Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mst-Wiesmann "523"
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi BMW:n tapauksessa.
Aika monessa bmw:n manuaalissa on 5 suora ja 4 alle.
Kohtuu hyvänä vertailumallina edellinen kulkupeli w202 c280 Mersu.
Sillä ei oikeastaan ykkösvaihdetta tarvinnut edes parkkipaikkanopeuksissa ja moottori(joka oli hyvävetoinen) tuntui sitten vääntävän alhaalta tosi hyvin.
MUTTA se ei kulkenut 2-vaihteella likimainkaan 100km/h,kun taas Mst ottaa todellista nopeutta lähemmäs 110km/h.Ja 200 menee 4:sella helposti rikki.Tosin mersussa oli tietääkseni iso Getrag kun Mst:ssä aski taitaa olla Zf:fän tekemä.
Tulipahan tänään laitettua orkkis ilmanputsari paikoilleen.Tuntuu oudolta ku imuäänet ei kuulu sisälle niinku ei pakoäänetkään "normi"kierroksilla.Paha mennä sanomaan vielä että onko liikahtamisen suhteen tapahtunut mitään mutta ajotietokoneen mukaan kulutus tippui jonkin verran.Last edited by 528-Mst; 23-11-2014, 20:43.
Comment
-
-
m-50 imusarja
Otetaan tämä aihe nyt uudestaan käsittelyyn.Onko se rienausta jos menen vaihtamaan sen paljon puhutun m-50:sen imusatsin?Jos vääntöhuipun kierrosluku nouseekin vähän niin haittaako se jos siitä saa omasta mielestään tarpeeksi iloa sinne+5000rpm?Toki jos sen teen että vaihdan niin saatte varmasti tietää ainakin kiihtyvyysarvoerot ja persdynon tulokset.Se rullilla käyttäminen oma hommansa..Mutta jos kiihtyvyysarvot mitataan vaikka 5 kertaa ja lasketaan keskiarvo niin kai sen luulisi riittävän.Kun en ole nähnyt yksiäkään dynolappuja missä vakio 2.8:sin tehot olisivat laskeneet tai vääntöhuippu noussut tolkuttoman korkealle sillä kyseisellä imusarjalla.Sitten jos vielä otetaan huomioon se että tuo moottori VOI olla 3.0l ja putkistomuutokset+todennäköisesti eri nokat.
Comment
-
-
En tekisi yhtään mitään ja vaikka tekisitkin, ensin auto rullille ja onko tässä ne MST tehot tallella vai ei.
Jos tämä bemu tuunattu saksassa jonkun firman toimesta, en lähtisi muuttamaan heidän virityksiään jos ja kun rullilla todetaan että siellähän on kaikki tallella eikä koneena joku vaihdettu perus523.
Jos tähän lähdetään suomitallivirityksiä tekemään, tää on pian 13 kpl tusinasta löytyviä perusähtäreitä.
Pidetään nyt MSTeenä tai tehdään tusinabemu.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by 528-Mst View PostOtetaan tämä aihe nyt uudestaan käsittelyyn.Onko se rienausta jos menen vaihtamaan sen paljon puhutun m-50:sen imusatsin?Jos vääntöhuipun kierrosluku nouseekin vähän niin haittaako se jos siitä saa omasta mielestään tarpeeksi iloa sinne+5000rpm?Toki jos sen teen että vaihdan niin saatte varmasti tietää ainakin kiihtyvyysarvoerot ja persdynon tulokset.Se rullilla käyttäminen oma hommansa..Mutta jos kiihtyvyysarvot mitataan vaikka 5 kertaa ja lasketaan keskiarvo niin kai sen luulisi riittävän.Kun en ole nähnyt yksiäkään dynolappuja missä vakio 2.8:sin tehot olisivat laskeneet tai vääntöhuippu noussut tolkuttoman korkealle sillä kyseisellä imusarjalla.Sitten jos vielä otetaan huomioon se että tuo moottori VOI olla 3.0l ja putkistomuutokset+todennäköisesti eri nokat.Originally posted by ritariässä View PostEn tekisi yhtään mitään ja vaikka tekisitkin, ensin auto rullille ja onko tässä ne MST tehot tallella vai ei.
Jos tämä bemu tuunattu saksassa jonkun firman toimesta, en lähtisi muuttamaan heidän virityksiään jos ja kun rullilla todetaan että siellähän on kaikki tallella eikä koneena joku vaihdettu perus523.
Jos tähän lähdetään suomitallivirityksiä tekemään, tää on pian 13 kpl tusinasta löytyviä perusähtäreitä.
Pidetään nyt MSTeenä tai tehdään tusinabemu.
Toisaalta olet kyllä asian suhteen ihan oikeassa...
Mutta jokainen meistä tietää sen että sitä voimaa saisi aina olla edes vähän enemmän...
Comment
-
-
Originally posted by 528-Mst View PostEi se kone voi mitenkään olla 2.5 koska se on kuitenki merkattu lohkoon.2.8 lukee lohkossa ja tietokone sanoo samaa eli m52b28.
Toisaalta olet kyllä asian suhteen ihan oikeassa...
Mutta jokainen meistä tietää sen että sitä voimaa saisi aina olla edes vähän enemmän...F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
En nyt täysin alkais faktana huutelemaan että väännöt tippuu M50 imusarjalla..
Tosin ehkä topicin autoon ekana sitä lähtis laittamaan, perushuollot ja sitten dynoon niin näkee mikä on todellinen lähtötaso ..Last edited by _nixu_; 24-11-2014, 09:40.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostMutta tuolla imusarjavirityksellä saa tehot kätevästi pois.. vai ajatko jatkuvasti +5000rpm kierroksilla?
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostEn nyt täysin alkais faktana huutelemaan että väännöt tippuu M50 imusarjalla..
Tosin ehkä topicin autoon ekana sitä lähtis laittamaan, perushuollot ja sitten dynoon niin näkee mikä on todellinen lähtötaso ..
Sitäpaitsi ne väännöt ei aika varmasti tipu mihinkään vaan vääntöhuipun kierrosluku ainoastaan nousee.
Comment
-
-
Originally posted by 528-Mst View PostOnko kellään tietoa että pystyykö noita puolia mittaamaan likimainkaan tarkasti?Koska tyhjäkäynti ei aina ole niin tasaista kuin haluaisi,niinkuin joku kynttilä jättäisi välillä sytyttämättä.(voi kyllä johtua nokista,ohjelmasta yms.)I don't lose sleep over the opinion of sheep.
Comment
-
Comment