Originally posted by Heguli 31
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJos pakoventtiiliä epäilet vialliseksi,niin on helppo testi paperilapulla.Auto tyhjäkäynnille ja laitat vaikka ruutupaperia tai tulostuspaperia pakoputken päähän.Jos palokaasut työntää sitä koko ajan pois putken suulta,niin ei ole pakopuolen vuotoa.Mutta jos paperi myös imeytyy putkeen päin,on pakoventtiili vuoto todennäköistä.
Leave a comment:
-
Jos pakoventtiiliä epäilet vialliseksi,niin on helppo testi paperilapulla.Auto tyhjäkäynnille ja laitat vaikka ruutupaperia tai tulostuspaperia pakoputken päähän.Jos palokaasut työntää sitä koko ajan pois putken suulta,niin ei ole pakopuolen vuotoa.Mutta jos paperi myös imeytyy putkeen päin,on pakoventtiili vuoto todennäköistä.
Leave a comment:
-
Voikos vuotavat vanoksen tiivisteet haitata tuota venttiilien toimintaa? Entä vaikuttaakohan tuo päästöihin?
Leave a comment:
-
Originally posted by 523i View PostMinkälainen homma on tuo venttiilin kunnostus?
Ei nyt lähdetä siihen vielä ennen kuin nuo puristukset on mitattu :think
Leave a comment:
-
Originally posted by Muurahainen View PostHelpompi ne puristukset on mitata kuin siirrellä suutinta...
Jos sieltä on puristukset hukassa veikkaan äkkisemmin venttiiliä kuin mitään jumittuneita männänrenkaita. Sillä venttiilivialla (pakoventtiilistä pala pois) voiso saada aikaan sen puputtavan äänen tyhjäkäynnillä.
Leave a comment:
-
Originally posted by 523i View PostPitää vielä kokeilla vaihtaa suutin toiseen pyttyyn. Jos nuissa puristuksissa on häikkää pitänee kokeilla tuo injector cleaneria tulpan koloon yön ajaksi. Amerikassa ovat monta konetta sillä korjanneet
Jos sieltä on puristukset hukassa veikkaan äkkisemmin venttiiliä kuin mitään jumittuneita männänrenkaita. Sillä venttiilivialla (pakoventtiilistä pala pois) voiso saada aikaan sen puputtavan äänen tyhjäkäynnillä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Muurahainen View PostNiinhän sitä luulisi.
En tiedä miten varmasti tuo misfire koodi toimii tai on toimimatta.
Ei toki mikään pakko ole puristuksia mitata mutta itse tekisin niin. Saa ainakin mielenrauhan kun tietää miten on.
Leave a comment:
-
Originally posted by 523i View PostEikö jos puristuksia ei olisi niin tämä misfire koodi tulisi joka starttauksella?
En tiedä miten varmasti tuo misfire koodi toimii tai on toimimatta.
Ei toki mikään pakko ole puristuksia mitata mutta itse tekisin niin. Saa ainakin mielenrauhan kun tietää miten on.
Leave a comment:
-
Eikö jos puristuksia ei olisi niin tämä misfire koodi tulisi joka starttauksella?
Leave a comment:
-
Originally posted by 523i View PostJotenkin tuo vika vaikuttaa, että se on vain tuolla tyhjäkäynnillä. Eli kiihdytyksessä ja tieajossa käy tasaisesti ja vääntää hyvin. Kyllähän jos puristuksissa olisi vikaa niin vaikuttaisi vääntöön?
Puristusten mittaaminen on niin helppoa että se kannattaa tehdä ennen kuin askartelee vaikka minkä parissa tunteja ja lopulta huomaa ettei ole edes mitään edellytyksiä toimia.
Leave a comment:
-
Originally posted by Muurahainen View PostItse mittaisin seuraavaksi puristukset.
Aika harvoin noita suuttimia on mennyt tietääkseni mutta ei se mahdotonta ole.
Leave a comment:
-
Originally posted by 523i View Postkyllä.
Onko kukaan käyttänyt nuita polttoaineen sekaan laitettavia suuttimen puhdistusaineita?
Aika harvoin noita suuttimia on mennyt tietääkseni mutta ei se mahdotonta ole.
Leave a comment:
-
Originally posted by 523i View PostVoisiko tukkeutunut suutin tehdä tätä vikaa, että toisinaan antaa koodit: Fuel trim bank 2, ja muutaman kerran on ollut vikakoodi cylinder 5 ingination.
Luulisi että kiihdytys olisi heikkoa jos yksi sylinteri ei polta ollenkaan?
Leave a comment:
Leave a comment: