Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14457
    • Oulu

    Originally posted by BmwPunisher View Post
    pistä foder privaa, jos tarttet tollasen BC viiksen!
    Variaatioita on sitten monta. Riippuen airbagista, säätyykö ohjaustanko sähköllä, jne.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • BmwPunisher
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 7629
      • Lemu

      Originally posted by zener View Post
      Variaatioita on sitten monta. Riippuen airbagista, säätyykö ohjaustanko sähköllä, jne.
      no älä pistäkään sitten privaa, kun en ole varma mitä myyn..
      E70 X5 30d

      Comment

      • Vibaa
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 581
        • Vaasa

        Originally posted by asse21 View Post
        Tärisee aina vaan...
        Eli tuo 540ia ei lopeta tärinöitä.
        Vaihdettu. raidetangot
        -alatukivarret (lemförder)
        -reaktiotangot (lemförder & powerflexit)
        -koiranluut (meyle hd)
        -kardaanin kannatinlaakeri
        -rättinivel

        Paljon paremmin menee jo, mutta edelleen satasen vauhdissa paikat irtoilee hampaista.
        Epäilen itse voimansiirtoa, kun vaihtaessa lyö ikäänkuin tyhjää tms.
        Eli jossain klappia reilusti, mutta mitä veikkaisitte seuraavaksi.

        Käytin tuossa tampereella benkara-autolla kardaanijumpassa autoa: sanoivat, että vanhatkin osat olivat hyviä.
        Mutta eivät ilmeisesti mitään sen kummemmin ole tarkistaneet
        Hiukan samaa ongelmaa täällä.
        Kaikki tukivarret vaihdettu eteen, kahdella vanne/rengassetillä koitettu. Takana suuret puslat vaihdettu, muut puslat kunnossa.

        Jarruttaessa esiintyy tärinää joskus, välillä ei ollenkaan ja välillä suht voimakkaasti. Paikansin syyn vasempaan etujarrulevyyn, vaihdoin sen niin jarruttaessa tärinä loppui hetkeksi. Nyt tärisee taas, ajossakin satunnaisesti tärisee niin että sivupeilit sekä vänkärin penkki tutisevat.

        Jarruissahan vika näyttää olevan, mutta voiko jumittava satula aiheuttaa noin voimakasta tärinää ajossa? Liukutapit olen herkistellyt ympäri auton.
        sigpic
        E34 530iA

        Comment

        • asse21
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2005
          • 1243
          • Tampere

          Originally posted by _nixu_ View Post
          Raidetangon keskitanko ja apusimpukan hela vaihdettu?
          Eikös ne renkaat ollu jo ehtoopuolella, kokeillut toisilla?
          Ei ole vielä. Apusimpukan helaa itsekkin epäilen, mutta minusta se ei selitä sitä, että auto ihan "nytkähtää" kun automaatti vaihtaa isommalle.
          Täytyy mennä vähäksi aikaa asumaan tuonne auton alle ja tutkia ihan kunnolla.

          Renkaita en epäile, tutina ei ole ollenkaan sen tapainen. Voisihan sitä tosin toisia vanteita kokeilla, jos ei ala ratkeamaan.
          E39 523i
          i3

          Comment

          • asse21
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2005
            • 1243
            • Tampere

            Originally posted by Vibaa View Post
            Hiukan samaa ongelmaa täällä.
            Kaikki tukivarret vaihdettu eteen, kahdella vanne/rengassetillä koitettu. Takana suuret puslat vaihdettu, muut puslat kunnossa.

            Jarruttaessa esiintyy tärinää joskus, välillä ei ollenkaan ja välillä suht voimakkaasti. Paikansin syyn vasempaan etujarrulevyyn, vaihdoin sen niin jarruttaessa tärinä loppui hetkeksi. Nyt tärisee taas, ajossakin satunnaisesti tärisee niin että sivupeilit sekä vänkärin penkki tutisevat.

            Jarruissahan vika näyttää olevan, mutta voiko jumittava satula aiheuttaa noin voimakasta tärinää ajossa? Liukutapit olen herkistellyt ympäri auton.
            Tuli vain mieleen, että miten herkkiä näissä on pyöränlaakerit? En ainakaan itse ole vaihtanut yhteenkään e34:seen...
            E39 523i
            i3

            Comment

            • asse21
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2005
              • 1243
              • Tampere

              Kyllä sieltä voimakas rutina vain kuuluu kardaanin suunnalta, kun tuossa polkasin risteyksessä voimakkaasti ja samalla käännyin...
              E39 523i
              i3

              Comment

              • baijeri88
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 958
                • Mikkeli

                onkos kahvoja ja aurinkolippoja saanu mustana?
                tai millä niitä vois koittaa värjätä?
                E36 Cab Atlantisblau
                E92 325i


                eX:
                E39 525i, E36 325i
                E34 Sedan Alpinweiss II
                , 316 -87 & 316i -90

                Comment

                • riispa
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2010
                  • 35
                  • Rovaniemi

                  Onko kellään varmaa tietoo mikä pusla menee vaihekepistä ku se on ku soppakauha...

                  Onko se muutes vaikea homma vaihtaa itse?
                  Audi A4 1.8TQ
                  ex BMW E34 520i -89

                  Comment

                  • asse21
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2005
                    • 1243
                    • Tampere

                    Originally posted by riispa View Post
                    Onko kellään varmaa tietoo mikä pusla menee vaihekepistä ku se on ku soppakauha...

                    Onko se muutes vaikea homma vaihtaa itse?
                    Olisko osa nro 14.?
                    http://realoem.com/bmw/showparts.do?...25&hg=25&fg=05

                    Tietysti kaikki puslathan sinne kannattaa samalla uusia...samalla z3:n vaihdekeppi, niin saat lyhyemmät välitykset.
                    KL-varaosasta pitäis Rovaniemellä saada...
                    E39 523i
                    i3

                    Comment

                    • KanaDimmy
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 398
                      • Kalanti

                      Oma e34 sai varmaan lämpöhalvauksen kun alkoi eilen ajotietokone huutelemaan "Door Open" vaikka kaikki olisivat hyvin kiinni. Aina kun pysähtyy esim. valoihin ja lähtee liikkeelle niin se ihana DING ääni ja sanoo ovea.

                      Toinen vika kans tuli että ei anna laittaa ovia lukkoon Kääntää avaimesta niin menee lukkoon sekunniksi ja pomppaa takasi auki.

                      Osaako väki neuvoa?
                      e34 525ia -93

                      Comment

                      • Eetu
                        Banned
                        • Oct 2008
                        • 2843

                        Orggis hälyytin lopetti toimintansa, Mistä lähteä vikaa etsimään?

                        Comment

                        • E39-530A
                          BTCF Member
                          • Feb 2007
                          • 938
                          • Espoo

                          Originally posted by asse21 View Post
                          Tärisee aina vaan...
                          Eli tuo 540ia ei lopeta tärinöitä.
                          Vaihdettu. raidetangot
                          -alatukivarret (lemförder)
                          -reaktiotangot (lemförder & powerflexit)
                          -koiranluut (meyle hd)
                          -kardaanin kannatinlaakeri
                          -rättinivel

                          Paljon paremmin menee jo, mutta edelleen satasen vauhdissa paikat irtoilee hampaista.
                          Epäilen itse voimansiirtoa, kun vaihtaessa lyö ikäänkuin tyhjää tms.
                          Eli jossain klappia reilusti, mutta mitä veikkaisitte seuraavaksi.

                          Käytin tuossa tampereella benkara-autolla kardaanijumpassa autoa: sanoivat, että vanhatkin osat olivat hyviä.
                          Mutta eivät ilmeisesti mitään sen kummemmin ole tarkistaneet
                          Pakko liittyä tähän kuoroon. Olen kyllä lukenut FAQ-alueelta läpi ketjun E34:sen alustaremontista pari kertaa ja vikaa voi olla missä vain (tutina). Ennen kuin rupean itse summittaisesti vaihtelemaan "helppoja" osia tai vien pajalle "vaihtaa kaikki", niin kysäisenpä mistä kannattaisi aloittaa. Oireet:

                          - Tutisee 80-90km/h vauhdissa, ei juurikaan muuten.
                          - Puoltaa voimakkaammin jarruttaessa ja puoltaa ajossa, jonka huomaa erityisesti moottoritiellä (suoraan ajetaan ratti vähän vinossa ~10astetta)
                          - Kardaanin tukilaakeri vinkuu ja valittaa. Ei jatkuvasti mutta erityisesti kylmänä
                          - Kolisee joka ikisessä tilanteessa, missä kori vain liikkuu suhteessa pyöriin. Ryömiminen epätasaisella parkkipaikalla riittää. On väljää ja kolisee edestäkin vähän, mutta suurin kolahdus tulee aina takaa (vaikka etupyörät vasta joustavat)
                          - Peräpää pukeilla "ajettaessa" luistonesto pois päältä (autossa myös lukkoperä) alkoi jossain vauhdissa, about 40-60km/h julmettu vapina.

                          * HUOM. Autossa on aluperäisvanteet 15" (samanlaiset kesä/talvi) Tutina ja kolina vähäisempää talvinakella, koska ne ovat ylikokoa (215/65"15). Jouset ja iskarit on vaihdettu viimeisen parin vuoden sisään.

                          Mitä on tehty: eipä vielä juuri mitään. Jarrut taakse vaihdettu (levyt, palat, satuloiden herkistely ja käsijarrun säätö). En odottanutkaan tämän mihinkään vaikuttavan, paitsi peruuttaessa kuuluvan vinkunan loppumiseen, jonka se tekikin.

                          Eli mitä arvon asiantunteva E34-kolinaraati neuvoo? Onko kardaani tai sen tukilaakeri asennettu väärin? Kierros kaikkea uusiksi alustasta?
                          E92 335iA -08

                          ---
                          ex E34 540iA -93
                          ex E90 325iA -05
                          ex E39 530iA -00
                          ex Toyota Avensis
                          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                          Comment

                          • Vibaa
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 581
                            • Vaasa

                            Originally posted by E39-530A View Post
                            Pakko liittyä tähän kuoroon. Olen kyllä lukenut FAQ-alueelta läpi ketjun E34:sen alustaremontista pari kertaa ja vikaa voi olla missä vain (tutina). Ennen kuin rupean itse summittaisesti vaihtelemaan "helppoja" osia tai vien pajalle "vaihtaa kaikki", niin kysäisenpä mistä kannattaisi aloittaa. Oireet:

                            - Tutisee 80-90km/h vauhdissa, ei juurikaan muuten.
                            - Puoltaa voimakkaammin jarruttaessa ja puoltaa ajossa, jonka huomaa erityisesti moottoritiellä (suoraan ajetaan ratti vähän vinossa ~10astetta)
                            - Kardaanin tukilaakeri vinkuu ja valittaa. Ei jatkuvasti mutta erityisesti kylmänä
                            - Kolisee joka ikisessä tilanteessa, missä kori vain liikkuu suhteessa pyöriin. Ryömiminen epätasaisella parkkipaikalla riittää. On väljää ja kolisee edestäkin vähän, mutta suurin kolahdus tulee aina takaa (vaikka etupyörät vasta joustavat)
                            - Peräpää pukeilla "ajettaessa" luistonesto pois päältä (autossa myös lukkoperä) alkoi jossain vauhdissa, about 40-60km/h julmettu vapina.

                            * HUOM. Autossa on aluperäisvanteet 15" (samanlaiset kesä/talvi) Tutina ja kolina vähäisempää talvinakella, koska ne ovat ylikokoa (215/65"15). Jouset ja iskarit on vaihdettu viimeisen parin vuoden sisään.

                            Mitä on tehty: eipä vielä juuri mitään. Jarrut taakse vaihdettu (levyt, palat, satuloiden herkistely ja käsijarrun säätö). En odottanutkaan tämän mihinkään vaikuttavan, paitsi peruuttaessa kuuluvan vinkunan loppumiseen, jonka se tekikin.

                            Eli mitä arvon asiantunteva E34-kolinaraati neuvoo? Onko kardaani tai sen tukilaakeri asennettu väärin? Kierros kaikkea uusiksi alustasta?
                            No jos kolisee niin puslat ja tukivarret syyniin & vaihtoon. Ja tuskin tuo tukilaakerin ääni ole hyväksi. Aurauskin voi olla metsään päin säädettynä joka aiheuttaa pientä tärinää? Itse tekisin kyllä tuossa tapauksessa "full-haul-alustarempan/tarkastuksen"

                            Omaan tärinään liittyen, vasen etujarru tuntui aiheuttavan tärinän. Noh otin taas jarrukamppeita irti jo toisen kerran, toinen liukutappi oli vääntynyt. Ruuvipenkissä väänsin suoraks ja näytin hieman hiekkapaperia molemmille. Kunnon vaseliinit perään, tärinä häipy suurimmaksi osaksi. Enään on semmone tärinä ettei tiedä johtuuko suomen teistä vai autosta
                            sigpic
                            E34 530iA

                            Comment

                            • E39-530A
                              BTCF Member
                              • Feb 2007
                              • 938
                              • Espoo

                              Originally posted by Vibaa View Post
                              No jos kolisee niin puslat ja tukivarret syyniin & vaihtoon. Ja tuskin tuo tukilaakerin ääni ole hyväksi. Aurauskin voi olla metsään päin säädettynä joka aiheuttaa pientä tärinää? Itse tekisin kyllä tuossa tapauksessa "full-haul-alustarempan/tarkastuksen"

                              Omaan tärinään liittyen, vasen etujarru tuntui aiheuttavan tärinän. Noh otin taas jarrukamppeita irti jo toisen kerran, toinen liukutappi oli vääntynyt. Ruuvipenkissä väänsin suoraks ja näytin hieman hiekkapaperia molemmille. Kunnon vaseliinit perään, tärinä häipy suurimmaksi osaksi. Enään on semmone tärinä ettei tiedä johtuuko suomen teistä vai autosta
                              Jep, kyllähän tuo taitaa aika täydellisen alustarempan vaatia. Etujarruja en ole kyllä viitsinyt vielä käyttää auki, koska levyt ja palat ovat melkein uudenveroiset (silmämääräisesti).

                              Omaa tekemistä rajoittaa se, että hommat tapahtuu vanhempien rivitalon pihalla pukkien päällä. Ei ole myöskään mitään pajatyökaluja, kuten ruuvipenkkejä eikä erikoistyökaluja (alustaa varten). No, tietää mihin voi lomarahat laittaa haisemaan.
                              E92 335iA -08

                              ---
                              ex E34 540iA -93
                              ex E90 325iA -05
                              ex E39 530iA -00
                              ex Toyota Avensis
                              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                              Comment

                              • Micce///M
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2008
                                • 3552
                                • Hämeenlinna

                                Originally posted by baijeri88 View Post
                                onkos kahvoja ja aurinkolippoja saanu mustana?
                                tai millä niitä vois koittaa värjätä?
                                Motorsporteistahan niitä saa, jos mustan haluaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎