Onko kukaan onnistunut saamaan powerflexejä kulumaan reaktiotangoissa ?`:think Itsellä noin 10tkm ajetut powerflexit ja en ole nyt aivan varma, onko se 4tkm ajettu reaktiotangon nivel väljä vai pusla.. Uuden tangon kävin tänään kuitenkin ostamassa, mutta sen näkee sitten kumpi sieltä on kulahtanut..
Millä konsteilla olette availleet (taka)satulan tukiraudan pultit? 15mm hylsy/kanta on kyseessä siis. Ovat niin tiukassa, ettei mikään oikein auta.
Kuskinpuolelta vielä onnistui, laittoi jatkovarren kiinni, meni makaamaan auton alle taakse ja potkaisi kunnolla -> skriiks! ja auki. Mutta pelkääjän puolella ei onnistu, koska ne aukeaa tietysti vastakkaiseen suuntaan. Kaikkea mahdollista on ruiskuteltu väliin ja koputeltu ja väännetty.
Mitäs tuossa voisi tehdä, ennen kuin pyöreäksi menevät? Pihahommina kun tuo menee, niin käytettävissä olevat työkalut ja sää vähän rajoittaa aina hommia. Töihinkin olisi kiva päästä huomenna. Rälläköinti tai porailu ei tule kyseeseen, koska vehkeitä ei ole (rälläkkää) eikä uusia pultteja. Kuumailmapuhallin on vielä kokeilematta, mutta siinä on tietysti kaikki letkut ym. ihan vieressä.
Edit: Autohan on takapäästä pukeilla, sieltä apurungon kohdalta.
Onko kukaan onnistunut saamaan powerflexejä kulumaan reaktiotangoissa ?`:think Itsellä noin 10tkm ajetut powerflexit ja en ole nyt aivan varma, onko se 4tkm ajettu reaktiotangon nivel väljä vai pusla.. Uuden tangon kävin tänään kuitenkin ostamassa, mutta sen näkee sitten kumpi sieltä on kulahtanut..
Itellä meni strong-flexin punanen muutamassa viikossa, rupes kolisemaan. Nyt on ollu keltaset, jotka on vähän jäsymmät ni on kestäny.
Lenkki kiinni, isoin kätevän kokoinen vasara mitä löytyy (2kg) ja pari napakkaa iskua. Lähtee ihan luvattoman helposti, kun on vähän aikaa naputellu.. ei tarvitse edes mahdottomasti voimaa verrattuna suoraan vääntämiseen.
Millä konsteilla olette availleet (taka)satulan tukiraudan pultit? 15mm hylsy/kanta on kyseessä siis. Ovat niin tiukassa, ettei mikään oikein auta.
Kuskinpuolelta vielä onnistui, laittoi jatkovarren kiinni, meni makaamaan auton alle taakse ja potkaisi kunnolla -> skriiks! ja auki. Mutta pelkääjän puolella ei onnistu, koska ne aukeaa tietysti vastakkaiseen suuntaan. Kaikkea mahdollista on ruiskuteltu väliin ja koputeltu ja väännetty.
Mitäs tuossa voisi tehdä, ennen kuin pyöreäksi menevät? Pihahommina kun tuo menee, niin käytettävissä olevat työkalut ja sää vähän rajoittaa aina hommia. Töihinkin olisi kiva päästä huomenna. Rälläköinti tai porailu ei tule kyseeseen, koska vehkeitä ei ole (rälläkkää) eikä uusia pultteja. Kuumailmapuhallin on vielä kokeilematta, mutta siinä on tietysti kaikki letkut ym. ihan vieressä.
Edit: Autohan on takapäästä pukeilla, sieltä apurungon kohdalta.
Lenkki kiinni, isoin kätevän kokoinen vasara mitä löytyy (2kg) ja pari napakkaa iskua. Lähtee ihan luvattoman helposti, kun on vähän aikaa naputellu.. ei tarvitse edes mahdottomasti voimaa verrattuna suoraan vääntämiseen.
Ok, kiitos vinkistä. Löytyy satsi tavallisia lenkki/kita-avaimia. Sellaista harkitsinkin eilen hetken, mutta lenkkiavain vaikutti heppoiselta moiseen hommaan. Pitääpä tästä lähteä sitten jatkamaan, ennen kuin alka sataa...
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Tuossa omassa v8:ssa on ilmennyt nyt tässä kahden viikon omistuksen aikana pientä savutusta. Eli noin 1 kerta kymmenestä kun koneen käynnistää puolilämpimänä niin pölläyttää sinertävän pilven.
Kylmänä tai käyntilämpimänä kaikki ok, eikä siis myöskään joka kerta vajaalämpöisenäkään tuota tee.
En ole huomannut myöskään revittäessä tai muutenkaan ajossa savuttavan. Kone käy nätisti eikä kuulu mitään ulinoita.
Onko kellään ollut vastaavaa vaivaa tai muuten tietoa?? Saa myös arvata
Tuossa omassa v8:ssa on ilmennyt nyt tässä kahden viikon omistuksen aikana pientä savutusta. Eli noin 1 kerta kymmenestä kun koneen käynnistää puolilämpimänä niin pölläyttää sinertävän pilven.
Kylmänä tai käyntilämpimänä kaikki ok, eikä siis myöskään joka kerta vajaalämpöisenäkään tuota tee.
En ole huomannut myöskään revittäessä tai muutenkaan ajossa savuttavan. Kone käy nätisti eikä kuulu mitään ulinoita.
Onko kellään ollut vastaavaa vaivaa tai muuten tietoa?? Saa myös arvata
eikö tuo yleensä viittaa rikkinäiseen venttiilivarren kumiin.. moottorijarrutuksella saattaa käryttää myös :think
Ok, kiitos vinkistä. Löytyy satsi tavallisia lenkki/kita-avaimia. Sellaista harkitsinkin eilen hetken, mutta lenkkiavain vaikutti heppoiselta moiseen hommaan. Pitääpä tästä lähteä sitten jatkamaan, ennen kuin alka sataa...
Lenkkiavain oli liian lyhyt ja heppoinen (vetelä). Lähti auki Bilteman hylsysarjan jatkovarren, hylsyn ja pajavasaran kanssa muutamalla iskulla.
Mites tuo kulumisanturi ja CC-herja (bremsbelag tms.)? Vaihdoin uuden anturin, vaikka vanhakin näytti ehjältä. Laitoin sen vahingossa ensin ulompaan palaan, josta sitten siirsin sisempään. Siinä välissä irtosi se U:n muotoinen kuparijousi, mutta laitoin sen paikalleen ja lopuksi pistokkeen kiinni. Enkä sitä paitsi edes käyttänyt avainta virtalukossa koko remontin aikana. Onko anturi sitten kaput, vaikka ehjältä näyttää? Autoa on jo käynnistelty ja ajettukin tarpeeksi, mutta eipä katoa.
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Lenkkiavain oli liian lyhyt ja heppoinen (vetelä). Lähti auki Bilteman hylsysarjan jatkovarren, hylsyn ja pajavasaran kanssa muutamalla iskulla.
Mites tuo kulumisanturi ja CC-herja (bremsbelag tms.)? Vaihdoin uuden anturin, vaikka vanhakin näytti ehjältä. Laitoin sen vahingossa ensin ulompaan palaan, josta sitten siirsin sisempään. Siinä välissä irtosi se U:n muotoinen kuparijousi, mutta laitoin sen paikalleen ja lopuksi pistokkeen kiinni. Enkä sitä paitsi edes käyttänyt avainta virtalukossa koko remontin aikana. Onko anturi sitten kaput, vaikka ehjältä näyttää? Autoa on jo käynnistelty ja ajettukin tarpeeksi, mutta eipä katoa.
Ihmettelin samaa miksei herja häviä kun itse aikoinaan vaihdoin anturit, liitäntäosassa oli sen verran hapettumaa että virta ei kulkenut, siinä helppo tarkistus mikäli et ole jo tsekannut sitä
Ihmettelin samaa miksei herja häviä kun itse aikoinaan vaihdoin anturit, liitäntäosassa oli sen verran hapettumaa että virta ei kulkenut, siinä helppo tarkistus mikäli et ole jo tsekannut sitä
Kiitoksia vinkistä. Tuo kävi etäisesti mielessä, mutta ajattelin laittaneeni töpselin niin huolellisesti kiinni. Pitäisi varmaan hommata jotain sähköliitosten hoitoon tarkoitettua suihketta. Onneksi tuossa ei tarvitse kuin ottaa pyörä irti.
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
eikö tuo yleensä viittaa rikkinäiseen venttiilivarren kumiin.. moottorijarrutuksella saattaa käryttää myös :think
Sitä minä pelkään, yrittänyt vaan toivoa et joku kertois jonkun helpomman tien onneen.
Mahtaako tuossa m60 koneessa pystyä vaihtamaan kumit kannet paikallaan?? Tai muuta mahd. korjauskustannus infoa saa myös kertoa jos on jollain kokemusta. Itellä aika tuntematon tuo m60 kone, nyt vielä ainakin.
Kiitoksia vinkistä. Tuo kävi etäisesti mielessä, mutta ajattelin laittaneeni töpselin niin huolellisesti kiinni. Pitäisi varmaan hommata jotain sähköliitosten hoitoon tarkoitettua suihketta. Onneksi tuossa ei tarvitse kuin ottaa pyörä irti.
Perus CRC/WD40 ja jotain ohutta millä sörkkiä liitokset puhtaaksi riittää loistavasti.
Comment