Mst-Wiesmann "523"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• 528-Mst
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    +1

edit:
    IMO kyllä topicin aloittajan kannattaisi kuunnella (ja tarvittaessa myös uskoa) mitä nämä BMWviisaat täällä kertovat, usein olen itsekin täällä ollut sormi suussa, vaikka BMW-harrastusta on takana vasta vajaa 19-vuotta.
    Apua (ja varsinkin oikeita ohjeistuksia ja tietoa) on aina täältä löytynyt ja sitä löytyy jatkossakin

ja edelleen, jokainen auto on käyttäjälleen varmasti yhtä arvokas ja ainutlaatuinen, mutta tosiasioita pitää vaan hyväksyä siihen väliin
    Originally posted by crane View Post
    Taas monta sivua naureskeltavaa tullu.
    Ymmärrän kyllä kannan asiaan ihan hyvin,ja kiva ku on hauskaa.Ja kyllä edelleenkin monen Bmw-viisaan arvelut,mutut yms on todistettu vääräksi.Ja mitä tosiasioita pitää hyväksyä?

Leave a comment:

• crane
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    +1

edit:
    IMO kyllä topicin aloittajan kannattaisi kuunnella (ja tarvittaessa myös uskoa) mitä nämä BMWviisaat täällä kertovat, usein olen itsekin täällä ollut sormi suussa, vaikka BMW-harrastusta on takana vasta vajaa 19-vuotta.
    Apua (ja varsinkin oikeita tietoja) on aina täältä löytynyt

ja edelleen, jokainen auto on käyttäjälleen varmasti yhtä arvokas ja ainutlaatuinen, mutta tosiasioita pitää vaan hyväksyä siihen väliin
    Taas monta sivua naureskeltavaa tullu.

Leave a comment:

• *PexU*
    replied
    Originally posted by ilkka 330 ci View Post
    Tässä pitää kyllä lähtee ostaa olutta ja ruveta nauttii topicin antimista

+1

edit:
    Apua (ja varsinkin oikeita ohjeistuksia ja tietoa) on aina täältä löytynyt ja sitä löytyy jatkossakin

Last edited by *PexU*; 26-11-2014, 09:02.

Leave a comment:

• BMWE39
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Jos se teitä noin paljon rassaa niin minä käytän sen mittariston irti että näkee onko sinetti ehjä.
    Älä suotta vaivaudu sinettejä etsimään; eivät nekään mitään todista; jos mittaristo koodataan autoon, ei sieltä mitään fyysisesti avata.
    Ja itsehän olit tuohon mittaristoasiaankin ensimmäisenä tarttumassa, kuten moneen muuhunkin seikkaan, joista täällä on koetettu valistaa.

Kateellisuudesta en osaa omalta kohdaltani sanoa sen kummemmin mitään; pitäisi ensin osata sellainen tunnistaa kun en toisten kamppeita ole sillä tavalla koskaan ajatellut.

Leave a comment:

• BeamR
    replied
    Jos se teitä noin paljon rassaa niin minä käytän sen mittariston irti että näkee onko sinetti ehjä.Eikä sillä minulle ainakaan ole mitään väliä onko mittaristo alkuperäinen vai ei,kunhan toimisi niinkuin pitää.Kumma että tuollaisiin asioihin pitää tarttua..
    älä nyt ota tätä pahalla, mutta meille muille ei ole selvinnyt että miksi sen mittariston alkuperäisyys on niin tärkeää, tässä on vasta ihmetelty sun perusteluita sille että miksi se olisi alkuperäinen

Leave a comment:

• jannmann
    replied
    Jos se teitä noin paljon rassaa niin minä käytän sen mittariston irti että näkee onko sinetti ehjä.Eikä sillä minulle ainakaan ole mitään väliä onko mittaristo alkuperäinen vai ei,kunhan toimisi niinkuin pitää.Kumma että tuollaisiin asioihin pitää tarttua..
    Totta kai tartutaan kun itse höpiset sekavia.

-sanoit että mittaristo on alkuperäinen salavalikon VIN numeron mukaan.
    -minä+BeamR oikaistiin virheellinen tietosi.

Leave a comment:

• ilkka 330 ci
    replied
    Tässä pitää kyllä lähtee ostaa olutta ja ruveta nauttii topicin antimista

Leave a comment:

• 528-Mst
    replied
    Niin taitaa mutta kuka osaa sanoa varmaksi?Kun aina sitä faktaa ollaan vailla...Ei sillä toiminnan kannalta ole mitään isompaa,se vaan että passaako valmistusaika tuohon autoon nähden.
    Originally posted by BeamR View Post
    jakopäämuutos on tullut 3/95 E36:n ja E39:ssä on samat jakopääromut tuotannon alusta M52TU:n tuloon asti.
    No niin.Kiitos jälleen kerran.Sehän olisi vain bonusta ja plussaa jos kone olisi "alkuperäinen" eli Mst:n 3.0

Leave a comment:

• 528-Mst
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Sen VIN numeron voi koodata sinne tälläkin foorumilla yli kymmenen kaveria milloin vain jos mittari vaihdetaan. Sieltä salavalikosta näkyvä vin numero voi siis ihan hyvin olla vaihdettuun mittaristoon koodattu. Eli ei todista mitään mittariston alkuperästä.
    Last edited by 528-Mst; 26-11-2014, 08:36. Reason: kirjoitushäriö

Leave a comment:

• jannmann
    replied
    Jos olet joskus e39:sin mittaristoa rassannut niin varmaan tiedät että obc:lta näkee vaikka mitä.Ensin sieltä pitää ottaa pois tehtaan lukitus(muistaakseni valikko 19),ja sen jälkeen pääsee myös ajon aikana katselemaan "livedataa"..Eli näet anturiarvoja,polttoaineen litramäärät yms.1valikosta näkee mittariston "elektronisen sarjanumeron" josta voidaan todeta että onko se alkuperäinen vai ei.Hieman petaan tällä mittaristoasialla sitä että kun mulla on ne pari merkkivaloa kateissa...

Saisi melkein joku esim. inpalla yrittää päästä sisään tuohon laitteeseen jos jotakuta kiinnostaa?Saisi pari juttua tarkistettua.Toki tarjoan kahvit siitä hyvästä.
    Sen VIN numeron voi koodata sinne tälläkin foorumilla yli kymmenen kaveria milloin vain jos mittari vaihdetaan. Sieltä salavalikosta näkyvä vin numero voi siis ihan hyvin olla vaihdettuun mittaristoon koodattu. Eli ei todista mitään mittariston alkuperästä.

Leave a comment:

• BeamR
    replied
    Se piti kai laskea parista eri numerosta niin sai selville että pitääkö mittaristossa oleva runkonumeron loppuosa paikkansa.Muistaakseni.En ole itse tehnyt,seurannut vain vierestä ja kertonut numeroita....EN OLE ASIASTA 100% varma.(Niinkuin mistään muustakaan)
    no se on se salavalikon avausmekanismi: Ynnärään VIN:n viisi vikaa numeroa yhteen niin tuloksella se salavalikko aukeaa kohdassa 19. Se VIN tieto koodataan aina kun mittaristo vaihtuu, joten ei todista mitään

Leave a comment:

• 528-Mst
    replied
    Originally posted by icecold View Post
    Oikea harvinaisuus.
    Olipahan ihan vitun tarpeellinen kommentti.

Leave a comment:

• 528-Mst
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    meinaat siis VIN-tietoa? Sehän koodataan mittaristoon.
    Se piti kai laskea parista eri numerosta niin sai selville että pitääkö mittaristossa oleva runkonumeron loppuosa paikkansa.Muistaakseni.En ole itse tehnyt,seurannut vain vierestä ja kertonut numeroita....EN OLE ASIASTA 100% varma.(Niinkuin mistään muustakaan)

Leave a comment:

• BeamR
    replied
    Niin taitaa mutta kuka osaa sanoa varmaksi?Kun aina sitä faktaa ollaan vailla...Ei sillä toiminnan kannalta ole mitään isompaa,se vaan että passaako valmistusaika tuohon autoon nähden.
    jakopäämuutos on tullut 3/95 E36:n ja E39:ssä on samat jakopääromut tuotannon alusta M52TU:n tuloon asti.

Leave a comment:

• BeamR
    replied
    Jos olet joskus e39:sin mittaristoa rassannut niin varmaan tiedät että obc:lta näkee vaikka mitä.Ensin sieltä pitää ottaa pois tehtaan lukitus(muistaakseni valikko 19),ja sen jälkeen pääsee myös ajon aikana katselemaan "livedataa"..Eli näet anturiarvoja,polttoaineen litramäärät yms.1valikosta näkee mittariston "elektronisen sarjanumeron" josta voidaan todeta että onko se alkuperäinen vai ei.Hieman petaan tällä mittaristoasialla sitä että kun mulla on ne pari merkkivaloa kateissa...

Saisi melkein joku esim. inpalla yrittää päästä sisään tuohon laitteeseen jos jotakuta kiinnostaa?Saisi pari juttua tarkistettua.Toki tarjoan kahvit siitä hyvästä.
    meinaat siis VIN-tietoa? Sehän koodataan mittaristoon.

Leave a comment:

Working...
X