Originally posted by Heguli 31
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostKun punainen ja keltainen paloi, niin vaihdoin autoon öljyt ja suodattimen. Samalla vaihdoin termarit (myös egr) ja jäähdytysnesteet. En tiedä mitä muuta siinä huollossa pitäisi tehdä? Ja onko kyseessä öljynvaihto, inspection 1 vai 2?
Tuolta löytyy nuo tarkemmat sisällöt huolloista http://bmw.kantola.org/files/files/bmwhuolto.htm
Leave a comment:
-
Originally posted by jj5 View PostPelkän puslan vaihto ei tule kyseeseen, koska tästä täytyy myös selvitä mahdollisimman pienellä työllä. Nivelen uusimisestakaan ei varmaan haittaa ole.
Hiki saattaa kuitenkin tulla kohdassa 'maksa lasku'.
Alustan osien vaihdon jälkeen on suuntaus kuitenkin tarkistettava, joten se menisi samalla reissulla.
Leave a comment:
-
Originally posted by TheRipper View PostTotuus on että merkkiosan (TRW/Lemförder etc.) ja merkittömän tai halvemman osan laatukuilu on kovasti kaventunut viimevuosina juurikin tuon samaisen valmistusmaan takia.
Jos oikein halvalla pitää saada reaktiotangot kuntoon niin saahan niihin pelkkiä pusliakin ja jos käytössä hydraulinen prässi niin vaihtokin pitäisi olla helppoa..olettaen tietysti että saa pallonivelen ehjänä irti.
Itse olen kyllä vahvasti siinä uskossa, että rahalla saa parempaa, mutta kyse on lähinnä siitä missä kohdissa voi järkevästi säästää ja tinkiä laadusta..
Luulisi, että jollain on kokemuksia noista halpisreaktiotangoista..?
Pelkän puslan vaihto ei tule kyseeseen, koska tästä täytyy myös selvitä mahdollisimman pienellä työllä. Nivelen uusimisestakaan ei varmaan haittaa ole.
Leave a comment:
-
Originally posted by jj5 View PostPikaiset vastaukset seuraavaan olisivat erittäin tervetulleita
Ongelma: Ohjaus/ auton etupää tärisee kevyessä jarrutuksessa +50kmh vauhdeissa. Kovassa jarrutuksessa tärinää ei esiinny.
Olen järkeillyt että tämä johtuu väsyneistä reaktiotankojen puslista. -> reaktiotangot puslineen vaihtoon.
Kysymys:
Onko kokemuksia halvoista tarvike reaktiotangoista?
Ajeleeko tällaisilla pari vuotta?
Ebaystä saisi alle 70 eurolla posteineen merkittömät tarvikkeet.
100 eurolla saisi Vaicon valmistamat. Meyle HD varmasti ajaisi asian, mutta näistä joutuu parista köyhtymään jo 140e.
Tässä tapauksessa olisi tarkoituksena mahdollisimman halvalla saada tärinä loppumaan, kun alusta ei muutenkaan ole ihan uudenveroinen enää.
Totuus on että merkkiosan (TRW/Lemförder etc.) ja merkittömän tai halvemman osan laatukuilu on kovasti kaventunut viimevuosina juurikin tuon samaisen valmistusmaan takia.
Jos oikein halvalla pitää saada reaktiotangot kuntoon niin saahan niihin pelkkiä pusliakin ja jos käytössä hydraulinen prässi niin vaihtokin pitäisi olla helppoa..olettaen tietysti että saa pallonivelen ehjänä irti.
Originally posted by Jamppa81 View PostJa seuraava kysymys, salavalikon kautta kaivelin akun jännitteen esiin ja se näyttää aika tasaisesti 13.7v. Autoon on vaihdettu 100ah amg akku mutta ei tietääkseni ole koodailtu mitenkään. Onko tuo ihan normaalia jännitettä tuolle autolle? Olen luullut että 14.2 olisi aikalailla se mitä pitäisi olla. Auto käyttäytyy normaalisti ja käynnistyy jne mutta enteileekö tuo mahdollisesti jostain tulevasta vai kuuluuko asiaan? Ja kumman ritilän alla on sisätilan lämpöanturi vai onko molempien? Ilmastointi puhaltelee vähän miten sattuu niin täytyy koittaa putsata se.
:edit: Olen siis omistanut auton noin 3kk enkä tiedä muuta kuin että edellinen omistaja vaihtoi akun.Last edited by TheRipper; 22-10-2015, 12:09.
Leave a comment:
-
reaktiotangot
Pikaiset vastaukset seuraavaan olisivat erittäin tervetulleita
Ongelma: Ohjaus/ auton etupää tärisee kevyessä jarrutuksessa +50kmh vauhdeissa. Kovassa jarrutuksessa tärinää ei esiinny.
Olen järkeillyt että tämä johtuu väsyneistä reaktiotankojen puslista. -> reaktiotangot puslineen vaihtoon.
Kysymys:
Onko kokemuksia halvoista tarvike reaktiotangoista?
Ajeleeko tällaisilla pari vuotta?
Ebaystä saisi alle 70 eurolla posteineen merkittömät tarvikkeet.
100 eurolla saisi Vaicon valmistamat. Meyle HD varmasti ajaisi asian, mutta näistä joutuu parista köyhtymään jo 140e.
Tässä tapauksessa olisi tarkoituksena mahdollisimman halvalla saada tärinä loppumaan, kun alusta ei muutenkaan ole ihan uudenveroinen enää.
Leave a comment:
-
Ja seuraava kysymys, salavalikon kautta kaivelin akun jännitteen esiin ja se näyttää aika tasaisesti 13.7v. Autoon on vaihdettu 100ah amg akku mutta ei tietääkseni ole koodailtu mitenkään. Onko tuo ihan normaalia jännitettä tuolle autolle? Olen luullut että 14.2 olisi aikalailla se mitä pitäisi olla. Auto käyttäytyy normaalisti ja käynnistyy jne mutta enteileekö tuo mahdollisesti jostain tulevasta vai kuuluuko asiaan? Ja kumman ritilän alla on sisätilan lämpöanturi vai onko molempien? Ilmastointi puhaltelee vähän miten sattuu niin täytyy koittaa putsata se.
:edit: Olen siis omistanut auton noin 3kk enkä tiedä muuta kuin että edellinen omistaja vaihtoi akun.Last edited by Jamppa81; 22-10-2015, 11:26.
Leave a comment:
-
Hämmentävää, ei minulla lukenut mitään. Ne kaksi palkkia vaan paloi. Valot on nollattu ja ainakin uudet öljyt on koneessa, joten tuskin se nyt kovin pahasti pieleenkään meni.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jamppa81 View PostKun punainen ja keltainen paloi, niin vaihdoin autoon öljyt ja suodattimen. Samalla vaihdoin termarit (myös egr) ja jäähdytysnesteet. En tiedä mitä muuta siinä huollossa pitäisi tehdä? Ja onko kyseessä öljynvaihto, inspection 1 vai 2?
Leave a comment:
-
Originally posted by TheRipper View PostPalkit kertovat paljoko huoltoon on aikaa. Vihreistä yksi putoaa aina pois. Huoltoaika on käsillä kun on keltainen ja punaisen kohdalla olisi jo pitänyt käydä!
Joskus nuo keltainen ja punainen jäävät pikkuisen hohtamaan käynnistyksen jälkeen...en tiedä miksi.
Käynistyksen yhteydessä aina näkee paljonko huoltoon on aikaa. Ajossa palkit eivät pala...
Leave a comment:
-
Originally posted by Jamppa81 View PostYlipäätään kaikki. Mulla on yksi punainen, yksi keltainen ja olikohan nyt 4 vihreetä. Mikään ei tosin pala juuri nyt mutta äskettäin paloi keltainen ja punainen. Muistaakseni.
Joskus nuo keltainen ja punainen jäävät pikkuisen hohtamaan käynnistyksen jälkeen...en tiedä miksi.
Käynistyksen yhteydessä aina näkee paljonko huoltoon on aikaa. Ajossa palkit eivät pala...
Leave a comment:
Leave a comment: