Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jepe-
    BTCF Member
    • Feb 2008
    • 714
    • Kotka

    Ajotietokoneessa sellasta häikkää ettei näytä "hetkellistä" kulutusta oikein. Eli kun nollaan lukeman, toimii hetken niin että kaasu pohjassa lukema nousee, kaasu ylös niin laskee. Sen jälkeen tasaantuu 13-14l paikkeille.

    Onko tuossa jotain häikkää vaiko mun ymmärryksessä jotain.:think

    E. Toimiiko yleensäkkään noin tuo kulutuslukema ajotietokoneessa? Eli kaasun käytön mukaan näyttää lukemaa.
    Alpina B10 3.3 Touring
    Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by jepe- View Post
      Ajotietokoneessa sellasta häikkää ettei näytä "hetkellistä" kulutusta oikein. Eli kun nollaan lukeman, toimii hetken niin että kaasu pohjassa lukema nousee, kaasu ylös niin laskee. Sen jälkeen tasaantuu 13-14l paikkeille.

      Onko tuossa jotain häikkää vaiko mun ymmärryksessä jotain.:think

      E. Toimiiko yleensäkkään noin tuo kulutuslukema ajotietokoneessa? Eli kaasun käytön mukaan näyttää lukemaa.
      se on keskikulutus.. tietenkin lyhyellä otannalla (juuri nollattu) reagoi kaasupolkimeen voimakkaasti.. se hetkellinen on siellä mittaristossa kierroslukumittarin alapuolella
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Heiska
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 2024
        • Mikkeli

        Originally posted by peto2 View Post
        se on keskikulutus.. tietenkin lyhyellä otannalla (juuri nollattu) reagoi kaasupolkimeen voimakkaasti.. se hetkellinen on siellä mittaristossa kierroslukumittarin alapuolella
        Ja löytyy myös piilovalikosta nro.2 alta tuo hetkellinen kulutus

        Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

        Comment

        • jepe-
          BTCF Member
          • Feb 2008
          • 714
          • Kotka

          No joo, siellähän se hetkellinen tietysti on.

          Mites kun ajotietokoneessa painaa toisen kerran sitä nappia mistä keskikulutus tulee näkyviin niin näkyy toinenkin lukema.. Eli keskikulutus ja mikä se toinen on? :think
          Alpina B10 3.3 Touring
          Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by jepe- View Post
            No joo, siellähän se hetkellinen tietysti on.

            Mites kun ajotietokoneessa painaa toisen kerran sitä nappia mistä keskikulutus tulee näkyviin niin näkyy toinenkin lukema.. Eli keskikulutus ja mikä se toinen on? :think
            keskikulutus sekin, siellä on kaksi laskuria. itse käytän niin että en nollaa toista koskaan ja toista nollailen sitä mukaa kun haluan tietää keskikulutuksen jollekkin tietylle välille ja se jota en nollaile näyttää "kokonaiskeskikulutuksen"

            (onkohan tommosta sanaa olemassakaan..)
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Heiska
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 2024
              • Mikkeli

              Originally posted by jepe- View Post
              No joo, siellähän se hetkellinen tietysti on.

              Mites kun ajotietokoneessa painaa toisen kerran sitä nappia mistä keskikulutus tulee näkyviin niin näkyy toinenkin lukema.. Eli keskikulutus ja mikä se toinen on? :think
              Siihen on mahdollista tallentaa 2 eri matkaa.

              Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16360
                • Leppävirta

                Originally posted by jepe- View Post
                No joo, siellähän se hetkellinen tietysti on.

                Mites kun ajotietokoneessa painaa toisen kerran sitä nappia mistä keskikulutus tulee näkyviin niin näkyy toinenkin lukema.. Eli keskikulutus ja mikä se toinen on? :think
                keskikulutus 1 ja 2. Samaa asiaa merkkaavat. Syytä en tiedä miksi niitä 2 pitää olla. Taitaa olla kaikissa bemuissa missä vaan keskikulus ajotietokoneesta löytyy.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Micce///M
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2008
                  • 3552
                  • Hämeenlinna

                  Originally posted by peto2 View Post
                  se hetkellinen on siellä mittaristossa kierroslukumittarin alapuolella
                  Sehän näyttää öljyn lämmön.

                  Hetkellinen kulutus sitten tarkasti salavalikosta, en nyt muista koodia mutta hakukoneella löytyy.

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8262
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Micce///M View Post
                    Sehän näyttää öljyn lämmön.
                    vain niissä malleissa joiden kohdalla BMW:n insinöörit on miettiny että "kyllä sillä rahaa on, ei sitä kiinnosta"
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • tonnizi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 1501
                      • Mäntsälä

                      Tarviikos tehdä muutos katsastusta E34 525i:hin. jos papereissa lukee että alusta sarja asenettu ja sit lukee se 320 ja 310 eli 60/40, ja nyt on alla 45/30 alustasarja?

                      Tarviikos mun näytää tuv paperit noist 45/30 mm alustasarjasta jos on papereissa lukee 60/40 alustasarja asenettu?
                      Social Media:
                      - Twitter
                      - Instagram
                      - Twitch

                      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                      Nykyinen:
                      E61 530d -04
                      Ex:
                      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        Originally posted by TareJR View Post
                        Tarviikos tehdä muutos katsastusta E34 525i:hin. jos papereissa lukee että alusta sarja asenettu ja sit lukee se 320 ja 310 eli 60/40, ja nyt on alla 45/30 alustasarja?

                        Tarviikos mun näytää tuv paperit noist 45/30 mm alustasarjasta jos on papereissa lukee 60/40 alustasarja asenettu?
                        Jos nussitaan pilkkua, niin TEORIASSA kyllä. Eikä se TÜV-papereiden näyttäminen riitä, vaan joudut muutoskatsastamaan tuolle uudelle madallukselle, ja saat otteeseen uudet merkinnät auton korkeudesta.

                        Todellisuudessa kukaan ei tuota muutosta huomaa, varsinkaan jos auto on tuosta rek.otteeseen merkitystä korkeudesta noussut. Katsuri voi todeta että jaa siellä on madallusjouset, ja että ne on otteeseen merkattu. Vaikka mittaisikin etäisyydet, niin saa olla aika pilkunviilaaja että rupeaa alle 20mm heitoista mutisemaan. Ja todellisuudessahan nuo alustasarjat eivät mene aina lähellekään valmistajan ilmoittamia madalluslukemia.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • tonnizi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 1501
                          • Mäntsälä

                          Originally posted by Supra^ View Post
                          Jos nussitaan pilkkua, niin TEORIASSA kyllä. Eikä se TÜV-papereiden näyttäminen riitä, vaan joudut muutoskatsastamaan tuolle uudelle madallukselle, ja saat otteeseen uudet merkinnät auton korkeudesta.

                          Todellisuudessa kukaan ei tuota muutosta huomaa, varsinkaan jos auto on tuosta rek.otteeseen merkitystä korkeudesta noussut. Katsuri voi todeta että jaa siellä on madallusjouset, ja että ne on otteeseen merkattu. Vaikka mittaisikin etäisyydet, niin saa olla aika pilkunviilaaja että rupeaa alle 20mm heitoista mutisemaan. Ja todellisuudessahan nuo alustasarjat eivät mene aina lähellekään valmistajan ilmoittamia madalluslukemia.
                          Tämä on hyvä tietää. On mulla noi tuv paperit tuosta 45/30 mm alustasarjasta, kuhan ny vain kysyin teiltä viisamilta tätä asiaa että tarviaako tästä 45/30 mm alustasarjasta tuv papereita jos oteseen on merkkatu 60/40 mm alustasarjan mukaan.

                          Seuraava kysymys:

                          Nollaantuko ABS valo automaatisesti kun abs-anturit vaihtaa, vai pitääkö abs valo manuaalisesti nollata?
                          Last edited by tonnizi; 22-11-2012, 02:31. Reason: Päivitystä!
                          Social Media:
                          - Twitter
                          - Instagram
                          - Twitch

                          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                          Nykyinen:
                          E61 530d -04
                          Ex:
                          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                          Comment

                          • Laakeri
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2005
                            • 983
                            • Rovaniemi

                            Originally posted by TareJR View Post
                            Nollaantuko ABS valo automaatisesti kun abs-anturit vaihtaa, vai pitääkö abs valo manuaalisesti nollata?
                            Ei tartte erillistä kuittausta. Valo sammuu kyllä, kunhan saat anturit vaihdettua (edellyttäen, ettei ole muuta vikaa)
                            E34 S38B38
                            E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                            2gen RAM 5.9 cummins

                            Comment

                            • tonnizi
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 1501
                              • Mäntsälä

                              Originally posted by Laakeri View Post
                              Ei tartte erillistä kuittausta. Valo sammuu kyllä, kunhan saat anturit vaihdettua (edellyttäen, ettei ole muuta vikaa)
                              Juu, kiitoksia tästäkin infosta. Kysyin siis sen takia että kun meen perjantai aamusta esposeen kaverin korjaamolle vaihtaa noi abs-anturit.

                              Tuleehan näitä kysymyksiä.

                              Kysymys:

                              Miten ton spoikkan saa irti takaluukkusta? ( Meinnasin just että jos katois että jos spoikkan sais kans takaluukkun kansa suht koht tasan)

                              Miten saa takaluukkun säädettyä niin että se olis muiten osien kansa suht koht tasan?
                              Last edited by tonnizi; 22-11-2012, 03:48.
                              Social Media:
                              - Twitter
                              - Instagram
                              - Twitch

                              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                              Nykyinen:
                              E61 530d -04
                              Ex:
                              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                              Comment

                              • SushiX
                                BTCF Member
                                • Apr 2008
                                • 2100
                                • ǝɓuᴉʌʎH

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                kardaanin ja perän välisen stefan? Tarkoitat pinionakselin stefaa?
                                Tarkista myös perän huohotis reikä.

                                Kaippa se perä purkaantuu siellä paikoillaankin ollessaan, oikeaan momenttiin takaisin kiinni sitten.

                                Limppu = rättinivel
                                kardaanin taaimmainen nivel = vakionopeusnivel
                                Osien nimitykset tuli selväksi, kiitos..
                                Näyttäisi huokuvan/tihkuttavan/kostea kardaanin ja perän välisestä liitoksesta. Onko siellä edes stefaa tai tiivistettä? Jos ei ole niin mikäs siinä kohdin vuotaa tai tihkuttaa läpi?

                                Saisiko linkkiä tuohon pinionakselin stefaan?

                                Mikäs muuten on tuo osa nro. 15?

                                E90 07 335D
                                Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎