Originally posted by _Jubi_
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by _nixu_ View PostNo mutta entäs rekisteröinti.. Varmaan eurovalot pitää olla ja COC yms todistuksia hommailla kun ei ole eu auto :think
Muuttoautona tuo olis pala kakkua mutta nyt saattaa vaatia hieman enemmän säätöä kuin normiauton rekisteröinti :think
Tolla ei ole tarkoitus tehdä bisnestä, oli vaan niin hyvässä kunnossa että piti ostaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by MMF View PostOnko US 530i:ssä jotain kummallista verrattuna euroopan malleihin?
Olin saksasta tulossa suomeen ja kaveri bongas blocketista kamiinan jonka se halusi kyytiin. Kävin ruotsissa kamiinan hakemassa ja ladon seinustalla seisoi hienokuntoinen e39. No mähän rupesin heti kyselemään ja ihastelemaan. Ukko totesi että osta pois jos kiinnostaa. Sovittiin kaupat siitä ja nyt laitan sille varausmaksun menemään, tuli uus reissu heti perään.
Vähän sain tosta hinnasta vielä tingattua mutta ei se silti mikään ihan halpa ole mun mielestä. Kone on vaihdettu Jenkeissä bemariliikkeessä, talvisin ei ole juurikaan ajettu. Talvirenkaissa vielä karvat päällä. Mutta siis kun auton näki niin heti kävi selväksi että onpahan erittäin siistissä kunnossa. Faijalle taitaa mennä ajoon tuo, itsellä noita autoja ihan riittämiin.
Muuttoautona tuo olis pala kakkua mutta nyt saattaa vaatia hieman enemmän säätöä kuin normiauton rekisteröinti :think
Leave a comment:
-
Originally posted by toNmbbA View Postolikohan 139e laturi ebaysta. Pari viikkoa sitten itselle vaihdoin.Halvimmillaan japanilaisia jännitteensäätimiä ja laadukkaita laakereita saa yhteensä vajalla satasella niin jossain on tingitty jos joku myy koko laturia tuohon rahaan?
Leave a comment:
-
Originally posted by MMF View PostOnko US 530i:ssä jotain kummallista verrattuna euroopan malleihin?
Olin saksasta tulossa suomeen ja kaveri bongas blocketista kamiinan jonka se halusi kyytiin. Kävin ruotsissa kamiinan hakemassa ja ladon seinustalla seisoi hienokuntoinen e39. No mähän rupesin heti kyselemään ja ihastelemaan. Ukko totesi että osta pois jos kiinnostaa. Sovittiin kaupat siitä ja nyt laitan sille varausmaksun menemään, tuli uus reissu heti perään.
Vähän sain tosta hinnasta vielä tingattua mutta ei se silti mikään ihan halpa ole mun mielestä. Kone on vaihdettu Jenkeissä bemariliikkeessä, talvisin ei ole juurikaan ajettu. Talvirenkaissa vielä karvat päällä. Mutta siis kun auton näki niin heti kävi selväksi että onpahan erittäin siistissä kunnossa. Faijalle taitaa mennä ajoon tuo, itsellä noita autoja ihan riittämiin.
Mulla on ollut nyt reilun vuoden tuollainen jenkkimallin 530ia 2002 ajossa, kaikki muut varusteet löytyy paitsi penkinlämmittimet+navi ja peruutustutkat edestä ja takaa.
Mulla valittu tehtaalta nappiratti jossa vaihteet ja muisti/sähkö sport jakkarat. Tosin lampunpesureita ei ole, vaikka xenonit löytyy.
Suurin ero taitaa olla takaluukussa, johon ei mahdu kuin lyhyt " jenkkikilpi" ja valoissa " sivuvalot".
T Jukka
Leave a comment:
-
Originally posted by Gedd View PostNäissä uudemmissa kaseissa on tuo vesijäähdytteinen laturi - on niin sika hintaisia että tilasin jännitteensäätimen ja laakerit tuohon ja mietin vielä että voiko/tarvitseeko tuolle muuta tehdä? Putsailee tietysti ja vaihtaa mainitut osat ja toiset 300tkm kovaa ajoa?
Leave a comment:
-
Onko US 530i:ssä jotain kummallista verrattuna euroopan malleihin?
Leave a comment:
-
Näissä uudemmissa kaseissa on tuo vesijäähdytteinen laturi - on niin sika hintaisia että tilasin jännitteensäätimen ja laakerit tuohon ja mietin vielä että voiko/tarvitseeko tuolle muuta tehdä? Putsailee tietysti ja vaihtaa mainitut osat ja toiset 300tkm kovaa ajoa?
Leave a comment:
-
Originally posted by _Jubi_ View PostPotilaana pikkuveljen E39 530iA sedan -01. Vaihdoin tänään uudet Philipsin polttimot, koska kuskinpuolen xenon alkoi olla jo tiensä päässä. Polttimot orkkiskamaa. Jostakin syystä kuskin puolella valoteho uudellakib polttimolla reilusti apparin puolta heikompi? Kokeilin omasta E39 -02 touringista ehjää ballastiaki sille heikommalle puolelle, mutta minkäänlaista vaikutusta ei huomattu. Ja mulla molemmat xenonit helottaa yhtä kirkkaina.
Toinen ongelma on tossa omassa facelift touringissa. Kun valot laittaa päälle niin valojen pitäs tehdä se "säätö" ylös ja alas, mutta mulla se näyttää molemmilla puolilla nousu vaiheessa jotenki jumivan ja sit laskeutuu vähä alaspäin. Ja sen mitä pimeällä kerkein käydä pikaseen kokeilelemassa niin valot näytti liian alas. Viimeksi loppu keväästä kiinnitin asiaan huomiota ja sillon valot näyttivät niinku pitiki.
Leave a comment:
-
Xenon ongelma
Potilaana pikkuveljen E39 530iA sedan -01. Vaihdoin tänään uudet Philipsin polttimot, koska kuskinpuolen xenon alkoi olla jo tiensä päässä. Polttimot orkkiskamaa. Jostakin syystä kuskin puolella valoteho uudellakib polttimolla reilusti apparin puolta heikompi? Kokeilin omasta E39 -02 touringista ehjää ballastiaki sille heikommalle puolelle, mutta minkäänlaista vaikutusta ei huomattu. Ja mulla molemmat xenonit helottaa yhtä kirkkaina.
Toinen ongelma on tossa omassa facelift touringissa. Kun valot laittaa päälle niin valojen pitäs tehdä se "säätö" ylös ja alas, mutta mulla se näyttää molemmilla puolilla nousu vaiheessa jotenki jumivan ja sit laskeutuu vähä alaspäin. Ja sen mitä pimeällä kerkein käydä pikaseen kokeilelemassa niin valot näytti liian alas. Viimeksi loppu keväästä kiinnitin asiaan huomiota ja sillon valot näyttivät niinku pitiki.
Leave a comment:
-
Originally posted by Laku View PostEnpä ole tuommoista tekstiä omissani nähnyt ja viime aikoina melkoisesti Lemförderiä tullut alle laitettua. Ehkä se on vain E39 valmistuspaikka.
Leave a comment:
-
Originally posted by Heguli 31 View PostSehän näissä oem laatuisissa "Lemmareissa" on vielä hienoa,kun osapussissa lukee valmistettu: Turkissa tai Kiinassa.
Leave a comment:
-
E39 vuotaa ilmastointi tuosta kuivaimen päältä, putkien liitoskohdista. Minkäs kokoset o-renkaat sinne menee? Ja onko niille varaosanumeroa? Montako kappaletta tarvin?
Leave a comment:
Leave a comment: