Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    Originally posted by Suppilovahvero View Post
    Kiitos vastauksista! Jotakin on tehtävä. Eilen lämmön nousu ilmeni viimeisissä liikennevaloissa ennen kotipihaa, joten en sen enempää ehtinyt miettimään. Nyt ajoin n. 20km, ja liikennevaloissa aina temppuilil lämpö, kerran myös ajaessa. En oikein ymmärtänyt millä logiikalla se hyppi. Nyt parkkipaikalla katoin salavalikosta lämmöt, 106-107. Liikaa tiedän. Mihin viittaisi?
    Kannattaa lukea näitä vanhoja keskusteluja jos jotain oleellista tietoa niistä selviäisi. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=186546
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Kiwes
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 707
      • JKL

      Originally posted by BreeZi View Post
      Joo unitilassa tuo mA määrä oli. Mikäli kulutus suurempi, niin ei muuta kuin sulaketta yksi kerrallaan irti.

      Itelläni se oli tuo kännykkä mikä aiheutti vuotovirtaa. Puhelimen akku oli huono ja ei latautunut täyteen->auto yritti kokoajan ladata luuria->vuotovirtaa. Kesti muuten hivenen aikaa kun selvisi
      Sellasen tuossa huomasin ettei puhelin enää lähe päälle (vaihoin akut sinne tuossa kesällä) joten voi hyvin olla tuokin... viikonlopulla pääsee selvittää... nyt ei taas oo ollu mitään huolia kun joka päivä ollu ajoo, et ei siellä kovin suurta kulutusta ainakaan ole
      Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
      INPA, BMW Scanner 1.4.0

      Nykynen:E39 530dA tourinki -02
      EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

      Comment

      • DannyBoy
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 720

        Originally posted by HTK12 View Post
        Jos se rulla on vinossa niin meinaa sitä, että pumppu ei ole enää kunnolla kiinni. Pultit joko irronneet tai korvakko revennyt. Siinä kunnossa ei sitten kanata enää hirveästi ajella, nimittäin jos pettää kokonaan niin meinaa sitä, että vesipumppu ei pyöri -> kansipahvit palaa.

        Nm. oma 540 odottaa uutta pumppua..
        tänään vilastu, korvake poikki. uus pumppu lähti tilaukseen, sitä saakin odotella:think
        Kokovartalokyrpä

        Nyt ajossa:
        BMW X5 E45 M-Sport -20
        BMW X5 Sport package -07
        EX: Pirusti Pemareita

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by DannyBoy View Post
          tänään vilastu, korvake poikki. uus pumppu lähti tilaukseen, sitä saakin odotella:think
          Mistäs tilasit? Mulle tarjosivat 39 vrk toimitusaikaa ja yli tonnin hintaan niin oli aika selvä, että Suomesta en ostanut.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • aae30
            BTCF Member
            • May 2010
            • 2716
            • .fi

            E39 540iA tekee toisinaan(ei aina) kovankin oloisen alipaineen tankkiin, mikä näissä mahtaa olla yleisin syy moiseen?
            Ja mahtaako toi tyhjiön luomisen yritys käydä bensapumpun päälle?

            Sillä kyselen, että tuli jo todettua one-touch-startin ihanuus, kun auto jätti tiensivuun ollessani yksin liikkeellä,
            ja vika paikallistui bensapumppuun jättämällä auto sahaamaan, ja koputtelemalla kaikkea bensaan liittyvää,
            kunnes oikeanpuolen tankin pohjaa kopauttamalla hörähti käyntiin onneksi oli hyvä akku.
            Pitää vielä tutkia vaihtamaani pumppua, että oliko johdoissa vai itse pumpussa vika, mutta autolla jo sen verran kilometrejä etten usko pumpun alkuperäinen enää olleen,
            eli jos toi alipaine syö pumppua niin pakkohan tankin hengitys on korjata.
            Sorry I'm Not Sorry
            E34 540iA 93 sedan
            E34 540iA 93 sedan
            E39 530iA 00 touring

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by aae30 View Post
              E39 540iA tekee toisinaan(ei aina) kovankin oloisen alipaineen tankkiin, mikä näissä mahtaa olla yleisin syy moiseen?
              Ja mahtaako toi tyhjiön luomisen yritys käydä bensapumpun päälle?

              Sillä kyselen, että tuli jo todettua one-touch-startin ihanuus, kun auto jätti tiensivuun ollessani yksin liikkeellä,
              ja vika paikallistui bensapumppuun jättämällä auto sahaamaan, ja koputtelemalla kaikkea bensaan liittyvää,
              kunnes oikeanpuolen tankin pohjaa kopauttamalla hörähti käyntiin onneksi oli hyvä akku.
              Pitää vielä tutkia vaihtamaani pumppua, että oliko johdoissa vai itse pumpussa vika, mutta autolla jo sen verran kilometrejä etten usko pumpun alkuperäinen enää olleen,
              eli jos toi alipaine syö pumppua niin pakkohan tankin hengitys on korjata.
              Huohotin kannu tukossa.

              No onhan sillä hommaa pumpata se alipaine sinne tankkiin.

              Comment

              • aae30
                BTCF Member
                • May 2010
                • 2716
                • .fi

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Huohotin kannu tukossa.

                No onhan sillä hommaa pumpata se alipaine sinne tankkiin.
                Mistäs tuo huohotinkannu pitäisi löytyä?
                Bmwfans.infoa selailemalla näytti siihen liittyvän ihan sähköinen venttiilikin?
                Ja joku kenties systeemin ohittamiseen liittyvä vastuskin listattuna :think

                Kai se on otettava auto tarkemman tutkinnan alle, jos ei kannusta tukosta löydy
                Sorry I'm Not Sorry
                E34 540iA 93 sedan
                E34 540iA 93 sedan
                E39 530iA 00 touring

                Comment

                • DannyBoy
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 720

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Mistäs tilasit? Mulle tarjosivat 39 vrk toimitusaikaa ja yli tonnin hintaan niin oli aika selvä, että Suomesta en ostanut.
                  tonni on kyllä jo pohjat ebay sta olin tilaamassa. Mut päädyin lopulta käytettyyyn. Pakko saada auto ens viikolla ajoon.

                  Jännä homma. Miten noi pumput on hakusessa. noihin kasikoneisiin. Joka paikassa melkein toimitusaika yli kuukaus. kuutospyttysiin, on pumppuja hyllyt täynnä.
                  Kokovartalokyrpä

                  Nyt ajossa:
                  BMW X5 E45 M-Sport -20
                  BMW X5 Sport package -07
                  EX: Pirusti Pemareita

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by DannyBoy View Post
                    tonni on kyllä jo pohjat ebay sta olin tilaamassa. Mut päädyin lopulta käytettyyyn. Pakko saada auto ens viikolla ajoon.

                    Jännä homma. Miten noi pumput on hakusessa. noihin kasikoneisiin. Joka paikassa melkein toimitusaika yli kuukaus. kuutospyttysiin, on pumppuja hyllyt täynnä.
                    No joo AD 1030€ tms. fixus 1090€, että siitä voi repiä huumoria. Molemmilla vielä tuo 39pv toimitusaika. Joo harvassa ovat, kun kaseista on aika monilla ne korvakot hajonneet. Marmorilla olisi ollut reilut 700€.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by aae30 View Post
                      Mistäs tuo huohotinkannu pitäisi löytyä?
                      Bmwfans.infoa selailemalla näytti siihen liittyvän ihan sähköinen venttiilikin?
                      Ja joku kenties systeemin ohittamiseen liittyvä vastuskin listattuna :think

                      Kai se on otettava auto tarkemman tutkinnan alle, jos ei kannusta tukosta löydy
                      Konepellin alta löytyy venttiilit ja kannu.

                      Comment

                      • Oxtar_
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2011
                        • 314
                        • Hämeenlinna

                        -99 e39 528 touring

                        Professional hifit DSP:llä välillä kuskin puolen diskantti ikäänkuin feidaa/himmenee/hiljenee.

                        Ei katkea kuin seinään vaan hitaammin. Sitten palaa kuitenkin normaaliksi vähän ajan päästä..

                        Onko siis vain elementti tulossa tiensä päähän vai kenties muuta vikaa esim. vahvistimessa tai muualla?
                        E39 540iA Oxfordgrün

                        ex:
                        E39 528iA
                        E53 3.0dA
                        E34 530iA
                        E34 525i

                        Comment

                        • jiiseppi
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2014
                          • 43
                          • Tampere

                          -96 523iA alkoi torstaina vatkaamaan holtittomasti, edellisellä kerralla kun näin kävi, korjaava toimenpide oli vajaa litra öljyä lisää, pieni testilenkki ja käynnin tasaantuessa muutama rykäsy kierroksia koneeseen.

                          Nytkin lisäsin litran, mutta vatkaus ei hävinnyt tyhjäkäyntikierroksilla. Lisäsin toisen ja uskalsin seuraavana aamuna heittää emännän duuniin. 40km jälkeen alko jo säksättään kone ja taas tietysti äkkiä lisää öljyä koneeseen ja auto kotipihaan. Kotipihaan tullessa pienessä ylämäessä vilahti punainen öljykannun kuva taulussa.

                          Muita oireita; öljy käryää pakosarjan päällä, venakopan tiivisteistä puskee ainakin osan öljyä pihalle. Nyt otin CCV:n irti putkineen ja totesin yläletkun ehjäksi, oli karstainen muttei tukossa. Siinä ei tuoretta öljyä ollut. Majoneesistä ei merkkiäkään. CCV meni paskaksi kun aloin uteliaisuuttani purkamaan, näytti tuo kalvo niin huonolta ja uusi on tilauksessa. Alaputki oli puhki. Selittyykö öljynkulutus tuolla alaputken rikolla, öljynhän ei ole tarkoitus varsinaisesti kiertää tuolta? Öljyä on tullut nyt muutamassa päivässä litratolkulla pihalle koneesta, ilmeisesti viimeksi lisäämäni öljy on nyt tuossa kotipihan asfalttilla.

                          Moottorin vikavaloa ei ole vilkutellut missään vaiheessa, punaista öljykannuakin ohimennen, lämmöt on aina näyttäneet johdonmukaiselta, mutta palanut öljy on silloin tällöin tuoksunut ja putkesta tuprutellut paksulti savua. Öljykorkin alta tullut savua nyt kun sitä olen availlut. Kulutus on ollut järkevä tasan kymmenen 75% kaupunkiajolla. 165hv Audi A6 C5 verrattuna tehot on olleet oikein kivasti tallessa. Nyt oli nekin selvästi hukassa kun perjantaina ajoin viimeisen reissun tuolla.

                          Öljykorkin irrotus vaikutti kierroksiin.

                          Ennenkun autoa seuraavan kerran käynnistellään niin vaihdan venttiilikopan tiivisteet, CCV:n putkineen, muuta?

                          mittarilukema 357tkm, huolto- ja omistushistoria vimpanpäälle, eli ei kiertopalkinto.

                          https://www.dropbox.com/s/t3qc2p498e..._9121.JPG?dl=0

                          https://www.dropbox.com/s/jxvpgle5gh..._9127.JPG?dl=0

                          https://www.dropbox.com/s/j6apz63x69..._9129.JPG?dl=0
                          Last edited by jiiseppi; 17-01-2015, 13:58.

                          Comment

                          • Jolli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 2556
                            • Virolahti

                            E39 M62 Facelift: polttoainetankin tyhjennys, muuta keskustelua puolelta löytyi idea että konehuoneesta tuleva polttoaineletku irti ja jatkoletkulla kanisteriin tavara. Onko muita ideoita? Ainakaan PFL ei saa letkua työnnettyä tankkausputkea pitkin.
                            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                            PM tavoittaa, puhelimella ei.

                            Comment

                            • Fastpiksu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2010
                              • 1571
                              • Kajaani-Paltamo

                              Originally posted by jiiseppi View Post
                              ...Kotipihaan tullessa pienessä ylämäessä vilahti punainen öljykannun kuva...
                              Käyppä pajalla mittauttaa öljynpaineet. Eikös e39:ssä pitäisi olla jo uudempien tapaan että kun kannu palaa keltaisena on öljyn taso liian alhainen ja punainen meinaa öljynpainetta? Jos mitään moottoreista älyää niin tietääkin ettei oikein terveellistä ole kun öljynpaineen valo syttyy ajossa.
                              Samalla kun oot siellä pajalla niin voisivat vikakoodit lukasta.
                              Selvittele nyt mihin se noin helevetisti vuotaa/hävittää sitä öljyä.
                              Chevrolet Express van
                              Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                              E36 325i group F

                              Ex:
                              e34 525i
                              e34 525tds "superturbo"
                              e39 530d M-Sport

                              Comment

                              • jiiseppi
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2014
                                • 43
                                • Tampere

                                Vissiin liian ohkasta öljyä oon tuohon laittanut, 0W40? paska lähteny liikkeelle ja öljynkierto jumissa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎