Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Originally posted by 599gtb View Post
    Mitä moottoriöljyä käytätte(540ia 1993):think
    Ajelin edellisellä m60b30:llä mobilin s3000 5w40 öljyillä ja toimi hyvin. Ajattelin kaataa tuohon seiskaanki samaa.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by 599gtb View Post
    Mitä moottoriöljyä käytätte(540ia 1993):think
    Itellä castrol magnatec 5w40 vai oliko se 10w40

    Leave a comment:


  • 599gtb
    replied
    Mitä moottoriöljyä käytätte(540ia 1993):think

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Originally posted by 426Hemi View Post
    Ookkei. Täytyy tänään tutkia hieman samalla kun renkaat kuitenkin vaihtaa. Jos mahtuis edes tunkin varaan hieman räpläämään.

    E: Jos muuten jollain on ehjä tampereen alueella repsikanpuolelle ylimääräisenä niin voidaan ostaa pois jos vika sinne kohdistuu, kun huomenna kaupat on japatissa.
    Sehän siellä väljyyttään kolisteli kun autoa tutkin.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by mrrk View Post
    Ilman shimmauksia olen vaihtanut laippoja muutaman kerran saman ongelman takia. Laittanut hieman kireämmälle mitä vanha.

    Myös molemmat nivelet voi aika helposti vaihtaa
    Ei ole kokemusta noista, niin tapahtuuko shimmaus simmilevyillä ja sitten mutteri aivan tiukalle, vai säädetäänkö kireys mutterilla joka on siinä keskellä?

    Ei sulla olis jääny laippaa joka olis se "pienempi" eli olikohan 98mm ulkohalkaisija? se iso tais olla 108mm ja perähän on typ 210

    Leave a comment:


  • mrrk
    replied
    Ilman shimmauksia olen vaihtanut laippoja muutaman kerran saman ongelman takia. Laittanut hieman kireämmälle mitä vanha.

    Myös molemmat nivelet voi aika helposti vaihtaa

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Kiitos Morkai, tämä antaa vähän valoa tunnelinpäähän, pitää alkaa kattelee realoem:sta osanumeroita.

    Mahtasko kukaan täälä tietää että käykö ristiin?

    Perää en ala vaihtamaan, se tuli juuri särkikoskelta kiristyksestä, ja tänään asensin paikoilleen.

    Jollei perän laippaa saa vaihdettua, pitää tehdä siitä vanhasta kardaanista vielä soiva peli.

    Osaako kukaan sanoa minkälainen homma se ristinivelen laakereiden vaihto on?
    Ristinivelet saa vaihdettua ihan niksnaks motonetin osilla ja Tammer-Diesel nekalassa tasapainottaa uudella hienolla härvelillä. Olikohan 90e tunti (ja tarvittaessa vaihtaa nivelet ja tekee lyhennyksiä yms.). Jakusa-nimimerkki mun mielestä käytti siellä just kardaanin, häneltä vois saada ajantasasta infoa.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Kiitos Morkai, tämä antaa vähän valoa tunnelinpäähän, pitää alkaa kattelee realoem:sta osanumeroita.

    Mahtasko kukaan täälä tietää että käykö ristiin?

    Perää en ala vaihtamaan, se tuli juuri särkikoskelta kiristyksestä, ja tänään asensin paikoilleen.

    Jollei perän laippaa saa vaihdettua, pitää tehdä siitä vanhasta kardaanista vielä soiva peli.

    Osaako kukaan sanoa minkälainen homma se ristinivelen laakereiden vaihto on?

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Aloin laittamaan uutta kardaania 540:een, jossa on 530 manuaali aski, entinen kardaani täristi, ja keskinivel jäykässä kondiksessa, lisäksi se oli tehty kahdesta pätkästä aika huonon näköisesti, joten ostin saksan pojalta kokonaisen 530 kardaanin ja hölmönä luulin että on bolt on.

    No, muutenhan tuo kait käy mut perän (typ 210) laippa on liian iso halkaisijaltaan. Nivelet, joka on ennen perää, ei ole keskenään vaihtokelpoisia 530<->540 koska boori on erikokoinen. Myöskään 530 etuosa ja 540 takaosa ei käy erikokoisen keskilaakerin (boorin) takia toisiinsa.

    Kysymys kuuluukin että alanko korjaamaan vanhan kardaanin, joka vaatisi painotuksen ja ristinivelen laakerit (pystyykö vaihtaa ite?) vai saako tuota 530 kardaania mitenkään tuonne? onnistuuko vaihtamalla perästä sen laipan sopivaan?

    Vai olisiko muita mahdollisuuksia? ja onkohan nuo kardaanit ees saman mittaisia?

    Kun mikään ei mene kohtueella, on tämäkin työmaa

    Kiitos ja anteeksi.
    Mulla on semmonen käsitys, että josse 530:n kardaanin vakionopeusnivel on 25 boorinen 86mm, niin siihen käy esim. alkupään E32 typ210 perien laipat. Sitä perän laippaa ei oo kyllä tarkoitettu vaihdettavaksi ilman shimmausta.. mutta on niitä kait vaihdettu sen enempää ihmettelemättä.

    Edit: tiedä sitten onko ne laipatkaan vaihtokelposia.. koko perät on kyllä.
    Last edited by Morkai; 28-03-2013, 17:26.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Aloin laittamaan uutta kardaania 540:een, jossa on 530 manuaali aski, entinen kardaani täristi, ja keskinivel jäykässä kondiksessa, lisäksi se oli tehty kahdesta pätkästä aika huonon näköisesti, joten ostin saksan pojalta kokonaisen 530 kardaanin ja hölmönä luulin että on bolt on.

    No, muutenhan tuo kait käy mut perän (typ 210) laippa on liian iso halkaisijaltaan. Nivelet, joka on ennen perää, ei ole keskenään vaihtokelpoisia 530<->540 koska boori on erikokoinen. Myöskään 530 etuosa ja 540 takaosa ei käy erikokoisen keskilaakerin (boorin) takia toisiinsa.

    Kysymys kuuluukin että alanko korjaamaan vanhan kardaanin, joka vaatisi painotuksen ja ristinivelen laakerit (pystyykö vaihtaa ite?) vai saako tuota 530 kardaania mitenkään tuonne? onnistuuko vaihtamalla perästä sen laipan sopivaan?

    Vai olisiko muita mahdollisuuksia? ja onkohan nuo kardaanit ees saman mittaisia?

    Kun mikään ei mene kohtueella, on tämäkin työmaa

    Kiitos ja anteeksi.

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Originally posted by säkkij View Post
    Kyllä
    Ookkei. Täytyy tänään tutkia hieman samalla kun renkaat kuitenkin vaihtaa. Jos mahtuis edes tunkin varaan hieman räpläämään.

    E: Jos muuten jollain on ehjä tampereen alueella repsikanpuolelle ylimääräisenä niin voidaan ostaa pois jos vika sinne kohdistuu, kun huomenna kaupat on japatissa.
    Last edited by 426Hemi; 28-03-2013, 15:00.

    Leave a comment:


  • säkkij
    replied
    Kyllä

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Originally posted by säkkij View Post
    Kun ruvetaan arpomaan niin reaktiotanko kaput.

    Itsellä sama homma ja sen verran jaksanut "korjata", että kurkkasin auton alle ja totesin reaktiotangon olevan väljä.
    Tarkoitetaanko reaktiotangolla nyt sitä ns. pitkittäistä tukivartta?

    Leave a comment:


  • illu^^
    replied
    Originally posted by Patrolli View Post
    Ai nämä kyljestä vaihdettavat polttimot? Vai pitäneekö juotostella uutta lediä obc:n sisälle?

    Mittaristossakaan ei minkäänlaista obc:n toimintaan viittaavaa vaikka ihan viiksestä bc löytyy ... Pitänee alkaa mittaileen noita obc:n pinnejä 6, 8, 9 ja 17 e34.netin ohjeiden mukaan josko niihin virtaa tulee.. Mystinen vika, obc-näyttörikkosia ollu parissa autossa jo mutta ei täysin "pimeää"...
    Tuon polttomot palaneet mutta muuten toimivan näytön voi todeta katsomalla taskulampun kanssa.. Taskulampulla näkee numerot siitä näytöstä vaikka polttimot olisi mykkänä.

    Leave a comment:


  • säkkij
    replied
    Originally posted by 426Hemi View Post
    Mistähän alkaa vikaa arpomaan kun toistaiseksi ei tallissa ole tilaa:

    E34 kolisee edestä (repsikanpuolelta) ja keula nytkähtää "eteenpäin" kun nopeasti törkkäisee jarrua..

    Iskarin yläpää?
    Kun ruvetaan arpomaan niin reaktiotanko kaput.

    Itsellä sama homma ja sen verran jaksanut "korjata", että kurkkasin auton alle ja totesin reaktiotangon olevan väljä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎