Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommi--fi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 1066
    • Riihimäki

    Originally posted by Radon View Post
    Viisainta lienee vaihtaa nuo kaikki 11 konkkaa jollei auta niin vaihtaa toimivan mittariston jostain purkuautosta. Johtojen liittimissä näissä on kanssa vikaa ollut ne kannattaa tarkastaa/puhdistaa.
    Löytyisikö näitä konkkia jostain pakettina? Paikallinen kodinkonekorjaamo ei ottanut juoteltavaksi.
    Auto tai moottoripyörä Virosta?

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8258
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by tommi--fi View Post
      -89 525:n mitttaristo elää omaa elämäänsä. Käynnistyy ja sammuu itsekseen. Yleenäs kierroksia ryntäyttämällä herää hetkeksi eloon. Nopeusviisari ainut mikä toimii aina. Muut sitten satunnaisesti. Purin mittariston, konkkavikaahan näissä yleisesti oli. Ilmeisesti joku muukin joskus purkanut kun mittaristo ei ollut kojelaudassa kiinni.




      Mittaristo ilmeiseti tämä, harmallaa pohjalla ja digitaalisella metrimittarilla.

      Vaihdan nuo konkat nyt varmuuden vuoksi. Missä muualla vika voisi olla?
      itellä oli seiskassa hapettunut mittariston sulake joka aiheutti juuri kuvauksen kaltaista kiukuttelua, e32:ssa se oli nro. 20, tarkista F1, F17 ja F20
      Last edited by peto2; 17-01-2011, 16:47.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        E32 ilmoitteli joskus että tur tai kofferraum offen.

        Elikkä luukku auki, e34 ei ilmoittele moisia.

        Onko cc moduulia useamman tasoistam että on eroja varoitusten määrässä ja tulevat nuo puuttuvet varoitukset toimintaa pelkällä boksin vaihdolla?
        Olli.

        Comment

        • bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1822
          • N/A

          Originally posted by Rocla View Post
          E32 ilmoitteli joskus että tur tai kofferraum offen.

          Elikkä luukku auki, e34 ei ilmoittele moisia.
          Mulla kyllä E34 ilmoittaa että koffenraum offen, kun takapaksi on auki. Olen luullut, että tuo meinaa että "kirstussa tilaa"
          Nyt:
          BMW 530e (g30)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          BMW 850i (e31)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

          Comment

          • ruupanen
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 5150
            • Joensuu

            Originally posted by bmw323it View Post
            Mulla kyllä E34 ilmoittaa että koffenraum offen, kun takapaksi on auki. Olen luullut, että tuo meinaa että "kirstussa tilaa"
            Mulla ei ilmoita :think Ois nimittäin ihan näppärä, kun yhen kerran jo auki unohin
            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

            Comment

            • teukkaa86
              Newbiemmer
              • Apr 2010
              • 7
              • Oulu

              518i vm 90 pyyhkijät ei toimi

              Elikkäs mistä mun kannattais lähtä vikaa hakeen ku sulakkeet oon kattonu eestä sulakeboxista ja sitte takapenkin alta. Pyyhkijöiden moottori pelaa kans tuli se isolla vaivalla purettua ku jotenki ajattelin et se täytyy olla rikki Vika vois olla releessä, tai sitte siin pyyhkijöiden katkaisimessa tai missä muualla?? Osaisko joku neuvoa missä kohti tuo pyyhkijöiden rele on ja voiko sitä jotenki ite mitata onko se rikki vai ei?
              E34 518i vm 1990

              ex E30 320i vm 1987

              Comment

              • Morriz
                BTCF Member
                • Nov 2005
                • 1611
                • Honkajoki

                Vieläkin vieläkin vieläkään se ei käy kunnolla. Elikkäs tuo 535i kerää huonosti kierroksia alhaalta ja voimaa puuttuu alakierroksilta selkeästi. Jonkun verran tuntuis saavan bensaa reippaasti:think

                Lambda vaihdettu eikä imuvuotojakaan oikein voisi olla.
                kampiakselin anturi vaihdettu.
                Ei vikakoodeja.

                Sähköisessä kaasuläpässä ongelmaa? Löytyykö tuon kaasuläpän huoltamiseen jotakin ohjetta? Vai näkyiskö tämä ongelma vikakoodeissa?

                Edellinen omistaja joka tuntui olevan tekniikasta perillä kertoi säätäneensä venttiilit, mutta säädetään uudelleen... Imm säätämisestä kun löytäisi jonkun ohjeen...

                LEKA se vois raottaa sitä viisauden arkkuaan ja heittää tiedon kehiin
                -NO FARMS NO FOOD-

                M5 -93 Diamantschwarz
                525i -86 Diamantschwarz
                528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8258
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by Morriz View Post
                  Vieläkin vieläkin vieläkään se ei käy kunnolla. Elikkäs tuo 535i kerää huonosti kierroksia alhaalta ja voimaa puuttuu alakierroksilta selkeästi. Jonkun verran tuntuis saavan bensaa reippaasti:think

                  Lambda vaihdettu eikä imuvuotojakaan oikein voisi olla.
                  kampiakselin anturi vaihdettu.
                  Ei vikakoodeja.

                  Sähköisessä kaasuläpässä ongelmaa? Löytyykö tuon kaasuläpän huoltamiseen jotakin ohjetta? Vai näkyiskö tämä ongelma vikakoodeissa?

                  Edellinen omistaja joka tuntui olevan tekniikasta perillä kertoi säätäneensä venttiilit, mutta säädetään uudelleen... Imm säätämisestä kun löytäisi jonkun ohjeen...

                  LEKA se vois raottaa sitä viisauden arkkuaan ja heittää tiedon kehiin
                  melkeen aukassisin imm, saattas löytyä kokeiltavaksi varmasti toimiva yksilö nyt kun seiska vaan makaa tuolla
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Morriz
                    BTCF Member
                    • Nov 2005
                    • 1611
                    • Honkajoki

                    Originally posted by peto2 View Post
                    melkeen aukassisin imm, saattas löytyä kokeiltavaksi varmasti toimiva yksilö nyt kun seiska vaan makaa tuolla
                    "toimivasta" autosta otettu imm paikallaan eikä mitään eroa :think eli kertaalleen sekin vaihdettu. ei sulla sattuis oleen sähkönen kaasuläppä?
                    -NO FARMS NO FOOD-

                    M5 -93 Diamantschwarz
                    525i -86 Diamantschwarz
                    528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                    X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8258
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by Morriz View Post
                      "toimivasta" autosta otettu imm paikallaan eikä mitään eroa :think eli kertaalleen sekin vaihdettu. ei sulla sattuis oleen sähkönen kaasuläppä?
                      vaijerivetonen.. toi on sen verran aataminaikunen ettei oo ees lambdaa saati kattia
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Eku
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2009
                        • 67
                        • --

                        Moi

                        Miten lähtee E34 M5 takaiskarit irti?? Pääseekö yläpäihin käsiksi jostain fiksummasta paikasta kun takakontista??

                        Alapää näyttää olevan yhellä pultilla kiinni.

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8258
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by Eku View Post
                          Moi

                          Miten lähtee E34 M5 takaiskarit irti?? Pääseekö yläpäihin käsiksi jostain fiksummasta paikasta kun takakontista??

                          Alapää näyttää olevan yhellä pultilla kiinni.
                          yläpää se helpompi on, rakenne selviää aika hyvin kun otat takapenkin selkänojan pois.. vaikka se alapää näyttää olevan vain yhdellä pultilla niin on PIUKASSA se alapään tappi
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • dantte
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 1532
                            • Helsinki

                            Mikäköhän olisi ongelmana kun kylmällä käynnistää ja ensimmäisiin valohin tullessa pysähtyy paikoilleen nin kiekat jää hetkeksi 1500rph ja sit laskee normiksi. Ajossa kun ajaa tasakaasulla tuntuu että nykii vähän 80km/h ja tuntuu et puutuis vähän (ei jaksais vetää). Saman aikaan kulutus mittari ihan vähäsen hyppii paikaltaan edes takas. Tämä siis kun ajaa tasakaasulla. Olisko kaasuläpänasentoanturi loppu?
                            Last edited by dantte; 19-01-2011, 18:46.

                            Comment

                            • 525iiäxä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1842
                              • Lappeenranta, Finland

                              Originally posted by dantte View Post
                              Mikäköhän olisi ongelmana kun kylmällä käynnistää ja ensimmäisiin valohin tullessa pysähtyy paikoilleen nin kiekat jää hetkeksi 1500rph ja sit laskee normiksi. Ajossa kun ajaa tasakaasulla tuntuu että nykii vähän 80km/h ja tuntuu et puutuis vähän (ei jaksais vetää). Saman aikaan kulutus mittari ihan vähäsen hyppii paikaltaan edes takas. Tämä siis kun ajaa tasakaasulla. Olisko kaasuläpänasentoanturi loppu?
                              Täällä tekee vähän samaa. Kierrokset ei jää päälle, mutta kylmänä nykii tasakaasulla (kuten aika monella muullakin ) ja kulutusmittarin neula toisaan hetkuu hiukan. Tapahtuu yhtä lailla kesällä kuin talvellakin. Ilmiö loppuu kuin seinään kun lämpömittari kipuaa sinisen ylärajalle. Kulutuksen neula tipahtaa alaspäin heti yhden viivanvälin ja vauhti alkaa kiihtyä vaikka pedaalin pitää ihan samassa asennossa.

                              Motronicin moottorin lämpöanturi on vaihdettu, ei vaikutusta. Joten, ei kai siihen jää oikein muuta kuin, että lambda sekoilee kylmänä, ehkä. Muut ympäristötekijät pysyy samoina, joten loppupelissä vaihtoehtoja ei montaa ole. Ei vaan ole jaksanut ryynätä sen kanssa kun haitta on ollut marginaalinen. Jos alkaa nyhtää, niin lisää usvaa putkeen

                              Volvo V70 2.4T -02
                              E30 323i -84 (taas)

                              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                              Comment

                              • duuk
                                Moderator
                                • Dec 2006
                                • 10501
                                • Saaressa

                                Originally posted by Eku View Post
                                Moi

                                Miten lähtee E34 M5 takaiskarit irti?? Pääseekö yläpäihin käsiksi jostain fiksummasta paikasta kun takakontista??

                                Alapää näyttää olevan yhellä pultilla kiinni.
                                Takapenkin selkänoja ja hattuhylly/takalasinverho pois sekä kaijuttimet. Niiden alata löydät iskareiden yläpäät

                                duke's garage:
                                Suzuki R50
                                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                                S38 S54 S62

                                instagram: _duuk

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎