Originally posted by 599gtb
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by 599gtb View PostMitä moottoriöljyä käytätte(540ia 1993):think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 426Hemi View PostOokkei. Täytyy tänään tutkia hieman samalla kun renkaat kuitenkin vaihtaa. Jos mahtuis edes tunkin varaan hieman räpläämään.
E: Jos muuten jollain on ehjä tampereen alueella repsikanpuolelle ylimääräisenä niin voidaan ostaa pois jos vika sinne kohdistuu, kun huomenna kaupat on japatissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mrrk View PostIlman shimmauksia olen vaihtanut laippoja muutaman kerran saman ongelman takia. Laittanut hieman kireämmälle mitä vanha.
Myös molemmat nivelet voi aika helposti vaihtaa
Ei sulla olis jääny laippaa joka olis se "pienempi" eli olikohan 98mm ulkohalkaisija? se iso tais olla 108mm ja perähän on typ 210
Leave a comment:
-
-
Ilman shimmauksia olen vaihtanut laippoja muutaman kerran saman ongelman takia. Laittanut hieman kireämmälle mitä vanha.
Myös molemmat nivelet voi aika helposti vaihtaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKiitos Morkai, tämä antaa vähän valoa tunnelinpäähän, pitää alkaa kattelee realoem:sta osanumeroita.
Mahtasko kukaan täälä tietää että käykö ristiin?
Perää en ala vaihtamaan, se tuli juuri särkikoskelta kiristyksestä, ja tänään asensin paikoilleen.
Jollei perän laippaa saa vaihdettua, pitää tehdä siitä vanhasta kardaanista vielä soiva peli.
Osaako kukaan sanoa minkälainen homma se ristinivelen laakereiden vaihto on?
Leave a comment:
-
-
Kiitos Morkai, tämä antaa vähän valoa tunnelinpäähän, pitää alkaa kattelee realoem:sta osanumeroita.
Mahtasko kukaan täälä tietää että käykö ristiin?
Perää en ala vaihtamaan, se tuli juuri särkikoskelta kiristyksestä, ja tänään asensin paikoilleen.
Jollei perän laippaa saa vaihdettua, pitää tehdä siitä vanhasta kardaanista vielä soiva peli.
Osaako kukaan sanoa minkälainen homma se ristinivelen laakereiden vaihto on?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostAloin laittamaan uutta kardaania 540:een, jossa on 530 manuaali aski, entinen kardaani täristi, ja keskinivel jäykässä kondiksessa, lisäksi se oli tehty kahdesta pätkästä aika huonon näköisesti, joten ostin saksan pojalta kokonaisen 530 kardaanin ja hölmönä luulin että on bolt on.
No, muutenhan tuo kait käy mut perän (typ 210) laippa on liian iso halkaisijaltaan. Nivelet, joka on ennen perää, ei ole keskenään vaihtokelpoisia 530<->540 koska boori on erikokoinen. Myöskään 530 etuosa ja 540 takaosa ei käy erikokoisen keskilaakerin (boorin) takia toisiinsa.
Kysymys kuuluukin että alanko korjaamaan vanhan kardaanin, joka vaatisi painotuksen ja ristinivelen laakerit (pystyykö vaihtaa ite?) vai saako tuota 530 kardaania mitenkään tuonne? onnistuuko vaihtamalla perästä sen laipan sopivaan?
Vai olisiko muita mahdollisuuksia? ja onkohan nuo kardaanit ees saman mittaisia?
Kun mikään ei mene kohtueella, on tämäkin työmaa
Kiitos ja anteeksi.
Edit: tiedä sitten onko ne laipatkaan vaihtokelposia.. koko perät on kyllä.Last edited by Morkai; 28-03-2013, 17:26.
Leave a comment:
-
-
Aloin laittamaan uutta kardaania 540:een, jossa on 530 manuaali aski, entinen kardaani täristi, ja keskinivel jäykässä kondiksessa, lisäksi se oli tehty kahdesta pätkästä aika huonon näköisesti, joten ostin saksan pojalta kokonaisen 530 kardaanin ja hölmönä luulin että on bolt on.
No, muutenhan tuo kait käy mut perän (typ 210) laippa on liian iso halkaisijaltaan. Nivelet, joka on ennen perää, ei ole keskenään vaihtokelpoisia 530<->540 koska boori on erikokoinen. Myöskään 530 etuosa ja 540 takaosa ei käy erikokoisen keskilaakerin (boorin) takia toisiinsa.
Kysymys kuuluukin että alanko korjaamaan vanhan kardaanin, joka vaatisi painotuksen ja ristinivelen laakerit (pystyykö vaihtaa ite?) vai saako tuota 530 kardaania mitenkään tuonne? onnistuuko vaihtamalla perästä sen laipan sopivaan?
Vai olisiko muita mahdollisuuksia? ja onkohan nuo kardaanit ees saman mittaisia?
Kun mikään ei mene kohtueella, on tämäkin työmaa
Kiitos ja anteeksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by säkkij View PostKyllä
E: Jos muuten jollain on ehjä tampereen alueella repsikanpuolelle ylimääräisenä niin voidaan ostaa pois jos vika sinne kohdistuu, kun huomenna kaupat on japatissa.Last edited by 426Hemi; 28-03-2013, 15:00.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by säkkij View PostKun ruvetaan arpomaan niin reaktiotanko kaput.
Itsellä sama homma ja sen verran jaksanut "korjata", että kurkkasin auton alle ja totesin reaktiotangon olevan väljä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Patrolli View PostAi nämä kyljestä vaihdettavat polttimot?Vai pitäneekö juotostella uutta lediä obc:n sisälle?
Mittaristossakaan ei minkäänlaista obc:n toimintaan viittaavaa vaikka ihan viiksestä bc löytyy... Pitänee alkaa mittaileen noita obc:n pinnejä 6, 8, 9 ja 17 e34.netin ohjeiden mukaan josko niihin virtaa tulee.. Mystinen vika, obc-näyttörikkosia ollu parissa autossa jo mutta ei täysin "pimeää"...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 426Hemi View PostMistähän alkaa vikaa arpomaan kun toistaiseksi ei tallissa ole tilaa:
E34 kolisee edestä (repsikanpuolelta) ja keula nytkähtää "eteenpäin" kun nopeasti törkkäisee jarrua..
Iskarin yläpää?
Itsellä sama homma ja sen verran jaksanut "korjata", että kurkkasin auton alle ja totesin reaktiotangon olevan väljä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: