memebuy23buy

E34 Madalluksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jyle
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 1847
    • Espoo

    #76
    Itse poikkasin tolpat just siitä koiranluun kiinnikkeen kohdalta. Sais ottaa alempaakin.
    Kannattaa melkein tilata ebaystä camber säätöiset yläpäät.
    Esim. http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-MK1-Ad...item25898fea67

    520 -89 yläpäät käy hyvin, mutta ovat perkeleen korkeat, kuten kuvasta näkee.. Noilla säädettävillä yläpäillä tippuu keula kummasti..

    Bmw f11 530d -14 m-sport
    Bmw e39 M5 -00
    VW T-1 "Adolf" -71
    Ex. Bmw e39 540i
    Bmw e60 525i -04
    Ex.Bmw e34 525i -92
    Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

    Comment

    • Bansku
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2011
      • 1493
      • Savo

      #77
      Juu mulla nyt jäi tota vanhaa tolppaa sellanen 16cm. Että katkasin just siitä jarruletkun kiinnikkeen yläpuolelta. Eiköhän nyt alkuun mennä ihan niillä yläpäillä mitä löytyy. Ei tähän talvipommiin hirveitä kehtaa rahallisesyi panostaa. Iskarit vieläkin hakusessa. Tuolla ralli firmassa koittivat myydä jotain säädettäviä iskareita 330e pari halvimmat. Ei kiinnostanuy. Joissain ykköskoppasissa golffeissa/caddyissä on kuulemma patruunan halkaisia sama? Pitää vielä metästää

      Comment

      • Jyle
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 1847
        • Espoo

        #78
        Originally posted by Bansku View Post
        Juu mulla nyt jäi tota vanhaa tolppaa sellanen 16cm. Että katkasin just siitä jarruletkun kiinnikkeen yläpuolelta. Eiköhän nyt alkuun mennä ihan niillä yläpäillä mitä löytyy. Ei tähän talvipommiin hirveitä kehtaa rahallisesyi panostaa. Iskarit vieläkin hakusessa. Tuolla ralli firmassa koittivat myydä jotain säädettäviä iskareita 330e pari halvimmat. Ei kiinnostanuy. Joissain ykköskoppasissa golffeissa/caddyissä on kuulemma patruunan halkaisia sama? Pitää vielä metästää
        Talvimiina se on tämäkin. Aika paljon vaan tarttee lisää jengaa niillä vakio yläpäillä.
        Bmw f11 530d -14 m-sport
        Bmw e39 M5 -00
        VW T-1 "Adolf" -71
        Ex. Bmw e39 540i
        Bmw e60 525i -04
        Ex.Bmw e34 525i -92
        Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

        Comment

        • Bansku
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2011
          • 1493
          • Savo

          #79
          Kokeillaan eka noin ja mietitään sitten, campperi säätö joka tapauksessa tulee mutta saas nähdä toteutanko tämän tuohon koriin vain, vahvistelee vaan yläpään kiinnityksen ja vinguttelee reikiä soikeiksi. Tai saa nähdä

          Comment

          • wsq´_
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 458
            • Lohja

            #80
            Te ketkä olette laittaneet noita e39 alustoja, niin mites onnistuu muutos katsastaminen niillä? Tarviiko tuv lappuja yms?
            e36 m60

            Comment

            • Jyle
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 1847
              • Espoo

              #81
              Samaa miettiny kanssa, onko näillä vanhoilla niin väliä.. Meniskö e34 oman sarjan tuv-lapun kanssa läpi. :think
              Bmw f11 530d -14 m-sport
              Bmw e39 M5 -00
              VW T-1 "Adolf" -71
              Ex. Bmw e39 540i
              Bmw e60 525i -04
              Ex.Bmw e34 525i -92
              Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

              Comment

              • Bansku
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2011
                • 1493
                • Savo

                #82
                Jos en väärin muista niin -96 eteenpäin tartte tuvi lappuja. Ei näillä vanhoilla paskoilla niin väliä kunhan ei jouset jää iryalleen. Ton omankin leimasin rälläkkä jousilla ja sen katsurille sanoin että pitäs saada madallus otteeseen. Ja näin toimittiin. Kysy vaan että miykä jouset sanoin että omansa mistä pätkästy pari kierrosta pois

                Comment

                • wsq´_
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 458
                  • Lohja

                  #83
                  Pienen kaivelun jälkeen löysinkin tälläsen:



                  Eli 1.1.1996 etiä päin tarvii olla tuv laput.
                  e36 m60

                  Comment

                  • Ur-Quan
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 61
                    • Jyväskylä

                    #84
                    Mitenkäs mahtanee tuommoisen -96 mallisen kanssa käydä E39 TUV-lapuilla? :think
                    E39 535i -96
                    E34 518i -96

                    Comment

                    • ooopeee
                      BTCF Member
                      • Dec 2011
                      • 2115
                      • Kouvola

                      #85
                      Originally posted by Ur-Quan View Post
                      Mitenkäs mahtanee tuommoisen -96 mallisen kanssa käydä E39 TUV-lapuilla? :think
                      Eikös siinä periaatteessa voisi hyödyntää e34 mallikohtaisen sarjan tuv todistusta ?

                      http://www.revotec.fi/tÜv-todistus-p-1534.html tuolta voi kysellä jossei saa tulosteltua mistään
                      VW passat 1.9tdi 4motion
                      E36 "328" cabrio

                      Comment

                      • Ur-Quan
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2010
                        • 61
                        • Jyväskylä

                        #86
                        Originally posted by ooopeee View Post
                        Eikös siinä periaatteessa voisi hyödyntää e34 mallikohtaisen sarjan tuv todistusta ?

                        http://www.revotec.fi/tÜv-todistus-p-1534.html tuolta voi kysellä jossei saa tulosteltua mistään

                        Tosiaan onnistuuhan se niinkin. Laitoin saksan pojille viestiä josko laittaisivatkin ko. todistuksen alustasarjan mukaan. Katotaan mitä vastaavat..
                        E39 535i -96
                        E34 518i -96

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          #87
                          Löytypäs eilen iskarit motonetistä mitä tosi pinellä vaivalla meni tonne e39:in sarjan etuyolpan sisään. Sorvissa piti yläpäästä patruunan runkoa ottaa joku vajaa milli pois että sai sen mutterin menemään siihen iskarin päälle.
                          Eli caddyn/golffin/jetan iskaripatruuna oli käypänen. Kappale hinta 40€
                          Josko tänään kävis hakemassa jo maalia että sais tolpat maalattua.

                          Comment

                          • mazajns
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 511
                            • Joensuu

                            #88
                            Eilen asentelin kaverin E34 525:seen e39:sin Jom coiloverit.

                            Itselleni tehdessäni tein virheen ja jätin tolpan pituuden n. vakion mittaiseksi. Eli alaspäin joustoa ei juurikaan jäänyt matalana. On muuten asteen verran vaarallinen ajaa lähes pohjaanlyönti kumin varassa. 200-250kmh vauhtia ja jarruttamaan niin ensimmäisenä lukkiutuu etupyörät, Ei minkäänlaista pitoa edessä. Joutui nostamaan useamman sentin että pysähtyy.

                            Tällä kertaa vahingosta viisastuneena, Katkaisin ensin tolppaa niin että putkea jäi 15cm jäljelle. Iskari+yläpää ja pieni pohjaanlyönti kumi paikalleen autoon.
                            Kesävanne paikoilleen ja tunkilla iskari "pohjaan". Renkaan ja sisälokasuojan väliin jäi vielä vähän tilaa. Lopuksi tolppaan jäi 13cm putkea ja nyt ei pysty tulemaan tilannetta että jarrutuksessa etupyörät jäisi jumiin lokasuojan sisään. ja matalimmillaankin jää vähän joustovaraa.

                            Yläpäiksi tuli 518-520 motonetistä 39e.
                            Last edited by mazajns; 01-03-2014, 20:37.

                            Comment

                            • Bansku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2011
                              • 1493
                              • Savo

                              #89
                              Ite jätun ihan mututuntumalla 16cm vanhaa tolppaa. Ei pääse pohjaamaan. Mutta jäi perkele aika korkealle siitä huolimatta. 62cm kaaren ylimpään kohtaan. Joku 13cm jos ois vanhaa tolppaa jättäny ois ollu parempi. Kierrettä tosin alaspäin joku pari senttiä. Pitää huomenna vielä asentaa kuskinpuolelle ja taakse niin näkee sen lopullisen korkeuden. Edestä pitää vähän kaaria muokkailla että mahtuu pyörimään kurahtelematta. Edessä on vanne jotain 9" leveä ja päällä 205/55 kumi. Pitää kesä kumit ehtiä vähän matalemmat ja kapeammat niin sekin auttaisi. Spacereitä ei voi kaventaa kun muuten ottaa jousi vanteeseen kiinni, nyt siihen jää joku puoltoista senttiä väliä

                              Nyt vaihdoin toisellekkin puolelle tolpan. 59cm kaaren ylimpään kohtaan ja tukivarsien kiinnityskohdista vajaa 6cm matkaa maahan. Ja kierrettä alaspäin on joku pari senttiä
                              Last edited by Bansku; 02-03-2014, 16:30.

                              Comment

                              • juh1s
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2013
                                • 30
                                • Vantaa

                                #90
                                Mites tuolta KW:n sivulta ei löydy variant 2:sta e34 540? Jotenki muistelisin et ois aikasemmin ehdotellu sitäkin. :think Olis lähiaikoina "tarve" saada uudet pötkylät ja mielellää satsaisin suoraan tohon V2.
                                E34 540i -95 Fjordgrau metallic
                                E34 525i -91 Calypsorot metallic

                                Comment

                                Working...
                                X