Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • intelkuurel
    replied
    Mikä on vialla kun 535 nollaa trippimittarin joka sammutuksen jälkeen. Myös jos mittaristosta vaihtaa kielen englanniksi niin se ontaas ensikerralla saksa?

    Toinen kysymys, että minkäverran muilla on kulutus L/tunti tämmösessä 535:ssa? Kun tuntuu oma 2,6 -2,9 aika korkeelta..
    Last edited by intelkuurel; 03-04-2013, 23:09.

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Originally posted by SushiX View Post
    Noh jos et saa sitä muuten laitettua niin laitellaan se miitissä viimeistään kuntoon
    Juu Saa nähän mitä katsastusmies siitä sanoo jos se alkaa siellä konttorilla tööttäilemään itekseen

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Mie ku en oo sähköasentaja ni en noista johdoista sun muista oikein tiedä, sen verran mitä sitä purin ni ehjiltä näytti.
    Kai se pitää yrittää huomenna ehtiä sitä rattia purkamaan, pitää vaan noita puslia vaihdella huomenna ja etu-umpiotkin odottelee takakontissa vaihtoa
    Noh jos et saa sitä muuten laitettua niin laitellaan se miitissä viimeistään kuntoon

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Originally posted by SushiX View Post
    Veikkaus on, että töötin johdoissa jotain vikaa tai joku osa irronnut töötistä/ratista.

    Pitäisi melkein purkaa rattia, että pääsee ihmettelemään tarkemmin..
    Mie ku en oo sähköasentaja ni en noista johdoista sun muista oikein tiedä, sen verran mitä sitä purin ni ehjiltä näytti.
    Kai se pitää yrittää huomenna ehtiä sitä rattia purkamaan, pitää vaan noita puslia vaihdella huomenna ja etu-umpiotkin odottelee takakontissa vaihtoa

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Joo, käytin korjaamolla kaverin ihmeteltävänä, jotain puslia siellä tosiaan on väljänä. Ja toi toinen kolina sitten loppu itsestään, eli kai siellä kuitenkin oli jotain paskaa välissä vaikka ne eilen vielä avattiin uudestaan ne jarrut.

    Toi töötti nyt vaan on se ongelma. Ja kun se tööttää vaan tietyssä kohtaa kun sitä rattia kääntää, mutta ei kuitenkaan joka kerta.
    Veikkaus on, että töötin johdoissa jotain vikaa tai joku osa irronnut töötistä/ratista.

    Pitäisi melkein purkaa rattia, että pääsee ihmettelemään tarkemmin..

    Leave a comment:


  • jepe-
    replied
    Saakohan takalasin auki mekaanisesti?
    avaus ei toimi eikä pääse johtosarjaan käsiksi.

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    En ole kovin ammattilainen, mutta kolina etupäästä jarrutuksessa voisi viitata paskana olevaan reaktiotangon puslaan, potki rengasta eteen-taakse niin ehkä näet jos väljää.

    Toinen vaihtoehto vois olla iskarin yläpää, molemmat viatkin voi olla.

    Joskus rikkinäinen reaktiotangon pusla voi aiheuttaa ikäänkuin täristystä jarrutuksessa, ja sit kolina voi tulla muulta.

    Tohon tööttiasiaan en osaa sanoo muuta kun et jostain syystä se on "päällä" vaikka tööttiä ei paina. Joku osa irronnut ratin sisällä?

    Toivottavasti jotain apua.
    Joo, käytin korjaamolla kaverin ihmeteltävänä, jotain puslia siellä tosiaan on väljänä. Ja toi toinen kolina sitten loppu itsestään, eli kai siellä kuitenkin oli jotain paskaa välissä vaikka ne eilen vielä avattiin uudestaan ne jarrut.

    Toi töötti nyt vaan on se ongelma. Ja kun se tööttää vaan tietyssä kohtaa kun sitä rattia kääntää, mutta ei kuitenkaan joka kerta.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Mistähän miun kannattais lähtee etsimään vikaa, kun rattia kääntäessä tuo tööttäilee? Johto on ehjä ainakin siltä osin mitä kaikkea purkamatta näkee.

    Lisäksi kolisee etupäässä jarruttaessa, nyt kun vaihdoin etujarrupalat ja -levyt niin se vaan paheni. Vanhoilla jarrukamoilla se ilmeni lähinnä moottoritieltä poistuessa kun jarrutti vähän kovemmin, kolisi ja täris koko auto. Nyt tosiaan uusilla jarrukamoilla kolina alkaa heti kun jarruttaa, ja kovempaa jarruttaessa tärisee vielä enemmän ku aiemmin.
    En ole kovin ammattilainen, mutta kolina etupäästä jarrutuksessa voisi viitata paskana olevaan reaktiotangon puslaan, potki rengasta eteen-taakse niin ehkä näet jos väljää.

    Toinen vaihtoehto vois olla iskarin yläpää, molemmat viatkin voi olla.

    Joskus rikkinäinen reaktiotangon pusla voi aiheuttaa ikäänkuin täristystä jarrutuksessa, ja sit kolina voi tulla muulta.

    Tohon tööttiasiaan en osaa sanoo muuta kun et jostain syystä se on "päällä" vaikka tööttiä ei paina. Joku osa irronnut ratin sisällä?

    Toivottavasti jotain apua.

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Mistähän miun kannattais lähtee etsimään vikaa, kun rattia kääntäessä tuo tööttäilee? Johto on ehjä ainakin siltä osin mitä kaikkea purkamatta näkee.

    Lisäksi kolisee etupäässä jarruttaessa, nyt kun vaihdoin etujarrupalat ja -levyt niin se vaan paheni. Vanhoilla jarrukamoilla se ilmeni lähinnä moottoritieltä poistuessa kun jarrutti vähän kovemmin, kolisi ja täris koko auto. Nyt tosiaan uusilla jarrukamoilla kolina alkaa heti kun jarruttaa, ja kovempaa jarruttaessa tärisee vielä enemmän ku aiemmin.

    Leave a comment:


  • jepe-
    replied
    No juu tuo keskuslukitus pelaa siten että kuskin ovesta ei ovet aukea, lukkoon menee mut repsikan ovi jää auki.. repsikan ovesta tuntui pelaavan paremmin.

    Tarkastan tänään tuon pääsulakkeen ja kontin johtosarjan niin pääsee eteenpäin.

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by jepe- View Post
    Muutamia vikoja mitkä kaipailis apuja..

    Töötti ei toimi.. Häly kun menee päälle niin silloin toimii.
    Keskuslukko toimii miten sattuu.
    Tuulilasille kun ruiskuttaa nestettä niin jäävät pyyhkimään eikä lopu ennen kuin heiluttelee viikseä edestakas ja ruikkii nestettä..

    Kyseessähän on touring joten voikohan nuo viat liittyä paksin johtosarjaan?:think

    Vielä yksi vika lisää.
    Orkkis hälytin alkoi huutamaan itestään. onkohan tuohon mitään millä saa deletoitua kokonaan käytöstä tai muuta vinkkiä.
    Ja tekee siis niin että laitan ovet lukkoon, reilu 15min ja kytkeytyy päälle itsestään ilman syytä.

    kytkeytyykö hälytin käyttöön kun ovet laittaa takalukkoon? Keskuslukitus on mutta ei kaukosäätöinen.
    Voishan nuo mahdollisesti johtua pääsulakkeestakin?? Mut varmaan se kontin johtosarjakin kannattaa tarkistaa varsinkin jos siellä ei kaikki sähköt pelaa (takalasin avaus, pyyhkijä, valot, lämmitys...)

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by jepe- View Post
    Muutamia vikoja mitkä kaipailis apuja..

    Töötti ei toimi.. Häly kun menee päälle niin silloin toimii.
    Keskuslukko toimii miten sattuu.
    Tuulilasille kun ruiskuttaa nestettä niin jäävät pyyhkimään eikä lopu ennen kuin heiluttelee viikseä edestakas ja ruikkii nestettä..

    Kyseessähän on touring joten voikohan nuo viat liittyä paksin johtosarjaan?:think

    Vielä yksi vika lisää.
    Orkkis hälytin alkoi huutamaan itestään. onkohan tuohon mitään millä saa deletoitua kokonaan käytöstä tai muuta vinkkiä.
    Ja tekee siis niin että laitan ovet lukkoon, reilu 15min ja kytkeytyy päälle itsestään ilman syytä.

    kytkeytyykö hälytin käyttöön kun ovet laittaa takalukkoon? Keskuslukitus on mutta ei kaukosäätöinen.
    Kurkkaa ekaksi se johtosarja. Mitä meinaat, että keskuslukitus toimii miten sattuu? Lukkiutuu ja avautuu itekseen vai mitäh?

    Tuohon keskuslukitukseen ilman hälyjä on helppo tapa, mutta laitan sen sulle privana..

    Leave a comment:


  • jepe-
    replied
    Muutamia vikoja mitkä kaipailis apuja..

    Töötti ei toimi.. Häly kun menee päälle niin silloin toimii.
    Keskuslukko toimii miten sattuu.
    Tuulilasille kun ruiskuttaa nestettä niin jäävät pyyhkimään eikä lopu ennen kuin heiluttelee viikseä edestakas ja ruikkii nestettä..

    Kyseessähän on touring joten voikohan nuo viat liittyä paksin johtosarjaan?:think

    Vielä yksi vika lisää.
    Orkkis hälytin alkoi huutamaan itestään. onkohan tuohon mitään millä saa deletoitua kokonaan käytöstä tai muuta vinkkiä.
    Ja tekee siis niin että laitan ovet lukkoon, reilu 15min ja kytkeytyy päälle itsestään ilman syytä.

    kytkeytyykö hälytin käyttöön kun ovet laittaa takalukkoon? Keskuslukitus on mutta ei kaukosäätöinen.
    Last edited by jepe-; 02-04-2013, 21:21.

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Originally posted by 426Hemi View Post


    Tämän vaihdoin

    No, täytyy perehtyä tuohon vielä lisää.

    Kolina tulee kyllä selvästi repsikanpuolelta ja osa oli uusi.

    No onhan tuola muitakin vaihtoehtoja mistä olisi väljä.

    Varmaan etuiskari/yläpää aiheuttaa nuo kolinat. Aamulla pakkasella ongelmaa ei ollut (iskari jäässä...?). Iskari on lisäksi vuotanut selvästi.

    Onneksi uusi coilover alusta tulossa yläpäineen kaikkineen. Sitten näkee kun sen vaihtaa miten auto käyttäytyy.
    Last edited by 426Hemi; 02-04-2013, 16:25.

    Leave a comment:


  • Ziggis
    replied
    Originally posted by jepe- View Post
    Mikähän keskuslukossa kun aukeaa ovet mutta ei mene lukkoon, kuskin ovesta siis..
    oisko se keskuslukon välitappi irti... mulla sama vika... eli akseli irronnu siitä kupista?
    en oo ite viel purkanu,mut oletus viasta on aika hyvä

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎