Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Madalluksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mualari
    BTCF Member
    • Dec 2012
    • 524
    • Iisalmi

    itellä bc br enkä missään nimessä menisi laittamaan ainakaan jäykempiä eteen. maksimissaan lyhyemmät. takaa kun säätää oikein niin ei sinnekkään pitäisi tarvita..
    e46 330d facelift touring
    e23 bagged/m60
    EX: e34 525i -96 stankke touring
    EX: e30 316i -88 sedan Winterbeater
    EX: e34 520i -89 sedan

    Comment

    • Jonte-
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 46
      • Kajaani

      Onko sulla nuo 7kg edessä ja 6kg takana? Kun minulle taas sanottiin, että kannattaa puolet jäykemmät laittaa suoraan. Onneksi mamasanin kautta on helppo vaihella jousia, jos meni jousien speksit perseelleen.
      Sekundaa lähettiin hakemaan, mutta sutta tuppasi tulemaan.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5266
        • Pirkkala

        Osaako raati sanoa että mikä olis n.50-60mm madallettuun sigun autoon sopivat aurauskulmat eteen. Muutahan tästä pappamallista ei voi säätääkään.

        Vanteet edessä 9.5" x 18" renkaat 245/40 et 2 tulee muuttumaan jossain vaiheessa et 7:ään.

        Iskaritolpan alapään ja kääntövarren välissä on noin 45mm spacer.

        Olen viemässä autoani näillä nurkilla osaavan pajan maineessa olevaan puljuun mutta jos jollakulla on mielipidettä niin kiinnostaa kyllä.

        Lisäkysymyksenä että onko e34 eturengas vakiona vähän "takana"?
        Minusta tuo alatukivarren asennon korjaaminen vei rengasta hieman taaksepäin.

        Tuo olematon et ja leveä vanne vie renkaat aika lähelle kaaren takaosaa kääntäessä.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Vuorde
          Newbiemmer
          • Oct 2013
          • 9
          • Suomi

          Olisko kellään suomeks ohjeita kuinka toi e39:n bc racing br laitetaan e34:seen? Ilmeisesti yläpäätä pitää suurentaa? Ja tolppa hitsata vanhan sisään?
          E46 330i sedan
          E34 520i sedan (projekti)
          Ex E36 m-sport 323 touring
          Ex e46 316 sedan

          Comment

          • viimeistelijä
            BTCF Member
            • Oct 2013
            • 133
            • kouvola,valkeala

            Originally posted by Vuorde View Post
            Olisko kellään suomeks ohjeita kuinka toi e39:n bc racing br laitetaan e34:seen? Ilmeisesti yläpäätä pitää suurentaa? Ja tolppa hitsata vanhan sisään?
            sivu 14 löytyy ohjeet ko hommalle
            hitto vie,ja taksi tuo
            BMW:N VIRTA-AVAIMESTA KÄYNNISTYY ENEMMÄN.

            Comment

            • Std
              Newbiemmer
              • Apr 2016
              • 2
              • Pöyty

              Millasia mittoja teillä on navasta kaareen? Muutaman päivän nyt ajellu bc-racingin alustan kanssa(12kg jouset edessä ja takana), ja tuntuu et maavara ei vaan riitä, isommissa töyssyssä ottaa kiinni ja samaten hiekkateillä raapii usein. Pyörännavasta kaareen edessä ~290mm ja takana ~292mm, ja maavaraa n.5cm öljypohjasta. Renkaat edessä 195/40@8,5x17 ja takana 225/35@10x17. Ei viitteis nostaa kauheesti ettei jää kaaret ihan tyhjäksi, eli pitäiskö vaan siirtyä 18'' vanteisiin vai vähän korkeempaa rengasta noille nykysille, jotta sais sentin tai mielummin kaksiki enemmän maavaraa? Vai antaa raapia vaan ja ajelee tyytyväisenä? Pohjapanssarin tein jo öljypohjan suojaksi, et hiukan helpotti ku ei tarvii enää jännittää et jos öljynpainevalo syttyy ku raapii.

              Ja kuvat vielä perään millasessa asennossa se nyt on, perää tosin nostettu sentti ton ekan kuvan jälkeen.

              Edit: ja parempi kuva asennosta tasasella. http://aijaa.com/TksrQa
              Last edited by Std; 09-04-2016, 18:25.

              Comment

              • Roito
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2009
                • 3921
                • Tavastila/Kotka

                Korkeampaa rengasta vaan noitten kumimattojen tilalle.
                BMW E70 X5 käyttismöhkö
                MB W639 Kummisetä

                Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                Comment

                • fore
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2012
                  • 986
                  • Espoo

                  Mulla on 235/40@8,5x18 ja 265/35@10x18 vakiokaarissa, ja maavaraa joku ehkä 8 senttiä, eikä ainakaan hirveästi ole tyhjää kaarissa.

                  Läskimpää rengasta vaan alle, tuossa kuva omasta.
                  e34 535i -88
                  f30 328i -12
                  VW 1302 -71
                  Originally posted by axu100
                  jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...

                  Comment

                  • mualari
                    BTCF Member
                    • Dec 2012
                    • 524
                    • Iisalmi

                    Originally posted by Std View Post
                    Millasia mittoja teillä on navasta kaareen? Muutaman päivän nyt ajellu bc-racingin alustan kanssa(12kg jouset edessä ja takana), ja tuntuu et maavara ei vaan riitä, isommissa töyssyssä ottaa kiinni ja samaten hiekkateillä raapii usein. Pyörännavasta kaareen edessä ~290mm ja takana ~292mm, ja maavaraa n.5cm öljypohjasta. Renkaat edessä 195/40@8,5x17 ja takana 225/35@10x17. Ei viitteis nostaa kauheesti ettei jää kaaret ihan tyhjäksi, eli pitäiskö vaan siirtyä 18'' vanteisiin vai vähän korkeempaa rengasta noille nykysille, jotta sais sentin tai mielummin kaksiki enemmän maavaraa? Vai antaa raapia vaan ja ajelee tyytyväisenä? Pohjapanssarin tein jo öljypohjan suojaksi, et hiukan helpotti ku ei tarvii enää jännittää et jos öljynpainevalo syttyy ku raapii.

                    Ja kuvat vielä perään millasessa asennossa se nyt on, perää tosin nostettu sentti ton ekan kuvan jälkeen.

                    Edit: ja parempi kuva asennosta tasasella. http://aijaa.com/TksrQa
                    itellä maavaraa 20mm~ ja bc:n br vakiojouset eikä ole ongelmia juurikaan tuommoisen kanssa kuin kovemmassa vauhdissa jos tulee tasainen nyppy.. monttuja ja muita epämuodostumia kun välttelee niin hyvin on päässyt
                    e46 330d facelift touring
                    e23 bagged/m60
                    EX: e34 525i -96 stankke touring
                    EX: e30 316i -88 sedan Winterbeater
                    EX: e34 520i -89 sedan

                    Comment

                    • BiltemaMotorWork
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2013
                      • 460
                      • Joensuu

                      Olen laittamassa e39:n coilover tolppia e34:seen hitsaamalla. Paljon kannattaa jättää vanhaan tolppaan putkea jotta saa palkit maahan mutta myös katsastuskorkeudelle? Aikaisemmilla sivuilla tässä threadissa on ristiriitaisuuksia: jollain 10cm ei meinaa saada tarpeeks korkeeks katsastukseen ja toisella pitää jättää 5cm jotta saa matalaksi niin haluaisin varmistuksen.

                      Comment

                      • KimmoK
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 553
                        • Kontiolahti/Joensuu

                        Onkos kellään kokemusta Ta-technix 60/40 alustasta touringissa? Meneekö paketin jousilla miten matalaksi, toukka kun vähän painavampi kuin sedan. Tasonsäätö olisi tarkoitus poistaa samalla toiminnasta.
                        ///M Power

                        @colehmaizel

                        Comment

                        • herja
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1649

                          Minkä vuoksi se tasonsäätö täytyy teurastaa kun saat sen säädettyä mihin haluat? Eteen -60mm jouset ja takaa vaan perä alas.
                          Retard Member

                          Comment

                          • KimmoK
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 553
                            • Kontiolahti/Joensuu

                            Originally posted by herja View Post
                            Minkä vuoksi se tasonsäätö täytyy teurastaa kun saat sen säädettyä mihin haluat? Eteen -60mm jouset ja takaa vaan perä alas.
                            Jousipallot paskana, eikä jaksa alkaa tappelemaan niiden kanssa.
                            ///M Power

                            @colehmaizel

                            Comment

                            • -Markus-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1463
                              • Ihan Savossa

                              Originally posted by herja View Post
                              Minkä vuoksi se tasonsäätö täytyy teurastaa kun saat sen säädettyä mihin haluat? Eteen -60mm jouset ja takaa vaan perä alas.
                              Ja sen jälkeen se alusta ei toimi kyllä yhtään! Parista tapauksesta kokemusta. Tulee ihme keinuja tolla setillä. Etu ja takapää ihan eri "paria" sen jälkeen

                              Ford Mondeo Mk3 STW
                              VW E-Golf 2015
                              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                              Comment

                              • hakala-
                                BTCF Member
                                • Sep 2011
                                • 455
                                • Tampere

                                Mitkä takaiskarin yläpäät sopii näihin ta teinix coilover ym tolppiin? Orkkis e34 yläpää ei mene koska se on liian "korkea" jolloin kiristysmutteria ei saa enään tolppaan kiinni.

                                E28 ja E39 yläpäät taaksen ovat sellaiset että nämä 3 kiristyspulttia ovat 85mm toisistaan kun pitäisi olla 80mm mutta kiristysmutterin saisi kiinni. Ei ihan korin reikiäkään viittis ruveta porailemaan.. Onko porukalla tämmöistä ongelmaa ollut vai olenko ainoa:think
                                F15 M50D
                                E36 328 turbo
                                E34 535 turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎