E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dzeini
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Näinhän se on tehtävä, kun selvitys kuitenkin konttorilla vaaditaan. Aika pienillä muutoksilla taitaa onnistua, veikkaisin selaamatta että samat osat molemmissa.
    Olinkin jo valmiiksi osavertailua tehnyt, täältä kysyin vaan koska jollain kokeneella saattaa olla nippelitietoa mitä ei osaluetteloja vahtaamalla hoksaa

    Jos 535i on ennen 9/97, etujarrut vaihtoon. 9/97 jälkeen on jo samat jarrut 540i kanssa. Muuta eroa en huomannut.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Eihän siinä muuta kuin http://bmwfans.info tai http://www.realoem.com/ ja sieltä vertaamaan.

    Sieltä tulostetut laput on kelvannut konttorillakin.
    Näinhän se on tehtävä, kun selvitys kuitenkin konttorilla vaaditaan. Aika pienillä muutoksilla taitaa onnistua, veikkaisin selaamatta että samat osat molemmissa.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by zoonas View Post
    Tähän kenelläkään ideoita?
    Pyyhkimien releen vaihtaisin ensimmäiseksi. Löytyy apukuskin raikkarikotelon alla olevasta E-boxista.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by zoonas View Post
    Tähän kenelläkään ideoita?
    Viiksivika tulee ensimmäisenä mieleen.

    Leave a comment:


  • zoonas
    replied
    Originally posted by zoonas View Post
    Mikäs tuota sigun kiesin sadetunnistinta vaivaa kun ei tahdo pysyä päällä.. Toimii hetken aikaa normaalisti ja sitten lopettaa toiminnan :think
    Lähtee uudestaan päälle kun käyttää viikseä eri asennossa.
    Ei anna vikakoodia.
    Tähän kenelläkään ideoita?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Dzeini View Post
    Tähän ei vielä kukaan vastannut, varmasti jollain on tietoa näistä
    Eihän siinä muuta kuin http://bmwfans.info tai http://www.realoem.com/ ja sieltä vertaamaan.

    Sieltä tulostetut laput on kelvannut konttorillakin.

    Leave a comment:


  • eebens
    replied
    Tuulilasin pesurinpumppu.

    Tollanen patukka laukesi. Ennen remonttia ois jees tietää että mitä pitää purkaa ja mistä tuo mööpeli löytyy?

    *EDIT* Totesin itselleni että "KVG", sieltähän se löytyi.
    Last edited by eebens; 30-09-2015, 19:45.

    Leave a comment:


  • Dzeini
    replied
    Originally posted by Dzeini View Post
    535i ja 540i erot? (pois lukien moottori+vaihteisto+perä)

    Varaosien perusteella katsoin että ainakin jarrut ja alusta aika pitkälle samaa sopivuutta.

    Lähinnä mielessä, voiko 535i malliin istuttaa m62b44 tekniikan ja käyttää 540i vertailumallina, mitä muutoksia vaatisi?
    Tähän ei vielä kukaan vastannut, varmasti jollain on tietoa näistä

    Leave a comment:


  • erä-koira
    replied
    Päästöt ei mennyt vieläkään läpi hc 240/100 kieroksilla 120/100 en enää jaksa keksiä miks on korkeela live datan mukaan seilaa vähän kierokset

    Leave a comment:


  • jug0
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Noilla kilometreillä alkaa laturi olla jo täyden kunnostuksen tarpeessa. Itse vaihtaisin sen jännitteensäätimen lisäksi ainakin laakerit. Liukurenkaatkin alkaa varmaan olemaan jo valmiit, mutta niiden vaihtaman on jo työläämpi homma.
    Pitää vielä kurkata että onko se alkuperänen, tietenki kun sen kerran sieltä irrottaa ja purkaa niin vois samalla laakereita vaihella.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jug0 View Post
    Seki kävi mielessä, tolla ajettu 300 000 ja tais olla alkuperäinen laturi. Talviautona vaan työmatka ajossa eikä tekis mieli pistää noinkaan isoa summaa siihe. (myöhemmin tietenki voi tulla vastaa)jos pistäisin ebaysta tilaukseen kun säädin n. 35e posteineen ja koittaisin miten pitkälle sillä pärjää. Eiköhä se sieltä ennen lumia kerkeä tulemaan.
    Noilla kilometreillä alkaa laturi olla jo täyden kunnostuksen tarpeessa. Itse vaihtaisin sen jännitteensäätimen lisäksi ainakin laakerit. Liukurenkaatkin alkaa varmaan olemaan jo valmiit, mutta niiden vaihtaman on jo työläämpi homma.

    Leave a comment:


  • jug0
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Eikö kannattaisi harkita jo koko laturin vaihtamista tai kunnostamista? Olettaen, että laturin kilometreistä ei ole tietoa. E39:lla kun alkaa keskimäärin olla jo aika paljon kilometrejä takana. Motonetissä 120A laturi 190€.
    Seki kävi mielessä, tolla ajettu 300 000 ja tais olla alkuperäinen laturi. Talviautona vaan työmatka ajossa eikä tekis mieli pistää noinkaan isoa summaa siihe. (myöhemmin tietenki voi tulla vastaa)jos pistäisin ebaysta tilaukseen kun säädin n. 35e posteineen ja koittaisin miten pitkälle sillä pärjää. Eiköhä se sieltä ennen lumia kerkeä tulemaan.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jug0 View Post
    Tuolta ebaysta kestää vaa pahuksen kauan tulla. Joo motonetin sivuilta en löytänytkään. En oo irroittanut että onko koko säädin vaii pelkät hiilet, uskon että säädin kun antaa liikaa ja epätasasesti virtaa.
    Eikö kannattaisi harkita jo koko laturin vaihtamista tai kunnostamista? Olettaen, että laturin kilometreistä ei ole tietoa. E39:lla kun alkaa keskimäärin olla jo aika paljon kilometrejä takana. Motonetissä 120A laturi 190€.

    Leave a comment:


  • jug0
    replied
    Originally posted by LordHamwich View Post
    Motonetin jännitteensäätäjilläkin on pärjännyt useammassa koslassa, mutta ei näytä olevan tarjolla enää. Onko se koko säädin sökönä vai vaan hiilet loppu?
    Tuolta ebaysta kestää vaa pahuksen kauan tulla. Joo motonetin sivuilta en löytänytkään. En oo irroittanut että onko koko säädin vaii pelkät hiilet, uskon että säädin kun antaa liikaa ja epätasasesti virtaa.

    Leave a comment:


  • LordHamwich
    replied
    Originally posted by jug0 View Post
    Mistäs ootte noihin e39 boschin 80a latureihi hommailleet jännitteensäätimiä? Schiedmanilla näyttää että päävarastoltaki loppu ja hinta 122e... Löytyykö mistään halvemmalla? Ilmeisesti vaaosanumero oli
    12 31 1 713 491
    Motonetin jännitteensäätäjilläkin on pärjännyt useammassa koslassa, mutta ei näytä olevan tarjolla enää. Onko se koko säädin sökönä vai vaan hiilet loppu?

    Leave a comment:

Working...
X