkälaista askartelua vaatii alkuperäisen vakionopeudensäätimen jälkiasennus. Olisi tiedossa yksi samanikäinen yksilö kuin oma, tosin M50TÜB0 -koneella, mistä tuon saisi mahdollisesti purettua.
                          E34:een ei mitään hirveän pahaa, suurin tylsyys piilee kytkinpolkimen katkaisukytkimen asentamisessa, vaatii poljinasetelman osittaista purkamista mikä tapahtuu kyllä ihan ohjeita seuraamalla. Työasento v-mäinen, kannattaa imuroida auto ennen kuin aloittaa Jos englanninkielisiä työohjeita ei löydy, laita YV:tä?
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • Rayjay
                            Newbiemmer
                            • Aug 2009
                            • 1
                            • Hamina

                            nyt ois semmoin ongelma 518 että repsikan puolelle ei lämmintä tuu ei niin millää mistää puhaltimesta joten mistä vois lähtä vikaa etsimään?

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14353
                              • Oulu

                              Originally posted by Petteri75 View Post
                              E34:een ei mitään hirveän pahaa, suurin tylsyys piilee kytkinpolkimen katkaisukytkimen asentamisessa, vaatii poljinasetelman osittaista purkamista mikä tapahtuu kyllä ihan ohjeita seuraamalla. Työasento v-mäinen, kannattaa imuroida auto ennen kuin aloittaa Jos englanninkielisiä työohjeita ei löydy, laita YV:tä?
                              TDS:ään oli onneksi 5minuutin homma asentaa original teile vakkari.

                              Mutta ei tosiaan mikään mahdoton juttu vaijerikaasulliseenkaan.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                Originally posted by Rayjay View Post
                                nyt ois semmoin ongelma 518 että repsikan puolelle ei lämmintä tuu ei niin millää mistää puhaltimesta joten mistä vois lähtä vikaa etsimään?
                                Vesiventtiileistä. Sijaitsee kuskinpuolella tulipellin etupuolella.
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎