Originally posted by anDDii
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by JuusoH View PostLöytyykö tähän neuvoa?
Leave a comment:
-
Hmm...mites tuohon anturin liittimeen sitten pääsee käsiksi, jos ei puskuria tarvi irrottaa?
Leave a comment:
-
Originally posted by JuusoH View PostMorjensta!
Omasta -02 Toukasta on korvan mukaan parkkitutkan anturi mykkänä, joka sijaitsee takana keskellä siten, että se on upotettuna suoraan puskuriin. Ilmeisesti tuon vaihtoon pitää siis irroittaa koko takapuskuri. Onko kovin vaikea homma, vai hoituuko DIY:nä, ettei liikeeseen tarvi viedä? Ilmeisesti pitää irroittaa rengaskoteloista muovinastat, sekä luukun ulkopuolelta olevan listan alta jotkut pultit. Mites tuos lista sitten lähtee irti?
Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista ja vinkeistä anturin vaihtoon
/JuusoH
...2 takaanturin johtoa ja 2 etu anturin johtoa korjanneena...Last edited by E.K.; 15-08-2014, 20:44.
Leave a comment:
-
Morjensta!
Omasta -02 Toukasta on korvan mukaan parkkitutkan anturi mykkänä, joka sijaitsee takana keskellä siten, että se on upotettuna suoraan puskuriin. Ilmeisesti tuon vaihtoon pitää siis irroittaa koko takapuskuri. Onko kovin vaikea homma, vai hoituuko DIY:nä, ettei liikeeseen tarvi viedä? Ilmeisesti pitää irroittaa rengaskoteloista muovinastat, sekä luukun ulkopuolelta olevan listan alta jotkut pultit. Mites tuos lista sitten lähtee irti?
Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista ja vinkeistä anturin vaihtoon
/JuusoH
Leave a comment:
-
Originally posted by Madfexx View PostE39:stä lopetti kuskin puolen pyyhkijä toimintansa. Mistä löytyy yleisimmin vika? Boorit pyöreänä vaiko joku tanko irti? Itse olen 100 km päässä autosta, joten en pääse heti tarkistamaan.
Onko tuo kuskin pyyhkijälle menevä lyhyt siirtotanko toisesta päästään vain painamalla kiinni? (osa 15: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...e_wiper_parts/)
Leave a comment:
-
E39:stä lopetti kuskin puolen pyyhkijä toimintansa. Mistä löytyy yleisimmin vika? Boorit pyöreänä vaiko joku tanko irti? Itse olen 100 km päässä autosta, joten en pääse heti tarkistamaan.
Onko tuo kuskin pyyhkijälle menevä lyhyt siirtotanko toisesta päästään vain painamalla kiinni? (osa 15: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...e_wiper_parts/)
Leave a comment:
-
Originally posted by Muurahainen View PostTuossa vaan mukavasti reilun vartin askare kasvaa vähän pitemmäksi.
Itsellä ei kyllä pahemmin imuvuotoja löytynytkään.
Imuvuotojen etsimiseen liittyen, tuli joskus tällainen esimerkkivideo vastaan juuri kyseisestä moottorista:
Samalta tyypiltä taisi löytyä joku video sen huohotinventtiilin nopeasta vaihtamisesta, mutta en ole katsonut.
Leave a comment:
-
Moikka!
oma e39 528iA -97 pitänyt jo jonkun tovin videolla kuultavaa nakutusta. Kyseinen ääni kuuluu jostain vaihdelaatikon sisältä. Nakutus loppuu kun rundeja antaa sen vajaan 1k, any ideas?:think
Leave a comment:
-
Originally posted by jannnu78 View PostOnhan tuo ollut jo tiedossa jonkin aikaa , mutta viimepesun jälkeen kun kuivasin helmoja paineilma vehkeellä maalisälä lensi ruosteen päältä irti .
jos unohdetaan uusien ovien osto vaihtoehdoista pois , mitkä olis varmat keinot saada korroosio taltutettua ovista silleen pysyvämmin kun ensikevääseen asti ? eli ei mitään pihafixiä
Onko oikea marrsijärjestys esim tämä : Hioa helmat kirkkaalle pellille asti , kitti saumat vekeen , pellin puhdistus , Pohjamaali,Auton omamaali,lakka ja kittisaumat takaisin ? Itse tuskin kannattaa yrittää ..
sinänsä jännä ,että molemmat takaovet hyväkuntoiset ja sit molemmat etuoven alalaidat näyttää tolta .
ps.ruoste on käytännössä noussut ulkopuolen helmalistan korkeuteen . Päällisin puolin autossa ei vielä näy helmoissa ruostetta , eli pitääkö maalaus tehdä myös ulkopuolelle helmojen korkeuteen asti ?
Saumapalko pois, neekerin tukalla, lamellilaikalla ja hiomapaperilla puhtaaksi. Sitten rost stop pensselillä ja +3h kuivamisen jälkeen pyyhitään rasvanpoistolla ylimääräiset pois jolloin mönjä lähtee pois terveeltä pelliltä mutta jää mahdollisiin kraatereihin pysäyttäen ruostumisen. Sitten laitoin debeerin raskaan kaluston epoksin pariin kertaan, uuden polyuretaanisauman ja lopuksi suorakiiltoakryylilla pintaväri. Ei tarvii siis lakkaa. Muistaa vaan joka välissä tehdä rasvanpoiston. Pintavärin ruiskutin ihan biltsun parinkympin kynäruiskulla ja hyvä tuli eikä tarvinnut kokoautoa suojata.
Oikea maalarihan olisi tehnyt koko oven alapuolen listaan asti uusiksi mutta itse tehtynä fiksasin vaan tuon sisänurkan ongelmakohdan. Mulla oli sinkki jo häipynyt tuosta kohden (kuoppakorroosiota) joten ongelma vaan pahenee jos sille ei mitään tee.Last edited by Tome; 14-08-2014, 08:21.
Leave a comment:
-
Originally posted by Blindi View PostTyypillisin lienee huohotinventtiili, joka on käytännössä yhtä kuin imusarjan takakansi. Ja sen jos vaihtaa, niin suosittelen ottamaan saman tien imusarjan pois ja vaihtamaan venttiilin lisäksi sen tiivisteen + imusarjan etupään tiivisteen + imusarjan tiivisteet + imusarjan sisällä olevan huohotinputken (itselläni meni poikki noita muita vaihtaessa). Samalla kannattaa tietysti miettiä esim. suuttimien o-renkaiden uusimista (itse vaihdoin nekin samalla). Tämä siis omien kokemuksien perusteella -97 540:sta.
Eli tuosta ainakin osat 2, 10, 12, 14, 15:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...nifold_system/
Itsellä ei kyllä pahemmin imuvuotoja löytynytkään.
Leave a comment:
-
Kuppa on hypännyt omaankin kulkineeseen
Onhan tuo ollut jo tiedossa jonkin aikaa , mutta viimepesun jälkeen kun kuivasin helmoja paineilma vehkeellä maalisälä lensi ruosteen päältä irti .
jos unohdetaan uusien ovien osto vaihtoehdoista pois , mitkä olis varmat keinot saada korroosio taltutettua ovista silleen pysyvämmin kun ensikevääseen asti ? eli ei mitään pihafixiä
Onko oikea marrsijärjestys esim tämä : Hioa helmat kirkkaalle pellille asti , kitti saumat vekeen , pellin puhdistus , Pohjamaali,Auton omamaali,lakka ja kittisaumat takaisin ? Itse tuskin kannattaa yrittää ..
sinänsä jännä ,että molemmat takaovet hyväkuntoiset ja sit molemmat etuoven alalaidat näyttää tolta .
ps.ruoste on käytännössä noussut ulkopuolen helmalistan korkeuteen . Päällisin puolin autossa ei vielä näy helmoissa ruostetta , eli pitääkö maalaus tehdä myös ulkopuolelle helmojen korkeuteen asti ?
Leave a comment:
-
Originally posted by zener View PostSopiva tamppi levittämään olka-akselia ja sitten vaan nyppää tolpan irti.
Leave a comment:
Leave a comment: