Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tonnizi
    replied
    Originally posted by 426Hemi View Post
    Mistähän alkaa vikaa arpomaan kun toistaiseksi ei tallissa ole tilaa:

    E34 kolisee edestä (repsikanpuolelta) ja keula nytkähtää "eteenpäin" kun nopeasti törkkäisee jarrua..

    Iskarin yläpää?
    pitääkö se kolinaa sillon kun painat jarrua ja päästä ja painat jarrua?

    mulla on sillon sama ongelma jos sinulla on ja mulla on viime kesänä ostettu madalusjouset ja ne tolpien yläpäät jne ja silti kuuluu.

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Mistähän alkaa vikaa arpomaan kun toistaiseksi ei tallissa ole tilaa:

    E34 kolisee edestä (repsikanpuolelta) ja keula nytkähtää "eteenpäin" kun nopeasti törkkäisee jarrua..

    Iskarin yläpää?

    Leave a comment:


  • säkkij
    replied
    Mikä välitys on 520i vm.88 lukkoperässä? Lätkä perästä on niin mädäntynyt ettei siitä saa selvää. Koitin katsoa taulukosta, missä kaikkien E34 Välitykset. Tässä mallissa pelkkä ruksi 4,44 kohdalla, mitäköhän tuo tarkoittaa?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Niin näytölle on sivuilla kaksi samanlaista polttimoa ku näppäimistölle. Takapenkin altahan voisin horn relayn sulakkeen tarkistaa... joutuu ehkä gm/rm kehikkoa irroittaa että näkee.

    Varsinkin jos pin17 ei tule +12v.

    Leave a comment:


  • Patrolli
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Näytön polttimot palanu?
    Ai nämä kyljestä vaihdettavat polttimot? Vai pitäneekö juotostella uutta lediä obc:n sisälle?

    Mittaristossakaan ei minkäänlaista obc:n toimintaan viittaavaa vaikka ihan viiksestä bc löytyy ... Pitänee alkaa mittaileen noita obc:n pinnejä 6, 8, 9 ja 17 e34.netin ohjeiden mukaan josko niihin virtaa tulee.. Mystinen vika, obc-näyttörikkosia ollu parissa autossa jo mutta ei täysin "pimeää"...

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Patrolli View Post
    Kysymys E34-tietäjille: OBC IV:n näyttö pimeänä mutta näppäimistöön tulee taustavalo.. Varustelistasta löytyy joten ei jälkiasenteinen.. Sulakkeet ehjät.. ADV-relayta vikakoodeista herjaa jonka toiminnasta ei itsellä kyllä tietoa.. Liittynekö sitten tuo herja tähän ongelmaan ???
    Näytön polttimot palanu?

    Leave a comment:


  • Patrolli
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Kiitos jälleen. Voiko tuon öljypumpun katsoa jotenkin ennenkuin laittaa laatikon takaisin autoon ja kokeilee? Mites onko tuolla turbiinin sisällä joku stefa joka tuossa saattoi vaurioitua? Ei ainakaan pikaisella katsomisella näkynyt.
    Turbiinin stefa löytyy laatikon puolelta.. Pyörität vaikka välillä asentaessa sitä turbiinia vaikka siitä alareiästä kun alkaa olla vetolevyssä kiinni.. Pitäisi pyöriä sormin se turbiini vaikka laatikko olisi lopullisesti kiinni moottorissa, ennen turbiinin pulttien asennusta..


    Kysymys E34-tietäjille: OBC IV:n näyttö pimeänä mutta näppäimistöön tulee taustavalo.. Varustelistasta löytyy joten ei jälkiasenteinen.. Sulakkeet ehjät.. ADV-relayta vikakoodeista herjaa jonka toiminnasta ei itsellä kyllä tietoa.. Liittynekö sitten tuo herja tähän ongelmaan ???

    Leave a comment:


  • HärskiH
    replied
    E34 konehuoneen sulakerasiassa kyseinen releen paikka. Jotenkin liittyy valoihin, etuvalot sammuvat kun tuon nykäisee pois (vikana autossa siis että valot eivät sammu).
    Relepaikan jokaiseen napaan tulee johto (9), mutta relepaikassa on rele jossa on vain 4 pinniä. Avasin releen ja sisältö oli tällainen



    Onko tuo jonkun oma patentti vai onko tosiaan tällainen osa vakiona tuolla? Ja miksi sitten 5 johtoa ei mene minnekkään, vaikka tuleva tuonne relepaikkaan? Osan numero on 61 35 1 391 725 Ja nimi englanniksi Connection plug with notch
    Tässä vielä lisää kuvia eli
    Tästä relepaikasta kyse -> http://i1270.photobucket.com/albums/...ps04ac1f87.jpg
    Ja tämän näköinen "rele" -> http://i1270.photobucket.com/albums/...ps27c4a2e6.jpg



    Lisäks pitäiskö noissa kahdessa valkoisessa relepaikassa olla jotkin releet??? Auto on 1993 518i, ja aluks oli siis vikana että valot ei toimi, sitten kun valot sain toimimaan niin valot eivät sammu enään.
    Jos jollain on tollanen 518i niin viittiskö vilasta tonne sulakeboksiin. Heittää vaikka osanumerot tai jotain..

    Leave a comment:


  • -Sipe-
    replied
    Saako sport nahkapenkkeihin nahan korjauspaloja? ostin tossa sportnahat jossa on kuskin penkissä reikä vasemman jalan kohdalla.. :think

    Tarvii viedä verhoilijalle jos ei saa. Kauhee hole, ei mee millään nahkakitillä.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    tyhjäkäynnin säädin aka. lisäilmaluisti paskanen ja jumittaa.
    Alan ite olla jo pikkuhiljaa siinä uskossa ettei vika ole koskaan tuossa. Puhdistanu jo lähes jokaisesta ja koskaan ole mihinkään joutokäynti ongelmaan vaikuttanut. Se pitää tosiaan olla ihan paskaa täynnä ennenku ongelmia ehkä tulee. Sigun V8:sta puhdistin äskön ja siinä oli tosiaan tavaraa melko määrä sisällä ja vähän jumitti. Vaan tuskipa sekään tuohon kylmästartti kakomiseen vaikuttaa. Meni kyllä vähän OT, mutta ei tosiaan kannata odottaa mitää resultteja tuon puhdistamisella.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by SAEDEIFS View Post
    Mistä voisi johtua että välillä kierrokset laskee n.500 ja siitä pomppaa äkisiti 1000 ja laskee takasin 500? Kierrosten pomppiminen loppuu yleensä kun käyttää rajottimellla.

    PS. Mistä tyhjäkäyntiä pystyy säätämään kun tällä hetkellä on siinä 700rpm kohdalla ja käy vähän epätasasesti:think
    tyhjäkäynnin säädin aka. lisäilmaluisti paskanen ja jumittaa.

    ei pysty säätämään kuin ohjelmallisesti. (lue, ei pysty)

    Leave a comment:


  • SAEDEIFS
    replied
    Mistä voisi johtua että välillä kierrokset laskee n.500 ja siitä pomppaa äkisiti 1000 ja laskee takasin 500? Kierrosten pomppiminen loppuu yleensä kun käyttää rajottimellla.

    PS. Mistä tyhjäkäyntiä pystyy säätämään kun tällä hetkellä on siinä 700rpm kohdalla ja käy vähän epätasasesti:think

    Leave a comment:


  • Masander
    replied
    Originally posted by 426Hemi View Post
    Törmäsin tänään BMW:n style 21 heittotähtivanteisiin jotka olivat 1 osaiset ("heittotähti" samaa valua muun vanteen kanssa) sekä et 18

    Mitkä lienee?
    Replicat
    Last edited by Masander; 23-03-2013, 14:41.

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Törmäsin tänään BMW:n style 21 heittotähtivanteisiin jotka olivat 1 osaiset ("heittotähti" samaa valua muun vanteen kanssa) sekä et 18

    Mitkä lienee?

    Leave a comment:


  • HärskiH
    replied
    Originally posted by HärskiH View Post
    Nythän nää valo hommat meni mukavaks Eli aluks oli vika että lähivalot ja pitkät ei toimi (paitsi pitkien väläytys toimi), ja viaksi paljastui oikosulku piirrissä, joka poltti sulakkeen numero 5 (joka on oikean parkkivalon sulake, ei heti tullu mieleen että liittyy myös muihin valoihin kun niillä on omakin sulake) .
    Korjasin johdot joissa oli oikosulku, ja vaihdoin uuden sulakkeen ja tadaa, kaikki valot toimii. Mutta nyt eivät lyhyet valot enää sammu ollenkaan
    Olisko veikkauksia mistä lähtee etsimään vikaa, olis ihan kiva saada nuo valot muutenkin sammumaan kun nykäisemällä sulake/rele irti! Kokeiltu kahdella eri LKM moduulilla, eri osanumerot noissa mutta molemmilla tuntus pelaavan valot muuten normaalisti.
    Hei nyt joku keksii tähän jotain? Etuvalot, ja oikee takaparkki palaa koko ajan : (

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎