E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 523i
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Jos pakoventtiiliä epäilet vialliseksi,niin on helppo testi paperilapulla.Auto tyhjäkäynnille ja laitat vaikka ruutupaperia tai tulostuspaperia pakoputken päähän.Jos palokaasut työntää sitä koko ajan pois putken suulta,niin ei ole pakopuolen vuotoa.Mutta jos paperi myös imeytyy putkeen päin,on pakoventtiili vuoto todennäköistä.
    Olen tuota jo kokeillut kun jostain ulkomaan foorumilta luin kerran, paperi ei imeytynyt putkeen. Onko tuo lambda kunnossa jos INPAssa se arvo pysyy kokoajan lähellä 5V eikä heittele ollenkaan, vai voiko joku muu vika häiritä lambdan toimintaa?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Jos pakoventtiiliä epäilet vialliseksi,niin on helppo testi paperilapulla.Auto tyhjäkäynnille ja laitat vaikka ruutupaperia tai tulostuspaperia pakoputken päähän.Jos palokaasut työntää sitä koko ajan pois putken suulta,niin ei ole pakopuolen vuotoa.Mutta jos paperi myös imeytyy putkeen päin,on pakoventtiili vuoto todennäköistä.
    Olinkin jo unohtanut tuon kikan

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Jos pakoventtiiliä epäilet vialliseksi,niin on helppo testi paperilapulla.Auto tyhjäkäynnille ja laitat vaikka ruutupaperia tai tulostuspaperia pakoputken päähän.Jos palokaasut työntää sitä koko ajan pois putken suulta,niin ei ole pakopuolen vuotoa.Mutta jos paperi myös imeytyy putkeen päin,on pakoventtiili vuoto todennäköistä.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Voikos vuotavat vanoksen tiivisteet haitata tuota venttiilien toimintaa? Entä vaikuttaakohan tuo päästöihin?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Minkälainen homma on tuo venttiilin kunnostus?
    No onhan siinä askaretta. Kansi pois ja venttiilin vaihtoon.

    Ei nyt lähdetä siihen vielä ennen kuin nuo puristukset on mitattu :think

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Helpompi ne puristukset on mitata kuin siirrellä suutinta...

    Jos sieltä on puristukset hukassa veikkaan äkkisemmin venttiiliä kuin mitään jumittuneita männänrenkaita. Sillä venttiilivialla (pakoventtiilistä pala pois) voiso saada aikaan sen puputtavan äänen tyhjäkäynnillä.
    Minkälainen homma on tuo venttiilin kunnostus?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Pitää vielä kokeilla vaihtaa suutin toiseen pyttyyn. Jos nuissa puristuksissa on häikkää pitänee kokeilla tuo injector cleaneria tulpan koloon yön ajaksi. Amerikassa ovat monta konetta sillä korjanneet
    Helpompi ne puristukset on mitata kuin siirrellä suutinta...

    Jos sieltä on puristukset hukassa veikkaan äkkisemmin venttiiliä kuin mitään jumittuneita männänrenkaita. Sillä venttiilivialla (pakoventtiilistä pala pois) voiso saada aikaan sen puputtavan äänen tyhjäkäynnillä.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Niinhän sitä luulisi.
    En tiedä miten varmasti tuo misfire koodi toimii tai on toimimatta.

    Ei toki mikään pakko ole puristuksia mitata mutta itse tekisin niin. Saa ainakin mielenrauhan kun tietää miten on.
    Pitää vielä kokeilla vaihtaa suutin toiseen pyttyyn. Jos nuissa puristuksissa on häikkää pitänee kokeilla tuo injector cleaneria tulpan koloon yön ajaksi. Amerikassa ovat monta konetta sillä korjanneet

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Eikö jos puristuksia ei olisi niin tämä misfire koodi tulisi joka starttauksella?
    Niinhän sitä luulisi.
    En tiedä miten varmasti tuo misfire koodi toimii tai on toimimatta.

    Ei toki mikään pakko ole puristuksia mitata mutta itse tekisin niin. Saa ainakin mielenrauhan kun tietää miten on.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Eikö jos puristuksia ei olisi niin tämä misfire koodi tulisi joka starttauksella?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Jotenkin tuo vika vaikuttaa, että se on vain tuolla tyhjäkäynnillä. Eli kiihdytyksessä ja tieajossa käy tasaisesti ja vääntää hyvin. Kyllähän jos puristuksissa olisi vikaa niin vaikuttaisi vääntöön?
    Ei kun juuri tyhjäkäynnillä tuntuu ja sitten kierroksilla ei niinkään.

    Puristusten mittaaminen on niin helppoa että se kannattaa tehdä ennen kuin askartelee vaikka minkä parissa tunteja ja lopulta huomaa ettei ole edes mitään edellytyksiä toimia.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Itse mittaisin seuraavaksi puristukset.

    Aika harvoin noita suuttimia on mennyt tietääkseni mutta ei se mahdotonta ole.
    Jotenkin tuo vika vaikuttaa, että se on vain tuolla tyhjäkäynnillä. Eli kiihdytyksessä ja tieajossa käy tasaisesti ja vääntää hyvin. Kyllähän jos puristuksissa olisi vikaa niin vaikuttaisi vääntöön?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    kyllä.

    Onko kukaan käyttänyt nuita polttoaineen sekaan laitettavia suuttimen puhdistusaineita?
    Itse mittaisin seuraavaksi puristukset.

    Aika harvoin noita suuttimia on mennyt tietääkseni mutta ei se mahdotonta ole.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Vika siis pysyi samassa sylinterissä kun vaihdoit puolan ja tulpan eri paikkaan?
    kyllä.

    Onko kukaan käyttänyt nuita polttoaineen sekaan laitettavia suuttimen puhdistusaineita?
    Last edited by 523i; 25-10-2015, 14:17.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Voisiko tukkeutunut suutin tehdä tätä vikaa, että toisinaan antaa koodit: Fuel trim bank 2, ja muutaman kerran on ollut vikakoodi cylinder 5 ingination.
    Luulisi että kiihdytys olisi heikkoa jos yksi sylinteri ei polta ollenkaan?
    Vika siis pysyi samassa sylinterissä kun vaihdoit puolan ja tulpan eri paikkaan?

    Leave a comment:

Working...
X