Originally posted by jug0
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mistäs ootte noihin e39 boschin 80a latureihi hommailleet jännitteensäätimiä? Schiedmanilla näyttää että päävarastoltaki loppu ja hinta 122e... Löytyykö mistään halvemmalla? Ilmeisesti vaaosanumero oli
12 31 1 713 491
Leave a comment:
-
Originally posted by ts18056 View PostOokki.
Eli vanhempien valojen kanssa ostettava piuhojen päihin sopivat plugit? Osaatko sanoa, miten noi poikkeaa? Entäs sitten noi adapterikaapelit, nekö on tehty toisinpäin, eli uudemmat valot vanhempiin piuhoihin?
Vanhassa siis tuo kahden pyöreän liitin ja uudemmassa tuo noh modernimman näköinen!
Nämä muunnossarjat tosiaan yleensä menevät toisinpäin eli pre-faceliftistä -> facelift umpioihin.
Melkeinpä joudut jostain nuo pelkät liittimet hommaamaan ja kolvaamaan kiinni.
Mutta kyllähän noita facelift umpioitakin on paikat pullollaan sekä Hellan alkuperäistä että Depon "laadukasta" kopiota.
Leave a comment:
-
Originally posted by TheRipper View PostUmpiossa itsessään ei sopivuuden kannalta ole mitään eroa, mutta liittimet ovat erilaiset joten ihan plug and play tuo homma ei ole.
Eli vanhempien valojen kanssa ostettava piuhojen päihin sopivat plugit? Osaatko sanoa, miten noi poikkeaa? Entäs sitten noi adapterikaapelit, nekö on tehty toisinpäin, eli uudemmat valot vanhempiin piuhoihin?
Leave a comment:
-
Originally posted by ts18056 View PostTyhmää kysymystä "uudesta" e39:stä. Katsellut noita ajovaloumpiovaihtoehtoja EvilBaystä. Itsellä facelift -malli, ja suurin osa noista umpiosarjoista speksattu sopivuudeltaan vain pre-faceliftiin. Onko noissa mitä eroa, jos puhutaan ihan halogeenivaloista? Eli saako noi pre-facelift valot sopimaan/pelittämään uudemmassa?
Leave a comment:
-
Tyhmää kysymystä "uudesta" e39:stä. Katsellut noita ajovaloumpiovaihtoehtoja EvilBaystä. Itsellä facelift -malli, ja suurin osa noista umpiosarjoista speksattu sopivuudeltaan vain pre-faceliftiin. Onko noissa mitä eroa, jos puhutaan ihan halogeenivaloista? Eli saako noi pre-facelift valot sopimaan/pelittämään uudemmassa?
Leave a comment:
-
Originally posted by bemmidee View PostKyllä se joo kestää ja 3600 malli kyseessä ja iso akku niin tyhjä ettei irrallinen mankka enää lähteny päälle.Tais viikon paikkeilla kestää lataus. Ei sovi hätäsilleOllu taas kesän käytössä niin kohta lataillaan taas. Harkinnu joskus isompaa mallia niin nopeutus lataus. Ton satasen ns. ajosta lataa yön aikana. Pyrkiny pitää virrat kunnossa kun ilmenny näissä ihme vikoja virran puuttuessa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jani_88 View Post
Itse en tykkää autojen korjaamisesta niin paljon, että ostaisin noita harakiri osia.
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
535i ja 540i erot? (pois lukien moottori+vaihteisto+perä)
Varaosien perusteella katsoin että ainakin jarrut ja alusta aika pitkälle samaa sopivuutta.
Lähinnä mielessä, voiko 535i malliin istuttaa m62b44 tekniikan ja käyttää 540i vertailumallina, mitä muutoksia vaatisi?
Leave a comment:
-
Originally posted by bemmidee View PostKyllä se joo kestää ja 3600 malli kyseessä ja iso akku niin tyhjä ettei irrallinen mankka enää lähteny päälle.Tais viikon paikkeilla kestää lataus. Ei sovi hätäsilleOllu taas kesän käytössä niin kohta lataillaan taas. Harkinnu joskus isompaa mallia niin nopeutus lataus. Ton satasen ns. ajosta lataa yön aikana. Pyrkiny pitää virrat kunnossa kun ilmenny näissä ihme vikoja virran puuttuessa.
Itse laitan taas talveksi tuon 7A C-tekin autoon lataamaan akkua kun auto on lämmityksessä. Pysyy akku täynnä kovilla pakkasillakin. Välillä tulee käytettyä tuota taukolämmitystä, jolloin se akku ei välttämättä ajossa täyty kovilla pakkasilla.
Leave a comment:
-
Originally posted by ///JATKE View PostMitäköhän puslaa lähdetään vaihtamaan, kun perä muljahtaa vaihtaessa pienemmälle, muljahdus on erittäin vahva, koko auto sinkoaa suuntaan x kun vaihtaa vaihdetta. Auton alla tutkineena en löytänyt mitään väljyyksiä, mutta tää on jo ihan järkyttävää.
Samalla menee iskarit ja yläpäätkin vaihtoon kun alkaa ääntämään, sekä murikan 3 puslaa, radalla vaihtaessa hieman paukahtaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by HC-Tuning View PostTouringin kontissa vettä. Mistä nuo vedet yleensä tulee sinne? Onko kattoluukussa monta vedenpoisto reikää? Etummaiset ainakin on auki mutta onko takaosassa lisää reikiä? Kattoluukun tiivisteen yhdistymiskohdassa on ainakin pieni rako ja joskus luukun verhoilu olikin märkä mutta nyt kun kokeilin niin kuivalta vaikuttaa. Kontin pohjakannen kun nostaa ja siinä on se välikansi ala niin se oli aika märkä.
Vinkkejä kuivaukseen/vuodon tilkitsemiseen otetaan vastaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by HTK12 View PostSerkulla ei ainakaan kunnolla se pikku C-tek jaksanut 100Ah akkua ladata. Akku oli melko tyhjä, niin veti jossain 12-24h välillä vikatilaan. Taisi se saada sen sillä täyteen kun irroitti ja kytki uudelleen. Muistaakseni C-tekin latureissa on ajastimet jokaiselle vaiheelle ja ellei akku määräajassa saavuta määritettyä tasoa, menee laturi vikatilaan. Itsellä on 7A C-tek, joka sekään ei nyt mikään raketti ole 100Ah akun kanssa.Ollu taas kesän käytössä niin kohta lataillaan taas. Harkinnu joskus isompaa mallia niin nopeutus lataus. Ton satasen ns. ajosta lataa yön aikana. Pyrkiny pitää virrat kunnossa kun ilmenny näissä ihme vikoja virran puuttuessa.
Leave a comment:
-
Touringin kontissa vettä. Mistä nuo vedet yleensä tulee sinne? Onko kattoluukussa monta vedenpoisto reikää? Etummaiset ainakin on auki mutta onko takaosassa lisää reikiä? Kattoluukun tiivisteen yhdistymiskohdassa on ainakin pieni rako ja joskus luukun verhoilu olikin märkä mutta nyt kun kokeilin niin kuivalta vaikuttaa. Kontin pohjakannen kun nostaa ja siinä on se välikansi ala niin se oli aika märkä.
Vinkkejä kuivaukseen/vuodon tilkitsemiseen otetaan vastaan.
Leave a comment:
Leave a comment: