Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aakoo
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 777
    • Espoo

    Originally posted by jani73 View Post
    En aikanaan omassa projektissa tutkinut mikä noiden idea mahtaisi olla-voisiko olla alarajan tunnistus. Liian hienoa tekniikkaa.
    En nyt sano varmaksi, mutta muistaakseni se mikrokytkin nimenomaan katkaisee liikkeen vaan toiseen suuntaan. Ilmeisesti siis alaspäin? Toisaalta tuokin tuntuu kyllä vähän hassulta..
    E34 535i -91 ikuisuusprojekti

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16344
      • Leppävirta

      Lähes 300tkm ajettu M5 3.8

      Olisiko noihin kilometreihin tullut jo jotain vaihtaa moottorissakin vai olisiko mahdollisesti vielä luotettavia kilometrejä edessä jos auto olisi huollettu normaalisti?
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • dkk
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 147
        • Kokkola

        Originally posted by jani73 View Post
        Tosiaan en tiedä ihan tarkalleen mikä tuon mikrokytkimen idea on, kun esim hälyn päällelaittaessa se yrittää sulkea kaikki ikkunat vaikka ne on jo kiinni. Luultavasti virta katkeaa kun moottorin virta kasvaa riittävän suureksi. En aikanaan omassa projektissa tutkinut mikä noiden idea mahtaisi olla-voisiko olla alarajan tunnistus. Liian hienoa tekniikkaa.
        Laitoin tämän kytkimelle tulevan piuhan korin puolelta maihin ja ikkuna nousee katkeamatta ylös. Ei myöskään jää alhaalla eikä ylhäällä moottori mitenkään junnaamaan eli näyttäisi toimivan täysin normaalisti. Hälyä ei omassa ole. Sähköistä en juurikaan ymmärrä mutta ei vielä ainakaan savu noussut
        E39 520i Facelift

        Comment

        • M-Lead
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 1500
          • Oulu

          Originally posted by baijeri88 View Post
          tuli tos mielee ku lueskelin yhtä topicia että:

          onko tarvike lokareilla miten suuri ero vs alkuperäinen, tarttis nimittäi toiselle puolelle vaihtaa (paikkailtu kivasti pakkelilla ja hyvin on sen kautta maalikii alkanu lohkeilla pois)..

          kl-varaosilta näyttäs ainekii saavan e34 etulokarin suht huokeaan hintaan (tais olla jotai 45€).. en sit tiiä paljon alkuperäsenä karikolta maksas?

          ei hirveest tekis mieli järjettömiä maksaa, kun auto ei kuitenkaan tuu mulla olemaan ikuisuuksia, eikä muutenkaan oo niin priima kunnossa..

          eli oisko jollai tietoo paljo maksaa alkuperäinen ja mitä eroja noissa on?

          sit toinen kysymys joka nyt menee vähän offtopiciks:

          Maalaamot kai pystyy aika tarkkaan määrittämään minkä värinen auto on?
          kun meikäläisen kärry on vissii ylimaalattu ku ei paikkamaalipullon sävy ollu lähelläkään oikeeta... ja paljon tollanen lysti maksaa? Tietysti vois samaan kysyä et paljon kannattaa lokarin maalautuksesta maksaa?
          Jep, istuvuudessa isoimmat erot eli korin linjat ei synkkää ihan täysin ja eron huomaa parhaiten konepellin yläreunasta. Peltiki on helvetin ohutta ja on muutenki hepposen tuntunen verrattuna orggikseen. Hintaa noilla orggiksilla on marmorilla aika helvetisti. Soitin justiinsa tutulle myyjälle niin nyt hintaa oli 305€/kpl ilman hiluja, vertaa mitä tiedustelin vuosi sitten eri myyjältä, joka oli ~450€/kpl.

          Ei sillä paukkupullolla voi saadakkaan aivan samansävyistä tulosta. Autossa on metallihohtoväri ja paukkupullosta ei semmosta synny, jollei iske jälkeenpäin lakkaa niskaan ja tee tarpeeksi duunia sen eteen.

          Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

          Comment

          • jii.veivo
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 564
            • Haapavesi

            Originally posted by Haju69 View Post
            Lähes 300tkm ajettu M5 3.8

            Olisiko noihin kilometreihin tullut jo jotain vaihtaa moottorissakin vai olisiko mahdollisesti vielä luotettavia kilometrejä edessä jos auto olisi huollettu normaalisti?
            Niin omassa ämmässä on menossa ilmeisesti toinen moottori joka sekin jo rempattu kilometrejä 280 ja risat.
            Vähintään jakopää rempan joutuu noille kilometreille tekeen.
            e38 750ial
            Husaberg 650 fs -05
            http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

            Comment

            • Kal.ju
              BTCF Member
              • Mar 2003
              • 2881
              • Akaa / Toijala

              Originally posted by M-Lead View Post
              Ei sillä paukkupullolla voi saadakkaan aivan samansävyistä tulosta. Autossa on metallihohtoväri ja paukkupullosta ei semmosta synny, jollei iske jälkeenpäin lakkaa niskaan ja tee tarpeeksi duunia sen eteen.
              OT: Eihän Alpinweiss ole metalliväri:think

              Comment

              • M-Lead
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 1500
                • Oulu

                Originally posted by Kal.ju View Post
                OT: Eihän Alpinweiss ole metalliväri:think
                Hmm... ei näköjään olekkaan. Ei kaikkea voi muistaa.

                Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

                Comment

                • bmwe30turbo
                  BTCF Member
                  • May 2008
                  • 203
                  • espoo

                  sähköonkelmia

                  elikkäs tollanen 3,6 m5 -91 ei toi takalasin verho laske alas nyt ylhäällä nappia kun painaa niin takana joku knaksuu niiku rele ja sit öö kuskin penkin sähkö säädöt ei toimi paitsi jos johtosarjaa liikuttelee eli sielt joku piuha poikki varmaan ja sit öö lasinpesurin pumpulle ei tuu virtaa kellään mitään tietoa mistä tota lähtis ettii tota pesurin vikaa ees ja kiitokset jo etukäteen
                  E39 530DA - 00
                  E39 530DA-01
                  E34 "520i" s38+hx60 - 91
                  E34 m5 -91 projekti
                  E34 m5 -88 turboprojekti
                  MAN 12.224 isompi huoltoauto

                  Comment

                  • PPmotor
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 725
                    • E-Pohjanmaa

                    M30B34(turbo). Pitäisikö tuon pienemmän letkun mennäkkin johonkin? Jarrutehostimen letkuista on siis kyse.
                    Last edited by PPmotor; 05-05-2010, 21:52.
                    Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                    Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                    Power2Drift Team

                    Comment

                    • Alpina E34
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1122
                      • Masku

                      Eikös tuo kuuluisi mennä sisäilman lämpötila-anturille. Löytyy kuskin jalkatilasta kojetaulun alaosasta.
                      E34 Lenz 536ds -89

                      E34 osille tarve:
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                      Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                      Originally posted by T3
                      BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                      'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                      Comment

                      • Tumppa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 1812
                        • Oulu

                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Lähes 300tkm ajettu M5 3.8

                        Olisiko noihin kilometreihin tullut jo jotain vaihtaa moottorissakin vai olisiko mahdollisesti vielä luotettavia kilometrejä edessä jos auto olisi huollettu normaalisti?
                        S38 moottorit on yksilöitä nykypäivänä. Voi saada hyvän tai huonon tai jotain siltä väliltä yleensä. Remppahistoria on oikeasti ehkä isoin plussa ja melkein ehdoton jos ei halua käydä kaikkea läpi harrastemielessä.

                        Kuuntele jakopäätä ja jos rallattaa/kihnuttaa niin se on laahaimet,ketju ja kiristin vaihtoon. Myös venttiilikoneistosta voi isoilla välyksillä kuulua kovaakin meteliä. Öljyvuodot on yleisiä jnejne. Pitkä lista ois tarkastuskohteita kun alkaisi kirjoittamaan.

                        Vaativat siis enemmän huolenpitoa ja tarkkailua kuin perusversiot ja moottorin osalta monet jutut maksaa maltaita.
                        F31 320d LCI

                        Comment

                        • PPmotor
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 725
                          • E-Pohjanmaa

                          Originally posted by Alpina E34 View Post
                          Eikös tuo kuuluisi mennä sisäilman lämpötila-anturille. Löytyy kuskin jalkatilasta kojetaulun alaosasta.
                          Niinkö? Miksiköhän se tarvitsee jarrutehostimelta alipaine liitännän? No anyway,voinen siis jättää sen noinkin, koska tuollaista lämpötila-anturin toimintaa en tarvitse.
                          Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                          Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                          Power2Drift Team

                          Comment

                          • Alpina E34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1122
                            • Masku

                            Sen anturin toimintaperiaate taitaa olla sellainen, että haistelee anturin sisäilmasta imemän ilman lämpötilaa ja säätää vesiventtiilejä sen mukaan. Korjatkaa jos olen väärässä. Voit huoletta tulpata, jos et tarvi.
                            E34 Lenz 536ds -89

                            E34 osille tarve:
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                            Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                            Originally posted by T3
                            BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                            'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16344
                              • Leppävirta

                              Originally posted by Tumppa View Post
                              S38 moottorit on yksilöitä nykypäivänä. Voi saada hyvän tai huonon tai jotain siltä väliltä yleensä. Remppahistoria on oikeasti ehkä isoin plussa ja melkein ehdoton jos ei halua käydä kaikkea läpi harrastemielessä.

                              Kuuntele jakopäätä ja jos rallattaa/kihnuttaa niin se on laahaimet,ketju ja kiristin vaihtoon. Myös venttiilikoneistosta voi isoilla välyksillä kuulua kovaakin meteliä. Öljyvuodot on yleisiä jnejne. Pitkä lista ois tarkastuskohteita kun alkaisi kirjoittamaan.

                              Vaativat siis enemmän huolenpitoa ja tarkkailua kuin perusversiot ja moottorin osalta monet jutut maksaa maltaita.
                              Ok. Sainkin jo tuossa hieman selvitettyä mitä kannattaa ottaa huomioon.

                              Nyt sitten hän joka autoaan tarjosi vaihdossa ei enää vastannutkaan mailiin kun rupesin ilmeisesti "liikaa" kyselemään. Ja kun selvisi että autossa katsastus huhtikuussa ja ajoneuvovero erääntynyt, niin rupesi mietityttämään. Näin toivoin kauppaa eteenpäin vietäväksi jos niikseen menee:
                              - Katsasta auto ja minä teen samoin
                              -Kerro huolto vihkosesta enemmän

                              Vastaus oli että vihkoa präläämällä paikanpäällä ne huollot selviää. Tosin ei enää hemmosta kuulunut mitään kun kysyin että onko verot maksamatta ja katsastatko auton ennen tapaamista.

                              Olkoot, tuleehan noita.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • PPmotor
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 725
                                • E-Pohjanmaa

                                Originally posted by Alpina E34 View Post
                                Sen anturin toimintaperiaate taitaa olla sellainen, että haistelee anturin sisäilmasta imemän ilman lämpötilaa ja säätää vesiventtiilejä sen mukaan. Korjatkaa jos olen väärässä. Voit huoletta tulpata, jos et tarvi.
                                Tossa vähän kyselinkin ja näinhän se on.Myös kuulemma oivallinen paikka ottaa moottorinohjaukselle(Mega) painetulo tosta.
                                Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                                Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                                Power2Drift Team

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎