E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • anDDii
    replied
    Originally posted by anDDii View Post
    E39:n ajotietokone valittaa että joku takavalo pimeänä, ja niin onkin, lisäjarruvalo hattuhyllyllä ei pala. Runkkasin liittimiä muutaman kerran ja toimi hetken, taas valittaa takavalosta eikä jarruvalo pala. Onko tämä joku tyyppivika, kenties takaluukun johtosarjasta joku johto poikki?
    Uppia tälle.

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by JuusoH View Post
    Löytyykö tähän neuvoa?
    Eipä tuo puskuri kovin kovassa ole kiinni...

    Leave a comment:


  • JuusoH
    replied
    Originally posted by JuusoH View Post
    Hmm...mites tuohon anturin liittimeen sitten pääsee käsiksi, jos ei puskuria tarvi irrottaa?
    Löytyykö tähän neuvoa?

    Leave a comment:


  • JuusoH
    replied
    Hmm...mites tuohon anturin liittimeen sitten pääsee käsiksi, jos ei puskuria tarvi irrottaa?

    Leave a comment:


  • E.K.
    replied
    Originally posted by JuusoH View Post
    Morjensta!

    Omasta -02 Toukasta on korvan mukaan parkkitutkan anturi mykkänä, joka sijaitsee takana keskellä siten, että se on upotettuna suoraan puskuriin. Ilmeisesti tuon vaihtoon pitää siis irroittaa koko takapuskuri. Onko kovin vaikea homma, vai hoituuko DIY:nä, ettei liikeeseen tarvi viedä? Ilmeisesti pitää irroittaa rengaskoteloista muovinastat, sekä luukun ulkopuolelta olevan listan alta jotkut pultit. Mites tuos lista sitten lähtee irti?

    Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista ja vinkeistä anturin vaihtoon

    /JuusoH
    Tai sitte otat boxilta ja anturilta liittimet irti ja mittaat johtojen ehjyyden vaikka yleismittarilla. En muistaakseni ole puskuria kuitenkaan irrottanu(m-sport).

    ...2 takaanturin johtoa ja 2 etu anturin johtoa korjanneena...
    Last edited by E.K.; 15-08-2014, 20:44.

    Leave a comment:


  • JuusoH
    replied
    Morjensta!

    Omasta -02 Toukasta on korvan mukaan parkkitutkan anturi mykkänä, joka sijaitsee takana keskellä siten, että se on upotettuna suoraan puskuriin. Ilmeisesti tuon vaihtoon pitää siis irroittaa koko takapuskuri. Onko kovin vaikea homma, vai hoituuko DIY:nä, ettei liikeeseen tarvi viedä? Ilmeisesti pitää irroittaa rengaskoteloista muovinastat, sekä luukun ulkopuolelta olevan listan alta jotkut pultit. Mites tuos lista sitten lähtee irti?

    Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista ja vinkeistä anturin vaihtoon

    /JuusoH

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Originally posted by Madfexx View Post
    E39:stä lopetti kuskin puolen pyyhkijä toimintansa. Mistä löytyy yleisimmin vika? Boorit pyöreänä vaiko joku tanko irti? Itse olen 100 km päässä autosta, joten en pääse heti tarkistamaan.

    Onko tuo kuskin pyyhkijälle menevä lyhyt siirtotanko toisesta päästään vain painamalla kiinni? (osa 15: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...e_wiper_parts/)
    Hypänny pois siitä "kuulasta" kun kulunut, uusi varsi ja homma toimii.

    Leave a comment:


  • Madfexx
    replied
    E39:stä lopetti kuskin puolen pyyhkijä toimintansa. Mistä löytyy yleisimmin vika? Boorit pyöreänä vaiko joku tanko irti? Itse olen 100 km päässä autosta, joten en pääse heti tarkistamaan.

    Onko tuo kuskin pyyhkijälle menevä lyhyt siirtotanko toisesta päästään vain painamalla kiinni? (osa 15: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...e_wiper_parts/)

    Leave a comment:


  • Blindi
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Tuossa vaan mukavasti reilun vartin askare kasvaa vähän pitemmäksi.
    Itsellä ei kyllä pahemmin imuvuotoja löytynytkään.
    Joo kyllähän tossa tovi vierähtää ja vähän rahaakin menee, joten jos on varma ettei imuvuotoja ole, niin ei tietysti kannata turhaan ryhtyä kaikkea vaihtamaan.

    Imuvuotojen etsimiseen liittyen, tuli joskus tällainen esimerkkivideo vastaan juuri kyseisestä moottorista:


    Samalta tyypiltä taisi löytyä joku video sen huohotinventtiilin nopeasta vaihtamisesta, mutta en ole katsonut.

    Leave a comment:


  • SAMAANi
    replied
    Moikka!



    oma e39 528iA -97 pitänyt jo jonkun tovin videolla kuultavaa nakutusta. Kyseinen ääni kuuluu jostain vaihdelaatikon sisältä. Nakutus loppuu kun rundeja antaa sen vajaan 1k, any ideas?:think

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by jannnu78 View Post
    Onhan tuo ollut jo tiedossa jonkin aikaa , mutta viimepesun jälkeen kun kuivasin helmoja paineilma vehkeellä maalisälä lensi ruosteen päältä irti .

    jos unohdetaan uusien ovien osto vaihtoehdoista pois , mitkä olis varmat keinot saada korroosio taltutettua ovista silleen pysyvämmin kun ensikevääseen asti ? eli ei mitään pihafixiä

    Onko oikea marrsijärjestys esim tämä : Hioa helmat kirkkaalle pellille asti , kitti saumat vekeen , pellin puhdistus , Pohjamaali,Auton omamaali,lakka ja kittisaumat takaisin ? Itse tuskin kannattaa yrittää ..

    sinänsä jännä ,että molemmat takaovet hyväkuntoiset ja sit molemmat etuoven alalaidat näyttää tolta .

    ps.ruoste on käytännössä noussut ulkopuolen helmalistan korkeuteen . Päällisin puolin autossa ei vielä näy helmoissa ruostetta , eli pitääkö maalaus tehdä myös ulkopuolelle helmojen korkeuteen asti ?
    Itselle saman fiksin kuskin oveen juuri tehneenä ja vielä saman väriseen autoon;

    Saumapalko pois, neekerin tukalla, lamellilaikalla ja hiomapaperilla puhtaaksi. Sitten rost stop pensselillä ja +3h kuivamisen jälkeen pyyhitään rasvanpoistolla ylimääräiset pois jolloin mönjä lähtee pois terveeltä pelliltä mutta jää mahdollisiin kraatereihin pysäyttäen ruostumisen. Sitten laitoin debeerin raskaan kaluston epoksin pariin kertaan, uuden polyuretaanisauman ja lopuksi suorakiiltoakryylilla pintaväri. Ei tarvii siis lakkaa. Muistaa vaan joka välissä tehdä rasvanpoiston. Pintavärin ruiskutin ihan biltsun parinkympin kynäruiskulla ja hyvä tuli eikä tarvinnut kokoautoa suojata.

    Oikea maalarihan olisi tehnyt koko oven alapuolen listaan asti uusiksi mutta itse tehtynä fiksasin vaan tuon sisänurkan ongelmakohdan. Mulla oli sinkki jo häipynyt tuosta kohden (kuoppakorroosiota) joten ongelma vaan pahenee jos sille ei mitään tee.
    Last edited by Tome; 14-08-2014, 08:21.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Blindi View Post
    Tyypillisin lienee huohotinventtiili, joka on käytännössä yhtä kuin imusarjan takakansi. Ja sen jos vaihtaa, niin suosittelen ottamaan saman tien imusarjan pois ja vaihtamaan venttiilin lisäksi sen tiivisteen + imusarjan etupään tiivisteen + imusarjan tiivisteet + imusarjan sisällä olevan huohotinputken (itselläni meni poikki noita muita vaihtaessa). Samalla kannattaa tietysti miettiä esim. suuttimien o-renkaiden uusimista (itse vaihdoin nekin samalla). Tämä siis omien kokemuksien perusteella -97 540:sta.

    Eli tuosta ainakin osat 2, 10, 12, 14, 15:
    http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...nifold_system/
    Tuossa vaan mukavasti reilun vartin askare kasvaa vähän pitemmäksi.
    Itsellä ei kyllä pahemmin imuvuotoja löytynytkään.

    Leave a comment:


  • jannnu78
    replied
    Kuppa on hypännyt omaankin kulkineeseen

    Onhan tuo ollut jo tiedossa jonkin aikaa , mutta viimepesun jälkeen kun kuivasin helmoja paineilma vehkeellä maalisälä lensi ruosteen päältä irti .

    jos unohdetaan uusien ovien osto vaihtoehdoista pois , mitkä olis varmat keinot saada korroosio taltutettua ovista silleen pysyvämmin kun ensikevääseen asti ? eli ei mitään pihafixiä

    Onko oikea marrsijärjestys esim tämä : Hioa helmat kirkkaalle pellille asti , kitti saumat vekeen , pellin puhdistus , Pohjamaali,Auton omamaali,lakka ja kittisaumat takaisin ? Itse tuskin kannattaa yrittää ..

    sinänsä jännä ,että molemmat takaovet hyväkuntoiset ja sit molemmat etuoven alalaidat näyttää tolta .

    ps.ruoste on käytännössä noussut ulkopuolen helmalistan korkeuteen . Päällisin puolin autossa ei vielä näy helmoissa ruostetta , eli pitääkö maalaus tehdä myös ulkopuolelle helmojen korkeuteen asti ?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • jarno j
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Sopiva tamppi levittämään olka-akselia ja sitten vaan nyppää tolpan irti.
    Näinhän siinä kävi irti lähti. Meleko lailla erinlainen systeemi tuossa ap:n säädettävässä sarjassa ilmeisesti pitäis passata. Öö.miksi tossa uudessa on kaksi jousta?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by jarno j View Post
    Milläs vitun ilimeellä tuo iskari saadaan navasta irti?
    Sopiva tamppi levittämään olka-akselia ja sitten vaan nyppää tolpan irti.

    Leave a comment:

Working...
X