E34 Madalluksesta

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• viimeistelijä
    replied
    Originally posted by Vuorde View Post
    Olisko kellään suomeks ohjeita kuinka toi e39:n bc racing br laitetaan e34:seen? Ilmeisesti yläpäätä pitää suurentaa? Ja tolppa hitsata vanhan sisään?
    sivu 14 löytyy ohjeet ko hommalle

Leave a comment:

• Vuorde
    replied
    Olisko kellään suomeks ohjeita kuinka toi e39:n bc racing br laitetaan e34:seen? Ilmeisesti yläpäätä pitää suurentaa? Ja tolppa hitsata vanhan sisään?

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Osaako raati sanoa että mikä olis n.50-60mm madallettuun sigun autoon sopivat aurauskulmat eteen. Muutahan tästä pappamallista ei voi säätääkään.

Vanteet edessä 9.5" x 18" renkaat 245/40 et 2 tulee muuttumaan jossain vaiheessa et 7:ään.

Iskaritolpan alapään ja kääntövarren välissä on noin 45mm spacer.

Olen viemässä autoani näillä nurkilla osaavan pajan maineessa olevaan puljuun mutta jos jollakulla on mielipidettä niin kiinnostaa kyllä.

Lisäkysymyksenä että onko e34 eturengas vakiona vähän "takana"?
    Minusta tuo alatukivarren asennon korjaaminen vei rengasta hieman taaksepäin.

Tuo olematon et ja leveä vanne vie renkaat aika lähelle kaaren takaosaa kääntäessä.

Leave a comment:

• Jonte-
    replied
    Onko sulla nuo 7kg edessä ja 6kg takana? Kun minulle taas sanottiin, että kannattaa puolet jäykemmät laittaa suoraan. Onneksi mamasanin kautta on helppo vaihella jousia, jos meni jousien speksit perseelleen.

Leave a comment:

• mualari
    replied
    itellä bc br enkä missään nimessä menisi laittamaan ainakaan jäykempiä eteen. maksimissaan lyhyemmät. takaa kun säätää oikein niin ei sinnekkään pitäisi tarvita..

Leave a comment:

• BmwPunisher
    replied
    Originally posted by ooopeee View Post
    Voit käyttää "tds" tolppia.
    Näissä on sitten jossain vuosimalli eroja laakereissa nimimerkillä erikokoiset laakerit eripuolilla autoa

Mutta ei sen väliä jos vaihtaa molemmat puolet

Mulla korjattiin vain toiselle puolelle uusi bc tolpan runko niin nyt on eriparia laakerit

Leave a comment:

• jones69
    replied
    Originally posted by ooopeee View Post

Hyvä, kiitos

Leave a comment:

• ooopeee
    replied
    Originally posted by jones69 View Post
    Onko e34m5:ssa sama tolpan "juuri" kun esim e34 525tds:ssä? Mietin tätä siksi että pitäisi istuttaa nuo bc-racingin coilit ja olisi yhdet tds:n tolpat ylimääräisenä, ja ei tarttis vielä purkaa autosta tolppia hitsauksen ajaksi...

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen

Leave a comment:

• jones69
    replied
    E34 tolpat...

Onko e34m5:ssa sama tolpan "juuri" kun esim e34 525tds:ssä? Mietin tätä siksi että pitäisi istuttaa nuo bc-racingin coilit ja olisi yhdet tds:n tolpat ylimääräisenä, ja ei tarttis vielä purkaa autosta tolppia hitsauksen ajaksi...

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen

Leave a comment:

• Jonte-
    replied
    On tässä kerennyt jo tottua paskaan ajettavuuteen mersun kanssa, nii se ei nyt tule yllätyksenä.

Tilaukseen lähti 14kg etee ja taakse 18kg. Katsellaan millaine tulee noilla jousilla ja helppoha ne on vaihtaa mamasanin kautta, jos meni valinta perseelleen.

Leave a comment:

• fore
    replied
    Itse ehkä jopa tulisikin laitettua jos kerta mennään vitun alas ja lisätään painoakin vielä. En kyllä itse uhraisi niin paljoa näyttävyyden/kuuluvuuden alttarille mutta jokainen tyylillään. Ajomukavuushan noissa tulee olemaan kyllä ihan perseestä rehellisesti sanottuna.

Leave a comment:

• ooopeee
    replied
    Itsellä sedanissa 12kg edessä ja 14kg takana. On mielestäni aika jämy, ei tarvitsisi yhtään jäykempi olla.. Makuasioitahan nämä on. Itse en laittaisi noin jäykkiä mitä ajattelet

Leave a comment:

• Jonte-
    replied
    Nostellaas vanhaa topikkia, kun kerta jo tälläinen löytyy.

Elikkäs e34 toukkaan pitäisi bc racing br tilata extreme droppina. Kysymys kuuluukin, kuinka jäykät jouset tuohon kannattaa valkata?

Tarkoituksena tiputtaa niin alas, kuin vaan on mahdollista. Lisäksi autoon on tulossa noin parin sadan kilon edestä musiikkivehkeitä.

Itse mietin jos eteen 14-16kg jousta ja taakse 18-20kg, mitä olette näistä mieltä?

Leave a comment:

• ooopeee
    replied
    Originally posted by Labomba View Post
    Tuli vanteista sovittua alustavasti kaupat niin pitäisi samalla alusta päivittää. Kysymys kuuluukin onko noilla JOMin coilover seteillä jotain eroa välillä e34/e39? E39 setit vain oleellisesti halvempia niin sopisi paremmin köyhän budjettiin. Ja ovatko nuo minkälaiset ajaa?
    E34 omalla setillä et pääse alas, madallusta jos tavoittelee niin kannattaa skipata. E39 setti takaa bolt on, edessä tarvii hieman hitsata ja rälläköida. Madaltaakin sopivasti jo. Hieman hypyttävä siitä tulee

Leave a comment:

• Labomba
    replied
    Kysymys JOM coilovereista

Tuli vanteista sovittua alustavasti kaupat niin pitäisi samalla alusta päivittää. Kysymys kuuluukin onko noilla JOMin coilover seteillä jotain eroa välillä e34/e39? E39 setit vain oleellisesti halvempia niin sopisi paremmin köyhän budjettiin. Ja ovatko nuo minkälaiset ajaa?

Leave a comment:

Working...