Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dumppi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 4351
    • sotkamo

    Originally posted by Haju69 View Post
    Koputtele sitä vesiventtiiliä. Mahdollisesti siinä vika.

    M20 ehkä helpoin ilmata. Ei oikein tarvii edes tehdä mitään.
    eli korkki auki ja auto käyntiin?
    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
    e36 325i coupé R.I.P
    e30 316 2d
    e36 318is coupé
    e36 323i 4d ac schnitzer replica


    Käyttis: e39 523i 4d
    Originally posted by rizzo
    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
    |Sotkamo Connection|

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16341
      • Leppävirta

      Originally posted by dumppi View Post
      eli korkki auki ja auto käyntiin?
      No kohdallani ei ollut E34 vaan E30 mutta keula koholla, kaatoi nesteet sisään ilmaruuvi auki ja kun ei tullut enää ilmaa vaan nestettä ilmausruuvin kautta niin ruuvi kiinni ja kone käyntiin ja valmista. Ei sen kummempia toimenpiteitä. Pyörittelin lämpimäksi kuitenkin kaiken varalta.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Muppe
        BTCF Member
        • May 2006
        • 1866
        • Östermyra

        Originally posted by Haju69 View Post
        No kohdallani ei ollut E34 vaan E30 mutta keula koholla, kaatoi nesteet sisään ilmaruuvi auki ja kun ei tullut enää ilmaa vaan nestettä ilmausruuvin kautta niin ruuvi kiinni ja kone käyntiin ja valmista. Ei sen kummempia toimenpiteitä. Pyörittelin lämpimäksi kuitenkin kaiken varalta.
        Ilman tuota kyllä teettä hienoisesti hommia.
        E61 530dA M-Sport
        E39 520iA Touring

        ex. E34 525iA
        ex. E34 535iA
        ex. E34 520i
        ex. E34 520i
        ex. E36 320i

        Comment

        • dumppi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 4351
          • sotkamo

          Originally posted by Muppe View Post
          Ilman tuota kyllä teettä hienoisesti hommia.
          no joo pitääpä huomenna töissä kattella jos ehtii:think
          Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
          e36 325i coupé R.I.P
          e30 316 2d
          e36 318is coupé
          e36 323i 4d ac schnitzer replica


          Käyttis: e39 523i 4d
          Originally posted by rizzo
          Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
          |Sotkamo Connection|

          Comment

          • juvee_
            BTCF Member
            • Feb 2012
            • 68
            • Kuopio & Kouvola

            Liekköhän tullu m20b25:ssa ilmamäärämittari tiensä päähän...
            Tyhjäkäynti on välillä ~500rpm-~2000rpm. Välillä pyörii ihan nätisti ja välillä sitten taas ei niin loistavasti. Äske tossa kokeilin ku tyhjäkäynti oli melkein kahessa tonnissa otin ilmamäärämittarin pistokkeen irti sillon laski tyhjäkäynti todella matalalle merkkaako mitään?
            Pyörii huonosti kylmänä, lämpimänä ehkä aavistuksen paremmin :think

            Comment

            • marko83
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 222
              • Raahe

              Pieniä, ihania ja kaiken lisäksi satunnasia sähkövikoja. Aluksi temppuili sisävalot, syttyivät ja sammuivat satunnaisesti kesken ajon ja joskus tyhjensi akun parkissa, ku olivat syttyneet itsekseen. Niidenhän pitäs sammua, ku auto menee "horrokseen". No tämä vika nyt noin kuukauden aikana hävinnyt itsekseen.

              Seuraavana temppuili kekskuslukko. Ensin muutamana kertana ei toiminut vängärin oven lukko, yleensä kyllä alkoi toimiin, kun pari kertaa käänsi avainta. Sitten ei toiminut kumpikaan ovi vängärin puolelta, jonka jälkeen ei toiminut kuin kontti, kuskin ovi ja tankin luukku. Jonkun ajan kuluttua pelasi kaikki paitsi kuskinpuolen takaovi. Sitten tuli kovat pakkaset, silloin ei ollut enää koko keskuslukossa mitään eloa. Nyt kun ilmat lauhtu plussan puolelle pelaa taas täydellisesti.

              Sitten vielä on tuo radion kuuluvuus vähän niin ja näin. Antenni vahvistimelle tulee heräte, vahvistin vaihdettu toimivasta, mutta silti ei kuulu kuin yksi kanava ja sekin huonosti.

              Oisko ideoita mistä lähtä vikaa etsiin?

              Comment

              • Agee-
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2010
                • 594
                • Jns

                Originally posted by marko83 View Post
                Pieniä, ihania ja kaiken lisäksi satunnasia sähkövikoja. Aluksi temppuili sisävalot, syttyivät ja sammuivat satunnaisesti kesken ajon ja joskus tyhjensi akun parkissa, ku olivat syttyneet itsekseen. Niidenhän pitäs sammua, ku auto menee "horrokseen". No tämä vika nyt noin kuukauden aikana hävinnyt itsekseen.

                Seuraavana temppuili kekskuslukko. Ensin muutamana kertana ei toiminut vängärin oven lukko, yleensä kyllä alkoi toimiin, kun pari kertaa käänsi avainta. Sitten ei toiminut kumpikaan ovi vängärin puolelta, jonka jälkeen ei toiminut kuin kontti, kuskin ovi ja tankin luukku. Jonkun ajan kuluttua pelasi kaikki paitsi kuskinpuolen takaovi. Sitten tuli kovat pakkaset, silloin ei ollut enää koko keskuslukossa mitään eloa. Nyt kun ilmat lauhtu plussan puolelle pelaa taas täydellisesti.

                Sitten vielä on tuo radion kuuluvuus vähän niin ja näin. Antenni vahvistimelle tulee heräte, vahvistin vaihdettu toimivasta, mutta silti ei kuulu kuin yksi kanava ja sekin huonosti.

                Oisko ideoita mistä lähtä vikaa etsiin?
                Takaluukun johtosarjasta ite lähtisin selvittelemään
                VW T5 -08
                XC70 -05
                Superb -11

                Comment

                • Purtsi123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1011
                  • Kuopio

                  Originally posted by |foder| View Post
                  Lämpeneekö moottori kuitenkin normaalisti ja pysyy lämpimänä?

                  Kyllä sen pumpun pystyy vaihtamaan ilman hihna pois ottamista mutta pumpun kyljessä jakohihnan kiristin. Ainakin mulla oli e28:ssa ja luulenpa ettei systeemiä ole muutettu e34:een.
                  Lämpenee ihan normaalisti ja pysyy lämpimänä. Lämpömittarin viisarin oikea kylki on keskiviivan reunassa. En tiedä kuuluuko olla ihan keskiviivan päällä? Kovemmilla pakkasilla kestää lämpeeminen melko kauan.

                  Puhaltaa lämmintä heti kun antaa vähänkin kierroksia.
                  E61 525xda -08

                  Comment

                  • dumppi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 4351
                    • sotkamo

                    Originally posted by marko83 View Post
                    Pieniä, ihania ja kaiken lisäksi satunnasia sähkövikoja. Aluksi temppuili sisävalot, syttyivät ja sammuivat satunnaisesti kesken ajon ja joskus tyhjensi akun parkissa, ku olivat syttyneet itsekseen. Niidenhän pitäs sammua, ku auto menee "horrokseen". No tämä vika nyt noin kuukauden aikana hävinnyt itsekseen.

                    Seuraavana temppuili kekskuslukko. Ensin muutamana kertana ei toiminut vängärin oven lukko, yleensä kyllä alkoi toimiin, kun pari kertaa käänsi avainta. Sitten ei toiminut kumpikaan ovi vängärin puolelta, jonka jälkeen ei toiminut kuin kontti, kuskin ovi ja tankin luukku. Jonkun ajan kuluttua pelasi kaikki paitsi kuskinpuolen takaovi. Sitten tuli kovat pakkaset, silloin ei ollut enää koko keskuslukossa mitään eloa. Nyt kun ilmat lauhtu plussan puolelle pelaa taas täydellisesti.

                    Sitten vielä on tuo radion kuuluvuus vähän niin ja näin. Antenni vahvistimelle tulee heräte, vahvistin vaihdettu toimivasta, mutta silti ei kuulu kuin yksi kanava ja sekin huonosti.

                    Oisko ideoita mistä lähtä vikaa etsiin?
                    päävirtasulake?

                    hyvä nyt huudella kun pari sivua taaksepäin kyselin ite mystisien sähkövikojen syytä ja tuo oli murtunu..
                    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                    e36 325i coupé R.I.P
                    e30 316 2d
                    e36 318is coupé
                    e36 323i 4d ac schnitzer replica


                    Käyttis: e39 523i 4d
                    Originally posted by rizzo
                    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                    |Sotkamo Connection|

                    Comment

                    • |foder|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 7041
                      • Forssa

                      Kuinkas tarkkaa se olikaan noiden jäähdytinnesteiden värien kanssa?
                      Joku uuno mennyt vaihtaa mun 535:een punaiset nesteet.
                      Haluaisin kuitenkin vihreät laittaa takaisin.
                      Kuinka hyvin nuo punaiset täytyy saada huuhdeltua pois?
                      Ainahan sinne vähän jää vanhoja mutta pitääkö tässä alkaa kallistelee autoa että saisi "kaikki" punaiset pois.

                      Kuullut että saattavat eri väriset nesteet keskenään aiheuttaa tukoksia pienimpiin väleihin, esim. syyläriin.
                      Nyt:
                      E82 135i -11

                      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8257
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by |foder| View Post
                        Kuinkas tarkkaa se olikaan noiden jäähdytinnesteiden värien kanssa?
                        Joku uuno mennyt vaihtaa mun 535:een punaiset nesteet.
                        Haluaisin kuitenkin vihreät laittaa takaisin.
                        Kuinka hyvin nuo punaiset täytyy saada huuhdeltua pois?
                        Ainahan sinne vähän jää vanhoja mutta pitääkö tässä alkaa kallistelee autoa että saisi "kaikki" punaiset pois.

                        Kuullut että saattavat eri väriset nesteet keskenään aiheuttaa tukoksia pienimpiin väleihin, esim. syyläriin.
                        tyhjennysroppu auki, letkulla puhdasta vettä koneeseen, kone käyntiin, lämmöt täysille. jatketaan kunnes tulee kirkasta pihalle. valutetaan tyhjäksi ja lopuksi 60% Zero HD sisään normaaliin tapaan. Jos haluaa vielä varmistella niin mittaa pakkaskestävyyden ja lisää raakaa zeroa tarvittaessa.

                        M60 konetta edellistalvena huuhtelin juuri samasta syystä eikä ainakaan mitään puuroutumisia oo esiintyny. sitä en tiiä että kuinka suuria pitoisuuksia sietää punasta joukossa :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Juhi$
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2009
                          • 1268
                          • Laukaa

                          Originally posted by |foder| View Post
                          Kuinkas tarkkaa se olikaan noiden jäähdytinnesteiden värien kanssa?
                          Joku uuno mennyt vaihtaa mun 535:een punaiset nesteet.
                          Haluaisin kuitenkin vihreät laittaa takaisin.
                          Kuinka hyvin nuo punaiset täytyy saada huuhdeltua pois?
                          Ainahan sinne vähän jää vanhoja mutta pitääkö tässä alkaa kallistelee autoa että saisi "kaikki" punaiset pois.

                          Kuullut että saattavat eri väriset nesteet keskenään aiheuttaa tukoksia pienimpiin väleihin, esim. syyläriin.
                          Miksi ne punaiset pitää sieltä pois ottaa? Pönttö toki maksaa pari euroa vihreetä enemmän, mutta enpä ole ainakaan itse nähyt mitään erityistä syytä vaihtaa vihreään:think

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7041
                            • Forssa

                            Juuri siitä syystä kun ei hajua miten vaihto tehty. Jos siellä on pohjalle jäänyt vähän vihreetä niin haluan kyllä ne nesteet veke sieltä.
                            Ainakin saa itselleen mielenrauhan.
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • supercharged
                              Newbiemmer
                              • Sep 2011
                              • 2
                              • muumilaakso

                              Kickdown vaijerin säätöohjeita?

                              Eli ostin 89vm 520ia ja täydellä kaasulla tuntuu löysää kickdown vaijerissa.
                              Löytyykö keneltäkään säätöohjeita?

                              Comment

                              • sovpow
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2005
                                • 114
                                • Kanta-Häme

                                sähköt ei toimi

                                on muistilliset sport penkit, mutta ei toimi. Annoin sähköä kuvan mukaan ja valkoinen 26-pinninen liitin oli kiinni mutta mikään moottoreista ei toiminut kun penkin namiskoista käänsi. Onko boksi sökö?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎