Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mst-Wiesmann "523"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 528-Mst
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2014
    • 323
    • suomi

    Originally posted by peto2 View Post
    Jos otteessa on prosentteja moottorin vaihdosta, tarkoittaa se että moottori on vaihdettu verottamisen jälkeen SUOMESSA. ts. jos siinä joskus on ollut mst:n virittämä kone niin ei ole enää.
    Siinä taas sitä mutua..

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      Originally posted by 528-Mst View Post
      Siinä taas sitä mutua..
      No ammu alas, todista vääräksi?


      EDIT: Mikä siinä on niin vaikeaa selvittää ne asiat siitä moottorista/mittaristosta/kaikesta ihan itse mittaamalla? Asiahan olisi tässä vaiheessa jo päivänselvä, eikä sun tarttisi täällä väännellä ja käännellä yhtikäs mitään. Laita nyt edes miljoona kuvaa tulemaan niistä kaikista hienouksista?

      Last edited by Supra^; 26-11-2014, 12:22.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • 528-Mst
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2014
        • 323
        • suomi

        Originally posted by peto2 View Post
        Jos otteessa on prosentteja moottorin vaihdosta, tarkoittaa se että moottori on vaihdettu verottamisen jälkeen SUOMESSA. ts. jos siinä joskus on ollut mst:n virittämä kone niin ei ole enää.
        Tällä hetkellä puhun insinöörin kanssa puhelimessa ja tulee prosentteja jos on ollut tiedossa saksasta tuodessa.Siis jos saksan papereissa on prosentteja.

        Comment

        • *PexU*
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 1989
          • Vantaa

          Originally posted by peto2 View Post
          Jos otteessa on prosentteja moottorin vaihdosta, tarkoittaa se että moottori on vaihdettu verottamisen jälkeen SUOMESSA. ts. jos siinä joskus on ollut mst:n virittämä kone niin ei ole enää.
          Originally posted by 528-Mst View Post
          Tällä hetkellä puhun insinöörin kanssa puhelimessa ja tulee prosentteja jos on ollut tiedossa saksasta tuodessa.Siis jos saksan papereissa on prosentteja.
          Tämä alempi lienee ihan tottakin, kaverilla oli aikoinaan (kultaisella ysärillä) Saksassa tehty E30 "335", johon oli tullut juuri allamainitusta syystä tekniikanvaihto prosentit.
          AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

          E61 530xd M-Sport Touring -07
          Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
          Duunissa: F11 520d x-drive -17

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by 528-Mst View Post
            Tällä hetkellä puhun insinöörin kanssa puhelimessa ja tulee prosentteja jos on ollut tiedossa saksasta tuodessa.Siis jos saksan papereissa on prosentteja.
            En ole nähnyt ikinä yhtään Saksan otetta missä olis merkattu prosentteja.
            Pistä kuva siitä sun Saksan otteesta niin sitten olen nähnyt senkin.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • 528-Mst
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2014
              • 323
              • suomi

              Originally posted by Supra^ View Post
              No ammu alas, todista vääräksi?


              EDIT: Mikä siinä on niin vaikeaa selvittää ne asiat siitä moottorista/mittaristosta/kaikesta ihan itse mittaamalla? Asiahan olisi tässä vaiheessa jo päivänselvä, eikä sun tarttisi täällä väännellä ja käännellä yhtikäs mitään. Laita nyt edes miljoona kuvaa tulemaan niistä kaikista hienouksista?

              Miten moottorista näkee sen paikalla ollessaan että minkä kokoinen/tehoinen se on?Tai miten mittaristo mitataan?Minä laitan sinne saksaan sähköpostia ja kerron kun jotain selviää.Edelleen nykyisten todisteiden,papereiden yms valossa pidän tuota koria ainakin alkuperäisenä Mst:nä.Sitä odotellessa joku voisi yrittää todistaa faktatiedolla jotain muuta.
              Ps:insinööri aiko kaivella mappeja siellä katsastusasemalla missä alunperin rekisteröity suomeen.Sen verran selvisi että peräkontin luukku ja ilmeisesti puskuri(taka) vaihdettu joskus ja siitäkin pari prosenttia.
              Ja mistä ihmeen hienouksista??????

              Comment

              • *PexU*
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 1989
                • Vantaa

                Originally posted by jannmann View Post
                En ole nähnyt ikinä yhtään Saksan otetta missä olis merkattu prosentteja.
                Pistä kuva siitä sun Saksan otteesta niin sitten olen nähnyt senkin.
                Tätä silloin ihmeteltiin itsekin, mutta näillä se oli aikanaan Saksasta tänne leimattu, kyseessä ei siis mikään Suomalainen tekniikanvaihto.
                Valittavasti autoa tai otettakaan tuskin kovin helpolla enää mistään löytyy, muistaakseni kohtasi loppunsa varkaiden kynsissä sillä kultaisella ysärillä
                Last edited by *PexU*; 26-11-2014, 12:53.
                AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                E61 530xd M-Sport Touring -07
                Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                Duunissa: F11 520d x-drive -17

                Comment

                • 528-Mst
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2014
                  • 323
                  • suomi

                  Originally posted by TJJ View Post
                  Missä vaiheessa tuo asia todettiin varmaksi? Vai jäikö minulta joku viesti lukematta?
                  Originally posted by BMWE39 View Post
                  Onhan sen oltava, kun keulassa on sellainen merkki ja jakkaroissa logoja?
                  Papereiden ja muiden esitettyjen faktojen valossa auto on 523i, johon on joku laittanut logoja, vaihtanut pakosarjan, putkiston ja kenties softan + jotain muuta ja auto on rekisteriotteeseen LTJ:n mukaisesti merkitty vastaamaan 525i:tä kasvaneiden tehojen takia ja merkitty muutosprosentit.

                  Muuta kokolailla aukotonta faktaa omistajan väitteiden lisäksi ei ole näkynyt, tai ainakaan omiin silmiin sattunut.
                  Originally posted by Pretoriaani View Post
                  Tässä topicissa ei oo kyllä montaakaan arvelua/mutua ammuttu alas.
                  Originally posted by peto2 View Post
                  Jos otteessa on prosentteja moottorin vaihdosta, tarkoittaa se että moottori on vaihdettu verottamisen jälkeen SUOMESSA. ts. jos siinä joskus on ollut mst:n virittämä kone niin ei ole enää.
                  Originally posted by 528-Mst View Post
                  Siinä taas sitä mutua..
                  Ei ehkä aukotonta,mutta kuten papereista näkyy (saksan) niin myyty Auto-Wiesmannilta,tehot oikein,vin oikea,huollettu useasti kyseisessä paikassa.Tämä on työn alla koko ajan kun sairaslomalla ei paljon muuta ole kuin aikaa.Ehkä minä en voi VIELÄ todistaa sitä aidoksi Mst:ksi mutta kukaan ei pysty todistamaan mitään muutakaan.Paitsi jos siihen joku mulkku on ahneuksissaan vaihtanut moottorin niin se kaveri tietää,mutta tuskin uskaltaa kertoa....

                  Comment

                  • BMWE39
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2004
                    • 134

                    Originally posted by 528-Mst View Post
                    Edelleen nykyisten todisteiden,papereiden yms valossa pidän tuota koria ainakin alkuperäisenä Mst:nä.
                    Samoihin todisteisiin nojaten pidän tuota kyllä ihan alkuperäisenä BMW:nä. Jos joku on tuota matkanvarrella modannut, niin se on toki mahdollista.

                    Originally posted by 528-Mst View Post
                    Sitä odotellessa joku voisi yrittää todistaa faktatiedolla jotain muuta.
                    Ja olen äärimmäisen yllättynyt, jos perusmoottori on jotain muuta, kuin mitä tehtaalla on siihen valmistuksen yhteydessä kiinni laitettu.

                    Miksiköhän muuten tuli edes alunperin tähän ketjuun sotkeuduttua. Josko jäisi syrjään odottelemaan jotain veret seisauttavaa ja suut tukkivaa uutta informaatiota.

                    Originally posted by 528-Mst View Post
                    Ei ehkä aukotonta,mutta kuten papereista näkyy (saksan) niin myyty Auto-Wiesmannilta,
                    Ymmärräthän, että teutooneilla on aikas monta autoliikettä ja niistä aika monen nimi on Auto-sitäjatätä, ml tuon liikkeen, jolla ei ole todennäköisesti mitään tekemistä MST-Wiesmann:in kanssa?
                    Last edited by BMWE39; 26-11-2014, 12:57.

                    Comment

                    • Jesper
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 1448

                      Hieno auto. Mulla on joskus kanssa ollut E39, mutta se ei ollu mikään viripeli.
                      Attached Files

                      Comment

                      • 528-Mst
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2014
                        • 323
                        • suomi

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Missä vaiheessa tuo asia todettiin varmaksi? Vai jäikö minulta joku viesti lukematta?
                        Originally posted by BMWE39 View Post
                        Onhan sen oltava, kun keulassa on sellainen merkki ja jakkaroissa logoja?
                        Papereiden ja muiden esitettyjen faktojen valossa auto on 523i, johon on joku laittanut logoja, vaihtanut pakosarjan, putkiston ja kenties softan + jotain muuta ja auto on rekisteriotteeseen LTJ:n mukaisesti merkitty vastaamaan 525i:tä kasvaneiden tehojen takia ja merkitty muutosprosentit.

                        Muuta kokolailla aukotonta faktaa omistajan väitteiden lisäksi ei ole näkynyt, tai ainakaan omiin silmiin sattunut.
                        Autoon on vaihdettu takakontin kansi ja ilmeisesti takapuskuri,siitä pari prosenttia,alustasta 1.Ei jää enää moottorille sitä 14:sta....

                        Comment

                        • BMWE39
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2004
                          • 134

                          Originally posted by 528-Mst View Post
                          Autoon on vaihdettu takakontin kansi ja ilmeisesti takapuskuri,siitä pari prosenttia,alustasta 1.Ei jää enää moottorille sitä 14:sta....
                          Juu, en olekaan koko aikana uskonut, saati sitten väittänyt, että tuossa olisi jokin muu perusmoottori kuin 523i:n alkuperäinen.

                          Comment

                          • 528-Mst
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2014
                            • 323
                            • suomi

                            Originally posted by BMWE39 View Post
                            Juu, en olekaan koko aikana uskonut, saati sitten väittänyt, että tuossa olisi jokin muu perusmoottori kuin 523i:n alkuperäinen.
                            NO NIIN!Inssi soitti ja sanoi löytäneensä alkuperäiset saksalaiset paperit ja aikoi lähettää ne mulle sähköpostiin.Sanoi että moottorin malliksi merkattu Mst-m52.Ja tehot oikein.Laitan kuvia heti kun tulevat.

                            Comment

                            • BMWE39
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2004
                              • 134

                              Originally posted by 528-Mst View Post
                              NO NIIN!Inssi soitti ja sanoi löytäneensä alkuperäiset saksalaiset paperit ja aikoi lähettää ne mulle sähköpostiin.Sanoi että moottorin malliksi merkattu Mst-m52.Ja tehot oikein.Laitan kuvia heti kun tulevat.
                              Hienoa.

                              Juuri kaipaamiani uusia todisteita odotellessa kauppakirjan leimojen mukaan aitoja wiesmann:eja suoraan kaupasta: http://home.mobile.de/AH-WIESMANN#ses

                              Comment

                              • Oodi
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 169
                                • Oulu

                                Originally posted by 528-Mst View Post
                                No niin.Kiitos jälleen kerran.Sehän olisi vain bonusta ja plussaa jos kone olisi "alkuperäinen" eli Mst:n 3.0
                                Mistä oilet saanut päähäsi että tässä pitäisi olla 3 litran tilavuudella oleva moottori? Aikaisemmin linkitetyssä artikkelissa MST 528i moottorin tilavuus on 2793 cm3. Luulisi sinun nimenomaan tutustuneen tarkasti tähän artikkeliin koska yhtään muuta artikkelia ei MST 528i:stä ole tullut esille.

                                Lisäksi artikkelista pari huomiota. Kyseisessä MST-528i autossa merkit edessä ja takana ovat alkuperäiset bmw merkit. Etupuskuri on alkuperäinen e39 prefacelift. Sisältä MST näyttää tosiaan varsin vaatimattomasti varustellulta, monitoimirattia esim ei ole. Muutenkin sisänäkymä vastaa mielestäni todella hyvin autoasi.

                                Mielestäni autosi voi kyllä olla MST:n pajalta lähtöisin. Jos moottori paljastuu MST:n virittämäksi mielestäni kannattaa harkita auton palauttamista alkuperäiseen kuosiinsa. MST 528i on mielestäni harvinainen erikoismalli, mutta arvo(stus) ei ainakaan nouse lisäämällä m-sport puskuri ja ylimääräisiä merkkejä.

                                Laitan linkin toiseen kertaan: http://www.tuningarchive.ru/scans/0139s.html

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎