Mitään neuvoa kun täällä monasti ollut keskustelua siitä että
lyhyen ajomatkan jälkeen ei lähde ensimmäisillä kerroilla käyntiin?
Puhe ilmeisesti ollut että venttiilit jäävät jumiin tms.
Itsellä nyt tehnyt sitä että aamulla auto lämppärissä, saa startata about 2-3krt ennen kun hörähtää käyntiin.
Ajomatka töihin n.20km suunta ja töistä lähdettäessä sama juttu kun aamulla.
Ei välttämättä asiaan liity mutta kuluttaa myös öljyä noin 2L/6000km
Olisi mukava saada moinen vika hoidettua kun se että aina joutuu starttailemaan useamman kerran.
Voiko vika olla nokka-akselintunnistimessa?
Liimaventtiili iskee muutaman metrin matkalla ei enään kilometrin jälkeen.
Millainen lämppäri ja kauanko lämmität?
Ilman lämppäriä lähtee heti käyntiin?
Eihän kyseessä ole letkulämppäri ilman pumppua?
Kone luulee olevansa lämpimämpi kuin onkaan ja ei osaa rikastaa tarpeeksi ja sammuu siitä syystä.
Mitään neuvoa kun täällä monasti ollut keskustelua siitä että
lyhyen ajomatkan jälkeen ei lähde ensimmäisillä kerroilla käyntiin?
Puhe ilmeisesti ollut että venttiilit jäävät jumiin tms.
Itsellä nyt tehnyt sitä että aamulla auto lämppärissä, saa startata about 2-3krt ennen kun hörähtää käyntiin.
Ajomatka töihin n.20km suunta ja töistä lähdettäessä sama juttu kun aamulla.
Ei välttämättä asiaan liity mutta kuluttaa myös öljyä noin 2L/6000km
Olisi mukava saada moinen vika hoidettua kun se että aina joutuu starttailemaan useamman kerran.
Voiko vika olla nokka-akselintunnistimessa?
Mitenköhän kutoskoneisen akseliin sais riittävän tehokkaat jarrut vai sopiiko 540 jarrut sinne sit?
Melkein väittäisin, että pääset helpommalla kun teet vaan moottorikannakkeille adapterit ja pidät sen V8 apurungon. Eipähän tule leimalla mutinaa, että alusta/jarrut ei vastaa 540-mallia. Eron noissa apurungoissa huomaa sokeakin, jos viitsii katsoa.
Jee jee, alkanu taas robleemat. Eli nyt ei sinällään ole keskitysongelmaa (aikaisemmin jos vapaalta laitto pykälän eteenpäin niin meni vitonen, kolmosen sijaan). Nyt tekee sitä, että jos vitoselta heittää vapaalle niin vaihdekeppi jää siihen välimaastoon, eikä mene aivan helposti keskelle. Osaako joku/muistaako kukaan mikä noista realoemin kuvan jousista voisi vaikutttaa tähän kohtaan? :think
Oletan että tarvii v8 mallin alustan täydellisenä(akselit, jarrut ja jousitus) että saa ne vajaa 350heppaa paperille mutta jos olen väärässä niin parempihan se niin olis ettei tarvi raktori ohjausta laittaa autoon jolla oli tarkotus ajaa kovaakin kai.
Ajattelisin että niitä voi moottorin sopivuuden takia vaihtaa ihan huoletta, eikä niitä tarvitse niin tarkasti katsurille alkaa selittämään.
Oletan että tarvii v8 mallin alustan täydellisenä(akselit, jarrut ja jousitus) että saa ne vajaa 350heppaa paperille mutta jos olen väärässä niin parempihan se niin olis ettei tarvi raktori ohjausta laittaa autoon jolla oli tarkotus ajaa kovaakin kai.
E39 M5:lla ei siis ajeta kovaa, siinäkin 'traktori ohjaus'
Oletan että tarvii v8 mallin alustan täydellisenä(akselit, jarrut ja jousitus) että saa ne vajaa 350heppaa paperille mutta jos olen väärässä niin parempihan se niin olis ettei tarvi raktori ohjausta laittaa autoon jolla oli tarkotus ajaa kovaakin kai.
Uskoisin että voi. Olettaisin että jo pelkkä LED toimiessaan lämmittää noi komponentit äärirajoille, tuohon vielä pitkien halogeenin tuottama ympäristön kuumuus päälle niin menee varmasti heittämällä yli tuon 150°C mikä tuolle sulaneelle tasasuuntaajalle on speksattu: https://www.fairchildsemi.com/datasheets/MB/MB6S.pdf
Saanut kosteutta, mennyt oikosulkuun ja ottanut lämpöä kenties ?
Koska näin kävi kilvenvaloilleni jotka sai kosteutta...
Mistäs pirusta tällänen johtuu? Ajelin toissailtana pitkät päällä pidemmän pätkän, voiko noi ottaa kuumuudesta noin helposti nokkiinsa?
Uskoisin että voi. Olettaisin että jo pelkkä LED toimiessaan lämmittää noi komponentit äärirajoille, tuohon vielä pitkien halogeenin tuottama ympäristön kuumuus päälle niin menee varmasti heittämällä yli tuon 150°C mikä tuolle sulaneelle tasasuuntaajalle on speksattu: https://www.fairchildsemi.com/datasheets/MB/MB6S.pdf
Leave a comment: