Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JonttuPeke
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 1130
    • Juuka

    #91
    Originally posted by Vibaa View Post
    Avain ykkösasentoon ja CC nappi pohjaan kunnes kieli vaihtuu.
    CC nappi? Ei ole oma auto niin enoo kerinny tutkia

    Edit: Siinä on siis tällänen ajotietokone:
    Last edited by JonttuPeke; 28-05-2011, 12:46.
    F06 640D "M6"
    E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

    Comment

    • Eetu
      Banned
      • Oct 2008
      • 2843

      #92
      Originally posted by JonttuPeke View Post
      CC nappi? Ei ole oma auto niin enoo kerinny tutkia

      Edit: Siinä on siis tällänen ajotietokone:
      http://btcffaq.info/faq/e34_obc_upd/5.5.jpg

      Oikeanpuoleinen nappi mittaristossa pohjaan ja avain 1 asentoon.. Niin kauan pidät pohjassa sitä nappia, kunnes haluttu kieli löytyy

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        #93
        Onko kukaan onnistunut saamaan powerflexejä kulumaan reaktiotangoissa ?`:think Itsellä noin 10tkm ajetut powerflexit ja en ole nyt aivan varma, onko se 4tkm ajettu reaktiotangon nivel väljä vai pusla.. Uuden tangon kävin tänään kuitenkin ostamassa, mutta sen näkee sitten kumpi sieltä on kulahtanut..
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • E39-530A
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 936
          • Espoo

          #94
          Satulan tukiraudan pultit auki?

          Millä konsteilla olette availleet (taka)satulan tukiraudan pultit? 15mm hylsy/kanta on kyseessä siis. Ovat niin tiukassa, ettei mikään oikein auta.

          Kuskinpuolelta vielä onnistui, laittoi jatkovarren kiinni, meni makaamaan auton alle taakse ja potkaisi kunnolla -> skriiks! ja auki. Mutta pelkääjän puolella ei onnistu, koska ne aukeaa tietysti vastakkaiseen suuntaan. Kaikkea mahdollista on ruiskuteltu väliin ja koputeltu ja väännetty.

          Mitäs tuossa voisi tehdä, ennen kuin pyöreäksi menevät? Pihahommina kun tuo menee, niin käytettävissä olevat työkalut ja sää vähän rajoittaa aina hommia. Töihinkin olisi kiva päästä huomenna. Rälläköinti tai porailu ei tule kyseeseen, koska vehkeitä ei ole (rälläkkää) eikä uusia pultteja. Kuumailmapuhallin on vielä kokeilematta, mutta siinä on tietysti kaikki letkut ym. ihan vieressä.

          Edit: Autohan on takapäästä pukeilla, sieltä apurungon kohdalta.
          Last edited by E39-530A; 29-05-2011, 11:01.
          E92 335iA -08

          ---
          ex E34 540iA -93
          ex E90 325iA -05
          ex E39 530iA -00
          ex Toyota Avensis
          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14439
            • Oulu

            #95
            Originally posted by Peltsii View Post
            Onko kukaan onnistunut saamaan powerflexejä kulumaan reaktiotangoissa ?`:think Itsellä noin 10tkm ajetut powerflexit ja en ole nyt aivan varma, onko se 4tkm ajettu reaktiotangon nivel väljä vai pusla.. Uuden tangon kävin tänään kuitenkin ostamassa, mutta sen näkee sitten kumpi sieltä on kulahtanut..
            Itellä meni strong-flexin punanen muutamassa viikossa, rupes kolisemaan. Nyt on ollu keltaset, jotka on vähän jäsymmät ni on kestäny.

            Onhan noita powerflexejä menny kans.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #96
              Lenkki kiinni, isoin kätevän kokoinen vasara mitä löytyy (2kg) ja pari napakkaa iskua. Lähtee ihan luvattoman helposti, kun on vähän aikaa naputellu.. ei tarvitse edes mahdottomasti voimaa verrattuna suoraan vääntämiseen.

              Originally posted by E39-530A View Post
              Millä konsteilla olette availleet (taka)satulan tukiraudan pultit? 15mm hylsy/kanta on kyseessä siis. Ovat niin tiukassa, ettei mikään oikein auta.

              Kuskinpuolelta vielä onnistui, laittoi jatkovarren kiinni, meni makaamaan auton alle taakse ja potkaisi kunnolla -> skriiks! ja auki. Mutta pelkääjän puolella ei onnistu, koska ne aukeaa tietysti vastakkaiseen suuntaan. Kaikkea mahdollista on ruiskuteltu väliin ja koputeltu ja väännetty.

              Mitäs tuossa voisi tehdä, ennen kuin pyöreäksi menevät? Pihahommina kun tuo menee, niin käytettävissä olevat työkalut ja sää vähän rajoittaa aina hommia. Töihinkin olisi kiva päästä huomenna. Rälläköinti tai porailu ei tule kyseeseen, koska vehkeitä ei ole (rälläkkää) eikä uusia pultteja. Kuumailmapuhallin on vielä kokeilematta, mutta siinä on tietysti kaikki letkut ym. ihan vieressä.

              Edit: Autohan on takapäästä pukeilla, sieltä apurungon kohdalta.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • E39-530A
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 936
                • Espoo

                #97
                Originally posted by Morkai View Post
                Lenkki kiinni, isoin kätevän kokoinen vasara mitä löytyy (2kg) ja pari napakkaa iskua. Lähtee ihan luvattoman helposti, kun on vähän aikaa naputellu.. ei tarvitse edes mahdottomasti voimaa verrattuna suoraan vääntämiseen.
                Ok, kiitos vinkistä. Löytyy satsi tavallisia lenkki/kita-avaimia. Sellaista harkitsinkin eilen hetken, mutta lenkkiavain vaikutti heppoiselta moiseen hommaan. Pitääpä tästä lähteä sitten jatkamaan, ennen kuin alka sataa...
                E92 335iA -08

                ---
                ex E34 540iA -93
                ex E90 325iA -05
                ex E39 530iA -00
                ex Toyota Avensis
                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  #98
                  Originally posted by zener View Post
                  Itellä meni strong-flexin punanen muutamassa viikossa, rupes kolisemaan. Nyt on ollu keltaset, jotka on vähän jäsymmät ni on kestäny.

                  Onhan noita powerflexejä menny kans.

                  Mulla on powerflexin siniset. Saas nyt sit nähdä, voi kyrpä jos on pusla kulahtanu kun menin jo ton tukivarren ostamaan
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • Bimmero
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 343
                    • Harjavalta

                    #99
                    Tuossa omassa v8:ssa on ilmennyt nyt tässä kahden viikon omistuksen aikana pientä savutusta. Eli noin 1 kerta kymmenestä kun koneen käynnistää puolilämpimänä niin pölläyttää sinertävän pilven.

                    Kylmänä tai käyntilämpimänä kaikki ok, eikä siis myöskään joka kerta vajaalämpöisenäkään tuota tee.
                    En ole huomannut myöskään revittäessä tai muutenkaan ajossa savuttavan. Kone käy nätisti eikä kuulu mitään ulinoita.

                    Onko kellään ollut vastaavaa vaivaa tai muuten tietoa?? Saa myös arvata
                    "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

                    e90 335i

                    Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8262
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by Bimmero View Post
                      Tuossa omassa v8:ssa on ilmennyt nyt tässä kahden viikon omistuksen aikana pientä savutusta. Eli noin 1 kerta kymmenestä kun koneen käynnistää puolilämpimänä niin pölläyttää sinertävän pilven.

                      Kylmänä tai käyntilämpimänä kaikki ok, eikä siis myöskään joka kerta vajaalämpöisenäkään tuota tee.
                      En ole huomannut myöskään revittäessä tai muutenkaan ajossa savuttavan. Kone käy nätisti eikä kuulu mitään ulinoita.

                      Onko kellään ollut vastaavaa vaivaa tai muuten tietoa?? Saa myös arvata
                      eikö tuo yleensä viittaa rikkinäiseen venttiilivarren kumiin.. moottorijarrutuksella saattaa käryttää myös :think
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • E39-530A
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 936
                        • Espoo

                        Originally posted by E39-530A View Post
                        Ok, kiitos vinkistä. Löytyy satsi tavallisia lenkki/kita-avaimia. Sellaista harkitsinkin eilen hetken, mutta lenkkiavain vaikutti heppoiselta moiseen hommaan. Pitääpä tästä lähteä sitten jatkamaan, ennen kuin alka sataa...
                        Lenkkiavain oli liian lyhyt ja heppoinen (vetelä). Lähti auki Bilteman hylsysarjan jatkovarren, hylsyn ja pajavasaran kanssa muutamalla iskulla.

                        Mites tuo kulumisanturi ja CC-herja (bremsbelag tms.)? Vaihdoin uuden anturin, vaikka vanhakin näytti ehjältä. Laitoin sen vahingossa ensin ulompaan palaan, josta sitten siirsin sisempään. Siinä välissä irtosi se U:n muotoinen kuparijousi, mutta laitoin sen paikalleen ja lopuksi pistokkeen kiinni. Enkä sitä paitsi edes käyttänyt avainta virtalukossa koko remontin aikana. Onko anturi sitten kaput, vaikka ehjältä näyttää? Autoa on jo käynnistelty ja ajettukin tarpeeksi, mutta eipä katoa.
                        E92 335iA -08

                        ---
                        ex E34 540iA -93
                        ex E90 325iA -05
                        ex E39 530iA -00
                        ex Toyota Avensis
                        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                        Comment

                        • Vibaa
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 581
                          • Vaasa

                          Originally posted by E39-530A View Post
                          Lenkkiavain oli liian lyhyt ja heppoinen (vetelä). Lähti auki Bilteman hylsysarjan jatkovarren, hylsyn ja pajavasaran kanssa muutamalla iskulla.

                          Mites tuo kulumisanturi ja CC-herja (bremsbelag tms.)? Vaihdoin uuden anturin, vaikka vanhakin näytti ehjältä. Laitoin sen vahingossa ensin ulompaan palaan, josta sitten siirsin sisempään. Siinä välissä irtosi se U:n muotoinen kuparijousi, mutta laitoin sen paikalleen ja lopuksi pistokkeen kiinni. Enkä sitä paitsi edes käyttänyt avainta virtalukossa koko remontin aikana. Onko anturi sitten kaput, vaikka ehjältä näyttää? Autoa on jo käynnistelty ja ajettukin tarpeeksi, mutta eipä katoa.
                          Ihmettelin samaa miksei herja häviä kun itse aikoinaan vaihdoin anturit, liitäntäosassa oli sen verran hapettumaa että virta ei kulkenut, siinä helppo tarkistus mikäli et ole jo tsekannut sitä
                          sigpic
                          E34 530iA

                          Comment

                          • E39-530A
                            BTCF Member
                            • Feb 2007
                            • 936
                            • Espoo

                            Originally posted by Vibaa View Post
                            Ihmettelin samaa miksei herja häviä kun itse aikoinaan vaihdoin anturit, liitäntäosassa oli sen verran hapettumaa että virta ei kulkenut, siinä helppo tarkistus mikäli et ole jo tsekannut sitä
                            Kiitoksia vinkistä. Tuo kävi etäisesti mielessä, mutta ajattelin laittaneeni töpselin niin huolellisesti kiinni. Pitäisi varmaan hommata jotain sähköliitosten hoitoon tarkoitettua suihketta. Onneksi tuossa ei tarvitse kuin ottaa pyörä irti.
                            E92 335iA -08

                            ---
                            ex E34 540iA -93
                            ex E90 325iA -05
                            ex E39 530iA -00
                            ex Toyota Avensis
                            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                            Comment

                            • Bimmero
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 343
                              • Harjavalta

                              Originally posted by peto2 View Post
                              eikö tuo yleensä viittaa rikkinäiseen venttiilivarren kumiin.. moottorijarrutuksella saattaa käryttää myös :think
                              Sitä minä pelkään, yrittänyt vaan toivoa et joku kertois jonkun helpomman tien onneen.
                              Mahtaako tuossa m60 koneessa pystyä vaihtamaan kumit kannet paikallaan?? Tai muuta mahd. korjauskustannus infoa saa myös kertoa jos on jollain kokemusta. Itellä aika tuntematon tuo m60 kone, nyt vielä ainakin.
                              "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

                              e90 335i

                              Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

                              Comment

                              • Vibaa
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 581
                                • Vaasa

                                Originally posted by E39-530A View Post
                                Kiitoksia vinkistä. Tuo kävi etäisesti mielessä, mutta ajattelin laittaneeni töpselin niin huolellisesti kiinni. Pitäisi varmaan hommata jotain sähköliitosten hoitoon tarkoitettua suihketta. Onneksi tuossa ei tarvitse kuin ottaa pyörä irti.
                                Perus CRC/WD40 ja jotain ohutta millä sörkkiä liitokset puhtaaksi riittää loistavasti.
                                sigpic
                                E34 530iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎