Originally posted by mika_z
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kattoverhous pois edestä ja koko luukku härveli lähtee irti 6(?) pultin irroituksen jälkeen, tai vedenpoistoletkut kulmista kanssa nypätä irti.Originally posted by Janna View PostJosta tulikin mieleeni,
Haku ehkä auttaisi, mutta...
Kellään kokemusta lasisen kattoräppänän kiskojen vaihtamisesta?
Loppukesästä kun toinen puoli rapsahti sijoiltaan (rikki tai pois paikaltaan, ei tietoa kun ei ole avattu).
Varuiksi hommaan kyllä uudet kiskot hiluineen, mutta työn määrä hirvittää
Joskin näillä lakeuksilla tuolla luukulla kyllä mitään tee..
Koko kompleksi kun on auton ulkopuolella, sitä on sitten jo todella helppo fiksailla.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Tästä ei ollut hyötyä. Vaijeri tuntuu selvästi liikkuvan, mutta ovi ei vieläkään aukea. Huomasin myös kojetaulussa palavan valon jonka mukaan ovi olisi auki? Kokeilin myös lämmittämistä, mutta siitä ei ainakaan vielä ole ollut apua. Ei tuo auto vielä niinkuin sauna ole, mutta lämpimäksi voi kyllä jo sanoa.Originally posted by Risto113 View PostPurkaisin sisäkahvan irti, ja vetäisin suoraan vaijerista.
Voi olla pompannut pois paikoiltaan, venynyt tai vaijeriohjuri murtunut.
Vieläkö olisi ideoita?
EDIT: myös väkivaltaa kokeiltu. Ei tulosta.
Last edited by JSTbmw; 12-01-2015, 16:39.
Comment
-
Ajat auton lämmitettyyn parkkihalliin pariksi tunniksi ja menet itse kauppaan. Takaisin tullessa ovi aukeaa, jos se jäätymisestä johtuu.Originally posted by JSTbmw View PostTästä ei ollut hyötyä. Vaijeri tuntuu selvästi liikkuvan, mutta ovi ei vieläkään aukea. Huomasin myös kojetaulussa palavan valon jonka mukaan ovi olisi auki? Kokeilin myös lämmittämistä, mutta siitä ei ainakaan vielä ole ollut apua. Ei tuo auto vielä niinkuin sauna ole, mutta lämpimäksi voi kyllä jo sanoa.
Vieläkö olisi ideoita?
EDIT: myös väkivaltaa kokeiltu. Ei tulosta.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
En siis oikeastaan usko että jäätymisen kanssa taistellaan. Se ovi kun ei auennut HETI sen jälkeen kun se keskikonsolista painettiin lukkoon. :thinkOriginally posted by HTK12 View PostAjat auton lämmitettyyn parkkihalliin pariksi tunniksi ja menet itse kauppaan. Takaisin tullessa ovi aukeaa, jos se jäätymisestä johtuu.
Comment
-
-
Mikähän on hajalla/hajalle menossa; tuossa viikonloppuna normaalissa ajossa taajama alueella yhtäkkiä moottorin lämmöt kohosi punarajalle, mutta laskivat melkein heti kun satuin juuri pysähtymään liikennevaloihin. Reilun kilometrin jälkeen lämmöt nousi taas ja pysäytin auton tienvereen, hetken aikaa ihmettelin että mikä kumma nyt on ja lähdin sitten hiljaa hiipimään eteenpäin(sen verran huono paikka pysähtyä pientareelle), kunnes lämpöviisari laski jälleen normaaliin kohtaan. Ajoin pari kilmoteriä ja muutama sata metriä ennen kotiovea taas nousi, jälleen ihmeteltiin tien vieressä. Päätin sitten ottaa riskin ja hiljaa valua himaan(viisari koko ajan punarajalla). Pihassa auto oli n. 20 min sammuksissa, laitoin virrat päälle ja moottorin lämpötila näytti normaalia. Tämän jälkeen lähdin heittämään muutaman kilometrin lenkin kauppaan eikä mitään normaalista poikkeavaa, kuin myös tämän jälkeisillä 5-10km ajopätkillä.
Oudolta tässä vaikutti se että lämpömittari nousi/laski yllättävän nopeasti. Samaa vauhtia kun laittaisi lämpimänä olevan moottorin virrat päälle.
Termostaatti on vaihdettu. Voiko esim. viallinen anturi sekoilla tuolla tavalla vai onko jotain isompaa?
Comment
-
Ilmaa kierrossa, vesipumppu hajoamassa jne.Originally posted by Hhenkkka View PostMikähän on hajalla/hajalle menossa; tuossa viikonloppuna normaalissa ajossa taajama alueella yhtäkkiä moottorin lämmöt kohosi punarajalle, mutta laskivat melkein heti kun satuin juuri pysähtymään liikennevaloihin. Reilun kilometrin jälkeen lämmöt nousi taas ja pysäytin auton tienvereen, hetken aikaa ihmettelin että mikä kumma nyt on ja lähdin sitten hiljaa hiipimään eteenpäin(sen verran huono paikka pysähtyä pientareelle), kunnes lämpöviisari laski jälleen normaaliin kohtaan. Ajoin pari kilmoteriä ja muutama sata metriä ennen kotiovea taas nousi, jälleen ihmeteltiin tien vieressä. Päätin sitten ottaa riskin ja hiljaa valua himaan(viisari koko ajan punarajalla). Pihassa auto oli n. 20 min sammuksissa, laitoin virrat päälle ja moottorin lämpötila näytti normaalia. Tämän jälkeen lähdin heittämään muutaman kilometrin lenkin kauppaan eikä mitään normaalista poikkeavaa, kuin myös tämän jälkeisillä 5-10km ajopätkillä.
Oudolta tässä vaikutti se että lämpömittari nousi/laski yllättävän nopeasti. Samaa vauhtia kun laittaisi lämpimänä olevan moottorin virrat päälle.
Termostaatti on vaihdettu. Voiko esim. viallinen anturi sekoilla tuolla tavalla vai onko jotain isompaa?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Mun mielestä kuullostaisi ennemminkin vialliselta anturilta/johtohäikältä, jos viisari hyppii noin äkkiä. Jos saat vian päälle niin kato salavalikosta koneen lämpötila-anturin arvo kun se viisari hyppii. Eli jos sekin hyppii esim 70->150 sekunnin sisällä niin pakko olla anturi/johtohäikkää.Originally posted by Hhenkkka View PostMikähän on hajalla/hajalle menossa; tuossa viikonloppuna normaalissa ajossa taajama alueella yhtäkkiä moottorin lämmöt kohosi punarajalle, mutta laskivat melkein heti kun satuin juuri pysähtymään liikennevaloihin. Reilun kilometrin jälkeen lämmöt nousi taas ja pysäytin auton tienvereen, hetken aikaa ihmettelin että mikä kumma nyt on ja lähdin sitten hiljaa hiipimään eteenpäin(sen verran huono paikka pysähtyä pientareelle), kunnes lämpöviisari laski jälleen normaaliin kohtaan. Ajoin pari kilmoteriä ja muutama sata metriä ennen kotiovea taas nousi, jälleen ihmeteltiin tien vieressä. Päätin sitten ottaa riskin ja hiljaa valua himaan(viisari koko ajan punarajalla). Pihassa auto oli n. 20 min sammuksissa, laitoin virrat päälle ja moottorin lämpötila näytti normaalia. Tämän jälkeen lähdin heittämään muutaman kilometrin lenkin kauppaan eikä mitään normaalista poikkeavaa, kuin myös tämän jälkeisillä 5-10km ajopätkillä.
Oudolta tässä vaikutti se että lämpömittari nousi/laski yllättävän nopeasti. Samaa vauhtia kun laittaisi lämpimänä olevan moottorin virrat päälle.
Termostaatti on vaihdettu. Voiko esim. viallinen anturi sekoilla tuolla tavalla vai onko jotain isompaa?
Comment
-
Viallinen anturi teki tuota itsellä, heitti tappiin ja vedin tien sivuun... Pellin alta ei mitään kuumaa löytynyt, ajattelin jatkaa matkaa ja samalla huomasin että näyttää normaali lämpöä. Eli eihän se kone mihinkään ehdi minuutissa jäähtyä, jos se neula ees taas säntäilee, uusi anturi ja homma ok.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Asiaa varmaan sata kertaa täällä käyty läpi mutta en jaksa ruveta kahlaamaan kaikkia topikkeja läpi... Millasta luokkaa pitäs olla vuotovirrat tuossa sigun pulkassa (530DA-02,on navit ja ceedeepoksit jne...)? sekä lepotilassa, että suoriltaan mitattuna? Kiitoksia paljon taasen.
Tarttee koittaa selvittää et onko sitä akkukauppaan lähettävä... lauantaina viimeks ajettu autolla ja nippanappa sai käyntiin tuossa aamusta, pakkasta ei ollu ku about 10 astetta. ei tosiaan ollu vepasto päällä, ni ei sekään oo akkua syöny.Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
Voisko joku osoittaa sopivaan threadiin. 2003 530dA farkku, ajellaan vakkarilla motarilla vasenta kaistaa, tulee hitaampi eteen, napautetaan vakkari pois, odotellaan pintakaasulla, että tulee tilaa, vakkarilla resume ja auto kelaa takaisin aiempaan nopeuteen. Kun ei tarvitse vaihtaa pienempää pykälää, niin jotenkin perästä tärisee tai jyrisee. Kaupunkikiihdytyksissä ei mitään ihmeellistä. Eikä varmaan maantielläkään kun vähän enemmän polkaisee.
Comment
-
Tuossa tilanteessa laatikossa on turbiini lukossa, jolloin mekaaniset äänet tulee paremmin läpi. Pienen eron äänessä/tuntumassa huomaa normaalistikin, mutta jos oikeen jyristelee, niin kannattanee kattella kardaanin nivelet ja kumilimppu. Turbiinin luistaessa (kick down tai kaupunkinopeudet) turbiinin luisto hävittää pienet värinät aika hyvin.Originally posted by zeniitti View PostVoisko joku osoittaa sopivaan threadiin. 2003 530dA farkku, ajellaan vakkarilla motarilla vasenta kaistaa, tulee hitaampi eteen, napautetaan vakkari pois, odotellaan pintakaasulla, että tulee tilaa, vakkarilla resume ja auto kelaa takaisin aiempaan nopeuteen. Kun ei tarvitse vaihtaa pienempää pykälää, niin jotenkin perästä tärisee tai jyrisee. Kaupunkikiihdytyksissä ei mitään ihmeellistä. Eikä varmaan maantielläkään kun vähän enemmän polkaisee.Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
Tuossa aamusella kun ajelin yön työrupeaman jälkeen kotio niin rupesi tuntumaan että uusia xenon-polttimoita taitaa kaivata, tuntuu valoteho olevan laskenut jonkin verran...
Minkäs merkkisiä ja mistä ostettuna porukka on käyttänyt?
Nuo nykyiset on Philipsit...(kuten edellisetkin) neljä vuotta on niillä nyt menty...edelliset olivat paikalla jo aikaisemman omistajan toimesta, mutta menivät minulla sen nelisen vuotta...tämä taitaa siis olla aikas tyypillinen ikä näille?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Ebaysta philipsit. Muistaakseni n. puoleen hintaan sai mitä suomesta.Originally posted by TheRipper View PostTuossa aamusella kun ajelin yön työrupeaman jälkeen kotio niin rupesi tuntumaan että uusia xenon-polttimoita taitaa kaivata, tuntuu valoteho olevan laskenut jonkin verran...
Minkäs merkkisiä ja mistä ostettuna porukka on käyttänyt?
Nuo nykyiset on Philipsit...(kuten edellisetkin) neljä vuotta on niillä nyt menty...edelliset olivat paikalla jo aikaisemman omistajan toimesta, mutta menivät minulla sen nelisen vuotta...tämä taitaa siis olla aikas tyypillinen ikä näille?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
Comment