Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BmwE38
    replied
    Onkos täältä kukaan poistanut E34 touringista tasonsäätöä käytöstä? Tuossa emännän autossa tuo tykkää vuotaa jostain, ajattelin että ruuvaisin siihen normaalit tolpat tilalle. Onko millanen operaatio?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by 426Hemi View Post
    offtopic

    Mutta kuluneisiin nostajiinhan tuo selvästi viittaa. Ei se moottori varmaan uutena olisi kuumana naputellut tb goldeilla..?

    Voihan sitä koittaa elvyttää kokeilemalla eri öljyjä, moottorinpuhdistusaineita yms. Viskositeetiltaan jäykempi ja vanhoja moottoreita silmälläpitäen lisäaineistettu öljy toimii vanhassa kuluneessa moottorissa varmasti paremmin.

    Sitä en sano etteikö öljyissä kuitenkaan olisi eroja. Itse pyrkinyt aina käyttämään samaa öljyä kuin autossa on aikaisemminkin käytetty, sekä noudattamaan vaihtovälejä.

    Jos on autoissa ollut mekaanisia vikoja, naputuksia yms niin ollaan laitettu uudet osat vanhojen tilalle ja kovaa ajoa.
    Jeps, no enpäs alkaisi osia vaihtamaan ihan heti, jos toisella öljyllä nostajat naputtaa ja toisella ei. Enempikin kyse öljyn ominaisuuksista.

    En tiedä millä tavalla se on elvytystä jos toisella öljyllä moottori toimii hiljasemmin ja paremmin.

    Ei siinä, itsekkin voisin vaikka Gold S:ää käyttää, mutta koska ei ole varmuutta alkaako nostajat hakkaan kuumana niin en uskalla kokeilla. Olkoon tämä viiminen OT minulta tähän topikkiin.
    Last edited by zener; 30-03-2013, 10:00.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by 426Hemi View Post
    E: Sain kaverilta ehjän reaktiotangon repsikanpuolelle. Onko tuon vaihtamisessa jotain ihmeellistä?

    Ei. Kiristät puslan pään kireälle, vasta kun auto on maassa. Muutoinhan homma menee jotakuinkin kaavalla --> vanha pois ja uusi tilalle

    E: ne puslan pään pultit on muistaakseni aika ahtaat saada tulemaan pois..

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Heh, tuskinpa siitä kyse.

    Gold s ku oli koneessa niin selvästi kuumana alko hienoisesti nostajat naputtaa. Toiset öljyt sisään ja ongelma tipotiessään. Mutta nämä onkin vain minun kahden moottorin kokemuksella.
    offtopic

    Mutta kuluneisiin nostajiinhan tuo selvästi viittaa. Ei se moottori varmaan uutena olisi kuumana naputellut tb goldeilla..?

    Voihan sitä koittaa elvyttää kokeilemalla eri öljyjä, moottorinpuhdistusaineita yms. Viskositeetiltaan jäykempi ja vanhoja moottoreita silmälläpitäen lisäaineistettu öljy toimii vanhassa kuluneessa moottorissa varmasti paremmin.

    Sitä en sano etteikö öljyissä kuitenkaan olisi eroja. Itse pyrkinyt aina käyttämään samaa öljyä kuin autossa on aikaisemminkin käytetty, sekä noudattamaan vaihtovälejä.

    Jos on autoissa ollut mekaanisia vikoja, naputuksia yms niin ollaan laitettu uudet osat vanhojen tilalle ja kovaa ajoa.

    E: Sain kaverilta ehjän reaktiotangon repsikanpuolelle. Onko tuon vaihtamisessa jotain ihmeellistä?
    Last edited by 426Hemi; 30-03-2013, 09:13.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by 426Hemi View Post
    Jos moottori on rikki, nostajat säksättää, ei pysy öljynpaineet tms ongelmaa, niin hyvänen aika korjatkaa ne viat tai ostakaa tehdasuusi moottori.
    Heh, tuskinpa siitä kyse.

    Gold s ku oli koneessa niin selvästi kuumana alko hienoisesti nostajat naputtaa. Toiset öljyt sisään ja ongelma tipotiessään. Mutta nämä onkin vain minun kahden moottorin kokemuksella.

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Komppaan tätä, sama se mitä on koneessa, kunhan ON, ja vaihdetaankin joskus.
    Jep, ja taitaa m60 v8 moottori olla kuitenkin niinkin vanhaa kuin 80 luvun lopun suunnittelua, niin luulisi jopa sen halpa-hallin edullisimman halpisöljynkin ohittavan moneen kertaan ne vaatimukset jotka yli 20 vuotta sitten on moottorille annettu....

    Jos moottori on rikki, nostajat säksättää, ei pysy öljynpaineet tms ongelmaa, niin hyvänen aika korjatkaa ne viat tai ostakaa tehdasuusi moottori.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by 426Hemi View Post
    Samaa 5w40 tb goldia käytin 540:ssä ongelmitta. Ei noi vanhat paskat siitä parane vaikka sinne mitä laittais
    Komppaan tätä, sama se mitä on koneessa, kunhan ON, ja vaihdetaankin joskus.

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Teboilin goldia ostin ja kaadan tonne M60 ne, turhaan sitä vanhaan malmikasaan parempaa.

    eBay on laulanut taas, etupäähän kaikki uudet nivelet on tullut, vesiventtiili tulossa, pari letkua tulossa, lämppärin kennon o-renkaat pitäs vaihdella ja vähän helmoja massailla. Perkele kun näiden kanssa riittää aina tekemistä
    Samaa 5w40 tb goldia käytin 540:ssä ongelmitta. Ei noi vanhat paskat siitä parane vaikka sinne mitä laittais

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Onnea kokeiluun, ite en enää jaksa arpoa ku hintaero on mitätön parempaan 5w40:iin.

    Itekki jo arpoin että kokeilenko vielä ruvillen, mutta voi olla että tilaan kuitenki lemmiä. En oo ihan vielä päättäny... Vaikka kai se pitäs olla selvä.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Siis mitä oot kaatamassa gold s vai diamond? Eri litkuja ovat.

    Gold S:ää oon kokeillu niin M50 ku M60 ja nostajat alkaa naputtaan kuumana... En oo sen jälkeen käyttäny.

    Goldia oon kaatamassa. Tottakai ne on eri litkut, mutta saman pajan tuotteita, lähes samat luokitukset ja sama viskositeetti.

    Pitää kokeilla, jos vaikka toimisi, kun ne nyt on ostettu Diamondilla alkoi kerran säksättään kyllä aivan saatanasti, ikinä kuullut niin kovaa ääntä, kun ajoin Nokian ajoharjoitteluradalla mosan aivan saatanan kuumaksi, siinä hitaalla syheröllä..


    Ps. Arvaappa, ostinko meylen vai lemförderin hilut etupäähän..

    E: kaikista huvittavinta on se, että tuolla autossa on alla sama 100egen kiinansetti, jonka vaihdoin sinne 40tkm sitten ja 35tkm sitten siitä oli jo kaikki suojakumit paskana.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Noinko meinaat ? Sama mosa ainakin kelpuutti diamondit sisään, eikä naputellut kylmänä eikä kuumana
    Siis mitä oot kaatamassa gold s vai diamond? Eri litkuja ovat.

    Gold S:ää oon kokeillu niin M50 ku M60 ja nostajat alkaa naputtaan kuumana... En oo sen jälkeen käyttäny.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Yh, ei passaa ollenkaan... Kuumana nostajat naputtaa tuolla litkulla. Mielellään laittaa 6e/purkki lisää että saa vähän parempaa.

    Noinko meinaat ? Sama mosa ainakin kelpuutti diamondit sisään, eikä naputellut kylmänä eikä kuumana

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Teboilin goldia ostin ja kaadan tonne M60 ne, turhaan sitä vanhaan malmikasaan parempaa.

    eBay on laulanut taas, etupäähän kaikki uudet nivelet on tullut, vesiventtiili tulossa, pari letkua tulossa, lämppärin kennon o-renkaat pitäs vaihdella ja vähän helmoja massailla. Perkele kun näiden kanssa riittää aina tekemistä
    Originally posted by zener View Post
    Yh, ei passaa ollenkaan... Kuumana nostajat naputtaa tuolla litkulla. Mielellään laittaa 6e/purkki lisää että saa vähän parempaa.
    Valvoline max life vaikutti olevan hyvä öljy. Ei naputellut. Ja melko edullistakin oli.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Teboilin goldia ostin ja kaadan tonne M60 ne, turhaan sitä vanhaan malmikasaan parempaa.
    Yh, ei passaa ollenkaan... Kuumana nostajat naputtaa tuolla litkulla. Mielellään laittaa 6e/purkki lisää että saa vähän parempaa.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Teboilin goldia ostin ja kaadan tonne M60 ne, turhaan sitä vanhaan malmikasaan parempaa.

    eBay on laulanut taas, etupäähän kaikki uudet nivelet on tullut, vesiventtiili tulossa, pari letkua tulossa, lämppärin kennon o-renkaat pitäs vaihdella ja vähän helmoja massailla. Perkele kun näiden kanssa riittää aina tekemistä

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎