Originally posted by 599gtb
View Post
E34 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ajelin edellisellä m60b30:llä mobilin s3000 5w40 öljyillä ja toimi hyvin. Ajattelin kaataa tuohon seiskaanki samaa.
-
Itellä castrol magnatec 5w40 vai oliko se 10w40Originally posted by 599gtb View PostMitä moottoriöljyä käytätte(540ia 1993):think
Leave a comment:
-
Sehän siellä väljyyttään kolisteli kun autoa tutkin.Originally posted by 426Hemi View PostOokkei. Täytyy tänään tutkia hieman samalla kun renkaat kuitenkin vaihtaa. Jos mahtuis edes tunkin varaan hieman räpläämään.
E: Jos muuten jollain on ehjä tampereen alueella repsikanpuolelle ylimääräisenä niin voidaan ostaa pois jos vika sinne kohdistuu, kun huomenna kaupat on japatissa.
Leave a comment:
-
Ei ole kokemusta noista, niin tapahtuuko shimmaus simmilevyillä ja sitten mutteri aivan tiukalle, vai säädetäänkö kireys mutterilla joka on siinä keskellä?Originally posted by mrrk View PostIlman shimmauksia olen vaihtanut laippoja muutaman kerran saman ongelman takia. Laittanut hieman kireämmälle mitä vanha.
Myös molemmat nivelet voi aika helposti vaihtaa
Ei sulla olis jääny laippaa joka olis se "pienempi" eli olikohan 98mm ulkohalkaisija? se iso tais olla 108mm ja perähän on typ 210
Leave a comment:
-
Ilman shimmauksia olen vaihtanut laippoja muutaman kerran saman ongelman takia. Laittanut hieman kireämmälle mitä vanha.
Myös molemmat nivelet voi aika helposti vaihtaa
Leave a comment:
-
Ristinivelet saa vaihdettua ihan niksnaks motonetin osilla ja Tammer-Diesel nekalassa tasapainottaa uudella hienolla härvelillä. Olikohan 90e tunti (ja tarvittaessa vaihtaa nivelet ja tekee lyhennyksiä yms.). Jakusa-nimimerkki mun mielestä käytti siellä just kardaanin, häneltä vois saada ajantasasta infoa.Originally posted by Urpo_rotta View PostKiitos Morkai, tämä antaa vähän valoa tunnelinpäähän, pitää alkaa kattelee realoem:sta osanumeroita.
Mahtasko kukaan täälä tietää että käykö ristiin?
Perää en ala vaihtamaan, se tuli juuri särkikoskelta kiristyksestä, ja tänään asensin paikoilleen.
Jollei perän laippaa saa vaihdettua, pitää tehdä siitä vanhasta kardaanista vielä soiva peli.
Osaako kukaan sanoa minkälainen homma se ristinivelen laakereiden vaihto on?
Leave a comment:
-
Kiitos Morkai, tämä antaa vähän valoa tunnelinpäähän, pitää alkaa kattelee realoem:sta osanumeroita.
Mahtasko kukaan täälä tietää että käykö ristiin?
Perää en ala vaihtamaan, se tuli juuri särkikoskelta kiristyksestä, ja tänään asensin paikoilleen.
Jollei perän laippaa saa vaihdettua, pitää tehdä siitä vanhasta kardaanista vielä soiva peli.
Osaako kukaan sanoa minkälainen homma se ristinivelen laakereiden vaihto on?
Leave a comment:
-
Mulla on semmonen käsitys, että josse 530:n kardaanin vakionopeusnivel on 25 boorinen 86mm, niin siihen käy esim. alkupään E32 typ210 perien laipat. Sitä perän laippaa ei oo kyllä tarkoitettu vaihdettavaksi ilman shimmausta.. mutta on niitä kait vaihdettu sen enempää ihmettelemättä.Originally posted by Urpo_rotta View PostAloin laittamaan uutta kardaania 540:een, jossa on 530 manuaali aski, entinen kardaani täristi, ja keskinivel jäykässä kondiksessa, lisäksi se oli tehty kahdesta pätkästä aika huonon näköisesti, joten ostin saksan pojalta kokonaisen 530 kardaanin ja hölmönä luulin että on bolt on.
No, muutenhan tuo kait käy mut perän (typ 210) laippa on liian iso halkaisijaltaan. Nivelet, joka on ennen perää, ei ole keskenään vaihtokelpoisia 530<->540 koska boori on erikokoinen. Myöskään 530 etuosa ja 540 takaosa ei käy erikokoisen keskilaakerin (boorin) takia toisiinsa.
Kysymys kuuluukin että alanko korjaamaan vanhan kardaanin, joka vaatisi painotuksen ja ristinivelen laakerit (pystyykö vaihtaa ite?) vai saako tuota 530 kardaania mitenkään tuonne? onnistuuko vaihtamalla perästä sen laipan sopivaan?
Vai olisiko muita mahdollisuuksia? ja onkohan nuo kardaanit ees saman mittaisia?
Kun mikään ei mene kohtueella, on tämäkin työmaa
Kiitos ja anteeksi.
Edit: tiedä sitten onko ne laipatkaan vaihtokelposia.. koko perät on kyllä.Last edited by Morkai; 28-03-2013, 18:26.
Leave a comment:
-
Aloin laittamaan uutta kardaania 540:een, jossa on 530 manuaali aski, entinen kardaani täristi, ja keskinivel jäykässä kondiksessa, lisäksi se oli tehty kahdesta pätkästä aika huonon näköisesti, joten ostin saksan pojalta kokonaisen 530 kardaanin ja hölmönä luulin että on bolt on.
No, muutenhan tuo kait käy mut perän (typ 210) laippa on liian iso halkaisijaltaan. Nivelet, joka on ennen perää, ei ole keskenään vaihtokelpoisia 530<->540 koska boori on erikokoinen. Myöskään 530 etuosa ja 540 takaosa ei käy erikokoisen keskilaakerin (boorin) takia toisiinsa.
Kysymys kuuluukin että alanko korjaamaan vanhan kardaanin, joka vaatisi painotuksen ja ristinivelen laakerit (pystyykö vaihtaa ite?) vai saako tuota 530 kardaania mitenkään tuonne? onnistuuko vaihtamalla perästä sen laipan sopivaan?
Vai olisiko muita mahdollisuuksia? ja onkohan nuo kardaanit ees saman mittaisia?
Kun mikään ei mene kohtueella, on tämäkin työmaa
Kiitos ja anteeksi.
Leave a comment:
-
Ookkei. Täytyy tänään tutkia hieman samalla kun renkaat kuitenkin vaihtaa. Jos mahtuis edes tunkin varaan hieman räpläämään.Originally posted by säkkij View PostKyllä
E: Jos muuten jollain on ehjä tampereen alueella repsikanpuolelle ylimääräisenä niin voidaan ostaa pois jos vika sinne kohdistuu, kun huomenna kaupat on japatissa.Last edited by 426Hemi; 28-03-2013, 16:00.
Leave a comment:
-
Tarkoitetaanko reaktiotangolla nyt sitä ns. pitkittäistä tukivartta?Originally posted by säkkij View PostKun ruvetaan arpomaan niin reaktiotanko kaput.
Itsellä sama homma ja sen verran jaksanut "korjata", että kurkkasin auton alle ja totesin reaktiotangon olevan väljä.
Leave a comment:
-
Tuon polttomot palaneet mutta muuten toimivan näytön voi todeta katsomalla taskulampun kanssa.. Taskulampulla näkee numerot siitä näytöstä vaikka polttimot olisi mykkänä.Originally posted by Patrolli View PostAi nämä kyljestä vaihdettavat polttimot?
Vai pitäneekö juotostella uutta lediä obc:n sisälle?
Mittaristossakaan ei minkäänlaista obc:n toimintaan viittaavaa vaikka ihan viiksestä bc löytyy
... Pitänee alkaa mittaileen noita obc:n pinnejä 6, 8, 9 ja 17 e34.netin ohjeiden mukaan josko niihin virtaa tulee.. Mystinen vika, obc-näyttörikkosia ollu parissa autossa jo mutta ei täysin "pimeää"...
Leave a comment:
-
Kun ruvetaan arpomaan niin reaktiotanko kaput.Originally posted by 426Hemi View PostMistähän alkaa vikaa arpomaan kun toistaiseksi ei tallissa ole tilaa:
E34 kolisee edestä (repsikanpuolelta) ja keula nytkähtää "eteenpäin" kun nopeasti törkkäisee jarrua..
Iskarin yläpää?
Itsellä sama homma ja sen verran jaksanut "korjata", että kurkkasin auton alle ja totesin reaktiotangon olevan väljä.
Leave a comment:
Leave a comment: