Originally posted by janke
View Post
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.
Collapse
X
-
Moni varmaan kommentoi, että parkkitutkat on sellaisille, jotka ei osaa ajaa, mutta itse tykkään. Kyllä se elämää helpottaa. Ja pari kertaa pelastanutkin kolhuilta. Ja eihän monessa autossa edes näe, jos joku pieni lapsi sinne taakse onnistuu juoksemaan.
-
Omassa on ollut jo kauan kuskinpenkin lämmitin rikki joten olen kyllä pärjännyt ilmankin, toki kun kuljen pyörällä töissä ja ei enää tarvi joka aamu lähteä ajamaan pitkää matkaa, niin ei ole pakollinen varuste. Peruutustutkasta en tiedä mitään kun ei ole sellasta:think Onko toi tutka parhainmillaan silloin kun yrittää kaupungissa esim. ajaa taskuparkkiin?Originally posted by TJJ View PostEikös tuosta puutu penkinlämmittimet? Aika merkittävä ongelma nahkapenkkien kanssa, ainakin minulle. Peruutustutkan puute tökkisi myös.
Leave a comment:
-
Eikös tuosta puutu penkinlämmittimet? Aika merkittävä ongelma nahkapenkkien kanssa, ainakin minulle. Peruutustutkan puute tökkisi myös.Originally posted by janke View PostTämä on kuitenki se mitä itse olen miettinyt viimeaikoina https://www.nettiauto.com/bmw/530/8555092
On vain kaukana. Ja sitten kun lähtee katsoon, niin kuiteskin on joku pettymys.
Leave a comment:
-
Onhan tuota tullut silmäiltyä ja ihan nätti. Tämä on kuitenki se mitä itse olen miettinyt viimeaikoina https://www.nettiauto.com/bmw/530/8555092Originally posted by jannmann View Post100x ennemmin vaikka toi jos ite pitäis valita: https://www.nettiauto.com/bmw/530/8472985
On vain kaukana. Ja sitten kun lähtee katsoon, niin kuiteskin on joku pettymys.
Leave a comment:
-
100x ennemmin vaikka toi jos ite pitäis valita: https://www.nettiauto.com/bmw/530/8472985Originally posted by janke View PostEi kuulu tänne, mutta tuossa olis ainakin kuvissa siisti e39. Miinuksena itselle on rumanväriset penkit ja manuaali ilmastointi. Kai noihinki tottuis:think Toki ei millään jaksaisi heti alkaan alustasarjaa ruuvaamaan ja sitten kun madaltaa niin sitten meneekin jo tukivarret hetkenpäästä vaihoon. Tuon "mopon" voisi käydä koeajamassa kun on noin lähelläkin.
Mitä mieltä ootte hinnasta?
https://www.nettiauto.com/bmw/520/86...joenautokeskus
Onhan tuossa etupuskurissa naarmuja ja vetokoukun eessä jotain kulumaa. Vanha auto edelleen.
Leave a comment:
-
Ei kuulu tänne, mutta tuossa olis ainakin kuvissa siisti e39. Miinuksena itselle on rumanväriset penkit ja manuaali ilmastointi. Kai noihinki tottuis:think Toki ei millään jaksaisi heti alkaan alustasarjaa ruuvaamaan ja sitten kun madaltaa niin sitten meneekin jo tukivarret hetkenpäästä vaihoon. Tuon "mopon" voisi käydä koeajamassa kun on noin lähelläkin.
Mitä mieltä ootte hinnasta?
https://www.nettiauto.com/bmw/520/86...joenautokeskus
Onhan tuossa etupuskurissa naarmuja ja vetokoukun eessä jotain kulumaa. Vanha auto edelleen.Last edited by janke; 17-02-2017, 16:07.
Leave a comment:
-
150tkm ja 11 vuotta E39 523i:llä ajeltu ja melkein yhtä pitkään lisätehosta on haaveiltu. Toisaalta nämä haaveilut liittyvät ehkä kuitenkin enemmän kuljettajan viihtyvyyteen kuin todelliseen tarpeeseen. Suomen nopeuksilla ohi on päästy ongelmitta, välillä jopa hiukan turhankin sujuvasti ainakin poliisin mielestä. Saksan baanalla sitten tulee tietysti suorituskyvyn rajat hyvin äkkiä vastaan, mutta sielläkin voi sen 180-200 km/h pitää matkavauhtina vaikka koko päivän jos liikenne sallii. Ja jos vielä tarkemmin muistelee niin Alppien mäkipätkilläkin on tehonpuute joskus hiukan harmittanut kun Porschea tai V8 Audia vilahtelee ohi paikoissa joissa itse ei saisi juuri minkäänlaista kiihtyvyyttä aikaan vaikka kuinka yrittäisi. Nykyautot alhaalta vääntävillä turbokoneilla on tehokkaamman tuntuisia jo samassakin teholuokassa ja helppoja ajaa ripeästi perinteiseen manuaali+vapari -yhdistelmään verrattuna. Siltä olen tullut siihen tulokseen että haluan varmaan jatkossakin pysyä vähän vähemmän helpossa autossa, vaikka lisäteho ja useampi vetävä pyörä (edes se lukkoperä) ois seuraavan kulkineen toivelistalla.
Samaa mieltä hiljaisuudesta, mutta omassa M-alustalla ei mukavuus ole rikkonaisilla pinnoilla kovin kehuttava. Tykkään että alusta ei ole pehmeän keinuva, enkä ole koskaan varsinaisesti pehmeämpää kaipaillut, mutta ei sitä voi kieltää että tulee tuossa kyllä ne patitkin läpi aika selvästi. Vakioalusta lienee sitten mukavampi.Originally posted by harriba View Post+ E39 on varsin hiljainen Suomen pattisilla kynnöspelloilla joita teiksi toisinaan kutsutaan. Pesee ja huuhtelee käytännössä jokaisen korollan, golffin ja muun vastaavan.
Onneksi tähän kriteeriin sopivia autoja löytyy 10 vuotta uudemmistakin bemareista vielä kohtuudella, aivan uusimmista en ole enää niin varma.Originally posted by harriba View Post+ Sisusta ei ole mikään muovikromilla kuorrutettu porttolan porttikonki. Noh mistä kukakin tykkää. Mikään ei kolise tai natise.Last edited by Petri.Kekkonen; 17-02-2017, 12:47.
Leave a comment:
-
+1Originally posted by Micce///M View PostNo ei tietenkään, mutta tehokkaammalla autolla tehdään turvallisempia ohituksia ja tietenkin se tuo mukavuutta kun liikkuu liikenteen mukana sen kummemmin polkematta.
Kyllä itsellä verenpaine on huomattavasti pienempi kun liikun 540i:llä vs. emännän C2 dieselillä. Ja ainakin itsellä ajotyyli on tehokkaammalla leppoisampi kuin kipolla jolla saa kytätä rekan ohitusta otsasuonet pullottaen.
Leave a comment:
-
No ei tietenkään, mutta tehokkaammalla autolla tehdään turvallisempia ohituksia ja tietenkin se tuo mukavuutta kun liikkuu liikenteen mukana sen kummemmin polkematta.Originally posted by janke View PostMutta jos on lapsia sielä takana 3kpl, niin ei siinä menohaluja pitäisi olla autolla eikä kuskilla? No, tähän sitte joku vastaa että sitten pitää olla jo turvallisempi autokin kun e39 ja vielä muksuja mukana? Nämähän on näitä valintoja.
Kyllähän se 530 olisi vaan mukava löydös, mutta jännä nähdä tuleeko mitään kivaa vastaan.
Leave a comment:
-
Voihan sitä omaa valintaa tai siis kohtaloa noinkin yrittää perustella. Ja talvella on ihan perkeleen kylmää kyytiä ensimmäisen minuutin kun penkinlämmittimet herää.Originally posted by ritariässä View PostSe ankea kangasisusta on monessa tilanteessa mukavampi istua kuin hikinen nahkasisusta
Leave a comment:
-
Omat E39 kokemukseni viimeiseltä kolmelta vuodelta:
+ 530d käytännön suorituskyky normaalissa liikenteessä on mielestäni erittäin hyvä. Se lähtee justiinsa jopa tuolla vanhanaikaisella automaatilla*. Kaasuvaste on mielestäni parempi kuin edeltäjissään E61 525ix:ssä tai S211 E500 mersussa, joita piti tosissaan polkea. Ollaan ihan valovuosien päästä uusistakin 2.0 tdi dsg ritsoista, joilla on tullut myös ajeltua.
+ E39 on varsin hiljainen Suomen pattisilla kynnöspelloilla joita teiksi toisinaan kutsutaan. Pesee ja huuhtelee käytännössä jokaisen korollan, golffin ja muun vastaavan.
+ Sisusta ei ole mikään muovikromilla kuorrutettu porttolan porttikonki. Noh mistä kukakin tykkää. Mikään ei kolise tai natise.
+ Kakaroita ja kamaa voi roudata suht rauhassa kun ei ole sata tonnia autossa kiinni.
+ Naapurit eivät ole kateellisia, lähinnä myötätuntoisia.
+ Tavallinen E39 tarjoaa täydellisen immuniteetin ammattimaisia autovarasliigoja vastaan.
+ Kaikki mahdolliset tyyppiviat ovat tiedossa.
Huonoja puolia:
- Ei nelivetoa
- 20 vuotta vanhaa tekkistä oleva turvavarustelu
- Kasvihuonepäästöistä en henkilökohtaisesti juuri välitä, mutta myrkyllisten pienhiukkasten tupruttelu hiukan alkaa arveluttamaan
Katsotaan jos tällä jaksaisi kruisailla siihen asti että vaihtaa sähköautoon. Korruptiota en rahoita, joten nykymuotoista autoveroa en maksa enää senttiäkään
* ja jos ei lähde, niin investoi €5 uuteen ahtimen siipien säätimen alipaineletkuun
Leave a comment:
-
Sport-ratteja löytyy aika hyvin käytettynä kyllä, kunhan vaan muuten sopii. Helppo homma vaihtaa.Originally posted by janke View PostNykyisessä on nahkapenkit ja kyllä ne muksujen kanssa ovat helpompi hoitoiset. Varusteita ei ainakaan saa olla vähempää, mitä nykyisessä. Ehkä plussaa olisi pienempi ratti, ettei olisi tuota kuorma auto fiilistä
Leave a comment:
-
Se ankea kangasisusta on monessa tilanteessa mukavampi istua kuin hikinen nahkasisusta
Leave a comment:
-
Nykyisessä on nahkapenkit ja kyllä ne muksujen kanssa ovat helpompi hoitoiset. Varusteita ei ainakaan saa olla vähempää, mitä nykyisessä. Ehkä plussaa olisi pienempi ratti, ettei olisi tuota kuorma auto fiilistäOriginally posted by lj123 View PostTuossa tapauksessa itse painottaisin auton mukavuutta, eli varusteita ja kuntoa. Se 530d, mitä ajoin oli täysin karvalakki-malli ja olihan ne kaikki kangaspenkit ja ym. aika ankea kokemus, jos vertaa siis ihan siihen mitä varusteita ja millaisen sisutan tuo oma M5 sisältää.
Ja ainakin, jos on pieniä lapsia niin nahkapenkit on omasta mielestä ehdottomat, sen verran monet kangaspenkit ovat nuo omat onnistuneet sotkemaan pysyvästi.
Leave a comment:
-
Tuossa tapauksessa itse painottaisin auton mukavuutta, eli varusteita ja kuntoa. Se 530d, mitä ajoin oli täysin karvalakki-malli ja olihan ne kaikki kangaspenkit ja ym. aika ankea kokemus, jos vertaa siis ihan siihen mitä varusteita ja millaisen sisutan tuo oma M5 sisältää.Originally posted by janke View PostMutta jos on lapsia sielä takana 3kpl, niin ei siinä menohaluja pitäisi olla autolla eikä kuskilla? No, tähän sitte joku vastaa että sitten pitää olla jo turvallisempi autokin kun e39 ja vielä muksuja mukana? Nämähän on näitä valintoja.
Kyllähän se 530 olisi vaan mukava löydös, mutta jännä nähdä tuleeko mitään kivaa vastaan.
Ja ainakin, jos on pieniä lapsia niin nahkapenkit on omasta mielestä ehdottomat, sen verran monet kangaspenkit ovat nuo omat onnistuneet sotkemaan pysyvästi.
Leave a comment:
Leave a comment: