Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onkos täältä kukaan poistanut E34 touringista tasonsäätöä käytöstä? Tuossa emännän autossa tuo tykkää vuotaa jostain, ajattelin että ruuvaisin siihen normaalit tolpat tilalle. Onko millanen operaatio?
-
-
Originally posted by 426Hemi View Postofftopic
Mutta kuluneisiin nostajiinhan tuo selvästi viittaa. Ei se moottori varmaan uutena olisi kuumana naputellut tb goldeilla..?
Voihan sitä koittaa elvyttää kokeilemalla eri öljyjä, moottorinpuhdistusaineita yms. Viskositeetiltaan jäykempi ja vanhoja moottoreita silmälläpitäen lisäaineistettu öljy toimii vanhassa kuluneessa moottorissa varmasti paremmin.
Sitä en sano etteikö öljyissä kuitenkaan olisi eroja. Itse pyrkinyt aina käyttämään samaa öljyä kuin autossa on aikaisemminkin käytetty, sekä noudattamaan vaihtovälejä.
Jos on autoissa ollut mekaanisia vikoja, naputuksia yms niin ollaan laitettu uudet osat vanhojen tilalle ja kovaa ajoa.
En tiedä millä tavalla se on elvytystä jos toisella öljyllä moottori toimii hiljasemmin ja paremmin.
Ei siinä, itsekkin voisin vaikka Gold S:ää käyttää, mutta koska ei ole varmuutta alkaako nostajat hakkaan kuumana niin en uskalla kokeilla. Olkoon tämä viiminen OT minulta tähän topikkiin.Last edited by zener; 30-03-2013, 10:00.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 426Hemi View PostE: Sain kaverilta ehjän reaktiotangon repsikanpuolelle. Onko tuon vaihtamisessa jotain ihmeellistä?
Ei. Kiristät puslan pään kireälle, vasta kun auto on maassa. Muutoinhan homma menee jotakuinkin kaavalla --> vanha pois ja uusi tilalle
E: ne puslan pään pultit on muistaakseni aika ahtaat saada tulemaan pois..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zener View PostHeh, tuskinpa siitä kyse.
Gold s ku oli koneessa niin selvästi kuumana alko hienoisesti nostajat naputtaa. Toiset öljyt sisään ja ongelma tipotiessään. Mutta nämä onkin vain minun kahden moottorin kokemuksella.
Mutta kuluneisiin nostajiinhan tuo selvästi viittaa. Ei se moottori varmaan uutena olisi kuumana naputellut tb goldeilla..?
Voihan sitä koittaa elvyttää kokeilemalla eri öljyjä, moottorinpuhdistusaineita yms. Viskositeetiltaan jäykempi ja vanhoja moottoreita silmälläpitäen lisäaineistettu öljy toimii vanhassa kuluneessa moottorissa varmasti paremmin.
Sitä en sano etteikö öljyissä kuitenkaan olisi eroja. Itse pyrkinyt aina käyttämään samaa öljyä kuin autossa on aikaisemminkin käytetty, sekä noudattamaan vaihtovälejä.
Jos on autoissa ollut mekaanisia vikoja, naputuksia yms niin ollaan laitettu uudet osat vanhojen tilalle ja kovaa ajoa.
E: Sain kaverilta ehjän reaktiotangon repsikanpuolelle. Onko tuon vaihtamisessa jotain ihmeellistä?Last edited by 426Hemi; 30-03-2013, 09:13.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 426Hemi View PostJos moottori on rikki, nostajat säksättää, ei pysy öljynpaineet tms ongelmaa, niin hyvänen aika korjatkaa ne viat tai ostakaa tehdasuusi moottori.
Gold s ku oli koneessa niin selvästi kuumana alko hienoisesti nostajat naputtaa. Toiset öljyt sisään ja ongelma tipotiessään. Mutta nämä onkin vain minun kahden moottorin kokemuksella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKomppaan tätä, sama se mitä on koneessa, kunhan ON, ja vaihdetaankin joskus.
Jos moottori on rikki, nostajat säksättää, ei pysy öljynpaineet tms ongelmaa, niin hyvänen aika korjatkaa ne viat tai ostakaa tehdasuusi moottori.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 426Hemi View PostSamaa 5w40 tb goldia käytin 540:ssä ongelmitta. Ei noi vanhat paskat siitä parane vaikka sinne mitä laittais
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Peltsii View PostTeboilin goldia ostin ja kaadan tonne M60 ne, turhaan sitä vanhaan malmikasaan parempaa.
eBay on laulanut taas, etupäähän kaikki uudet nivelet on tullut, vesiventtiili tulossa, pari letkua tulossa, lämppärin kennon o-renkaat pitäs vaihdella ja vähän helmoja massailla. Perkele kun näiden kanssa riittää aina tekemistä
Leave a comment:
-
-
Onnea kokeiluun, ite en enää jaksa arpoa ku hintaero on mitätön parempaan 5w40:iin.
Itekki jo arpoin että kokeilenko vielä ruvillen, mutta voi olla että tilaan kuitenki lemmiä. En oo ihan vielä päättäny... Vaikka kai se pitäs olla selvä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zener View PostSiis mitä oot kaatamassa gold s vai diamond? Eri litkuja ovat.
Gold S:ää oon kokeillu niin M50 ku M60 ja nostajat alkaa naputtaan kuumana... En oo sen jälkeen käyttäny.
Goldia oon kaatamassa. Tottakai ne on eri litkut, mutta saman pajan tuotteita, lähes samat luokitukset ja sama viskositeetti.
Pitää kokeilla, jos vaikka toimisi, kun ne nyt on ostettuDiamondilla alkoi kerran säksättään kyllä aivan saatanasti, ikinä kuullut niin kovaa ääntä, kun ajoin Nokian ajoharjoitteluradalla mosan aivan saatanan kuumaksi, siinä hitaalla syheröllä..
Ps. Arvaappa, ostinko meylen vai lemförderin hilut etupäähän..
E: kaikista huvittavinta on se, että tuolla autossa on alla sama 100egen kiinansetti, jonka vaihdoin sinne 40tkm sitten ja 35tkm sitten siitä oli jo kaikki suojakumit paskana.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Peltsii View PostNoinko meinaat ? Sama mosa ainakin kelpuutti diamondit sisään, eikä naputellut kylmänä eikä kuumana
Gold S:ää oon kokeillu niin M50 ku M60 ja nostajat alkaa naputtaan kuumana... En oo sen jälkeen käyttäny.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Peltsii View PostTeboilin goldia ostin ja kaadan tonne M60 ne, turhaan sitä vanhaan malmikasaan parempaa.
eBay on laulanut taas, etupäähän kaikki uudet nivelet on tullut, vesiventtiili tulossa, pari letkua tulossa, lämppärin kennon o-renkaat pitäs vaihdella ja vähän helmoja massailla. Perkele kun näiden kanssa riittää aina tekemistäOriginally posted by zener View PostYh, ei passaa ollenkaan... Kuumana nostajat naputtaa tuolla litkulla. Mielellään laittaa 6e/purkki lisää että saa vähän parempaa.
Leave a comment:
-
-
Teboilin goldia ostin ja kaadan tonne M60 ne, turhaan sitä vanhaan malmikasaan parempaa.
eBay on laulanut taas, etupäähän kaikki uudet nivelet on tullut, vesiventtiili tulossa, pari letkua tulossa, lämppärin kennon o-renkaat pitäs vaihdella ja vähän helmoja massailla. Perkele kun näiden kanssa riittää aina tekemistä
Leave a comment:
-
Leave a comment: