Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hege_
    replied
    Paha sanoo, ome 525i haisee ajon jälkeen palaneelle, mut kulkee kyllä +200kmh
    Tulppia vaihtaessa oli öljyä tulppien syvennyksissä, voiskohan siitä johtua palaneen haju, varsinkin kovammen ajon jälkeen aika voimakkaasti tullee haju.

    Onko paha rasti vaihtaa nuo tiivisteet. M50B25. :think

    Leave a comment:


  • Timppeliini
    replied
    Terve! liekköhän omasta e34 525i meni katalysaattori tukkoo kun auto käy vähän oudosti ja haisee aivan hirvityksen perseelle! ja kun ei kule maximissaan kun 80km/h

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    Originally posted by zeneg View Post
    Kansi koneistamolle oikasuun ja koeponnistukseen. Mietinpähän, että minkähänlainen rasti ois vaihtaa kampiaskelin etustefa kun kerta jakohihnankin vaihtaa samalla. :think Ja jos oikein haluaa hifisellä ja raha polttaa lompakossa, niin suuttimet suutinhuoltoon.

    Edit: Ja nokka ja keinut tietenkin vähintään tarkastaa.
    Nokka ainakin on hyvä. Ei mitään havaittavissa olevaa kulumaa.

    Eikä sitä rahaa nyt ihan tuhottomasti ole tuohon pistää, eikä siinä ois järkeäkään. Oon tässä kahen vaiheilla laitanko kunnolla kuntoon, vai laitanko vaan pakolliset ja ajan niin pitkään ku kestää/myyn.

    Jos hyvin tekee, nii hyvä jos tonni riittää.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Itselläni on e36 mtech 2 rattina ja hyvin istuu. Miten ohjaustehostinöljyt vaihtuu? Autona 92 530i. Eli vanhat pois sitten uudet sisään ja veivataan renkaat ilmassa päästä päähän kone käynnissä? Kannessa ei lue muuta kuim zf ni mitä atf öljyä kannattaa laittaa? Öljy on punaista.

    Leave a comment:


  • icecold
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    Jep tälläisessä uskomuksessa itsekkin olen..

    Eli osa ainakin E36:en rateista E34:ssa tulee liian lähelle viiksiä ja on näin ollen v-mäinen käyttää..
    Ei ainakaan E36 compactista otettu ratti vaikuta ratin etäisyyteen E34ssa. Ja realoem kertoo myös että samalla osanumerolla ratteja E34 ja E36...

    Muistakaa tuo slipring asia mistä juurikin kirjoittelin tänne...
    Last edited by icecold; 17-03-2013, 23:23.

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by zeneg View Post
    Kansi koneistamolle oikasuun ja koeponnistukseen. Mietinpähän, että minkähänlainen rasti ois vaihtaa kampiaskelin etustefa kun kerta jakohihnankin vaihtaa samalla. :think Ja jos oikein haluaa hifisellä ja raha polttaa lompakossa, niin suuttimet suutinhuoltoon.

    Edit: Ja nokka ja keinut tietenkin vähintään tarkastaa.
    Ja henkisesti / rahallisesti varautua että se kansi voi olla halki/ratketa ponnistuksessa

    Leave a comment:


  • zeneg
    replied
    Originally posted by Purtsi123 View Post
    Kansi olis tarkotus käyttää keväämmällä irti ja laittaa kaikki yläpääntiivisteet ja kannen pultit uusiksi. Kannattaisko samalla vaihtaa muutakin? Vesipumppu ja jakohihnasarja myös menee vaihtoon samalla. Muuta?
    Kansi koneistamolle oikasuun ja koeponnistukseen. Mietinpähän, että minkähänlainen rasti ois vaihtaa kampiaskelin etustefa kun kerta jakohihnankin vaihtaa samalla. :think Ja jos oikein haluaa hifisellä ja raha polttaa lompakossa, niin suuttimet suutinhuoltoon.

    Edit: Ja nokka ja keinut tietenkin vähintään tarkastaa.

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    Originally posted by -Markus- View Post
    Sulla varmaan se venttiilikopan tiiviste vuotaa niihin tulpanreikiin, normaalia tiivisteen vanhetessa/kovettuessa.
    E: vai onks se viel siis m20 moottori ?

    Mut jos kannentiiviste vuotaa johonkin, niin se kyllä varmasti vaikuttaa käyntiin... ?
    Jep. M20 kone. Ei näytä, että venttiilikopan tiiviste vuotais, mutta kannentiivisteen alapuolelta on vähän öljyinen kone.

    Nyt siis toimii suht normaalisti, kun putsasin tulpat ja niidenkolot.

    Ei ole vaikuttanut ainakaan huomattavasti käyntiin vielä tuo kannentiiviste. Vähän se näyttää kuitenkin ajan kanssa tihkuvan. Kansi olis tarkotus käyttää keväämmällä irti ja laittaa kaikki yläpääntiivisteet ja kannen pultit uusiksi. Kannattaisko samalla vaihtaa muutakin? Vesipumppu ja jakohihnasarja myös menee vaihtoon samalla. Muuta?

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by Purtsi123 View Post
    Tutkin lisää ja 4 pytty on poissa pelistä. Vaihdoin tulpanjohdot ristiin nelos ja kolmos pytyn kesken, mutta vika edelleen nelospytyssä.
    Sitten otin nelosen tulpan pois, niin huomasin, että oli todellä öljyinen ulkoa päin. Puhdistin, niin rupesi toimimaan paremmin.

    Olisko se haju sitten tullu kärynneestä öljystä.

    Jostain siis vuotaa öljyä tulpan reikiin, mutta ei ainakaan näyttäis tulevan venttiilikopan tiivisteestä. Kannentiivisteestä näyttää vähän tihkuvan, mutta voiko se sitä kautta päästä tulpan reikiin?:think
    Sulla varmaan se venttiilikopan tiiviste vuotaa niihin tulpanreikiin, normaalia tiivisteen vanhetessa/kovettuessa.
    E: vai onks se viel siis m20 moottori ?

    Mut jos kannentiiviste vuotaa johonkin, niin se kyllä varmasti vaikuttaa käyntiin... ?

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    Originally posted by SushiX View Post
    Selvä.. Ilmotteles kun saat uudet johtosarjan asennettua, että auttoiko pätkimiseen sekä hajuun.. Haju on kuitenkin sellainen palanut kumi käry?
    Tutkin lisää ja 4 pytty on poissa pelistä. Vaihdoin tulpanjohdot ristiin nelos ja kolmos pytyn kesken, mutta vika edelleen nelospytyssä.
    Sitten otin nelosen tulpan pois, niin huomasin, että oli todellä öljyinen ulkoa päin. Puhdistin, niin rupesi toimimaan paremmin.

    Olisko se haju sitten tullu kärynneestä öljystä.

    Jostain siis vuotaa öljyä tulpan reikiin, mutta ei ainakaan näyttäis tulevan venttiilikopan tiivisteestä. Kannentiivisteestä näyttää vähän tihkuvan, mutta voiko se sitä kautta päästä tulpan reikiin?:think

    Leave a comment:


  • Kal.ju
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    ok eli pitäiskö tuon ikäisessä olla absit? kaverikin ihmetteli sillon kun tuon hain että ei ollut abseja:think
    Kyllähän ne on lisävarusteena saanut. Ootko kattonu varustelistaa??

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by aakoo View Post
    sepä se.. kiitos

    nyt harmittaa vielä enemmän kun tajusin että olis löytyny purkuauto jossa oikeat osat samalta kylältä mutta oli myyny tolpat juuri tänään

    Leave a comment:


  • aakoo
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    iskareita ostaessani hiukan pelkäsin että ei sovi ja niinhän siinä sitten kävikin.
    kierre on sama molemmissa mutta uudessa on parin millin levennys tuossa varressa. Uuden iskarin mitat siis M14/D16/70MM Mistä e34:stä mahtais löytyä sopiva yläpää? :think
    Tuosta katsomaan:



    Ilmeisesti vaihtoehto -3.

    Leave a comment:


  • aakoo
    replied
    Originally posted by Masander View Post
    Jööh taisin laittaa liian monta kertaa väärin ton koodin soittimeen, vaikuttaa ettei ota enää mitään käskyä vastaan.. what to do?
    Vehkeen kanssa marmoritiskille. Sieltä saatat saada siihen koodin, jos vaan on oman auton alkuperäinen mankka.

    Leave a comment:


  • HärskiH
    replied
    Huhhuh "hieman" taas paininu noiden valojen sähköjen kanssa. Diagnoosini on että valoja käyttäville releille ei tule ohjausvirtaa. Mistähän vois johtua? Releen neljästä pinnistä 3 on maissa :think Pitäiskö näin olla?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎