E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jarno j
    replied
    Milläs vitun ilimeellä tuo iskari saadaan navasta irti?

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by Blindi View Post
    Tyypillisin lienee huohotinventtiili, joka on käytännössä yhtä kuin imusarjan takakansi. Ja sen jos vaihtaa, niin suosittelen ottamaan saman tien imusarjan pois ja vaihtamaan venttiilin lisäksi sen tiivisteen + imusarjan etupään tiivisteen + imusarjan tiivisteet + imusarjan sisällä olevan huohotinputken (itselläni meni poikki noita muita vaihtaessa). Samalla kannattaa tietysti miettiä esim. suuttimien o-renkaiden uusimista (itse vaihdoin nekin samalla). Tämä siis omien kokemuksien perusteella -97 540:sta.

    Eli tuosta ainakin osat 2, 10, 12, 14, 15:
    http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...nifold_system/
    Kiitän! pitääpä laittaa osia tilaukseen!

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by mantamane View Post
    tartteeko takapyöränlaakeria vaihtaessa ottaa vetoakselin laippa auki? Vai riittääkö isomutteri auki ja lyö akselin sisään?
    Hyvät ohjeet vaihtoon. Kannattaa sitten hankkia kunnon ulosvetäjä. Leka on lisäksi hyvä olla varalla, jos sattuu olemaan tiukassa.

    Leave a comment:


  • arunga
    replied
    Originally posted by mantamane View Post
    tartteeko takapyöränlaakeria vaihtaessa ottaa vetoakselin laippa auki? Vai riittääkö isomutteri auki ja lyö akselin sisään?
    josko näistä apua

    Leave a comment:


  • Blindi
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    m62 moottori siis kyseessä.
    Originally posted by toNmbbA View Post
    2kk sitten vaihdettu uusi maf. Onkos näissä jotain "tyyppivika" kohtaa mistä yleisesti löytyisi imuvuoto kuten m50 moottoreissa?
    Tyypillisin lienee huohotinventtiili, joka on käytännössä yhtä kuin imusarjan takakansi. Ja sen jos vaihtaa, niin suosittelen ottamaan saman tien imusarjan pois ja vaihtamaan venttiilin lisäksi sen tiivisteen + imusarjan etupään tiivisteen + imusarjan tiivisteet + imusarjan sisällä olevan huohotinputken (itselläni meni poikki noita muita vaihtaessa). Samalla kannattaa tietysti miettiä esim. suuttimien o-renkaiden uusimista (itse vaihdoin nekin samalla). Tämä siis omien kokemuksien perusteella -97 540:sta.

    Eli tuosta ainakin osat 2, 10, 12, 14, 15:

    Leave a comment:


  • mantamane
    replied
    tartteeko takapyöränlaakeria vaihtaessa ottaa vetoakselin laippa auki? Vai riittääkö isomutteri auki ja lyö akselin sisään?

    Leave a comment:


  • jarno j
    replied
    Siellähän ei tosiaan näkynyt pulttia olevankaan. Saapas nähä kuinka tiukassa ovat itellä

    e.tarviiko eteen/taakse puristimia irrotus vaiheessa vai lähteekö pakettina pois?
    Last edited by jarno j; 13-08-2014, 17:56.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by jarno j View Post
    65mm pitäs laskia.kiitti vinkeistä,just uudet laakerit kävin hakemasa
    Jep, tosiaan niinkuin jaakala mainitsi niin kannattaa ne yläpäät uusia, ite jouduin vaihtamaan sitten jonkun hetken päästä toisen uuteen, no tais siinä vuosi tai vähä toista mennä, mutta kyllä se ketutti... Ja ei lähteny iskari edes alapäästä irti, että piti vaan vetää puristimilla jousta kasaan ja sieltä välistä vaihtaa, olihan homma! Nykyäänhän sais esim motonetista niitä levittimiä millä saa tuota navan päätä levitettyä ja iskari pitäis saada "nostamalla" vaan pois.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post

    Tarkempaa selvittelyä / googlettelua, tälläinen sattui silmään: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=13&t=5594

    Täysin samat oireet kuin minulla. Pitäisiköhän suosiolla etsiä käytetty gm3 boksi ja koodata se tuohon autoon. :think Ei olisi mikään älyttömän kallis testaus.
    Eipä antanut vikakoodia kun oli komponentti sulanut pois GM boksin piirilevyltä.

    Leave a comment:


  • jarno j
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    No jos rankasti korkeutta muutat, niin tukivarret löysälle korin päästä kun korkeus on alustalle sopiva, sitte vähä siirtelet autoa, painelet nurkista tms, että puslat kääntyy oikeaan asentoon ja sitten uudestaan kireälle. Muuten on puslat tukivarsista sökönä.

    No jaakala ehtikin jo ensin
    65mm pitäs laskia.kiitti vinkeistä,just uudet laakerit kävin hakemasa

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by jarno j View Post
    Mitäs pitää ottaa huomioon alustan vaihdossa?tossa omassa röttelössä ilmeisesti m sportin alusta. Hommasin korkeus säädettävän,eli onko periaattessa vanha pois uus tilalle?
    No jos rankasti korkeutta muutat, niin tukivarret löysälle korin päästä kun korkeus on alustalle sopiva, sitte vähä siirtelet autoa, painelet nurkista tms, että puslat kääntyy oikeaan asentoon ja sitten uudestaan kireälle. Muuten on puslat tukivarsista sökönä.

    No jaakala ehtikin jo ensin
    Last edited by Bmw Dreamer; 13-08-2014, 12:57.

    Leave a comment:


  • jaakala
    replied
    Originally posted by jarno j View Post
    Mitäs pitää ottaa huomioon alustan vaihdossa?tossa omassa röttelössä ilmeisesti m sportin alusta. Hommasin korkeus säädettävän,eli onko periaattessa vanha pois uus tilalle?
    Topicceja aiheesta löytyy varmaan monia, mutta itse kun vaihdoin niin ostin uudet yläpään laakerit, niin ei tarvi vanhasta tolpasta hyödyntää mitään osia.. Ei kait siinä muuta kun vanha pois ja uusi sisään. Samallahan vaan kivasti vaihtaa paljon muutaki kun joutuu irroittamaa ainaki RT pään navasta ja koiranluun tolpasta. Ja jos reippaasti madaltaa niin kai pitäisi niitä tukivarsien puslapäitä sitten auto painollaan kirrailla siinä uudessa asennossa.

    Leave a comment:


  • mika_z
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    Nesteet vaihdettu jollain foorumilta löydetyllä ohjeella, vanhat pois, uutta sisään ja ohjauksen pyörittelyä. Toistettu kunnes puhdasta nestettä.

    Tarkempaa selvittelyä / googlettelua, tälläinen sattui silmään: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=13&t=5594

    Täysin samat oireet kuin minulla. Pitäisiköhän suosiolla etsiä käytetty gm3 boksi ja koodata se tuohon autoon. :think Ei olisi mikään älyttömän kallis testaus.
    Vikakoodien luku korimoduulilta ensin. Jos ei koodeja niin vaihda nestesäiliö.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Olikos kellään mittoja 530d:stä, jossa -40mm h&r edessä? Tai AP -40mm? :think
    Last edited by zener; 12-08-2014, 21:00.

    Leave a comment:


  • jarno j
    replied
    Mitäs pitää ottaa huomioon alustan vaihdossa?tossa omassa röttelössä ilmeisesti m sportin alusta. Hommasin korkeus säädettävän,eli onko periaattessa vanha pois uus tilalle?

    Leave a comment:

Working...
X