E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW_Harrastaja
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    E39 professional hifi paketilla oleva auto kysymyksessä. Normisti ääni kuuluu hantin kajareista. Kun ajaa töyssyyn alkaa hetkeksi toimimaan myös kuskin puoli. Auto ei ole oma enkä sitä ole päässyt vielä katsomaan, mutta kysymys kuuluu hajoaako vahvistimista joku että kanava noin pimenee vai mistä vikaa etsimään?
    Kuulostaa ihan vain hapettumalta tai johdot ovat kärsineet oven liikkeistä saranan kohdalla. Auttaako, jos käyttää volumea isolla?
    Jos kerralla pimenee myös takakajarit, niin sitten voi olla jotain muuta.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Mitä ihmettä nuo huoltoilmaisimen valot tarkoittaa?
    Mitkä niistä siis tarkalleen?

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Mitä ihmettä nuo huoltoilmaisimen valot tarkoittaa?

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    E39 professional hifi paketilla oleva auto kysymyksessä. Normisti ääni kuuluu hantin kajareista. Kun ajaa töyssyyn alkaa hetkeksi toimimaan myös kuskin puoli. Auto ei ole oma enkä sitä ole päässyt vielä katsomaan, mutta kysymys kuuluu hajoaako vahvistimista joku että kanava noin pimenee vai mistä vikaa etsimään?

    Leave a comment:


  • PeSe
    replied
    Pitäisi tuohon e39 528 vaihtaa taas laatikkoöljyt (kyseessä siis 5-lovinen manuaali). Viime kerrasta on jo 6 vuotta, niin en enää yhtään muista mitkä Castrollit tuli silloin lootaan lykättyä..

    Paikallisesta varaosaliikkeestä tarttui mukaan Syntrans multivehicle 75W-90.
    Onko tämä sopiva öljy kyseiseen laatikoon?

    Toinen vaihtoehto olisi ollut Syntrans Transaxle 7W-90. Tämä kuitenkin ilmeisesti enemmänkin vag-konsernin tuotteisiin ja sisältää enemmän lisäaineita kuin multivehicle.

    Liikkeen valikoimassa ei ollut Castrolin omien sivujen e39:iin tarjoamaa öljyä (Syntrans B 75W), niin sillä valitsin tuon multivehiclen, mutta kannattaakohan palauttaa ja metsästää B 75W jostain?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Tuimasika View Post
    Kun jarruttaa aika kevyestikkin, niin jarru poljin hakkaa oudosti / kevyesti takaisin. Katsastusmies ei sanonut mitään. Mikä voisi olla ja paljon maksaisi korjata?
    Ihme että antoi leiman. Vika on ABS:ssa. Eli aloita vikakoodeista/livedatasta tutkimaan. Luultavasti abs-anturilta tulee väärää tietoa. Toki myös abs-boxi vikakin voi olla mahdollinen, jos on 9/98 jälkeen valmistettu. Kannattaa korjata pikaisesti, koska nyt ne jarrut ei sitten toimi kuten kuuluisi. Tiukassa paikassa voi olla työ pysäyttää auto. Itseltä löytyy kokemusta, että kun se jarrupoljin alkaa turhaan hakkaamaan, niin polkimen päällä saa seisoa koko painollaa ja silti ei pysähdy yhtä nopeasti kuin kunnossa ollessaan.

    Originally posted by Soininen View Post
    Käykös vm99 530d:n mittaristo vm02 530d:n? toki koodata pitää mutta niinkunnoin muuten.
    Ei ole ihan helppo vaihto, kun vin numeroa et saa vaihdettua testerillä. Pitäisi vaihtaa eeprom tai tyhjentää se. Siihen tarvitsee eeprom ohjelmoijan. Toki se toimii sillä väärälläkin vin numerolla, mutta sitten palaa se piste mittaristossa.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Käykös vm99 530d:n mittaristo vm02 530d:n? toki koodata pitää mutta niinkunnoin muuten.

    Leave a comment:


  • Aleeksi
    replied
    e39 sekuntikello

    Autona e39 vm 2002,computer ikkunassa näkyy kulutukset jne myös sekuntikello. Erehdyin laittamaan sen liikkeelle mutta en saa nollattua sitä.. Pysähtyy kyllä. Onko tähän joku näppäin jolla saa nollattua vai nollaantuunko itsestään?

    Leave a comment:


  • Tuimasika
    replied
    E39 528 bensa farmari

    Kun jarruttaa aika kevyestikkin, niin jarru poljin hakkaa oudosti / kevyesti takaisin. Katsastusmies ei sanonut mitään. Mikä voisi olla ja paljon maksaisi korjata?

    Leave a comment:


  • marcus_108
    replied
    Osaako joku guru velho sanoa että mihin malliin toi käy? Edelliseen e39:iin ostin käytettynä jarrutehostajan ja tuo oli siinä kiinni. Omaani toi ei käyny ku oli muistaakseni liikaa noita "portteja"
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Elementti
    replied
    Ei mitään, löytyikin jo manuaalista
    Last edited by Elementti; 23-10-2015, 13:42.

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    Mitäs tuli hintaa tollaselle pikku projektille? Noin osien kannalta?

    Leave a comment:


  • ///JATKE
    replied
    Aikasemmin puhuin että perä kolisi omassa sedanissa, akseli tiputettu ja vähä puuhailtu ja niputettu takaisin.

    Tuli vaihdettua perän 3 puslaa, integral linkit, napahelat(aivan loppu), käsijarruvaijerit, käsijarruhilppeet, takajarrut kokonaisuudessaan sisältäen jarrusatulat, uusi perä 3.64 välityksellä, uusi kardaani sekä isot puslat jäykemmäksi ja jotain muuta oheishilppeitä siinä samalla ropattiin.

    Oliko perseestä? Oli.
    Oliko kannattavaa? Oli.

    Nyt muistaa taas miksi ajan E39siä. Kaikki kolinat tiessään ja alusta toimii niinkuin on tarkoituskin. On se mahtava auto. Vähän luonnettakin tuli tohon mopo 2.8 moottoriin tällä uudella perällä. Voimaa se kyllä vaatisi taas lisää, kun ajettavuus on sitä mihin aikoinaan rakastuin. Joku vois vaihtaa 540ppiin, maksan muutamia isoja seteleitä väliin.

    Leave a comment:


  • opTA
    replied
    Originally posted by Jani_88 View Post
    Käykö toukkaan sama (led) rekisterikilven valo niin kuin sedaninkiin?
    Kyllä.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei ole.
    Sitten pitää katti kokeilla vaihtaa. Kaikki muut on menty läpi paitsi katti on vielä orkkis.

    Leave a comment:

Working...
X