Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kähmy
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 422
    • Kempele

    Originally posted by Laku View Post
    Samaa meinasin tulla kirjoittelemaan. Todella nautinnollinen moottori tai ainakin omistaessani E39 530i:n 2005-2006 siltä tuntui. Kulutus tosin melkoi iso ja öljyä kulutti, vaikka km:t 150tkm:n paikkeilla.
    Itsellä oli kanssa 530i ja todellakin pidin siitä moottorista vaikka olikin automaatilla. En meinannut ensin uskoa että oli ahtamaton kun toimi niin hienosti. Öljyä mulla ei syönyt kyllä yhtään ja kulutuskin oli kohtuullista. Suosittelen e39 530i:tä!
    e46 325xi
    Yamaha FZR 1000 EXUP
    ex-e39 530i Touring

    Comment

    • niiksu
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2014
      • 961
      • KPO/HKI

      Nostellaas tätäkin topicia.

      Mitenkä suuri riski on ostaa ~400tkm ajettua M54B30 moottorista sedania? Onko tuo kone aivan loppu noilla kilometreillä? Alustan osiahan varmaan pääsee vaihtelemaan, jos ei ole hetkeen vaihdettu. Olisi tosiaan ympärivuotiseksi käyttikseksi tulossa, ei oikein kiinnostaisi enää noita vanhempia pelejä hitsata joka leimalle.
      BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
      BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
      Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4180

        Eihän noissa montaa rahaa ole kiinni ja korkealta putoa.

        Aika monella m54-koneisellakin on varmasti todellisuudessa vedetty reilusti yli 400tkm ja enemmänkin, vaikka autoja yleensä myyty jo useempi vuosia "200-300tkm" ajettuna. Purkuautoistakin kun moottorit näyttää järjestään olevan 100-200tkm ajettuja ja tämmöisiä helmiä mennäön laittamaan lihoiks.
        Last edited by bemmeri; 06-09-2019, 18:19.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • niiksu
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2014
          • 961
          • KPO/HKI

          Heh, joo kyllähän sitä mieluummin ostaa sellaisen jossa rehellisesti kaikki kilsat mittarissa kuin ruuvatun Pitääkös näihin ketjua vaihtaa, vai riittääkö kiristimen ja laahaimien vaihto tarvittaessa/huolto-ohjelman mukaan? Onkos mitään muita huoltoja jotka kannattaisi olla hiljattain tehtynä, ettei tarvitse heti alkaa remontoimaan :think
          BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
          BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
          Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4180

            Disa on semmoinen mikä kannattaa tarkistaa ja korjata. Vanokset tiivisteet myös, niin saa alaväännön ja muun takaisin kondikseen.

            Ei näissä mitään ketjuongelmaa sen suuremmin ole. Öljynsyöntiä taitaa olla, joskin enempi taitaa olla 2.5l moottorissa yleisempi/suurempi.

            Kunhan jäähdytysjärjestelmä, Disa ja vanos korjattu, niin näillä ajelee kyllä pitkälle. Jos öljyä vie, niin lisäilee sitä tarpeen mukaan. Jos ei ihan hervoton kulutus ole.

            Just tuli yli 300tkm vedetty M54b25 ja pitäis tehdä huoltoa ennen talvea. Näyttää että alkuperäistä palikkaa järjestään koneen ympärillä. Pari vuotta sitten oli m52tu jossa alkuperäinen termari, vesipumppu, yms. Hyvin toimi vielä yli 300tkm mittarissa, joskin sanoin uudelle omistajalle, että nuo vois vaihtaa jossain välissä.
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • Odto
              Bimmer Rookie
              • Apr 2017
              • 114
              • Suomi

              Pelkää hyvää sanottavaa on omasta e39:stä.
              M52b28tu koneella, mikä on tekniikaltaan hyvin samankaltainen M54 nähden. Ajanu kolmessa vuodessa 60tkm, mittarissa nyt 265tkm. Ei mitään suurempia huolia/murheita. Muutaman tukivarren ja pyöränlaakerin vaihtanut. Öljyä ei vie nimeksikään. Pyyhkijän vivuston irtoaminen ollut vittumaisin ja oikeastaan ainoa ongelma.

              Suosittelen.

              Comment

              • Roisto
                BTCF Member
                • Nov 2010
                • 2542
                • Kajaani

                Originally posted by niiksu View Post
                Nostellaas tätäkin topicia.

                Mitenkä suuri riski on ostaa ~400tkm ajettua M54B30 moottorista sedania? Onko tuo kone aivan loppu noilla kilometreillä? Alustan osiahan varmaan pääsee vaihtelemaan, jos ei ole hetkeen vaihdettu. Olisi tosiaan ympärivuotiseksi käyttikseksi tulossa, ei oikein kiinnostaisi enää noita vanhempia pelejä hitsata joka leimalle.
                Meinaat ettei 400tkm mentyä kolmiysiä tarttis hitsailla?
                2001 E39 525iA
                1992 E34 "540i/5"

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11176
                  • Oulu

                  Originally posted by Roisto View Post
                  Meinaat ettei 400tkm mentyä kolmiysiä tarttis hitsailla?
                  Jep

                  Tahtoo tosiaan nuo 200tkm rullattuina myytävät olla oikeesti tuplasti tuon verran ajettua, mutta eipä näissä nuo kilsat tunnu yhtään. Ei kannata turhaan kilsoja tuijotella, vaan ostaa parhaimmassa kunnossa olevan.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Roisto View Post
                    Meinaat ettei 400tkm mentyä kolmiysiä tarttis hitsailla?
                    Se on vain sinkin reagointia, ei syytä huoleen...
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Muurahainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Jep

                      Tahtoo tosiaan nuo 200tkm rullattuina myytävät olla oikeesti tuplasti tuon verran ajettua, mutta eipä näissä nuo kilsat tunnu yhtään. Ei kannata turhaan kilsoja tuijotella, vaan ostaa parhaimmassa kunnossa olevan.
                      Tämä.
                      Aika harvassa ~20v vanhassa autossa on enään mitään merkitystä kilsoilla oli sitten E39 tai joku muu.

                      Remppaa niihin on jo tehty ja toisiin enemmän kuin toisiin ja ihmiset pitävät myös autoja erilailla.

                      Comment

                      • MeisterW
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2017
                        • 311
                        • Uusimaa

                        Originally posted by niiksu View Post
                        Nostellaas tätäkin topicia.

                        Mitenkä suuri riski on ostaa ~400tkm ajettua M54B30 moottorista sedania? Onko tuo kone aivan loppu noilla kilometreillä? Alustan osiahan varmaan pääsee vaihtelemaan, jos ei ole hetkeen vaihdettu. Olisi tosiaan ympärivuotiseksi käyttikseksi tulossa, ei oikein kiinnostaisi enää noita vanhempia pelejä hitsata joka leimalle.
                        Kestävä kone pitäisi olla, jos öljyjä vaihdettu. Ketju- tai laakerointiongelmat ei yleisiä. Nettifoorumeiden perusteella M54B30 nopean tuhon riskejä on tuo jo mainittu disasta rikkoutuneesta irtoavat osat ja öljypumpun rattaan löystyvä mutteri, mutta tuskin kovin yleisiä nekään Huohotin toki kanssa kannattaa pitää kunnossa. Kaikki mahdolliset tiivisteet tietysti alkaa jossain kohtaa päästämään öljyä, mut noilla kilsoilla jo varmaan paljon uusittukin.

                        Ihan mukava moottori puuhastella, kun perusrakenne on hyvä.
                        E39 M5 2002
                        E70 X5 3.0sd 2008
                        E83 X3 3.0i 2005
                        G21 330e

                        Comment

                        • niiksu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2014
                          • 961
                          • KPO/HKI

                          Originally posted by Roisto View Post
                          Meinaat ettei 400tkm mentyä kolmiysiä tarttis hitsailla?
                          No todennäköisesti vähemmällä pääsee kuin E30 kanssa ja varmasti tuon verran mentyä on jo joskus paikkailtu, esim. nostokohdat mitkä noissa kai tuppaa ruostumaan

                          Mutta joo kiitos vinkeistä kaikille, kyllähän tuo M54 kuulostaa hyvältä koneelta sitten.
                          Last edited by niiksu; 07-09-2019, 11:53.
                          BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
                          BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
                          Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

                          Comment

                          • E39Fin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2013
                            • 1762
                            • HKI/Orimattila

                            Joo kyllä näissä kannattaa ennemmin katsoa auton yleistä habitusta kuin kilsoja. Näitä oon varmaan 20 käynyt katsomassa muutaman tonnin budjetilla ja mukaan lähti niistä kaksi, joissa ei tarttenut alkaa hitsailemaan.
                            Molemmilla 360tkm+lasissa. M52 ja M54 on kyllä todella ongelmattomia ainakin verrattuna 2010-luvun koneisiin.

                            Suosittelen ostamaan kopaltaan mahdollisimman hyvän ja käymään suosista koko alustan läpi kerran, niin tarjoaa kyllä vieläkin hyvää käyttöautoa.
                            Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                            E39 523iA Oxfordgreen

                            Comment

                            • niiksu
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2014
                              • 961
                              • KPO/HKI

                              Noniin, nyt on jo 500km yhteistä taivalta takana sigun kolmeysin kanssa. Eilen hain Jyväskylästä ko. auton ja siitä ajelin Kuopion kautta Joensuuhun. Tänään sitten Joensuusta takaisin Kuopioon. Ihan ok peli kyllä kaikinpuolin.

                              Päälimmäisenä ajatuksena esiin nousee ainakin hiljaisuus, jota tuo auto tuplalasien ja 16” renkaiden takia tarjoilee erittäin hyvin. Mukavahan tuollaisella on matkaa taittaa. Vaikka auto onkin 370tkm ajettu, ei se näy muualla kuin mittaristossa ja takakontinluukussa .

                              Katsellaan, millaiseksi tuo auto osoittautuu pidemmällä aikavälillä. Alku on ainakin lupaava.
                              BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
                              BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
                              Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

                              Comment

                              • A.P
                                Newbiemmer
                                • Jul 2019
                                • 6
                                • Pohjois-Pohjanmaa

                                Tässä nyt noin 3kk ja 5tkm takana omalla 540 touringilla. Ja oon kyllä tykänny ajella tuolla. Aikaisempiin kutos bemuihin verrattuna mukavan väännökästä vaivatonta menoa. Lukon puute ja manuaalilla valitun vaihteen pysymättömyys valittuna on ehkä suurimmat puutteet.
                                e39 540ia touring lci

                                Ex. e46 325i
                                Ex. e34 535i
                                Ex. e30 318i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎