Mst-Wiesmann "523"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Imunokan pyörän kiinnitystä on muutettu, tai siis yksi jousilevy lisätty äänen vaimentamiseksi.
    Originally posted by 528-Mst View Post
    10 pistettä je helvetin iso papukaijamerkki.Oikeassa olet.Se on HIUKAN epäselvää että kumpi siellä nokalla kuuluisi nököttää mutta ilmeisesti iän mukaan se "rallattavampi".

    osaatko vielä kertoa että milloin tuo kyseinen muutos on tehty,ja saako sitä tarkasti selville muu kuin ihminen jolla pääsy ihan oikeaan Bmw:n tietokantaan?
    Originally posted by JJT View Post
    Taitaa olla kaikissa e39:ssä jo parannetut osat.. Eikä tuolla mitään merkitystä ole toimintaan, uudet osat vanhojen tilalle vaihtamalla saa vähän hiljenemään.
    http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm
    Niin taitaa mutta kuka osaa sanoa varmaksi?Kun aina sitä faktaa ollaan vailla...Ei sillä toiminnan kannalta ole mitään isompaa,se vaan että passaako valmistusaika tuohon autoon nähden.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    nyt kyllä mennään mun tietämykseni yli aika pitkälle: Mikä sarjanumero siinä mittaristossa on, jonka perusteella voidaan aukottomasti tietää sen olleen autossa kiinni uudesta asti?
    Jos olet joskus e39:sin mittaristoa rassannut niin varmaan tiedät että obc:lta näkee vaikka mitä.Ensin sieltä pitää ottaa pois tehtaan lukitus(muistaakseni valikko 19),ja sen jälkeen pääsee myös ajon aikana katselemaan "livedataa"..Eli näet anturiarvoja,polttoaineen litramäärät yms.1valikosta näkee mittariston "elektronisen sarjanumeron" josta voidaan todeta että onko se alkuperäinen vai ei.Hieman petaan tällä mittaristoasialla sitä että kun mulla on ne pari merkkivaloa kateissa...

    Saisi melkein joku esim. inpalla yrittää päästä sisään tuohon laitteeseen jos jotakuta kiinnostaa?Saisi pari juttua tarkistettua.Toki tarjoan kahvit siitä hyvästä.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    10 pistettä je helvetin iso papukaijamerkki.Oikeassa olet.Se on HIUKAN epäselvää että kumpi siellä nokalla kuuluisi nököttää mutta ilmeisesti iän mukaan se "rallattavampi".

    osaatko vielä kertoa että milloin tuo kyseinen muutos on tehty,ja saako sitä tarkasti selville muu kuin ihminen jolla pääsy ihan oikeaan Bmw:n tietokantaan?
    Taitaa olla kaikissa e39:ssä jo parannetut osat.. Eikä tuolla mitään merkitystä ole toimintaan, uudet osat vanhojen tilalle vaihtamalla saa vähän hiljenemään.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Että kone olisi uudempi kuin kori(tai sitten alunperin lähtöisin area 52:selta missä ufot istuttaneet onnistuneesti 2-tahtidieselwankelin bemariin),mutta ei varmaa kuitenkaan vielä.Mikä siinä mittaristoasiassa on epäselvää,pitäisihän nyt tuollaiset perusjutut tietää...Alkuperäinen mittaristo paikoillaan josta selviää että se on ollut tuossa korissa alunperinkin.Mikä kai tarkoittaa että sitä ei ole vaihdettu?.Ja ainut kuka täällä siitä on jtn meuhkannut olet kai sinä.Mittaristossa on oma sarjanumeronsa jota ei tietääkseni voi muuttaa.Vaikka omistaisi tietokoneen....
    nyt kyllä mennään mun tietämykseni yli aika pitkälle: Mikä sarjanumero siinä mittaristossa on, jonka perusteella voidaan aukottomasti tietää sen olleen autossa kiinni uudesta asti?

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by peeämwee View Post
    +1 siitä mitä joku sanoi pakosarjasta. Vaihda vaan ne letkut jne. ja dynota keväällä. Ehkä nyt ei kuitenkaan kannata mennä repimään hulluna yöllä jos toinen silmäkään ei ole täysin kunnossa. Eli asioille tärkeysjärjestys. Pikaista paranemista silmän kanssa, tiedän millaista on olla puolikuntoinen. Vaikka nyt jankattaisiin siitä penkistä vielä(kuten minäkin olen tehnyt) niin jätä asiat omaan arvoonsa. Elämä on kantapään kautta opettanut tällaista vanhaa setää että terveys on se kaikista tärkein.
    Originally posted by Zoui View Post
    Jos mittaristossa on ton firman logo-mittarintaustat? Mehän ei olla niitä vielä nähty, mut upea peli ja odotellaan jännityksellä papereita, vetää aika kateelliseksi kyllä kun e39 kopassa on kerrankin laitettu moottori.
    Siis voi olla.Mutta hienoa että JOLLAIN on munaa tunnustaa että on "edes vähän" kateellinen loppuun ajetusta parin tonnin lintasta johon tehty sisustamuutoksia,kuten jotkut sanoneet.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    http://bmw5erclub.ru/forum/showpost....postcount=2933

    "Jari" kyselly joskus autos varustelistaa. Liekö Suomalainen, kun kääntäjä antaa tuon "Jari" nimen.
    Tuo on vähän outo juttu,en oikein noihin ryssiin luota...

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by BMWE39 View Post
    Että mittariston (mahdollisesti) vaihtaneella jampalla on ollut ainakin tietokone?
    Matkamittarin lukeman vaihtamisestakaan tuo ei todista juuta eikä jaata.

    Olisiko tämä suuri yllätys nyt se, että 523i:ssä on 2,5l kone?
    Onko joku puhunut jotain jostain matkamittarilukemasta?
    Mikä suuri yllätys?Tässäkin on alunperin ollut se 2.5,voi olla vielä nykyäänkin,mutta aika kovat tehot ovat repineet siitä jos noin on...

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    mitähän tällä spekuloinnilla nyt ajetaan takaa... Että kone onkin vanhempi kuin auto? Että kone onkin uudempi kuin auto? Että kone onkin jostain ihan muualta kuin maasta?

    ja vieläkin odotan joltain järjellistä selvitystä, että mitä tarkoittaa "korin ja mittariston sarjanumerot täsmää"? Ei nää nyt kuitenkaan mitään 60-luvun jenkkejä ole joiden moottori/korinumeroita tehtaat pisti kirjoihin (eikä niissäkään kyllä mittaristojen sarjanumeroita). Jos tuolla viitataan siihen että mittaristo on koodattu autoon niin joo, aivan varmasti on koodattu autoon, mutta mitäs se nyt sitten todistaa että siitä pitää meuhkata?
    Että kone olisi uudempi kuin kori(tai sitten alunperin lähtöisin area 52:selta missä ufot istuttaneet onnistuneesti 2-tahtidieselwankelin bemariin),mutta ei varmaa kuitenkaan vielä.Mikä siinä mittaristoasiassa on epäselvää,pitäisihän nyt tuollaiset perusjutut tietää...Alkuperäinen mittaristo paikoillaan josta selviää että se on ollut tuossa korissa alunperinkin.Mikä kai tarkoittaa että sitä ei ole vaihdettu?.Ja ainut kuka täällä siitä on jtn meuhkannut olet kai sinä.Mittaristossa on oma sarjanumeronsa jota ei tietääkseni voi muuttaa.Vaikka omistaisi tietokoneen....
    Last edited by 528-Mst; 26-11-2014, 07:09.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Imunokan pyörän kiinnitystä on muutettu, tai siis yksi jousilevy lisätty äänen vaimentamiseksi.
    10 pistettä je helvetin iso papukaijamerkki.Oikeassa olet.Se on HIUKAN epäselvää että kumpi siellä nokalla kuuluisi nököttää mutta ilmeisesti iän mukaan se "rallattavampi".

    osaatko vielä kertoa että milloin tuo kyseinen muutos on tehty,ja saako sitä tarkasti selville muu kuin ihminen jolla pääsy ihan oikeaan Bmw:n tietokantaan?
    Last edited by 528-Mst; 26-11-2014, 07:11.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Okei..Kuulostaako teistä tutulta että m52:sta olisi tehty 2 eri vanoksella?Enkä tarkoita TU:ta.Vaan että ensimmäisissä malleissa olisi ollut parannettavaa joita valmistettiin vain vähän aikaa.Ilmeisesti tällä korjattiin rallatusta.Minun ymmärrykseni mukaan tuossa laitteessa kuuluisi olla juuri se "rallattava" versioa,mutta eipäs olekaan....
    Imunokan pyörän kiinnitystä on muutettu, tai siis yksi jousilevy lisätty äänen vaimentamiseksi.

    Leave a comment:


  • icecold
    replied
    Originally posted by BMWE39 View Post
    Olisiko tämä suuri yllätys nyt se, että 523i:ssä on 2,5l kone?
    Oikea harvinaisuus.

    Leave a comment:


  • BMWE39
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    mitäs se nyt sitten todistaa että siitä pitää meuhkata?
    Että mittariston (mahdollisesti) vaihtaneella jampalla on ollut ainakin tietokone?
    Matkamittarin lukeman vaihtamisestakaan tuo ei todista juuta eikä jaata.

    Olisiko tämä suuri yllätys nyt se, että 523i:ssä on 2,5l kone?

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    mitähän tällä spekuloinnilla nyt ajetaan takaa... Että kone onkin vanhempi kuin auto? Että kone onkin uudempi kuin auto? Että kone onkin jostain ihan muualta kuin maasta?

    ja vieläkin odotan joltain järjellistä selvitystä, että mitä tarkoittaa "korin ja mittariston sarjanumerot täsmää"? Ei nää nyt kuitenkaan mitään 60-luvun jenkkejä ole joiden moottori/korinumeroita tehtaat pisti kirjoihin (eikä niissäkään kyllä mittaristojen sarjanumeroita). Jos tuolla viitataan siihen että mittaristo on koodattu autoon niin joo, aivan varmasti on koodattu autoon, mutta mitäs se nyt sitten todistaa että siitä pitää meuhkata?

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Okei..Kuulostaako teistä tutulta että m52:sta olisi tehty 2 eri vanoksella?Enkä tarkoita TU:ta.Vaan että ensimmäisissä malleissa olisi ollut parannettavaa joita valmistettiin vain vähän aikaa.Ilmeisesti tällä korjattiin rallatusta.Minun ymmärrykseni mukaan tuossa laitteessa kuuluisi olla juuri se "rallattava" versioa,mutta eipäs olekaan....
    Originally posted by peto2 View Post
    Sama vanos alkaen 320i M50 @ 11/91 päättyen M52tu tulemiseen -99 vuosimalliin.

    Ne on ne rikkinäiset kun rallattaa.
    Jaahas.Siinä tapauksessa pitää jatkaa spekulointia kunhan on tutkinut niitä moottorin tunnisteita..

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Okei..Kuulostaako teistä tutulta että m52:sta olisi tehty 2 eri vanoksella?Enkä tarkoita TU:ta.Vaan että ensimmäisissä malleissa olisi ollut parannettavaa joita valmistettiin vain vähän aikaa.Ilmeisesti tällä korjattiin rallatusta.Minun ymmärrykseni mukaan tuossa laitteessa kuuluisi olla juuri se "rallattava" versioa,mutta eipäs olekaan....
    Sama vanos alkaen 320i M50 @ 11/91 päättyen M52tu tulemiseen -99 vuosimalliin.

    Ne on ne rikkinäiset kun rallattaa.

    Leave a comment:

Working...
X