Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Incarnated
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 452
    • Seinäjoki

    Originally posted by leXXo View Post
    Millainen homma on istuttaa vakio kangaspenkkien tilalle nahat? Eestä helppo, mutta miten takaa, eikös ainakin kiinnitys/nosto ole erilainen kun omasta istuin osa nousee 90' astetta, nahoissa koko istuin osa lähtee?
    Hmm tästä voisin ehkä arpoa et sulla on siis se kaatuva takapenkki, jossa on kaks erillistä osaa istuimessa, ja 4 selkänojassa?

    Sillon näissä vois nimittäin olla eroakin, mutta uskosin kyl et niinpäin onnistuu , et korvaa 2-osaset yks osasella...toisinpäin ei oo ehkä yhtä helppo

    http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

    Comment

    • tmpzk
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2011
      • 361
      • Espoo

      Terve! Eli jokin aikasitten löi E34 520 (m50b20) savut sisälle ja puhallin lakkas toimimasta.(siis jokaisesta tuulettimen reijästä puski savua) Autossa on manuaali ilmastointi. Purin tänään puhaltimen pois ja toinen puhaltimen "siivistä" oli palanut paskaksi, jonka seurauksena siivet eivät mahtuneet enään pyörimään. Myös raitisilmasuodatin oli palanut kiinni siihen muoviin joka on puhaltimen takana. Osaisiko kukaan heitellä veikkauksia mikä olisi voinut saada ne lämpenemään noin paljon?

      Edit : mikään siis ympäriltä ei näyttänyt siltä, että olisi aiheuttanut sen. Kannattaako vaan ostaa uusipuhallin ja katsoa mitä tapahtuu?

      Edit 2: ja tää puhallin on ilmeisesti ihan ehjä, akusta kun anto virtaa niin se pyöri.. Muutenki näyttää ihan kunnolliselta lukuun ottamatta karrelle palanutta lapaa
      Last edited by tmpzk; 03-07-2013, 00:32.
      -E90 335i 2008

      Comment

      • swox
        BTCF Member
        • Apr 2005
        • 707
        • Kokkola

        Hoi viissaammat...
        Vastausta/vinkkiä tällaiseen asiaan kyselisin kun ei löytyny oikeen searchilla vastausta.

        Onko minkälainen homma vaihtaa E34:seen ilmastoinnin SISÄkenno?
        Sijaitsee ilmeisesti lämmityslaitteen kennon takana? Saako vaihdettua ilman koelaudan irroittamista?

        Onko noissa kennoissa eroja manuaali vs. automaatti ilmastoinnin välillä?

        Auto olis vm. 95
        Bmw E46 325ti, VW Passat Highline -12
        Ex: E46 320i -04, E34 520i -95, E39 525i -02, 2x E39 523i M-Sport -00 E39 523ia -98, E36 323ti -98, E34 518i -95, 3x E36 325i, E30 318is -90, E34 525i -92, Audi UrS4, E30 325i Sedan, E36 318ti, MB w212 220cdi amg-look -11, Toyota Corolla T-Sport -03, Mini Cooper -04, Volvo S60 2.4T AWD, RS Octavia,
        E39 530iaT -01, E46 320i M-Sport II -03, E36 M3 -93
        -Official member of BTCF-Sauna team-
        : orava: connection
        -Kokkola connection-

        Comment

        • Scitso
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 2816
          • Kuusankoski

          Originally posted by tmpzk View Post
          Terve! Eli jokin aikasitten löi E34 520 (m50b20) savut sisälle ja puhallin lakkas toimimasta.(siis jokaisesta tuulettimen reijästä puski savua) Autossa on manuaali ilmastointi. Purin tänään puhaltimen pois ja toinen puhaltimen "siivistä" oli palanut paskaksi, jonka seurauksena siivet eivät mahtuneet enään pyörimään. Myös raitisilmasuodatin oli palanut kiinni siihen muoviin joka on puhaltimen takana. Osaisiko kukaan heitellä veikkauksia mikä olisi voinut saada ne lämpenemään noin paljon?

          Edit : mikään siis ympäriltä ei näyttänyt siltä, että olisi aiheuttanut sen. Kannattaako vaan ostaa uusipuhallin ja katsoa mitä tapahtuu?

          Edit 2: ja tää puhallin on ilmeisesti ihan ehjä, akusta kun anto virtaa niin se pyöri.. Muutenki näyttää ihan kunnolliselta lukuun ottamatta karrelle palanutta lapaa
          Puhallin on aika heikko kohta e34.ssa. Onkos sulla etuvastuksella vai siilillä oleva. Etuvastus voi myös kyrvähtää ja lämmittää puhallinta sekun on aika lähellä puhallinta.

          Tarkista/mittaa etuvastuspakka jos siinä se on ja sit kokeile uudella puhaltimella.
          E34 525i Touring -96 "Iris"
          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
          E61 530d Touring -04

          ex. E39 520ia Touring -98
          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
          ex. E28 520i -82

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Scitso View Post
            Puhallin on aika heikko kohta e34.ssa. Onkos sulla etuvastuksella vai siilillä oleva. Etuvastus voi myös kyrvähtää ja lämmittää puhallinta sekun on aika lähellä puhallinta.

            Tarkista/mittaa etuvastuspakka jos siinä se on ja sit kokeile uudella puhaltimella.
            Ja etuvastuksen ympärillä on yleensä puunlehtiä yms yms. palavaa mikä sitten aiheuttaa savua / liekkejä.

            Comment

            • tmpzk
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2011
              • 361
              • Espoo

              Originally posted by Scitso View Post
              Puhallin on aika heikko kohta e34.ssa. Onkos sulla etuvastuksella vai siilillä oleva. Etuvastus voi myös kyrvähtää ja lämmittää puhallinta sekun on aika lähellä puhallinta.

              Tarkista/mittaa etuvastuspakka jos siinä se on ja sit kokeile uudella puhaltimella.
              Mä en oo varma, mahtais varmaa etuvastus olla. Kuitenkin se tila oli täynnä lehtiä yms muuta havunneulaspaskaa. Voisi myös vaihtaa uudensemmosen sinne (ei tainny kauheen kallis olla). Putsata kunnolla jne. Se ei varmaan haittaa jos siitä muovista joka sen puhaltimen takana on on palanut palanen.. Taitaa olla nopeesti katottuna aika mittava projekti vaihtaa.. Pitäisikö myös jatkossa laittaa pienempi kuin 30A sulake, ettei taas pala kaikki.. ?
              -E90 335i 2008

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2816
                • Kuusankoski

                Originally posted by tmpzk View Post
                Mä en oo varma, mahtais varmaa etuvastus olla. Kuitenkin se tila oli täynnä lehtiä yms muuta havunneulaspaskaa. Voisi myös vaihtaa uudensemmosen sinne (ei tainny kauheen kallis olla). Putsata kunnolla jne. Se ei varmaan haittaa jos siitä muovista joka sen puhaltimen takana on on palanut palanen.. Taitaa olla nopeesti katottuna aika mittava projekti vaihtaa.. Pitäisikö myös jatkossa laittaa pienempi kuin 30A sulake, ettei taas pala kaikki.. ?
                Palasen puuttuminen tuskin haittaa, muutaku ehkä vaikuttaa ilmavirtaan.
                Jos sul on se etuvastus ehjä, sen voi viel varmistaa mittarilla, ( mul muuten löytyy -89 vuoden mallista etuvastus myytävänä) ja puhallin toimiva niin ku putsaat lehdet ja moskat pois, niin voit kokeilla toimiiks.

                Ei se sulake siel mitään auta, etuvastuksen kuuluukin lämmetä kun se rajottaa virtaa pienimmillä puhaltimen kierroksilla. Etuvastus on jos on numeroilla 1-4 nopeudet puhallinnopeusvalitsimes, miekka on portaattomien rullien kanssa.
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • tmpzk
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 361
                  • Espoo

                  Originally posted by Scitso View Post
                  Palasen puuttuminen tuskin haittaa, muutaku ehkä vaikuttaa ilmavirtaan.
                  Jos sul on se etuvastus ehjä, sen voi viel varmistaa mittarilla, ( mul muuten löytyy -89 vuoden mallista etuvastus myytävänä) ja puhallin toimiva niin ku putsaat lehdet ja moskat pois, niin voit kokeilla toimiiks.

                  Ei se sulake siel mitään auta, etuvastuksen kuuluukin lämmetä kun se rajottaa virtaa pienimmillä puhaltimen kierroksilla. Etuvastus on jos on numeroilla 1-4 nopeudet puhallinnopeusvalitsimes, miekka on portaattomien rullien kanssa.



                  Niin siis, eise puhallin ehjä ole. Tarkotin, että se pyörii, jos pitää kädessä.. Noita pelkkiä siipiähän ei myydä erikseen; eikä niitä rupee erkkikää vaihtamaan. Taidan käydä tosta vierestä hakemassa ihan uudet palikat, kun kattelin että on suoraan hyllyssä. Mutta kiitos neuvoista.
                  -E90 335i 2008

                  Comment

                  • Kal.ju
                    BTCF Member
                    • Mar 2003
                    • 2881
                    • Akaa / Toijala


                    Kyllä siellä on ollut todella lähellä koko auton palaminen.
                    Mielenkiintoisesti kyllä sulanut tuo siipi.

                    Comment

                    • 525TurboIC
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 663
                      • Pomarkku

                      Kyllä toi siipi irtoaa pienellä ulosvetäjällä nätisti. Mulla olis hyllyssä tuommonen paketti jos vielä on tarvista...

                      Comment

                      • tmpzk
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2011
                        • 361
                        • Espoo

                        Originally posted by Kal.ju View Post

                        Kyllä siellä on ollut todella lähellä koko auton palaminen.
                        Mielenkiintoisesti kyllä sulanut tuo siipi.
                        Joo-o.. Meinas siin pikku paniikki jo tulla, ei oikee tienny että täytyykö soittaa palokunta vai mikä. sori OT
                        -E90 335i 2008

                        Comment

                        • hemmett
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 81
                          • Ylivieska

                          525 tdsA: joutokäynti, mittariston kierroslukema ynnä kaasu ei vastaa? Sähkövikaa..?

                          Eli vuosimallin 1995 sedan tds automaatti alkoi temppuilla siinä määrin että mittariston kierroslukemat ei enää pelaa ja tyhjäkäynti nousi reippaasti.

                          Herääkö ideoita?

                          Tähän mennessä tarkastettu että potentiometri on polkimen varressa kiinni, yks alipaine tms letku kiinnitetty kun huomattiin olevan irrallaan..akkua käytetty irti, sulakkeet tarkastettu.
                          Last edited by hemmett; 04-07-2013, 21:41.

                          ///M51

                          Comment

                          • MPV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 1193
                            • Muhos

                            Originally posted by hemmett View Post
                            Eli vuosimallin 1995 sedan tds automaatti alkoi temppuilla siinä määrin että mittariston kierroslukemat ei enää pelaa ja tyhjäkäynti nousi reippaasti.
                            Alkoiko nämä oireet ihan yhtäkkiä itestään, vai jonkin "korjauksen" seurauksena?

                            Comment

                            • hemmett
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2008
                              • 81
                              • Ylivieska

                              Originally posted by MPV View Post
                              Alkoiko nämä oireet ihan yhtäkkiä itestään, vai jonkin "korjauksen" seurauksena?
                              Hnmm, vaikee määritellä mitä autoon on korjailtu edellisten omistajien toimesta ja miten kauan se on tällä tavalla temppuillut. Tänään auton haettua se alkoi oireilemaan.

                              Okei, edellinen omistaja kauppas sen "laatikkovikaisena", mut sen verran laitetta tunnen kun itseltä löytyi aiemmin samanmoinen tds ja voin sanoa että laatikossa ei ole mitään häikkää. No öljyt oli laatikkoon kuulenma 50t sitten vaihdettu..

                              ///M51

                              Comment

                              • MPV
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 1193
                                • Muhos

                                Originally posted by hemmett View Post
                                Hnmm, vaikee määritellä mitä autoon on korjailtu edellisten omistajien toimesta ja miten kauan se on tällä tavalla temppuillut. Tänään auton haettua se alkoi oireilemaan.
                                Eli alkoi periaattessa yhtäkkiä, mutta voi olla peruja "korjailuista".

                                Velipojan tds:ään kun vaihdoin kaikki pumpun tiivisteet, niin vaikka pumpun kannelle tein hyvät merkit, niin ensimmäisellä käynnistyksellä kävi kyllä tyhjää, mutta ei vastannut kaasuun.

                                Kaasuun vastaamattomuus vois tulla vaikka siitä että pumpulle tuleva johtosarja on irti/rikki.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎