Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7087
    • Forssa

    Sitten kun vaihtelette perään poskilaakereiden tiivisteitä niin ottakaa ihan varoiksi nopeusanturi irti ensin.
    Itsehän vaihdoin molemmat puolet samaan aikaan auki ja se murikka pääsi liikahtamaan sisällä, oli nopeusanturin triggeripyörä just sopivasti nopeusanturin välissä. Siitä se sitten sanoi naps ja anturi sökönä.
    Pieni vaiva ottaa irti kuin maksaa pari kymppiä ja könytä kaks kertaa sinne auton alle.
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • FbonE
      BTCF Member
      • Jun 2006
      • 878
      • Pori

      Olisko kellää kytkentöjä???
      Mallia hifi-10 kajarin systeemi josta poistettu vahvistin takaluukusta, mankka kytketty isoliittimen kaavion mukaan.
      Nyt on nuo kytkennät hiukan hukassa vaikka pdf kaaviota tutkii.
      kuvat liittimistä.


      Kulkineet:E61 525döö
      ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
      -Pori Connection-
      bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

      Comment

      • lazzze
        Newbiemmer
        • Jun 2011
        • 10
        • kitee

        öljypohjan rikkonut

        oisko kellään tietoo sopiiko e36 m50b25 vanoksettoman koneen öljypohja e34:seen?
        ex. E34 525 -91
        ex. E34 520 -93

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14457
          • Oulu

          Originally posted by lazzze View Post
          oisko kellään tietoo sopiiko e36 m50b25 vanoksettoman koneen öljypohja e34:seen?
          Ei sovi E36:ssa käytetty pohja.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • EtuX
            BTCF Member
            • Jun 2012
            • 112
            • Ilmajoki

            mikähän voi olla automaatis vikana kun luistaa vaan eikä liiku ,vaihteet kyllä tuntuu menevän päälle. turbiini? ja mistähän näkis mikä laatikko toi on ,auto on loppuvuoden -90 mutta ilmeisesti jo -91 vuoden mallia koska taitaa olla vanos ja kone on m50b20

            EDIT: ja tuossahan siis on jo ne winter ,economy ja sport asetukset ja jos jollain olis sellaasta sopuhintaan niin saa ehdotella
            Last edited by EtuX; 25-11-2012, 00:28.
            F11 530d individual Brewster Green
            -2016.

            E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
            -1994.

            Ascona B M20 Powered
            -1978.

            Comment

            • BmwPunisher
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 7629
              • Lemu

              ruupasen kanssa kyseisestä aiheesta jo privailinkin, mutta heitetään nyt tännekin, että miten nuo perävälitykset vaikuttavat kulkupuoleen?

              Autona E34 525i touring, jossa perävälitys on 3.23 ja vaihteiston vitonen on aina suora?

              Mikä ero, jos perävälitys olisikin 3.64 tai jopa 3.91?

              Lisää kierroksia matka ajossa, mutta kiihtyvyys paranisi?
              E70 X5 30d

              Comment

              • SushiX
                BTCF Member
                • Apr 2008
                • 2107
                • ǝɓuᴉʌʎH

                Originally posted by EtuX View Post
                mikähän voi olla automaatis vikana kun luistaa vaan eikä liiku ,vaihteet kyllä tuntuu menevän päälle. turbiini? ja mistähän näkis mikä laatikko toi on ,auto on loppuvuoden -90 mutta ilmeisesti jo -91 vuoden mallia koska taitaa olla vanos ja kone on m50b20

                EDIT: ja tuossahan siis on jo ne winter ,economy ja sport asetukset ja jos jollain olis sellaasta sopuhintaan niin saa ehdotella
                Liian vähän öljyä laatikossa?

                Eikös noissa kaikissa tomaateissa ole nuo economy, talvi ja sport asetukset. Olet siis ostamassa tuota säätö namikkaa vai mitä?

                Menet auton alle ja kurkkaat millainen lätkä laatikon kyljessä on kiinni ja mitä siinä lukee.. Laatikkona varmaan olisi 5hp18?
                E90 07 335D
                Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                Comment

                • EtuX
                  BTCF Member
                  • Jun 2012
                  • 112
                  • Ilmajoki

                  koko laatikkoa olisin ostamassa jos tuo nyt hajalliseksi katsotaan ,mutta pitääpä käyrä kurkkimas auton alla
                  F11 530d individual Brewster Green
                  -2016.

                  E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
                  -1994.

                  Ascona B M20 Powered
                  -1978.

                  Comment

                  • MH motorsport
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 2301
                    • Turku

                    Originally posted by BmwPunisher View Post
                    ruupasen kanssa kyseisestä aiheesta jo privailinkin, mutta heitetään nyt tännekin, että miten nuo perävälitykset vaikuttavat kulkupuoleen?

                    Autona E34 525i touring, jossa perävälitys on 3.23 ja vaihteiston vitonen on aina suora?

                    Mikä ero, jos perävälitys olisikin 3.64 tai jopa 3.91?

                    Lisää kierroksia matka ajossa, mutta kiihtyvyys paranisi?
                    Itselläni taisi olla 3,6 perä ja kyllä vaikuttaa aika hyvin tohon kiihtyvyyteen. Ja jaksaa vääntää jyrkätkin mäet vitosella kierrokset alle 2000rpm. Matka ajossa kierrokset hitusen korkeammalla ja huippunopeus gepsiin 222km/h
                    Autopalvelu MH-motor
                    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                    Maxxecu myynti ja asennus
                    www.mh-motor.fi
                    0503218217
                    Kulkineet:
                    E6 2000 touring
                    E6 2002 touring
                    E30 318is ///Mtechnic 2
                    E34 ///M5 nürburgring
                    E34 S62b50 turbo dct
                    E39 523i ///Msport
                    F30 320d

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      ZF 4HP22

                      Kuuluuko laatikon jättää veto päälle kun D päällä seisoo jarrulla paikallaan? On sellanen ilmajousitusfiilis kun vaihtelee D & N välillä. Tosin onhan tuo peräpään jousitus ihan finaalissa, joten lisää tuota efektiä aika paljon.

                      Nimim. eka tomaatti
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8264
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Supra^ View Post
                        ZF 4HP22

                        Kuuluuko laatikon jättää veto päälle kun D päällä seisoo jarrulla paikallaan? On sellanen ilmajousitusfiilis kun vaihtelee D & N välillä. Tosin onhan tuo peräpään jousitus ihan finaalissa, joten lisää tuota efektiä aika paljon.

                        Nimim. eka tomaatti
                        kaikissa perinteisissä automaateissa on veto päällä aina kun vaihde päällä.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • BmwPunisher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 7629
                          • Lemu

                          Originally posted by Pikkuvelii View Post
                          Itselläni taisi olla 3,6 perä ja kyllä vaikuttaa aika hyvin tohon kiihtyvyyteen. Ja jaksaa vääntää jyrkätkin mäet vitosella kierrokset alle 2000rpm. Matka ajossa kierrokset hitusen korkeammalla ja huippunopeus gepsiin 222km/h
                          mahtaako sun auto sopia verukkeeksi, kun sulla on kuitenkin erilainen vaihdelaatikko?? kai?? vai onko siinäkin suora vitonen??

                          mitä eroa noilla E34/E32 LKM valomoduleilla mahtaa olla? kun mulla on autossa paikallaan boksi minkä numerot ei miltään osin olleet samat alkuperäisen boksin kanssa, mutta silti valot toimivat?

                          tosin nyt mun mielestä tulee turhia vika ilmoituksia ehjistä valoista? johtuuko se tuosta "väärästä" boksista?
                          E70 X5 30d

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by peto2 View Post
                            kaikissa perinteisissä automaateissa on veto päällä aina kun vaihde päällä.
                            Kiitoksia
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • EtuX
                              BTCF Member
                              • Jun 2012
                              • 112
                              • Ilmajoki

                              Originally posted by SushiX View Post
                              Liian vähän öljyä laatikossa?

                              Eikös noissa kaikissa tomaateissa ole nuo economy, talvi ja sport asetukset. Olet siis ostamassa tuota säätö namikkaa vai mitä?

                              Menet auton alle ja kurkkaat millainen lätkä laatikon kyljessä on kiinni ja mitä siinä lukee.. Laatikkona varmaan olisi 5hp18?
                              Ei nyt äkkiseltään löytynyt mitään lätkää laatikosta ,kummalla puolella se on? Ja osaisko joku kertoa miten tuota perän tunnistelätkää luetaan tällänen koodi löytyi itseltä "S3 64 9672"
                              F11 530d individual Brewster Green
                              -2016.

                              E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
                              -1994.

                              Ascona B M20 Powered
                              -1978.

                              Comment

                              • Heiska
                                BTCF Member
                                • Sep 2003
                                • 2024
                                • Mikkeli

                                Originally posted by EtuX View Post
                                Ei nyt äkkiseltään löytynyt mitään lätkää laatikosta ,kummalla puolella se on? Ja osaisko joku kertoa miten tuota perän tunnistelätkää luetaan tällänen koodi löytyi itseltä "S3 64 9672"
                                Sulla on 3.64 lukollinen perä

                                Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎