Talvipommi lakkasi lataamasta . Hetken paloi himmeästi laturin valo ja jarruneste valo, hetken päästä alkoi loistamaan kunnolla ja ei siis lataa mittarillakaan mitattuna. Hain motonetistä uuden jännitteensäätäjän jossa siis hiilet mukana ja äsken vaihtelin tossa pihalla lumimyrskyssä sen... Noh äsken pääsin koekäyttämään ja edelleenkin palaa samat valot kuin aiemmin, ei lataa. Hihna on hyväkuntoinen ja on piukalla (ei ainakaan pidä ääntä). Johdot ovat oikein ja yhdistävät (piipattu). Onkohan tuossa nyt vielä jotain mitä pitäisi yrittää ennen uuden laturin hakua relettä tms.? Taustatietona vielä että laturin valo syttyi koeajolenkillä vesiletkun vaihdon jälkeen ja ilmauksessa tuota nestettä lenteli vähän sinne tänne, ehkä laturiinkin mutta märkä se ei ollut. autona 525i vm. 89 eli m20b25 ja laturi boschin 80A kiilahihnalla.
Onkohan akku huono vai missä vika kun tyhjäkäynnillä ja ajossa tasaisilla kierroksilla välillä vilkuttaa ajovaloja ja mittariston/ajotietokoneen valoja myöskin.
Jos sisävalot päällä niin niistä huomaa vilkkumisen helposti. Sellasta pientä vilkuntaa, mutta huomaa kuitenkin.
Miten E34:sen ovet lähtevät irti? mitä pitää purkaa edestä, että saa ovet ehjillä johtosarjoilla irti ja vielä takaisin kiinni?
ei kai näissä ole yhtä vittumaista asennusta kuin esim. E28 ovissa??
ovet lähtee helposti, joko saranatapit poistamalla tai sitten 2 pulttia per sarana ja tietysti se stopparin tappi nakutella pois. sähköt lähtee helposti kun ottaa sen mustan suojuksen pois missä on 2 pientä pulttia ja sen alla on sitten liitin mistä saa johtosarjan poikki. näin minun muistin mukaan kun parivuotta sitten oven irrotin.
Joo siksi käykin hyvin tuo OEM etuliite tuossa, kun on ihan vain luonnollisesti mätä eikä niinkään tehty "rotta look"
juurikin näin
sit ihan asiaan... M50B20 non vanos tekniikka. tuli tossa vahingossa kurkattua konehuoneeseen ja huomasin että imusarjan alla olevaan lämpöanturin (lähempänä keulaa) johtoon oli tehty joku lisä maadotus. siinä on kaksi anturia vierekkäin niin kumpi on kumpi. toinen on mittaristolle ja toinen on moottorinohjaukselle, mut kumpi on kumpi:think
E 34 525 ix -93 airbag valo palaa käynnistyksen jälkeen noin 3 - 4 min .
E 34 525 ix -93 airbag valo palaa
käynnistyksen jälkeen noin 3 -4 min, sammuu vasta sitten .
Mistä lähtis vikaa hakemaan että palaa niin kauan käynnistyksen jälkeen :think
VIKA koodien , vika valojen nollausta Teuvalla
Carsoft 6.5 OBD2 sekä Carly OBD2 BMW laitteella : Sopivat autot :
- E 34 - 5 Sarja " KAIKKI MALLIT "
- E 32 - 7 Sarja " KAIKKI MALLIT "
- E 39 - 5 Sarja " KAIKKI MALLIT "
- E 38 , E31 , E52
- E 53 - X5
Alkuvuonna -93 käyttöönotetut voivat olla vielä ilman vanosta, kuten itsellänikin on.
jos on vanos niin pitäs olla ns. "kyhmy" kannen etuosassa.
Sigun toukka siis kyseessä. Taitaa ilman vanosta olla koska tuo kyhmy puuttuu. Kiitokset selvennyksestä
Muutama päivä sitten vaihdoin uudet öljyt koneeseen (Castrolin magnatecciä). Nyt kylmäkäynnistyksen jälkeen kone säklättää enemmän. Toki teki sitä ennenkin mutta nyt mielestäni enemmän. Lämpinämä kone käy hissukseen niinkuin kuuluukin. Onko öljy jotenkin vääränlaista vai kuvittelenko vain omiani? Tuleeko tuo ääni hydraulinostajista, onko aihetta pelkoon että kohta kansi levällään?
käynnistyksen jälkeen noin 3 -4 min, sammuu vasta sitten .
Mistä lähtis vikaa hakemaan että palaa niin kauan käynnistyksen jälkeen :think
Itsellä oli vastaavaa ongelmaa. Anto vikakoodin tunnistin matosta, jos nollasi koodit valo toimi normaalisti siihen asti kunnes joku istui vänkärin penkille.
Uusittiin tunnistinmatto ja nollattiin koodit ja homma ollut siitä asti kunnossa. Ja omassani on apukuljettajan airbag.
nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto Sotkamo connection
onko apukuskille bägiä? jos on niin tunnistinmatto todennäköisesti mutta kannattanee lukasta vikakoodit niin selviää :think
Ei ole apu kuskilla air bagiä ...
VIKA koodien , vika valojen nollausta Teuvalla
Carsoft 6.5 OBD2 sekä Carly OBD2 BMW laitteella : Sopivat autot :
- E 34 - 5 Sarja " KAIKKI MALLIT "
- E 32 - 7 Sarja " KAIKKI MALLIT "
- E 39 - 5 Sarja " KAIKKI MALLIT "
- E 38 , E31 , E52
- E 53 - X5
Comment