Mst-Wiesmann "523"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Palaan tässä vielä hieman välitys asiaan.

    Eikö sitä välityksen pituutta pitäisi verrata saman auton vakio malliin eikä kokonaan eri merkkiin?
    Anteeksi

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Palaan tässä vielä hieman välitys asiaan.

    Eikö sitä välityksen pituutta pitäisi verrata saman auton vakio malliin eikä kokonaan eri merkkiin?

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Artikkelin nähtyäni voin jo olla 100% varma aikaisemmin mainitsemastani asiasta puskurin ja valojen suhteen... mutta onkohan laitettu kone siinä samalla keulamällin yhteydessä(?)

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    on kyllä niin sekava ketju ettei tästä oikein ota selvää että onko tuota MST/Wiesmann -asiaa jo saatu maalin, mutta:

    BMW Wiesmann on ollut saksalainen BMW dealeri, jonka nimi on muuttunut AHAG Dulmeniksi
    -> http://www.ahag-group.de/ahag-duelme...g-duelmen.html
    melko hauskat fanisivut:https://www.facebook.com/ahag.bmw.mini?fref=photo
    BMW Wiesmann on sitten väännellyt omia viriversioitaan eri bemareista/mineistä tyyliin 80-luvun Stockmann-turbo Sierrat, tässä heidän mainosvideo vuodelta 2011: https://www.facebook.com/video.php?v...042&permPage=1

    Ja MST Wiesmann on samaa puulaakia Wiesmannin kanssa (se autovalmistaja) http://www.handwerk-und-industrie.de/firma/97754
    Eli tekee viripalikoita noihin bemaripohjaisiin härveleihin. mikä tämän Wiesmannin ja tuon dealeri Wiesmannin yhteys on, on mulle hämärän peitossa. Ei välttämättä mitään yhteyttä.

    ja sitten vielä loppuun 528:sta vertailu 90-luvulta; vakio vs Hartge vs MST.


    Mitä kaikki tämä tarkoittaa? topicin autoa ei välttämättä ole myyty tuolta BMW Wiesmannilta, eikä siinä välttämättä ole mitään muuta MST Wiesmannia kuin merkit sisustassa. Tottakai siinä voi olla softa ja nokat ja vaikka mitä, mutta se on toissijaista tässä kohtaa. Mielenkiintoisempaa on, että ko auto on oikeasti 523, mutta 170kW merkinnöillä ja (ilmeisesti) 2.8 lohkolla. Eli suomeksi: tekniikanvaihto. Tekisikö ALPINAN moottori 320i E36:sta aidon ALPINAn?

    Sitten siihen laitteen erikoisuuteen. Hartgella on kilpaurheilutausta, ja se on jokseenkin tunnettu virimerkki. ALPINAlla on todella pitkä ja kunniakas kilpaurheilutausta, ja sen tuntee kaikki. MST: jo tämä topic kertoo että kukaan ei tunne sitä lainkaan, joten voidaanko sitä pitää mitenkään kovin erikoisena asiana (Joku jo mainitsikin verrokiksi vaikka Puukan kyhäelmät ysärillä)? Kait joo, jos ko auto olisi samaan tyyliin alkuperäinen ALPINA tms, mutta kun todennäköisesti kyseessä on parhaimmillaankin tekniikanvaihto, ja huonoimmillaan pelkät merkit sisustassa, niin en nyt olis kovin innoissani tästä. Dynolaput olisi mielenkiintoinen nähdä.

    Toki, melko erikoinen case kyllä, mutta en maksaisi yhtään ekstraa tuollaisesta erikoisuudesta.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied


    Ja

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Imuvuotoa?
    Just äsken vaihdettu huohotinletku m54:sen lämmitettyyn versioon ja tarkisteltu muita paikkoja.Epätodennäköistä mutta mahdollista..Toisaalta se venakopan tiiviste vuotaa hiukkasen öljyä(oikeasti vähän) niin kai sekin voi periaatteessa vaikuttaa.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by Pretoriaani View Post
    Tarkasta puolien fyysinen kunto. Onko kuori halki tai muuta epäilyttävää?
    Noin entisenä eletroniikka-asentajana tiedän että puolien "mittaaminen" on ihan tuurista kiinni ja suuntaa antavaa.Viimeksi kun tulpat vaihdoin niin ainakaan ei mikään pistänyt silmään.Pitää varmaan uusia ne puolien ja tulppien väliin tulevat tötsät ja samalla tarkistaa ne puolat.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Onko kellään tietoa että pystyykö noita puolia mittaamaan likimainkaan tarkasti?Koska tyhjäkäynti ei aina ole niin tasaista kuin haluaisi,niinkuin joku kynttilä jättäisi välillä sytyttämättä.(voi kyllä johtua nokista,ohjelmasta yms.)
    Imuvuotoa?

    Leave a comment:


  • Pretoriaani
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Onko kellään tietoa että pystyykö noita puolia mittaamaan likimainkaan tarkasti?Koska tyhjäkäynti ei aina ole niin tasaista kuin haluaisi,niinkuin joku kynttilä jättäisi välillä sytyttämättä.(voi kyllä johtua nokista,ohjelmasta yms.)
    Tarkasta puolien fyysinen kunto. Onko kuori halki tai muuta epäilyttävää?

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Puolat

    Onko kellään tietoa että pystyykö noita puolia mittaamaan likimainkaan tarkasti?Koska tyhjäkäynti ei aina ole niin tasaista kuin haluaisi,niinkuin joku kynttilä jättäisi välillä sytyttämättä.(voi kyllä johtua nokista,ohjelmasta yms.)

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by bayer69 View Post
    Dyno Test Center Jäälissä.
    Kiitti.Olin yhtyedessä paikkaan ja vien sitten rullille kun perusjutut on kunnossa.Ylimääräiset ilmavuodot korjattu yms.Mitä sytytystulppia te olette käyttäneet m52b28:sissa?

    Leave a comment:


  • bayer69
    replied
    Dyno Test Center Jäälissä.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    En nyt täysin alkais faktana huutelemaan että väännöt tippuu M50 imusarjalla..

    Tosin ehkä topicin autoon ekana sitä lähtis laittamaan, perushuollot ja sitten dynoon niin näkee mikä on todellinen lähtötaso ..
    Mikä se on tässä oulunseudulla hyvä paikka käyttää rullilla?:think
    Sitäpaitsi ne väännöt ei aika varmasti tipu mihinkään vaan vääntöhuipun kierrosluku ainoastaan nousee.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Mutta tuolla imusarjavirityksellä saa tehot kätevästi pois.. vai ajatko jatkuvasti +5000rpm kierroksilla?
    En tietenkään,mutta jokainen meistä tykkää aina joskus kiihdytellä vähän ja silloin ei haittaa vaikka sitä voimaa olisi.Vai mitä?Eikä kukaan voi suorilta sanoa että miten tuo kokoonpano (moottori,putkisto,ohjelma) reagoi kyseiseen imusarjaan.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    En nyt täysin alkais faktana huutelemaan että väännöt tippuu M50 imusarjalla..

    Tosin ehkä topicin autoon ekana sitä lähtis laittamaan, perushuollot ja sitten dynoon niin näkee mikä on todellinen lähtötaso ..
    Last edited by _nixu_; 24-11-2014, 09:40.

    Leave a comment:

Working...
X