Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kihe
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 174
    • Joensuu

    Originally posted by Sammmy View Post
    Alko näin kylmemmillä keleillä tuo e39 530D syömään jäähdytinnestettä oikein huolella.

    Koitin haulla etsiä ja tuloksia tuli oikein huolella. Syylärin koitin katsoa ja oli ehjä, paisari ehjä, kaikki letkut mitkä on ns. näkyvillä ehjiä, vesipumppu ei vuoda mitään ja öljyt ja vedet ei ole sekaisin..

    Onko näissä jokin "piilossa" oleva paikka josta nesteet pääsee vuotamaan?

    Nestettä saa joka päivä lisäillä jos haluaa että hyttiin tulee vähänkään lämpöistä ilmaa..

    Lämmöt ei siis nouse missään vaiheessa normaalin yli. Nesteiden häviämisen huomaa lähinnä paisarista jossa veden taso laskee hyvin nopeasti sekä siitä että hyttiin ei tule kuin kylmää ilmaa.. Jos oikein kovaa kiihdyttelee ja polkee autoa ni alkaa lämpöä tulemaan, eli luulisi että johtuu nimenomaan nesteiden vähyydestä.

    Vesiventtiiliä kaveri kehui ennenkuin huomasin nesteiden häviämisen, mutta eikö viallinen vesiventtiili oireile juuri päinvastoin? Eli ei tulisi kuin kuumaa ilmaa?

    E: Eikös näissä tuo järjestelmä ilmaa itse itsensä?
    Originally posted by Toni 325i View Post
    Eikös dieseleissä ollut imusarjan alla joku muovinen osa joka aiheuttaa usein jäähdytysneste vuotoa. Osa 11 -> http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...mp_thermostat/
    Omassa 530d oli aivan pientä vuotoa connectorissa (tiivisteen juuresta, oli mennyt shaissea väliin). Laitoin kyllä kokonaan uuden connectorin tiivisteineen (ois pelkkä tiivisteekin riittänyt). Tosin tuolla vuotokohdalla ei saanut vielä nesteitä häviämään juuri lainkaan (huomasin kun ympärille oli kertynyt valkoista kalkkia tms.). Pitää melkein olla halki koko connectori, jotta nesteet saa sitä kautta häviämään. Ootko saanut testailtua pysyykö paineet sisällä?

    Comment

    • kihe
      Bimmer Rookie
      • Sep 2011
      • 174
      • Joensuu

      Originally posted by kihe View Post
      Liekö 530d termostaatti sökö (aina avoinna?) vai onko normia kun lämmöt 25km ajomatkalla (80-100km/h) ei noussu missään vaiheessa yli 80°C (77 tai olla maksimi), ulkolämpö oli n. +15. Vasta kaupunkiajossa nousi max 88 ja sitten taas laski. Mittari näyttää keskellä pysyvän.
      REplyä: Termari ja EGR-termari uusittu, niin lämpiää huomattavasti nopeammin. 88-92°C matka-ajossa.

      Comment

      • Kusilaitu
        BTCF Member
        • Sep 2010
        • 704
        • Seinäjoki

        Originally posted by Janna View Post
        jos ois pakko valita, ni mie ottaisin tuon väärän värisen, elikkäs harmaan.
        Tuli tuo musta ropales hankittua.
        Oli kaikinpuolin ihan orkkis, eikä ole minkään karjalalippiksen madaltama ja virittämä lousku.
        Mukava paku työkulkineena kun ei perhettäkän tarvi kuskata ja vielä kohtuu kilsoillakin
        ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

        Comment

        • Janna
          BTCF Member
          • Dec 2013
          • 1067
          • Rovaniemi

          Originally posted by Kusilaitu View Post
          Tuli tuo musta ropales hankittua.
          Oli kaikinpuolin ihan orkkis, eikä ole minkään karjalalippiksen madaltama ja virittämä lousku.
          Mukava paku työkulkineena kun ei perhettäkän tarvi kuskata ja vielä kohtuu kilsoillakin
          ei se huono valinta varmaan oo sekään. Joitain puutteita mun makuun varustepuolella, mutta saahan sen vetokoukun kyllä jälkeenkin laitettua

          Comment

          • Sammmy
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2012
            • 274
            • 03

            Kaveri hommas puhelimeen jonku vikakoodinlukuohjelman, Bmwhat nimeltään.

            Noihin saa ilmeisesti jonkun bluetooth palikan jonka saa autoon ja sitä kautta yhdistettyä tuohon ohjelmaan puhelimessa?

            Nopealla googletuksella sellasen palikan kun elm327. Onko kyseisillä vermeillä mitään virkaa?

            Kaverin auto facelift joten siinä ilmeisesti tuo OBD2 mutta mulla sellanen 20 pinninen liitin konehuoneessa joten piuhasarjassa saisi olla olemmat liittimet.

            Vai olisko parempi tilata tollanen paikka jonka saa johdolla liitettyä puhelimeen? Eli puhelimen laturi vaan kiinni tuohon usb -johtoon ja yhistää sillä?

            Löysin muutaman vaihtoehdon, kellään kokemuksia?

            Ilman bluetoothia
            ->http://www.ebay.com/itm/VALISE-ELM-3...item4d0cc2fe93

            -> http://www.ebay.com/itm/Interface-EL...item338b7c3c9b

            Bluetoothilla
            -> http://www.ebay.com/itm/VALISE-ELM-3...item4d10e04f9a

            Onko nuolla yleensäkään mitän virkaa? Ei oo ainakaa hinnan kiroissa..

            Molemmat autot siis 530D

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by Sammmy View Post
              Kaveri hommas puhelimeen jonku vikakoodinlukuohjelman, Bmwhat nimeltään.

              Noihin saa ilmeisesti jonkun bluetooth palikan jonka saa autoon ja sitä kautta yhdistettyä tuohon ohjelmaan puhelimessa?

              Nopealla googletuksella sellasen palikan kun elm327. Onko kyseisillä vermeillä mitään virkaa?

              Kaverin auto facelift joten siinä ilmeisesti tuo OBD2 mutta mulla sellanen 20 pinninen liitin konehuoneessa joten piuhasarjassa saisi olla olemmat liittimet.

              Vai olisko parempi tilata tollanen paikka jonka saa johdolla liitettyä puhelimeen? Eli puhelimen laturi vaan kiinni tuohon usb -johtoon ja yhistää sillä?

              Löysin muutaman vaihtoehdon, kellään kokemuksia?

              Ilman bluetoothia
              ->http://www.ebay.com/itm/VALISE-ELM-3...item4d0cc2fe93

              -> http://www.ebay.com/itm/Interface-EL...item338b7c3c9b

              Bluetoothilla
              -> http://www.ebay.com/itm/VALISE-ELM-3...item4d10e04f9a

              Onko nuolla yleensäkään mitän virkaa? Ei oo ainakaa hinnan kiroissa..

              Molemmat autot siis 530D
              Eipä noista millään tee oikein mitään e39:n kanssa. Tai no taitaahan sillä saada moottorivikakoodit, mutta kaikkeen muuhun (ABS, airbag, ilmaperä jne. jne.) et noilla saa yhteyttä.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • eiskalt
                Bimmer Fanatic
                • May 2012
                • 836
                • Hyvinkää

                Onko kellään neuvoa, kun m-look kopiopuskuri ei tunnu menevän "pohjaan" asti? Puskuri siis jää noin sentin edemmäs, kun lokasuojan reuna. Kuitenkin tuntuu olevan tiukasti alumiinirunkoaan vasten, eikä ota mihinkään kiinni enää. Alkaa ideat loppumaan.
                Törmäyksenvaimentimiakin näköjään turha painella, kun ovat jousikuormitteiset.
                Onko muilla ollut samoja ongelmia? Onko vielä jotain, mitä voisi tarkastaa, vai onko tosiaan puskurissa häikkää? (kuulostaa kuitenkin melko erikoiselta, että olisi osassa vika.)
                Kiitos.

                Comment

                • Jh5xx
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 495
                  • Kiuruvesi

                  E39 koodailua

                  On taas tullut syksy ja pitäs saada webasto koodattua esilämmittimeksi.Alueelliselta puolelta yritin löytää lähikoodaajia tuloksetta.jospa tätä kautta löytys joku 100km säteellä kiuruvedeltä korvausta vastaan.privalla vois ottaa yhteyttä!!!
                  E70 X5 LCI
                  - P-Sawo Connection -
                  - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                  -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                  Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                  Ex: E91 318d
                  Ex: E61 525d toukka
                  Ex: E46 330d sedan
                  Ex: E46 328 Coupe
                  Ex: E39 530d Sedan

                  Ex: E39 525i Sedan
                  Ex: E39 523i Toukka
                  + Useita ex kikottimia

                  Comment

                  • j3steri
                    Newbiemmer
                    • Mar 2013
                    • 6
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Eipä noista millään tee oikein mitään e39:n kanssa. Tai no taitaahan sillä saada moottorivikakoodit, mutta kaikkeen muuhun (ABS, airbag, ilmaperä jne. jne.) et noilla saa yhteyttä.
                    Mulla on kyseinen Elm 327 eikä sillä saa yhteyttä ecuun.Autona siis 530d -01
                    Kaikissa muissa autoissani tuo on toiminut moitteetta ja puhelimessa ohjelmana Torque Scan, jolla saa aika kattavasti erilaista infoa.

                    Comment

                    • herja
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1649

                      Ei stna. Ostin rempatun laturin tohon 528i:hin ja taas oli vähän nuhanen startti. Latausjännitettä oli tyhjäkäynnillä ilman sen kummempaa kuormaa 14,1V, sitten kaikki valot ja persegrillit päällä putosi jo 12,5V asti, akku tais olla tossa kohdassa jotain 12,35V luokkaa kun sammutin koneen. Pitäskö ton jännitteen pysyä tyhjäkäynnillä kuorman kanssa yli 13V?

                      On kyllä tullut ajeltua nyt monta päivää sellasia 1,5km pätkiä pari kertaa päivässä, aiemmin toimi kyllä ihan ok.
                      Retard Member

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by herja View Post
                        Ei stna. Ostin rempatun laturin tohon 528i:hin ja taas oli vähän nuhanen startti. Latausjännitettä oli tyhjäkäynnillä ilman sen kummempaa kuormaa 14,1V, sitten kaikki valot ja persegrillit päällä putosi jo 12,5V asti, akku tais olla tossa kohdassa jotain 12,35V luokkaa kun sammutin koneen. Pitäskö ton jännitteen pysyä tyhjäkäynnillä kuorman kanssa yli 13V?

                        On kyllä tullut ajeltua nyt monta päivää sellasia 1,5km pätkiä pari kertaa päivässä, aiemmin toimi kyllä ihan ok.
                        Pitäisihän niiden pysyä.

                        Comment

                        • öpel
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 253
                          • ??????

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          taitaahan sillä saada moottorivikakoodit, mutta kaikkeen muuhun (ABS, airbag, ilmaperä jne. jne.) et noilla saa yhteyttä.
                          Juurikin näin, jos E39:stä löytyy OBD2 pistoke matkustamosta (tekninen facelift alkaen?), niin sillä saa yhteyden vain moottoriin. Allekirjoittaneella on -99 E39:ssä kiinni halpa ELM327 bluetooth adapteri, joka toimii Androidissa Torque Pro:n kanssa oikein hyvin. Saa kaikki ne tiedot moottorilta jotka muissakin autoissa saisi, jännitteet, lämpötilat, ilman- ja polttoaineen virtausnopeudet, imusarjan paine jne...

                          Toki INPA on se millä oikeasti saa kaiken mahdollisen ja mahdottoman tehtyä autoon ja on varmasti hintansa arvoinen hankinta jos yhtään bemari alkaa olla jo vanha ja vaatia laittoa. Läppärin ja INPA-kaapelin virittely autoon nyt vaan on aika hankala joka reissulle, joten siinä tuo Androidiin langattomasti liittyvä pieni mokkula on paljon mielekkäämpi.
                          Last edited by öpel; 30-09-2014, 18:26.
                          BMW 523i E39 MY1999

                          Comment

                          • -kalevi-
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 507
                            • Tuusula

                            Originally posted by eiskalt View Post
                            Onko kellään neuvoa, kun m-look kopiopuskuri ei tunnu menevän "pohjaan" asti? Puskuri siis jää noin sentin edemmäs, kun lokasuojan reuna. Kuitenkin tuntuu olevan tiukasti alumiinirunkoaan vasten, eikä ota mihinkään kiinni enää. Alkaa ideat loppumaan.
                            Törmäyksenvaimentimiakin näköjään turha painella, kun ovat jousikuormitteiset.
                            Onko muilla ollut samoja ongelmia? Onko vielä jotain, mitä voisi tarkastaa, vai onko tosiaan puskurissa häikkää? (kuulostaa kuitenkin melko erikoiselta, että olisi osassa vika.)
                            Kiitos.
                            Samoja ongelmia oli itselläkin, mutta rälläkän ja rautasahan avulla istuu paremmin
                            E87 118d
                            E70 3.0d
                            Ex: E36 M3
                            Ex: E36 cabriolet m60b40
                            Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                            Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                            Comment

                            • eiskalt
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2012
                              • 836
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by -kalevi- View Post
                              Samoja ongelmia oli itselläkin, mutta rälläkän ja rautasahan avulla istuu paremmin
                              leikkasit alupalkin reunoista palat vissiin?

                              Comment

                              • comanche
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2012
                                • 131
                                • Tuusula

                                Mitkä osat vakio alustassa ja msport s704a alustassa eroaa?

                                Autossani (sedan) on varustelistassa tuo s704a ja olen nyt vaihtanut kaikki iskarit ja jouset vakioiksi mutta vieläkin tuntuu aivan rata-autolta. Verrokkina on tosin saman vuoden E mersu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎