Originally posted by Laku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.
Collapse
X
-
e46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
-
-
Nostellaas tätäkin topicia.
Mitenkä suuri riski on ostaa ~400tkm ajettua M54B30 moottorista sedania? Onko tuo kone aivan loppu noilla kilometreillä? Alustan osiahan varmaan pääsee vaihtelemaan, jos ei ole hetkeen vaihdettu. Olisi tosiaan ympärivuotiseksi käyttikseksi tulossa, ei oikein kiinnostaisi enää noita vanhempia pelejä hitsata joka leimalle.BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen
Comment
-
-
Eihän noissa montaa rahaa ole kiinni ja korkealta putoa.
Aika monella m54-koneisellakin on varmasti todellisuudessa vedetty reilusti yli 400tkm ja enemmänkin, vaikka autoja yleensä myyty jo useempi vuosia "200-300tkm" ajettuna. Purkuautoistakin kun moottorit näyttää järjestään olevan 100-200tkm ajettuja ja tämmöisiä helmiä mennäön laittamaan lihoiks.Last edited by bemmeri; 06-09-2019, 18:19.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Heh, joo kyllähän sitä mieluummin ostaa sellaisen jossa rehellisesti kaikki kilsat mittarissa kuin ruuvatunPitääkös näihin ketjua vaihtaa, vai riittääkö kiristimen ja laahaimien vaihto tarvittaessa/huolto-ohjelman mukaan? Onkos mitään muita huoltoja jotka kannattaisi olla hiljattain tehtynä, ettei tarvitse heti alkaa remontoimaan :think
BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen
Comment
-
-
Disa on semmoinen mikä kannattaa tarkistaa ja korjata. Vanokset tiivisteet myös, niin saa alaväännön ja muun takaisin kondikseen.
Ei näissä mitään ketjuongelmaa sen suuremmin ole. Öljynsyöntiä taitaa olla, joskin enempi taitaa olla 2.5l moottorissa yleisempi/suurempi.
Kunhan jäähdytysjärjestelmä, Disa ja vanos korjattu, niin näillä ajelee kyllä pitkälle. Jos öljyä vie, niin lisäilee sitä tarpeen mukaan. Jos ei ihan hervoton kulutus ole.
Just tuli yli 300tkm vedetty M54b25 ja pitäis tehdä huoltoa ennen talvea. Näyttää että alkuperäistä palikkaa järjestään koneen ympärillä. Pari vuotta sitten oli m52tu jossa alkuperäinen termari, vesipumppu, yms. Hyvin toimi vielä yli 300tkm mittarissa, joskin sanoin uudelle omistajalle, että nuo vois vaihtaa jossain välissä.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Pelkää hyvää sanottavaa on omasta e39:stä.
M52b28tu koneella, mikä on tekniikaltaan hyvin samankaltainen M54 nähden. Ajanu kolmessa vuodessa 60tkm, mittarissa nyt 265tkm. Ei mitään suurempia huolia/murheita. Muutaman tukivarren ja pyöränlaakerin vaihtanut. Öljyä ei vie nimeksikään. Pyyhkijän vivuston irtoaminen ollut vittumaisin ja oikeastaan ainoa ongelma.
Suosittelen.
Comment
-
-
Originally posted by niiksu View PostNostellaas tätäkin topicia.
Mitenkä suuri riski on ostaa ~400tkm ajettua M54B30 moottorista sedania? Onko tuo kone aivan loppu noilla kilometreillä? Alustan osiahan varmaan pääsee vaihtelemaan, jos ei ole hetkeen vaihdettu. Olisi tosiaan ympärivuotiseksi käyttikseksi tulossa, ei oikein kiinnostaisi enää noita vanhempia pelejä hitsata joka leimalle.2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Originally posted by Roisto View PostMeinaat ettei 400tkm mentyä kolmiysiä tarttis hitsailla?
Tahtoo tosiaan nuo 200tkm rullattuina myytävät olla oikeesti tuplasti tuon verran ajettua, mutta eipä näissä nuo kilsat tunnu yhtään. Ei kannata turhaan kilsoja tuijotella, vaan ostaa parhaimmassa kunnossa olevan.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJep
Tahtoo tosiaan nuo 200tkm rullattuina myytävät olla oikeesti tuplasti tuon verran ajettua, mutta eipä näissä nuo kilsat tunnu yhtään. Ei kannata turhaan kilsoja tuijotella, vaan ostaa parhaimmassa kunnossa olevan.
Aika harvassa ~20v vanhassa autossa on enään mitään merkitystä kilsoilla oli sitten E39 tai joku muu.
Remppaa niihin on jo tehty ja toisiin enemmän kuin toisiin ja ihmiset pitävät myös autoja erilailla.
Comment
-
-
Originally posted by niiksu View PostNostellaas tätäkin topicia.
Mitenkä suuri riski on ostaa ~400tkm ajettua M54B30 moottorista sedania? Onko tuo kone aivan loppu noilla kilometreillä? Alustan osiahan varmaan pääsee vaihtelemaan, jos ei ole hetkeen vaihdettu. Olisi tosiaan ympärivuotiseksi käyttikseksi tulossa, ei oikein kiinnostaisi enää noita vanhempia pelejä hitsata joka leimalle.
Ihan mukava moottori puuhastella, kun perusrakenne on hyvä.E39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
Comment
-
-
Originally posted by Roisto View PostMeinaat ettei 400tkm mentyä kolmiysiä tarttis hitsailla?
Mutta joo kiitos vinkeistä kaikille, kyllähän tuo M54 kuulostaa hyvältä koneelta sitten.Last edited by niiksu; 07-09-2019, 11:53.BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen
Comment
-
-
Joo kyllä näissä kannattaa ennemmin katsoa auton yleistä habitusta kuin kilsoja. Näitä oon varmaan 20 käynyt katsomassa muutaman tonnin budjetilla ja mukaan lähti niistä kaksi, joissa ei tarttenut alkaa hitsailemaan.
Molemmilla 360tkm+lasissa. M52 ja M54 on kyllä todella ongelmattomia ainakin verrattuna 2010-luvun koneisiin.
Suosittelen ostamaan kopaltaan mahdollisimman hyvän ja käymään suosista koko alustan läpi kerran, niin tarjoaa kyllä vieläkin hyvää käyttöautoa.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Noniin, nyt on jo 500km yhteistä taivalta takana sigun kolmeysin kanssa. Eilen hain Jyväskylästä ko. auton ja siitä ajelin Kuopion kautta Joensuuhun. Tänään sitten Joensuusta takaisin Kuopioon. Ihan ok peli kyllä kaikinpuolin.
Päälimmäisenä ajatuksena esiin nousee ainakin hiljaisuus, jota tuo auto tuplalasien ja 16” renkaiden takia tarjoilee erittäin hyvin. Mukavahan tuollaisella on matkaa taittaa. Vaikka auto onkin 370tkm ajettu, ei se näy muualla kuin mittaristossa ja takakontinluukussa.
Katsellaan, millaiseksi tuo auto osoittautuu pidemmällä aikavälillä. Alku on ainakin lupaava.BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen
Comment
-
-
Tässä nyt noin 3kk ja 5tkm takana omalla 540 touringilla. Ja oon kyllä tykänny ajella tuolla. Aikaisempiin kutos bemuihin verrattuna mukavan väännökästä vaivatonta menoa. Lukon puute ja manuaalilla valitun vaihteen pysymättömyys valittuna on ehkä suurimmat puutteet.e39 540ia touring lci
Ex. e46 325i
Ex. e34 535i
Ex. e30 318i
Comment
-
Comment