Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #76
    Residual heat



    The residual heat function makes it possible to use engine heat for heating the interior of the vehicle when the engine is not running.

    With the ignition switched off and at an outside temperature of < 15o C, the function can be called up with the residual heat function button in the operating unit for a maximum time of 15 minutes. The system voltage is monitored and switched the function off at < 11.4 V. After being switched off by the undervoltage, the system is not switched on again even if the voltage exceeds 11.4 V once again.

    Switch-on conditions for the residual heat function:
    Residual heat function button ON
    and
    outside temperature < 15o C
    and
    engine temperature once > 70 o C
    and
    ignition key position terminal R or OFF
    and
    15 minutes after terminal 15 OFF not yet elapsed
    and
    system voltage > 11.4 V


    Switch-off conditions for the residual heat function:
    Residual heat function button OFF
    or
    Terminal 15 ON
    or
    system voltage < 11.4V

    The residual heat function can be activated in ignition lock position OFF or at terminal R. Various settings are possible dependent on the ignition lock position.

    Statuses at ignition lock 1:
    Operating unit active
    Temperature control adjustable
    Flap program adjustable
    Blower adjustable
    Function lights ON
    Right-hand button pad not active (defrost, rear window defogger, recirculated air/AUC and air conditioning)

    Statuses at ignition lock 0:
    Operating unit not active
    Temperature control is set at ignition OFF
    Flap program and blower setting as for independent heating
    Only function light of residual heat function button active
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • makek87
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 101
      • Helsinki

      #77
      Mites se käytännössä vaikuttaa jos 528i:n on vaihdettu moottorinohjausboxi 525 mallista?

      Comment

      • merbau
        Bimmer Rookie
        • Jun 2010
        • 130
        • Pälkäne

        #78
        Originally posted by Jakuza View Post
        Mistä pystyy parhaiten puhdistamaan e39 raitisilmansuodattimien koteloiden vedenpoistot? Kannet irrottamalla reijät ei oikeen näy, kun oikeella sähköboxi eessä ja vasemmalla jarrutehostin. Pystyykö auton alta vai mikä olisi paras keino, jotta ei tarvitsisi irrotella kaikkea?
        Periaatteessa kahdellakin tapaa.

        1: paineilmalla puhaltamalla, jolloin irtoroskat lentelevät kotelon pohjalta pois. Vähän helpottaa siistimistä, jos pitää toisessa kädessä imurin suutinta ja imee lentelevät roskat pois.

        2: Jos on epäilys ettei ole siivottu toviin tai koskaan tai vedenpoistoreikä ummessa: vettä pohjalle (esim. vajaan litran verran) ja pulloharjalla rassaamalla. Vähän aikaa rassataan (yritetään putsata sokkona koko pohja), imetään vesi-lika muhju märkäimurilla pois. Uusi vesi perään, harjaus ja imu. Toistetaan niin kauan kuin lika irtoaa tai vedenpoistoreikä päästää vedet läpi.

        Kokemusta itsellä parin vuoden takaa syyssateiden aikaan. Vasen puoli tukossa, sadevedet jarrutehostimeen -> auto telakalle kuukaudeksi odottamaan osaa -> 800€.

        Nyt olen pitänyt kotelot vuosittain puhtaana
        540iA -00 M-sport
        Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #79
          Originally posted by makek87 View Post
          Mites se käytännössä vaikuttaa jos 528i:n on vaihdettu moottorinohjausboxi 525 mallista?
          Ei mahdollista, koska sähköt ei käy yhteen mitenkään. Tämä siksi, että 528 on M52 ja 525 M54.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • makek87
            Bimmer Rookie
            • Dec 2013
            • 101
            • Helsinki

            #80
            Originally posted by HTK12 View Post
            Ei mahdollista, koska sähköt ei käy yhteen mitenkään. Tämä siksi, että 528 on M52 ja 525 M54.
            Jahas. Nettiautossa vaan katselin yhtä 528, jossa ilmoitetaan olevan 2.5 litrasen moottorinohjaus boxi..:think Vai onko se siiten 523:sta..? No joka tapauksessa.
            Last edited by makek87; 23-09-2014, 17:32.

            Comment

            • mantamane
              Bimmer Rookie
              • Dec 2012
              • 58
              • Taipalsaari

              #81
              Herjaa että ovi auki. Ilmeisesti kuljettajan oven katkaisija niin kulunut. Pystyykö antamaan tekohengitystä? Mitä uusi maksaa? Pitää ilmeisesti ostaa koko paska, eli pelkkää katkaisijaa ei saa?

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #82
                Originally posted by mantamane View Post
                Herjaa että ovi auki. Ilmeisesti kuljettajan oven katkaisija niin kulunut. Pystyykö antamaan tekohengitystä? Mitä uusi maksaa? Pitää ilmeisesti ostaa koko paska, eli pelkkää katkaisijaa ei saa?
                Liimaa vähän jatkoa sen kytkimen kieleen.
                Se muovinen lirvake tahtoo kulua ajan saatossa.

                Comment

                • mantamane
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2012
                  • 58
                  • Taipalsaari

                  #83
                  Pystyykö joku suosittelemaan hyvää liimaa tuohon lirpakkeeseen.

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #84
                    Originally posted by mantamane View Post
                    Pystyykö joku suosittelemaan hyvää liimaa tuohon lirpakkeeseen.
                    Epoksia tms. Siihen tulee myös rasitusta joten parempi olla ärjyä liimaa.

                    Comment

                    • eiskalt
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2012
                      • 836
                      • Hyvinkää

                      #85
                      Eilen moottorin tukikumeja vaihtaessa heräsi kysymys, mitä varten on tukikumeissa alipainelinjat? imeekö alipainepumppu kierroksilla konetta tiiviimmin paikalleen vai mitä? (525tds)

                      Ps. On aika jäykät nuo uudet(tarvike), vähän turhankin. Tulee aika hyvin koneen värinät ym. läpi. Toivottavasti vähän pehmittyy käytössä.

                      Comment

                      • Korppine
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2010
                        • 263
                        • Mikkeli Village

                        #86
                        Joku bemariguru vois nyt avata että mikä lippa tässä on kyseessä?



                        Strassentechiä lähellä mutta ei..

                        Itse itselleni vastaten CSL lippa kyseessä, nyt vaa ettimää sikahalpaa replicaa
                        Last edited by Korppine; 26-09-2014, 01:31.
                        St. Michel Ghetto
                        E46 320dA -02
                        Ex: 528iA Goes Stonegrün

                        Comment

                        • Sammmy
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2012
                          • 274
                          • 03

                          #87
                          Alko näin kylmemmillä keleillä tuo e39 530D syömään jäähdytinnestettä oikein huolella.

                          Koitin haulla etsiä ja tuloksia tuli oikein huolella. Syylärin koitin katsoa ja oli ehjä, paisari ehjä, kaikki letkut mitkä on ns. näkyvillä ehjiä, vesipumppu ei vuoda mitään ja öljyt ja vedet ei ole sekaisin..

                          Onko näissä jokin "piilossa" oleva paikka josta nesteet pääsee vuotamaan?

                          Nestettä saa joka päivä lisäillä jos haluaa että hyttiin tulee vähänkään lämpöistä ilmaa..

                          Lämmöt ei siis nouse missään vaiheessa normaalin yli. Nesteiden häviämisen huomaa lähinnä paisarista jossa veden taso laskee hyvin nopeasti sekä siitä että hyttiin ei tule kuin kylmää ilmaa.. Jos oikein kovaa kiihdyttelee ja polkee autoa ni alkaa lämpöä tulemaan, eli luulisi että johtuu nimenomaan nesteiden vähyydestä.

                          Vesiventtiiliä kaveri kehui ennenkuin huomasin nesteiden häviämisen, mutta eikö viallinen vesiventtiili oireile juuri päinvastoin? Eli ei tulisi kuin kuumaa ilmaa?

                          E: Eikös näissä tuo järjestelmä ilmaa itse itsensä?

                          Comment

                          • Toni 325i
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 209
                            • Raisio

                            #88
                            Originally posted by Sammmy View Post
                            Alko näin kylmemmillä keleillä tuo e39 530D syömään jäähdytinnestettä oikein huolella.

                            Koitin haulla etsiä ja tuloksia tuli oikein huolella. Syylärin koitin katsoa ja oli ehjä, paisari ehjä, kaikki letkut mitkä on ns. näkyvillä ehjiä, vesipumppu ei vuoda mitään ja öljyt ja vedet ei ole sekaisin..

                            Onko näissä jokin "piilossa" oleva paikka josta nesteet pääsee vuotamaan?

                            Nestettä saa joka päivä lisäillä jos haluaa että hyttiin tulee vähänkään lämpöistä ilmaa..

                            Lämmöt ei siis nouse missään vaiheessa normaalin yli. Nesteiden häviämisen huomaa lähinnä paisarista jossa veden taso laskee hyvin nopeasti sekä siitä että hyttiin ei tule kuin kylmää ilmaa.. Jos oikein kovaa kiihdyttelee ja polkee autoa ni alkaa lämpöä tulemaan, eli luulisi että johtuu nimenomaan nesteiden vähyydestä.

                            Vesiventtiiliä kaveri kehui ennenkuin huomasin nesteiden häviämisen, mutta eikö viallinen vesiventtiili oireile juuri päinvastoin? Eli ei tulisi kuin kuumaa ilmaa?

                            E: Eikös näissä tuo järjestelmä ilmaa itse itsensä?
                            Eikös dieseleissä ollut imusarjan alla joku muovinen osa joka aiheuttaa usein jäähdytysneste vuotoa. Osa 11 -> http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...mp_thermostat/

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              #89
                              Originally posted by Korppine View Post
                              Joku bemariguru vois nyt avata että mikä lippa tässä on kyseessä?



                              Strassentechiä lähellä mutta ei..

                              Itse itselleni vastaten CSL lippa kyseessä, nyt vaa ettimää sikahalpaa replicaa
                              Kerro sitten kun/jos löydät.
                              Siltikin tuo Strassi näyttää paremmalta, vaikka aika paljon kalliimpi onkin.
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • HC-Tuning
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2004
                                • 267
                                • Itärajalla

                                #90
                                Mistä vois johtua sellanen että kun autolla on jonkun matkaa ajanut niin ensin alkaa pirtissä tulemaan kuuma ja hetken päästä ovien/keskisuulakkeista pukkaamaan kylmää niin että tukka pölisee? Ihkan "flektin" putsailin pölystä ja vika tuli sen jälkeen..

                                Lämppärin säädöt 22 asteessa ja AUTO asetuksella. auto 530d.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎