E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Originally posted by jug0 View Post
    Mistäs ootte noihin e39 boschin 80a latureihi hommailleet jännitteensäätimiä? Schiedmanilla näyttää että päävarastoltaki loppu ja hinta 122e... Löytyykö mistään halvemmalla? Ilmeisesti vaaosanumero oli
    12 31 1 713 491
    No tuoltahan niitä löytyy pilvin pimein:

    Leave a comment:


  • jug0
    replied
    Mistäs ootte noihin e39 boschin 80a latureihi hommailleet jännitteensäätimiä? Schiedmanilla näyttää että päävarastoltaki loppu ja hinta 122e... Löytyykö mistään halvemmalla? Ilmeisesti vaaosanumero oli
    12 31 1 713 491

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by ts18056 View Post
    Ookki.
    Eli vanhempien valojen kanssa ostettava piuhojen päihin sopivat plugit? Osaatko sanoa, miten noi poikkeaa? Entäs sitten noi adapterikaapelit, nekö on tehty toisinpäin, eli uudemmat valot vanhempiin piuhoihin?
    Tässä näkyy liittimien ero.



    Vanhassa siis tuo kahden pyöreän liitin ja uudemmassa tuo noh modernimman näköinen!

    Nämä muunnossarjat tosiaan yleensä menevät toisinpäin eli pre-faceliftistä -> facelift umpioihin.

    Melkeinpä joudut jostain nuo pelkät liittimet hommaamaan ja kolvaamaan kiinni.

    Mutta kyllähän noita facelift umpioitakin on paikat pullollaan sekä Hellan alkuperäistä että Depon "laadukasta" kopiota.

    Leave a comment:


  • ts18056
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Umpiossa itsessään ei sopivuuden kannalta ole mitään eroa, mutta liittimet ovat erilaiset joten ihan plug and play tuo homma ei ole.
    Ookki.
    Eli vanhempien valojen kanssa ostettava piuhojen päihin sopivat plugit? Osaatko sanoa, miten noi poikkeaa? Entäs sitten noi adapterikaapelit, nekö on tehty toisinpäin, eli uudemmat valot vanhempiin piuhoihin?

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by ts18056 View Post
    Tyhmää kysymystä "uudesta" e39:stä. Katsellut noita ajovaloumpiovaihtoehtoja EvilBaystä. Itsellä facelift -malli, ja suurin osa noista umpiosarjoista speksattu sopivuudeltaan vain pre-faceliftiin. Onko noissa mitä eroa, jos puhutaan ihan halogeenivaloista? Eli saako noi pre-facelift valot sopimaan/pelittämään uudemmassa?
    Umpiossa itsessään ei sopivuuden kannalta ole mitään eroa, mutta liittimet ovat erilaiset joten ihan plug and play tuo homma ei ole.

    Leave a comment:


  • ts18056
    replied
    Tyhmää kysymystä "uudesta" e39:stä. Katsellut noita ajovaloumpiovaihtoehtoja EvilBaystä. Itsellä facelift -malli, ja suurin osa noista umpiosarjoista speksattu sopivuudeltaan vain pre-faceliftiin. Onko noissa mitä eroa, jos puhutaan ihan halogeenivaloista? Eli saako noi pre-facelift valot sopimaan/pelittämään uudemmassa?

    Leave a comment:


  • merbau
    replied
    Originally posted by bemmidee View Post
    Kyllä se joo kestää ja 3600 malli kyseessä ja iso akku niin tyhjä ettei irrallinen mankka enää lähteny päälle.Tais viikon paikkeilla kestää lataus. Ei sovi hätäsille Ollu taas kesän käytössä niin kohta lataillaan taas. Harkinnu joskus isompaa mallia niin nopeutus lataus. Ton satasen ns. ajosta lataa yön aikana. Pyrkiny pitää virrat kunnossa kun ilmenny näissä ihme vikoja virran puuttuessa.
    Jos auto purkaa vielä lisäksi akkua, eli on vikaa päällä, voi ottaa todella kauan että pikkuinen älylaturi saa mielestään sen akun täyteen. Latauksen loppupuolella latausvirta ei ole enää lähellä sitä älylaturin lupaamaa maksimivirtaa. Jos auto purkaa akkua, voi käydä niin että älylaturi ei saakaan akkua edes täyteen. Tähän auttaa se, kun ottaa vaikka miinusnavan irti akusta latauksen ajaksi, niin saa akun ladatuksi.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jani_88 View Post
    http://m.ebay.co.uk/itm/2-Front-Uppe...160?nav=SEARCH

    Kestääkö edes yhtä leiman väliä?
    Täysin mahdoton sanoa, saattaa saada kohtuu laatuiset varret, jotka kestääkin jotakin tai sitten menevät melkein heti paskaksi.. Motonetin varaosatiskillä asioidessa on monesti kuullut kuinka se tukivarsi x kesti vai muutoman tkm. Toki asiakas oli itse halunnut sen halvimman mahdollisen osan. Kestoon vaikuttaa myös paljon millaisia teitä ajaa ja kuinka paljon kilometrejä tulee vuoteen.

    Itse en tykkää autojen korjaamisesta niin paljon, että ostaisin noita harakiri osia.

    Leave a comment:


  • Jani_88
    replied


    Kestääkö edes yhtä leiman väliä?

    Leave a comment:


  • Dzeini
    replied
    535i ja 540i erot? (pois lukien moottori+vaihteisto+perä)

    Varaosien perusteella katsoin että ainakin jarrut ja alusta aika pitkälle samaa sopivuutta.

    Lähinnä mielessä, voiko 535i malliin istuttaa m62b44 tekniikan ja käyttää 540i vertailumallina, mitä muutoksia vaatisi?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by bemmidee View Post
    Kyllä se joo kestää ja 3600 malli kyseessä ja iso akku niin tyhjä ettei irrallinen mankka enää lähteny päälle.Tais viikon paikkeilla kestää lataus. Ei sovi hätäsille Ollu taas kesän käytössä niin kohta lataillaan taas. Harkinnu joskus isompaa mallia niin nopeutus lataus. Ton satasen ns. ajosta lataa yön aikana. Pyrkiny pitää virrat kunnossa kun ilmenny näissä ihme vikoja virran puuttuessa.
    Tuon 220Ah lataamiseen kannattaa melkein hankkia jo joku halpa iso tehoinen laturi. Vaikka joku tälläinen. älylatauksella 15A ja pikalatauksella 22A. Tuon kun laitat pikalataukselle ja annat ladata vaikka jotain 8h ja sitten C-tek hoitamaan loppu/ylläpito.

    Itse laitan taas talveksi tuon 7A C-tekin autoon lataamaan akkua kun auto on lämmityksessä. Pysyy akku täynnä kovilla pakkasillakin. Välillä tulee käytettyä tuota taukolämmitystä, jolloin se akku ei välttämättä ajossa täyty kovilla pakkasilla.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Originally posted by ///JATKE View Post
    Mitäköhän puslaa lähdetään vaihtamaan, kun perä muljahtaa vaihtaessa pienemmälle, muljahdus on erittäin vahva, koko auto sinkoaa suuntaan x kun vaihtaa vaihdetta. Auton alla tutkineena en löytänyt mitään väljyyksiä, mutta tää on jo ihan järkyttävää.
    Samalla menee iskarit ja yläpäätkin vaihtoon kun alkaa ääntämään, sekä murikan 3 puslaa, radalla vaihtaessa hieman paukahtaa.
    Narinanivel mennyt? Kokeile heiluttaa rengasta sivuttain

    Leave a comment:


  • bemmidee
    replied
    Originally posted by HC-Tuning View Post
    Touringin kontissa vettä. Mistä nuo vedet yleensä tulee sinne? Onko kattoluukussa monta vedenpoisto reikää? Etummaiset ainakin on auki mutta onko takaosassa lisää reikiä? Kattoluukun tiivisteen yhdistymiskohdassa on ainakin pieni rako ja joskus luukun verhoilu olikin märkä mutta nyt kun kokeilin niin kuivalta vaikuttaa. Kontin pohjakannen kun nostaa ja siinä on se välikansi ala niin se oli aika märkä.

    Vinkkejä kuivaukseen/vuodon tilkitsemiseen otetaan vastaan.
    Itellä koukun asennuksessa oli puskuri irti ja korin reunoilla semmoset kumiläpät hengitykseen ilmeisesti, täysin hiekan ja kurapaskan saartamana avoinna ottamaan vedet sisään ja akun maisemiin oli näin tehnyt. Pohjassa myös kumitulpat saattaa olla valmiit. Muutenkin koko takaluukun tiivistepinnan ja reunojen tarkastus ja puhdistus. Jos on vesikourut täynnä lehtiä yms. moskaa ohjautuu vesi vääriin paikkoihin.

    Leave a comment:


  • bemmidee
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Serkulla ei ainakaan kunnolla se pikku C-tek jaksanut 100Ah akkua ladata. Akku oli melko tyhjä, niin veti jossain 12-24h välillä vikatilaan. Taisi se saada sen sillä täyteen kun irroitti ja kytki uudelleen. Muistaakseni C-tekin latureissa on ajastimet jokaiselle vaiheelle ja ellei akku määräajassa saavuta määritettyä tasoa, menee laturi vikatilaan. Itsellä on 7A C-tek, joka sekään ei nyt mikään raketti ole 100Ah akun kanssa.
    Kyllä se joo kestää ja 3600 malli kyseessä ja iso akku niin tyhjä ettei irrallinen mankka enää lähteny päälle.Tais viikon paikkeilla kestää lataus. Ei sovi hätäsille Ollu taas kesän käytössä niin kohta lataillaan taas. Harkinnu joskus isompaa mallia niin nopeutus lataus. Ton satasen ns. ajosta lataa yön aikana. Pyrkiny pitää virrat kunnossa kun ilmenny näissä ihme vikoja virran puuttuessa.

    Leave a comment:


  • HC-Tuning
    replied
    Touringin kontissa vettä. Mistä nuo vedet yleensä tulee sinne? Onko kattoluukussa monta vedenpoisto reikää? Etummaiset ainakin on auki mutta onko takaosassa lisää reikiä? Kattoluukun tiivisteen yhdistymiskohdassa on ainakin pieni rako ja joskus luukun verhoilu olikin märkä mutta nyt kun kokeilin niin kuivalta vaikuttaa. Kontin pohjakannen kun nostaa ja siinä on se välikansi ala niin se oli aika märkä.

    Vinkkejä kuivaukseen/vuodon tilkitsemiseen otetaan vastaan.

    Leave a comment:

Working...
X