E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by _Jubi_ View Post
    Potilaana pikkuveljen E39 530iA sedan -01. Vaihdoin tänään uudet Philipsin polttimot, koska kuskinpuolen xenon alkoi olla jo tiensä päässä. Polttimot orkkiskamaa. Jostakin syystä kuskin puolella valoteho uudellakib polttimolla reilusti apparin puolta heikompi? Kokeilin omasta E39 -02 touringista ehjää ballastiaki sille heikommalle puolelle, mutta minkäänlaista vaikutusta ei huomattu. Ja mulla molemmat xenonit helottaa yhtä kirkkaina.
    Heijastinpinta projektorissa paskana.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by MMF View Post
    Sitä minäkin mietin, autohan on kuitenkin ruotsin kilvissä joten luulisi että menis täälläkin.
    Niinhän se menis sivistysvaltiossa, mutta nyt ollaan suomessa

    Leave a comment:


  • MMF
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    No mutta entäs rekisteröinti.. Varmaan eurovalot pitää olla ja COC yms todistuksia hommailla kun ei ole eu auto :think

    Muuttoautona tuo olis pala kakkua mutta nyt saattaa vaatia hieman enemmän säätöä kuin normiauton rekisteröinti :think
    Sitä minäkin mietin, autohan on kuitenkin ruotsin kilvissä joten luulisi että menis täälläkin. Pikkupuuhaa voi tietty tulla, onneksi osat on halpoja ja hyvin saatavilla. Co2 todistuksen saa rahalla jos on tarvis.

    Tolla ei ole tarkoitus tehdä bisnestä, oli vaan niin hyvässä kunnossa että piti ostaa.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by MMF View Post
    Onko US 530i:ssä jotain kummallista verrattuna euroopan malleihin?

    Olin saksasta tulossa suomeen ja kaveri bongas blocketista kamiinan jonka se halusi kyytiin. Kävin ruotsissa kamiinan hakemassa ja ladon seinustalla seisoi hienokuntoinen e39. No mähän rupesin heti kyselemään ja ihastelemaan. Ukko totesi että osta pois jos kiinnostaa. Sovittiin kaupat siitä ja nyt laitan sille varausmaksun menemään, tuli uus reissu heti perään.




    Vähän sain tosta hinnasta vielä tingattua mutta ei se silti mikään ihan halpa ole mun mielestä. Kone on vaihdettu Jenkeissä bemariliikkeessä, talvisin ei ole juurikaan ajettu. Talvirenkaissa vielä karvat päällä. Mutta siis kun auton näki niin heti kävi selväksi että onpahan erittäin siistissä kunnossa. Faijalle taitaa mennä ajoon tuo, itsellä noita autoja ihan riittämiin.
    No mutta entäs rekisteröinti.. Varmaan eurovalot pitää olla ja COC yms todistuksia hommailla kun ei ole eu auto :think

    Muuttoautona tuo olis pala kakkua mutta nyt saattaa vaatia hieman enemmän säätöä kuin normiauton rekisteröinti :think

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    olikohan 139e laturi ebaysta. Pari viikkoa sitten itselle vaihdoin.
    Taitaa olla jotain muuta kun boschia :think Kiinassa tai taiwanissa valmistetut komponentit eivät kauheasti herätä luottamusta, halvoista alustan osista ja moottorin antureista kokemukset lähinnä että jos toimii, niin viimeistään ensikesänä uusiksi Halvimmillaan japanilaisia jännitteensäätimiä ja laadukkaita laakereita saa yhteensä vajalla satasella niin jossain on tingitty jos joku myy koko laturia tuohon rahaan?

    Leave a comment:


  • Ivl
    replied
    Originally posted by MMF View Post
    Onko US 530i:ssä jotain kummallista verrattuna euroopan malleihin?

    Olin saksasta tulossa suomeen ja kaveri bongas blocketista kamiinan jonka se halusi kyytiin. Kävin ruotsissa kamiinan hakemassa ja ladon seinustalla seisoi hienokuntoinen e39. No mähän rupesin heti kyselemään ja ihastelemaan. Ukko totesi että osta pois jos kiinnostaa. Sovittiin kaupat siitä ja nyt laitan sille varausmaksun menemään, tuli uus reissu heti perään.




    Vähän sain tosta hinnasta vielä tingattua mutta ei se silti mikään ihan halpa ole mun mielestä. Kone on vaihdettu Jenkeissä bemariliikkeessä, talvisin ei ole juurikaan ajettu. Talvirenkaissa vielä karvat päällä. Mutta siis kun auton näki niin heti kävi selväksi että onpahan erittäin siistissä kunnossa. Faijalle taitaa mennä ajoon tuo, itsellä noita autoja ihan riittämiin.

    Mulla on ollut nyt reilun vuoden tuollainen jenkkimallin 530ia 2002 ajossa, kaikki muut varusteet löytyy paitsi penkinlämmittimet+navi ja peruutustutkat edestä ja takaa.

    Mulla valittu tehtaalta nappiratti jossa vaihteet ja muisti/sähkö sport jakkarat. Tosin lampunpesureita ei ole, vaikka xenonit löytyy.

    Suurin ero taitaa olla takaluukussa, johon ei mahdu kuin lyhyt " jenkkikilpi" ja valoissa " sivuvalot".

    T Jukka

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    Näissä uudemmissa kaseissa on tuo vesijäähdytteinen laturi - on niin sika hintaisia että tilasin jännitteensäätimen ja laakerit tuohon ja mietin vielä että voiko/tarvitseeko tuolle muuta tehdä? Putsailee tietysti ja vaihtaa mainitut osat ja toiset 300tkm kovaa ajoa?
    olikohan 139e laturi ebaysta. Pari viikkoa sitten itselle vaihdoin.

    Leave a comment:


  • MMF
    replied
    Onko US 530i:ssä jotain kummallista verrattuna euroopan malleihin?

    Olin saksasta tulossa suomeen ja kaveri bongas blocketista kamiinan jonka se halusi kyytiin. Kävin ruotsissa kamiinan hakemassa ja ladon seinustalla seisoi hienokuntoinen e39. No mähän rupesin heti kyselemään ja ihastelemaan. Ukko totesi että osta pois jos kiinnostaa. Sovittiin kaupat siitä ja nyt laitan sille varausmaksun menemään, tuli uus reissu heti perään.




    Vähän sain tosta hinnasta vielä tingattua mutta ei se silti mikään ihan halpa ole mun mielestä. Kone on vaihdettu Jenkeissä bemariliikkeessä, talvisin ei ole juurikaan ajettu. Talvirenkaissa vielä karvat päällä. Mutta siis kun auton näki niin heti kävi selväksi että onpahan erittäin siistissä kunnossa. Faijalle taitaa mennä ajoon tuo, itsellä noita autoja ihan riittämiin.

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Näissä uudemmissa kaseissa on tuo vesijäähdytteinen laturi - on niin sika hintaisia että tilasin jännitteensäätimen ja laakerit tuohon ja mietin vielä että voiko/tarvitseeko tuolle muuta tehdä? Putsailee tietysti ja vaihtaa mainitut osat ja toiset 300tkm kovaa ajoa?

    Leave a comment:


  • huotski
    replied
    Originally posted by _Jubi_ View Post
    Potilaana pikkuveljen E39 530iA sedan -01. Vaihdoin tänään uudet Philipsin polttimot, koska kuskinpuolen xenon alkoi olla jo tiensä päässä. Polttimot orkkiskamaa. Jostakin syystä kuskin puolella valoteho uudellakib polttimolla reilusti apparin puolta heikompi? Kokeilin omasta E39 -02 touringista ehjää ballastiaki sille heikommalle puolelle, mutta minkäänlaista vaikutusta ei huomattu. Ja mulla molemmat xenonit helottaa yhtä kirkkaina.

    Toinen ongelma on tossa omassa facelift touringissa. Kun valot laittaa päälle niin valojen pitäs tehdä se "säätö" ylös ja alas, mutta mulla se näyttää molemmilla puolilla nousu vaiheessa jotenki jumivan ja sit laskeutuu vähä alaspäin. Ja sen mitä pimeällä kerkein käydä pikaseen kokeilelemassa niin valot näytti liian alas. Viimeksi loppu keväästä kiinnitin asiaan huomiota ja sillon valot näyttivät niinku pitiki.
    Heiluuko umpioiden sisälmykset kun otat vaikka polttimosta kiinni ja ravistat? Jos heiluu nii säätötapit sieltä sisältä rikki.

    Leave a comment:


  • _Jubi_
    replied
    Xenon ongelma

    Potilaana pikkuveljen E39 530iA sedan -01. Vaihdoin tänään uudet Philipsin polttimot, koska kuskinpuolen xenon alkoi olla jo tiensä päässä. Polttimot orkkiskamaa. Jostakin syystä kuskin puolella valoteho uudellakib polttimolla reilusti apparin puolta heikompi? Kokeilin omasta E39 -02 touringista ehjää ballastiaki sille heikommalle puolelle, mutta minkäänlaista vaikutusta ei huomattu. Ja mulla molemmat xenonit helottaa yhtä kirkkaina.

    Toinen ongelma on tossa omassa facelift touringissa. Kun valot laittaa päälle niin valojen pitäs tehdä se "säätö" ylös ja alas, mutta mulla se näyttää molemmilla puolilla nousu vaiheessa jotenki jumivan ja sit laskeutuu vähä alaspäin. Ja sen mitä pimeällä kerkein käydä pikaseen kokeilelemassa niin valot näytti liian alas. Viimeksi loppu keväästä kiinnitin asiaan huomiota ja sillon valot näyttivät niinku pitiki.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Enpä ole tuommoista tekstiä omissani nähnyt ja viime aikoina melkoisesti Lemförderiä tullut alle laitettua. Ehkä se on vain E39 valmistuspaikka .
    Mm. edelliset Lemförderin reaktiotangot jälkikasvun E39 540:iin oli valmistettu Turkissa.Ihan ok.tavaraa kuitenkin.Pallonivelessä rasvaa jne. (Oli pakko tsekata).

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Sehän näissä oem laatuisissa "Lemmareissa" on vielä hienoa,kun osapussissa lukee valmistettu: Turkissa tai Kiinassa
    Enpä ole tuommoista tekstiä omissani nähnyt ja viime aikoina melkoisesti Lemförderiä tullut alle laitettua. Ehkä se on vain E39 valmistuspaikka .

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    E39 vuotaa ilmastointi tuosta kuivaimen päältä, putkien liitoskohdista. Minkäs kokoset o-renkaat sinne menee? Ja onko niille varaosanumeroa? Montako kappaletta tarvin?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Sehän näissä oem laatuisissa "Lemmareissa" on vielä hienoa,kun osapussissa lukee valmistettu: Turkissa tai Kiinassa
    meinaatko että kaikki marmoritiskin tavarat olisi valmistettu saksassa?

    Leave a comment:

Working...
X