Tarjoaako nuo kaksi uudempaa ~3 tuhannen euron kalliimmalla hinnalla rahalle vastinetta? Isoja uudistuksia tuli 99 mallivuodelle? Onko M52 ja M54 väliset erot sitten kuinka suuria? Kaikissa ZF-laatikko, vai onko GM-laatikoita jossakin?
Jostakin syystä tuo vanhin porkkanavilkuilla oleva miellyttää eniten silmää :think varmaan vanteet tekevät sen, ne nyt vaihtaa äkkiä noihin muihinkin.
Kannattaa katsoa myös 525i ja 530i mallit. Ehdottomasti ite ottaisin facelift mallin. Myös 540i mallia saa mukavan edullisesti vs. noi pikkukoneet.
esim.
Tarjoaako nuo kaksi uudempaa ~3 tuhannen euron kalliimmalla hinnalla rahalle vastinetta? Isoja uudistuksia tuli 99 mallivuodelle? Onko M52 ja M54 väliset erot sitten kuinka suuria? Kaikissa ZF-laatikko, vai onko GM-laatikoita jossakin?
Jostakin syystä tuo vanhin porkkanavilkuilla oleva miellyttää eniten silmää :think varmaan vanteet tekevät sen, ne nyt vaihtaa äkkiä noihin muihinkin.
Kävin koeajamassa koriltaan todella hyvässä kunnossa olevaa ´99 vuosimallin 528 bemaria. Muuten autossa ei vaikuttanut olevan suurempia huolia ja suurin osa huoltokuiteistakin oli tallella.
KUITENKIN, kun kävin koeajamassa bemaria mittaristosta katosi samaanaikaisesti nopeusmittarin taustavalo ja kierroslukumittarin taustavalo. Kaikki muu toimi ongelmitta. Eli nämä valot katosivat juuri silloin kun pysähdyin ja vaihdoin D:ltä pakille.
Myyjän mukaan taustavalot on joskus välähtäneet ja ehkä olleet pois päältä hetken ajan, mutta ovat tulleet takaisin ja toimineet sen jälkeen normaalisti. Koeajon jälkeen taustavaloja ei saatu takaisin päälle. Autossa on ollut ennen myyntiä kosketusnäyttösoitin, alkuperäinensoitin vaihdettu takaisin. Voiko vaikuttaa ja miten vaikuttaisi asiaan? Autolla ajettu hyvin vähän jos ollenkaan maks. kahteen kuukauteen.
Seuraavana päivänä myyjä otti mittariston irti ja totesi ettei vika ole polttimoissa tai liittimissä.
Hieman on alkanut arveluttamaan, että jääkö tuo ongelma ainoastaan nuihin mittariston taustavaloihin. Aika haastavia sähköongelmia on tuntunut olevan näissä mitä nyt lukenut täältä ja ulkomaan foorumeilta asiasta.
Myyjällä on nyt tulossa postissa mittaristo, jonka koodauttaa tutullaan autoon sopivaksi. Vaikka mittaristo toimisikin sen jälkeen, niin voisiko alkuperäinen vika olla esimerkiksi LCM-yksikössä, sulakkeissa tai maadoituksessa? Tai keksittekö muuta mahdollista vian aiheuttajaa? Onko suosituksia mitä tarkistaa autosta seuraavan kerran jos lähden sitä katsomaan? Vai onko teillä kokemusta, että kyseinen auto kannattaisi tällaisen vian takia jopa unohtaa?
Täysnahat laajennettuna vai tavalliset nahat? Näitä nahkoja on sitten erillaisia yhdistelmillä lukematon määrä. Leder nappa ,heritage, buffalo. Montana kaikista edullisin keinonahka tyylinen. Buffalo "kova" nahka kestää isältä pojalle ja on omasta mielestä paras.
Älä luovuta webaston kanssa. Esimerkiksi ohjainkortin voi korjauttaa parissakin paikkaa suomessa.
VIN Decoderilla löytyy tällasta:
Upholstery: Standardleder/schwarz (N6SW)
S481A Sportsitz
En selvästikään tunne eri versioita tuosta nahkasisustasta, mutta mustaa nahkaa on sporttipenkeillä aina rattia ja ovipaneeleita myöten. Paksun tuntuista, tai ainakin 268tkm ajettuina varsin siistissä kunnossa.
Täytyykin tuota ohjainkorttihommaa selvittää vielä ennen talvea...
Täysnahat laajennettuna vai tavalliset nahat? Näitä nahkoja on sitten erillaisia yhdistelmillä lukematon määrä. Leder nappa ,heritage, buffalo. Montana kaikista edullisin keinonahka tyylinen. Buffalo "kova" nahka kestää isältä pojalle ja on omasta mielestä paras.
Älä luovuta webaston kanssa. Esimerkiksi ohjainkortin voi korjauttaa parissakin paikkaa suomessa.
Kesän mittaan tuli hankittua allekirjoituksen mukainen E39 toisen käyttöauton tarpeeseen ja se on samalla minun ensimmäinen BMW. Merkki kiinnosti kyllä jo lukiopoikana 90-luvun lopulla ja kavereiden E30-koppaisilla tuli parikymppisenä ajettua, mutta sattuneesta syystä omat autot on ollu tähän asti eri merkkejä. Aiempaa käyttöautoa ostaessa 2006 tuli katseltua E39-korisiakin, mutta hinnat alkoi silloin jostain 20K€ paikkeilta ja päädyin budjetin rajoittamana 15K€ Volvoon. Sen jälkeen on autopuolen investoinnit olleet puhtaasti harrasteautopuolella.
Jotenkin tuntuu, että se "häirikön" tai "lippalakkiamiksen"-maine bemareiden ympäriltä on vuosien saatossa hälventynyt ja osin siirtynyt jopa Audiin(?). Oma motiivi oli että haluan mieluumin vaikka hieman vanhemman ja laadukkaamman auton kuin jonkun harmaan Avensiksen, vaikka suhteellisen edullisesta kulkineesta olikin kyse. Sai olla vaikka pientä laittoa, kunhan auto muuten miellyttää. Saksalainen lähestymistapa ja laatuvaikutelma sekä tyylikkyys ja ylipäätään sellainen tietty oma "filosofia" millä BMW:t on tehty, se kiinnosti. Samalla tässä tulee testattua, olisko BMW mahdollisesti se merkki mihin seuraavan kerran investoi sitten isommin kun laitetaan käyttöautopuolta uusiksi. Tähän asti fiilis merkkiä kohtaan on ollu pelkästään positiivinen.
Toki kun 17 vuotta vanha auto kyseessä, niin monenlaista pientä laittoa tuossa on. Halusin nimenomaan mustan, M-Sportin täysnahkasisustalla, vakkarilla jne. niin ne potentiaaliset yksilötkin oli määrällisesti suht. rajallisia.
Omaani on vaivanneet nuo E39:lle tyypilliset tutinat joista jarruhuollolla on joku selkävoitto jo saatu, mutta viimeinen täsmäisku on vielä jäljellä ennen täydellistä tutinattomuutta. Tuota jos ei lasketa, niin on kyllä pakko kehua miten hyvä tuommonen auto on ajaa. Kunnossa ollessaan hakkaa varmasti monet paljonkin uudemmat autot mennen tullen. E39 on ollu uutena kallis auto, ja se näkyy mm. juurikin ajettavuudessa. Kyyti tuntuu vain paranevan sitä mukaa mitä kovempaa ajaa, harmi että leikki loppuu Suomessa jo 120km/h vauhtiin, vaikka tuolla päästelis varmasti pehmästi vaikka 220km/h. Voi olla, että oma yksilö on sitten vain hyvässä kunnossa alustaltaan, mutta tuo on kyllä tosi jämäkkä auto ajella. Ei mitään kolinoita alustassa ja ovet jymähtää kiinni niinku pankkiholvi. Mikään raketti tuo ei M52B28 koneella vielä ole, mutta kulkee silti aivan kivasti eli käyttöautoon moottori on omaan makuuni aivan riittävä. Lisäksi kutoskoneessa on juuri ne äänet jotka minun mielestä bemariin kuuluu!
Omassani on siis M-Sportin täysnahkasisusta ja sitä on kyllä pakko kehua. Ei ole missään autossa ollut nuin hyviä penkkejä istua. Sporttiratteineen sisusta näyttää muutenkin paljon tuoreemmalta kuin 1997:lta. Lisäksi tuossa on sellaisia "turhuuksia" kuten autopuhelin ja televisio, jotka ei tietenkään ilman SIM-korttia ja digiboxia toimi, mutta noin niinkuin erikoisuutena aivan hauskoja juttuja. Itsestään tummentuvat taustapeilit ja sähköinen takalasinverho sentään vielä toimii Tehtaan webasto on kuitenkin kaputt ja täytynee asentaa joku lohko/säteilylämmitin ennen talvea.
Muita to-do juttuja on lähinnä yksi ikkunannostin, ilmastoinnin kennon vaihto + täyttö sekä kattoluukku joka ei nouse siihen lippamoodiin. Lisäksi korissa on tuon ikäsenä jo kohtalaisesti parkkikolhuja, joten voi olla että jos/kun tuohon hurahdan niin kaverin kanssa sipastaan esim. kylkiin uusi maali. Samallahan sitä asentelis M-Sportin puskureitakin...
Toisekseen, pitää ymmärtää että sellaisia 14-vuotta vanhoja käyttöautoja ei ole olemassakaan jotka eivät matkan varrella ole saaneet pientä osumaa tai/ja luukunkulmaan paria nuppineulan kokoista sinkkikukkaa.
Ostamalla sen "valmiiksi fiksatun" et oikeasti tiedä mitä kaikkea sille on lopulta tehty ja miten.
Kyllä tuolla pyynnillä löytyy paljon siistimpiäkin, 14v ei ole mitään jos edellinen omistaja edes vähän on välittänyt auton ylläpidosta eikä osu joka reunakanttariin ja metsäkiveen. Miksi pitäis tuollasta väkisin hankkia ja alkaa tinkiä puolet pois kun parempiakin on tarjolla?
Tämän kun tinkaa siihen 6K€:hen ja sijoittaa 1K€ pintakiiltoon+perushuoltoon+ostaa 10-euron listanpätkän, niin näytä minulle oikeasti vähemmän ajettu ja varmasti parempi e39 dieselfarkkuyksilö 7K€:llä?
Kas kun en osaa ennustaa kuinka paljon ilmaa kukin myyjä pyyntihintaansa laittaa, täytyy näin maallikkona vertailla saman pyyntihinnan kulkuneuvoja samoilla kriteereillä.
Myyjiä on moneksi, jotkut haluaa hinnoitella itsensä ulos markinoilta ylihintaisilla "loistoyksilöillä". sama se, sopii. Toimii se luontainen karsinta niinkin.
Tervetuloa kaupoile Pitääpä ottaa huomenna sisäkuvia.
Mietinkin että seurailetko topickkia, auto on vähintäänkin mielenkiintoisella yhdistelmällä: siis techno-violet, champagner leder ja marineblau yhdessä. Siinä on kyllä persoonallinen yhdistelmä. Persoonallinen on tuo BMW Masterinkin linkkaama auto mutta se meni aika paljon yli. Ite annan kans plussaa m-sportille. Sisäkuvia odotellessa..
Juuri näin, onnittelut hankinnasta! Mitä hinnasta juteltiin niin tuntui olevan tiukkaa, kuulemma valmiiksi tingitty nettihinta. Ei ainakaan meikäläisen kauppataidoilla kutosella liiku mihinkään. Mutta enpä ollut kyseisestä autosta innostunut, vähän erikoisempi mahdollisesti haussa. Esimerkiksi tämmönen, harmi ettei ole sisustasta kuvia:
Juuri näin, onnittelut hankinnasta! Mitä hinnasta juteltiin niin tuntui olevan tiukkaa, kuulemma valmiiksi tingitty nettihinta. Ei ainakaan meikäläisen kauppataidoilla kutosella liiku mihinkään. Mutta enpä ollut kyseisestä autosta innostunut, vähän erikoisempi mahdollisesti haussa. Esimerkiksi tämmönen, harmi ettei ole sisustasta kuvia:
Tänään tuli tosiaan ostettua kakkos autoksi e39. Ikinä ennen tätä päivää ollut kyseisellä mallilla ajanut. Niin oli kyllä todella positiivinen kokemus hinta laatu suhde kohdillaan.
Tuo linkin e39, olisi ihan hyvä peli. Jos sen kohtuu hintaa saisi. Hinta pyynti on todellakin yläkanttiin.
Juuri näin, onnittelut hankinnasta! Mitä hinnasta juteltiin niin tuntui olevan tiukkaa, kuulemma valmiiksi tingitty nettihinta. Ei ainakaan meikäläisen kauppataidoilla kutosella liiku mihinkään. Mutta enpä ollut kyseisestä autosta innostunut, vähän erikoisempi mahdollisesti haussa. Esimerkiksi tämmönen, harmi ettei ole sisustasta kuvia:
Leave a comment: